Aihe: Mikä syntikka?
1
weikka
21.06.2008 14:43:38
Tarvin uuden syntikan, hintaluokka olisi 800-1000 euroa, tekisin taustoja ym.tarvin myös keikoilla, mitä suosittelette? Korg,Yamaha,Roland?
Spillway Arts
23.06.2008 04:27:07
Mikähän mahtaa olla musiikkityyli? Eli ollanko lähdössä humpalle vai tilulilulle?

Noin periaatteesta suosittelisin tuolta torilta löytynyttä Korg Triton Studiota, hintaan 950,-. Tunnustaudun kuitenkin Korg-mieheksi henkeen ja vereen, joten lausuntoni on puolueellinen. Itse olen käyttänyt tuon laitteen perusversiota (Triton Classic) humpasta rockkiin ilman sen kummempia ongelmia. Jopa jonkinlaisen piano saundinkin olen saanut tuosta kaiveltua. No joo... Eihän se jammulle pärjää, mutta toisaalta "Topi ei tajua" mentaliteetti toimii tässä kohtaa.
En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä.
weikka
23.06.2008 19:59:10
Kyllä se olisi humppaa ja tilulilua ja siltä väliltä. Pitäisi olla pianosaundit hyvät, mutta niitä taitaa saada ladattuakin laitteeseen?
BubbleBob
23.06.2008 21:24:17

Tossa ylinnä on FAQ: Kosketinsoittimen ostajille! Sieltä voit löytää mielenkiintoisia pointteja ja vinkkejä.

Mutta tietty, jos rajaat hankinnan uusiin soittimiin, silloin helpottaa kummasti: Testaat vain kaupassa pianosoundit syntikoista ja valitset parhaan. Siinä.
Jos lähtee etsimään kivaa laitetta vuosien varrelta niin on melkomoisessa suossa, IMO.
Floating out of the Screen..
Synastikki
23.06.2008 21:51:13 (muokattu 23.06.2008 21:52:12)

Mikähän mahtaa olla musiikkityyli? Eli ollanko lähdössä humpalle vai tilulilulle?

Noin periaatteesta suosittelisin tuolta torilta löytynyttä Korg Triton Studiota, hintaan 950,-. Tunnustaudun kuitenkin Korg-mieheksi henkeen ja vereen, joten lausuntoni on puolueellinen. Itse olen käyttänyt tuon laitteen perusversiota (Triton Classic) humpasta rockkiin ilman sen kummempia ongelmia. Jopa jonkinlaisen piano saundinkin olen saanut tuosta kaiveltua. No joo... Eihän se jammulle pärjää, mutta toisaalta "Topi ei tajua" mentaliteetti toimii tässä kohtaa.

tuo torilla oleva vehje on muuten Triton Classic ainakin jos kuva on myytävästä vehkeestä... Itsellä kanssa Triton Classic ja melkein pelkkää hyvää tuosta voi sanoa... sopii tyyliin kuin tyyliin vaikka aika paljon tuo on hevimiesten käytössä nähty ;)
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
Spillway Arts
24.06.2008 09:32:06 (muokattu 25.06.2008 09:14:25)
tuo torilla oleva vehje on muuten Triton Classic ainakin jos kuva on myytävästä vehkeestä...

Katos perhanaa... Olinpas minä huolimaton.

Itsellä kanssa Triton Classic ja melkein pelkkää hyvää tuosta voi sanoa... sopii tyyliin kuin tyyliin vaikka aika paljon tuo on hevimiesten käytössä nähty ;)

Tuon minäkin voin allekirjoittaa seitsemän vuoden yhteistaipaleen jälkeen Tritonin kanssa. Olen itseasiassa erittäin tyytyväinen tuon laitteen saundimaailmaan ja koskettimistoon. Koskettimisto on ehdottomasti yksi parhaista mitä olen soittanut.

Tuohon alkuperäiseen aiheeseen suosittelisin vaikkapa Yamaha MO6 (T-kaupassa 979,-) tai vaikkapa TR61 (T-kaupassa 959,-) ja halvempaa halutessasi kenties Korg X50 (T-kaupassa 655,-). Nuista pitäisi lähteä ihan kohtuullinen, tai ainakin live käyttöön riittävä saundimaailma. Niin laadullisesti kuin määrällisestikin.
Älä suotta etsi vanhoja romuja maailmalta, vaan osta uusi kone; siinä kaikki toimii, siinä on takuu ja mikä tärkeintä, siinä on mahdollisimman tuoreet saundit.
En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)