Aihe: Sävellyskilpailu 17
1 2
levesinet
14.06.2008 20:37:06
Sävellyskilpailu 17 alkaa

SÄÄNNÖT
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
_
KILPAILU:
1. Kaikki saavat osallistua.
2. Kun osallistut, sävellä uusi kappale annetusta aiheesta; laita sävellyksesi nettiin mp3-muodossa ja lähetä linkki tähän threadiin.
_
4. Kilpailun aloittaja voi halutessaan muuttaa kohdan 3 reunaehtoja, esim. sävellyksen pituus, soittimien määrä + tyyppi, musiikkityyli jne.
5. Kilpailu on voimassa noin kuukauden. Kilpailun aloittaja päättää ajankohdat niinkuin parhaaksi näkee.
_
ÄÄNESTYS:
6. Kuka tahansa voi äänestää kerran per kisa. (Vaatii kirjautumisen)
7. Äänestyksessä jaetaan pisteitä kolmelle parhaalle: paras = 3p, toinen = 2p, kolmas = 1p.
8. Äänestys on voimassa noin viikon. Kilpailun aloittaja päättää ajankohdat niinkuin parhaaksi näkee.
9. Itseään ei saa äänestää.
10. Osallistuminen kilpailuun velvoittaa myös äänestämään.
_
VOITTAJALLE:
11. Kilpailun voittaja valitsee seuraavan aiheen ja vie seuraavan kisan läpi. (Kisan aloitusthread, äänestysthread, pisteiden lasku, voittajan ilmoittaminen jne.)
12. Jos sama kilpailija voittaa 2 kertaa peräkkäin, toiseksi sijoittunut saa vetää seuraavan kisan.
13. Nämä säännöt pitää olla näkyvissä kilpailun aloitusthreadissa. Sääntöjä voidaan tarpeen vaatiessa muokata.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Aihe: Nokturno.

Tee öistä tunnelmaa huokuva sävellys. Sävellyksesi voi olla myös osa suurempaa kokonaisuutta. Vaikka hyvinkin pieni osa.
_
Toteutus: postita sävellyksesi tälle palstalle kuultavaksi ja anna sille nimi. Soitinten määrä vapaasti valittavissa. Tyylilaji vapaa.
_
Deadline: 10.7.2008 klo 20.
_
Lisäkysymykset: kysykää tällä palstalla, ja seuratkaa palstaa.
northern
14.06.2008 23:36:32

Saatiinko siitä jotain päätöstä että saako osallistua aikaisemmin sävelletyllä kappaleella? Minulla olisi kisaan sopiva kappale nimeltään Nocturne in D Major, jonka olen säveltänyt muutama vuosi sitten. Saako sillä osallistua?
Etsiikö bändisi hyvää studiota jossa työskennellä halvalla? Ota siinä tapauksessa minuun yhteyttä.
ruuvimeisseli
14.06.2008 23:44:49 (muokattu 14.06.2008 23:45:31)

Saatiinko siitä jotain päätöstä että saako osallistua aikaisemmin sävelletyllä kappaleella? Minulla olisi kisaan sopiva kappale nimeltään Nocturne in D Major, jonka olen säveltänyt muutama vuosi sitten. Saako sillä osallistua?

Mun mielestä ainakin olisi mielekkäintä jos osallistujat säveltäisivät kappaleen kilpailua varten, eivätkä kilpailisi vanhoilla kappaleella. Siinä menee vähän homman pointti hukkaan kun kilpailijat eivät varsinaisesti tee mitään kilpailun eteen vaan iskevät suoraan pöytään valmiin teoksen.
You are brave, warrior, but stupid!! Your body explodes as you plunge into the lava.
Klezberg
14.06.2008 23:50:20

Mun mielestä ainakin olisi mielekkäintä jos osallistujat säveltäisivät kappaleen kilpailua varten, eivätkä kilpailisi vanhoilla kappaleella. Siinä menee vähän homman pointti hukkaan kun kilpailijat eivät varsinaisesti tee mitään kilpailun eteen vaan iskevät suoraan pöytään valmiin teoksen.

Noinkin on, toisaalta mulle tuli tästä edellisestä kierroksesta se olo että vanhan tekeleen käytöstä ei ollut mitään etua, enemminkin päinvastoin. Tehtävän laatija pystyy myös aika helposti haittaamaan vanhojen tekeleiden käyttöä sisällyttämällä tehtävään erityisehtoja. Nythän niitä ei toki ole.

Viimeksi mentiin kai sen mukaan että vanha sai olla kunhan oli julkaisematon. Minun puolestani voidaan mennä tiukempaankin linjaan. Siinä luotetaan sitten tekijän sanaan, eihän tässä ole mitään keinoja tutkia oliko se teos muhinut siellä pöytälaatikossa vai ei.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
levesinet
15.06.2008 00:45:38
Saatiinko siitä jotain päätöstä että saako osallistua aikaisemmin sävelletyllä kappaleella?
Kilpailun järjestäjä ei ole tuomari. Voit kokeilla, miten äänestäjät asiaan suhtautuvat, mutta ainakin tämä äänestäjä tulee suhtautumaan vanhoihin sävellyksiin armottomasti.
Pupu-san
18.06.2008 18:19:21

Muusikko, Säveltäjä ,Rumpali, Kitaristi, Basisti, "Pianisti", Vaskisoittaja, Soitinfriikki. Päivää.
tavaton
18.06.2008 18:46:52 (muokattu 18.06.2008 21:06:02)
Tässäpä minultakin varmuuden vuoksi jo ensimmäinen versio kilpaillukappaleesta. Yritän saada soundia parannettua jotenkin. jostain syystä en saa kunnolla nauhoitettua tuota sinänsä onnetonta general midiä kovin hyvin.
Mutta jos en ehdi tai onnistu parantamaan tätä niin luotan siihen että kyseessä on sävellyskilpailu eikä äänityskilpailu. :)

Soutelemassa:
http://www.kolumbus.fi/tavaton/Soutelemassa.mp3
En mää tästäkään mitään oikeesti ymmärrä.
juntti83
20.06.2008 12:50:03
Niin anteeks, multa on mennyt ohi että onko joku ennalta päätetty aihe olemassa tälle kilpailulle?
juntti83
20.06.2008 12:58:13
Jep..ottaa silmän käteen ja lukee mitä siinä ekassa kirjoituksessa lukee..ei muuta ku kirjoitus hommiin..
Anselmi83
27.06.2008 14:43:25 (muokattu 27.06.2008 19:15:12)
juntti83
29.06.2008 14:04:59
koitetaan nyt sitt tätäki...
Mixaaja(minä) ei ollut ihan tehtävän tasalla mutta jotain tartui kuitenki raidalle..
http://jmaunula.diinoweb.com/files/
Anselmi83
01.07.2008 00:48:36
koitetaan nyt sitt tätäki...
Mixaaja(minä) ei ollut ihan tehtävän tasalla mutta jotain tartui kuitenki raidalle..
http://jmaunula.diinoweb.com/files/

Olisko mp3 kuitenkin ollut parempi vaihtoehto?
levesinet
01.07.2008 10:48:52
Olisko mp3 kuitenkin ollut parempi vaihtoehto?
Kyllä olisi. Mp3-tiedosto olisi kooltaan pienempi ja se olisi helpompi ladata kuunneltavaksi.
juntti83
01.07.2008 23:17:39
Sori! Yritän laittaa huomenna mp3 samaan osoiteeseen...tällä hetkellä on jotain ongelmia kirjautumisen kanssa..
juntti83
02.07.2008 21:36:07
Jep! nyt pitäis olla mp3 samassa osoiteessa...
CoB92
03.07.2008 21:15:14

Kappaleen nimi: Nocturne
Linkki: http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1&parameter=338870

Myönnän että aika hätäisesti tehty kappale.. On ollut vähän kiire eikä ole jäänyt aikaa säveltämiselle.
Talvi - ikuisen jään valtakunta
Tolvanen
06.07.2008 16:01:35
http://profile.ultimate-guitar.com/Revolverileo Biisi on nimeltään Nocturne

Ei nyt parempaan pystynyt, kun usb piuha oli vääntynyt joten piti ohjelmoida noi pianot itse soittamisen sijasta. Voi kuulostaa mukavan mekaaniselta.
loosah
06.07.2008 23:35:30 (muokattu 07.07.2008 00:17:37)
Tuossa pieni ja simppeli melodinen kipale yöstä, jolloin ei oikein uni tuu ja kaikki pyörii mielessä. Silloin tää syntyki...heh. Tuotanto on vähän sitä sun tätä, mutta ehkäpä idea selkiää. Ei jaksa ny ruuvata.

http://www.mikseri.net/artists/?id=110248

edit: juu siis "yölaulu", vaikka ei siinä laulua olekaan.
GIGO
levesinet
09.07.2008 00:05:58 (muokattu 12.07.2008 23:26:57)
(vanha juttu)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)