Olipa harvinaisen ansaittu voitto, ja jännitävä peli. Totta! Venäjälle täytyy nostaa kyllä hattua - kerta kaikkiaan loistava porukka! Olin jo aivan varma, että hollantilaiset hoitavat homman kotiin kun Ruud Van N. pamautti tasoituksen 86. minuutin paikkeilla, sillä monestihan haudan partaalta noussut joukkue saa sellaisen latauksen itseluottamusta että vastustaja jää väkisinkin jalkoihin (vrt. taannoiset EM-kisat, jonka finaalissa kohtasivat Italia ja Ranska). Venäjä oli kuitenkin selkeästi parempi ja yritteliäämpi joukkue, joka ansaitsi voittonsa. Arshavin on aikamoinen peluri. Pitää toivoa, että Tottenhamin johtoporras älyää tehdä myös tarjouksen tulevassa suurseurojen huutokaupassa, vaikka kuitenkinhan kaveri siirtyy tänä kesänä johonkin Arsenaliin tai Chelskiin... : b Juu, pieniltä osiltaan kai. Pitänee muistaa että Venäjä on myös vissiin Kiinan rajanaapuri...Mä haluan Brasiliat ja muut mukaan EM-kisoihin myös. Tai oikeestaan otetaan Kiinat summuut mukaan kans. Eihän se ole kuin naapurin naapuri. Ja kun Suomi on "suurimmalta osalta Aasiaa olevan Venäjän" naapuri, niin eiköhän siirretä meidätkin pelaamaan Aasian karsintalohkoon! Voitaisiin päästä arvokisoihinkin jonakin vuonna, jos kohtalo ei heittäisi Irania tai Japania samaan lohkoon. Eli toisin sanoen pulinat pois: Venäjä on historiallisesti ja maantieteellisesti osa Eurooppaa siinä missä mekin, sen entinen alusmaa. (Jos joku pitäisi pudottaa pois maantieteeseen vedoten, niin se olisi Israel, mutta sattuneesta syystä on ehkä mukavampaa että se pelaa Euroopan karsintalohkossa.) "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto) |
Petzku 22.06.2008 12:01:16 | |
---|
Italialla on sen verran tuuria tänään, että voittavat 3-1. Tosin toivon Espanjan voittavan. Metal Up Your Ass! |
HaloOfFlies 22.06.2008 12:17:49 | |
---|
Pettymys oli kova eilisen jälkeen, ja vieläkin on vähän tyhjä olo. Parempi voitti, ei siinä mitään jossiteltavaa jäänyt. Toivottavasti Sir Alex on hereillä Arshavinin suhteen, haluan nähdä tuon jätkän ManUn paidassa ensi kaudella. "Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5 |
Gardiner 22.06.2008 12:43:47 | |
---|
Pettymys oli kova eilisen jälkeen. Parempi voitti, ei siinä mitään jossiteltavaa jäänyt. Joo, Venäjä oli parempi, ja Arsavini oli loistava. Aika usein ne Oranssit tippuu, mut mie fanitan niit silti, pitäähän jonkun häviäjiäkin diggaa. :-) "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix |
trashjones 22.06.2008 12:45:37 | |
---|
Pettymys oli kova eilisen jälkeen, ja vieläkin on vähän tyhjä olo. Parempi voitti, ei siinä mitään jossiteltavaa jäänyt. Toivottavasti Sir Alex on hereillä Arshavinin suhteen, haluan nähdä tuon jätkän ManUn paidassa ensi kaudella. Voi olla että se jätkä jää Venäjälle. Paska homma jos joku Chelsea, Real Madrid tai muu vastaava pelaajien rohmuaja vie hänet. Master of Puppets Im vetämällä your strings |
DJKaaos 22.06.2008 12:48:28 | |
---|
Täytyy kyllä sanoa, että tulevat mm-karsinnat tulevat olemaan vaikeimmat ikinä Suomen osalta, mikäli Venäjä pelaa edes vähän tuon tason futista, mitä näissä kisoissa on nähty. Sanon suoraan, ettei Venäjältä ja Saksalta ole odotettavissa kuin korkeintaan yksi piste, mutta todennäköisempi saldo noista peleistä on neljä tappiota. Ainoa mahdollisuus olisi se, että nämä maat menestyisivät näissä kisoissa niin hyvin, että olisivat jotenkin kylläisiä karsintoihin lähdettäessä... mutta sekin on harhaista toiveajattelua. Minä olen minä. |
trashjones 22.06.2008 12:51:26 | |
---|
On tuo Hiddink melkone jätkä jos wikipedia pitää paikkaansa. Guus speaks Dutch, English, French, German, Japanese, Korean and Spanish. He also speaks basic Italian and is learning Russian Master of Puppets Im vetämällä your strings |
DJKaaos 22.06.2008 12:54:44 | |
---|
On tuo Hiddink melkone jätkä jos wikipedia pitää paikkaansa. On kyllä. Sitten joku Scolari puhuu ainoastaan äidinkieltään ja alkeisenglantia ja silti menee valmentamaan Chelsean muukalaislegioonaa. Ohan tuo Fabio Capellokin melkoinen tekijä, kun pääsi Englannin päävalmentajaksi, vaikka ei puhu englanninkieltä pahemmin. Minä olen minä. |
Joees 22.06.2008 14:12:17 | |
---|
On tuo Hiddink melkone jätkä jos wikipedia pitää paikkaansa. Olikos tää Hiddink se joka oli valmentanut jos mitä maata? Ei silleensä ihme että siinä puuhassa oppii puhumaan kieliä jos niin vain haluaa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Roberto 22.06.2008 14:13:51 | |
---|
Voi olla että se jätkä jää Venäjälle. Paska homma jos joku Chelsea, Real Madrid tai muu vastaava pelaajien rohmuaja vie hänet. Pelaajien rohmuaja? Kai joka jengissä pelaajia on suunnilleen samoissa määrin, mut mainitsemissasi ne penkilläkin istujat on pykälää parempia. Ja mikäs siinä, hyvät massit ja kelitkin kohillaan jos onnistuu pääsemään vaik Blaugranaan. Englannissa sit taas eri meno. |
losalvaros 22.06.2008 14:47:57 | |
---|
...osoittaa melkoista nerokkuutta valmentajalta, kun pystyy jäädyttämään vastustajan pelin aivan tystin. Hollanti kuitenkin melko suvereenisti vei aikaisemmat pelinsä... Hollanti kaatui hyvin pitkälle puukenkien omilla aseilla: karvataan korkealta ja pelataan lyhyttä syöttöä nopeasti niin maan perkeleesti. Alkusarjan peleissä Italia, Ranska ja Romania antoivat kaikki Hollannin pelata sitä omaa peliään ja jälki oli tuhoisaa. Nyt Hiddinkin Venäjä oli tehnyt kotiläksynsä erittäin hyvin ja siitä tuloksena 1-3 ja van Bastenin porukka laulukuoroon. Pitäisikö virittää adressi "Guus Hiddink Suomen peräsimeen", niin päästäisiin EM- tai MM-kisoihin sekä sen lisäksi aika pitkälle Hiddinkin edellisillä näytöillä (Etelä-Korea pudotti mm. Italian ja päätyi neljänneksi v. 2002, Venäjä vm. 2008). "Humppaa tai kuole". |
trashjones 22.06.2008 15:54:59 (muokattu 22.06.2008 15:55:11) | |
---|
Pelaajien rohmuaja? Kai joka jengissä pelaajia on suunnilleen samoissa määrin, mut mainitsemissasi ne penkilläkin istujat on pykälää parempia. Ja mikäs siinä, hyvät massit ja kelitkin kohillaan jos onnistuu pääsemään vaik Blaugranaan. Englannissa sit taas eri meno. No on se vaan nähty, että näihin seuroihin on pelaajat menneet nuorena ja taitavina ja tulleet pois rikkaina, ylimielisinä ja huonoina pelaajina. Näistä esimerkkinä Ronaldinho ja Robinho. Master of Puppets Im vetämällä your strings |
Rapido 22.06.2008 16:08:07 | |
---|
Pitäisikö virittää adressi "Guus Hiddink Suomen peräsimeen", niin päästäisiin EM- tai MM-kisoihin sekä sen lisäksi aika pitkälle Hiddinkin edellisillä näytöillä (Etelä-Korea pudotti mm. Italian ja päätyi neljänneksi v. 2002, Venäjä vm. 2008). Hahah, jokainen voi vaikka youtubesta kattoa millasta paskaa tuomarointi Korea-Italia ja Korea-Espanja matseissa silloin oli. Espanjalta hylättiin vaivaiset 2 selvää maalia ja Italoilta yks sekä selvä rankkari jäi viheltämättä. Että sai Hiddink pikkasen apuja tuossa suorituksessa. M.netissä ei tunnetusti voi sanoa mielipidettään ilman ristiinnaulitsemista |
losalvaros 22.06.2008 16:12:07 | |
---|
Hahah, jokainen voi vaikka youtubesta kattoa millasta paskaa tuomarointi Korea-Italia ja Korea-Espanja matseissa silloin oli. Espanjalta hylättiin vaivaiset 2 selvää maalia ja Italoilta yks sekä selvä rankkari jäi viheltämättä. Että sai Hiddink pikkasen apuja tuossa suorituksessa. Tuota en muistanutkaan enkä näin sunnuntaipäivänä ole Youtubea jaksanut avata. Tuomarointihan on näissäkin kisoissa ollut hieman kyseenalaista; jonkun mielestä hyvää, jonkun mielestä huonoa ja kolmannen mielestä täyttä paskaa. Tuomaroinnista ja muista asioista huolimatta Hiddink on tehnyt kovaa jälkeä vai pystyisikö esim. Stuart Baxter viemään Etelä-Korean MM-pronssiotteluun, vaikka Italialta ja Espanjalta hylättäisiin kolme maalia ottelussaan ja tuomarit vetäisivät mitenkä pahasti Souliin päin? :D "Humppaa tai kuole". |
Jormaz 22.06.2008 16:25:57 | |
---|
Tuomaroinnista on jäänyt aika hätäinen vaikutelma. Mun mielestä epäselvissä paitsiotilanteissa pitäisi jättää viheltämättä mieluummin kuin viheltää "varmuuden vuoksi". Varsinaisia mokia ei tule mieleen muita kuin eilinen jatkoerässä viheltämättä jätetty Venäjän rankkari. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Rattata 22.06.2008 16:28:36 | |
---|
Olipa tosiaan mahtava peli eilen Venäjältä. Täysin ansaittu voitto ja jos noin hyvin pelaavat jatkossakin, niin siinä voi olla yllätysnimi voittajaksi. |
Roberto 22.06.2008 17:21:52 | |
---|
No on se vaan nähty, että näihin seuroihin on pelaajat menneet nuorena ja taitavina ja tulleet pois rikkaina, ylimielisinä ja huonoina pelaajina. Näistä esimerkkinä Ronaldinho ja Robinho. Määritä huono? Mainitsemasi "ylimieliset ja huonot" menis yhdelläkin jalalla pelaten esim. suomen maajoukkueeseen. Muutenkin ihan mielenkiinnosta vaan haluaisin tietää minkälaisia kokemuksia sulla on vaikka nyt Ronaldinhon ylimielisyydestä? Vai onks tää jotain skysports-osaston tietoa? |
hoja 22.06.2008 17:32:15 (muokattu 22.06.2008 17:33:26) | |
---|
Italialla on sen verran tuuria tänään, että voittavat 3-1. Tosin toivon Espanjan voittavan. Mä taas veikkaan, ettei hispaanit tee maaliakaan. Buffon on kisojen paras molari, ne kolme kassia Hollantia vastaan täytti Italian ja Buffonin maalikiintiön. Mä uskon että Italia ei päästä enää maaliakaan ja voittaa Euroopan mestaruuden. Ne tekee sen yhden pakollisen maalin per matsi, eli 1-0, 1-0 ja 1-0 on semin, välierän ja loppuottelun lopputulokset. Pankaa tulosveto vetämään. K100 #8
Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä.. |
Veikko 22.06.2008 17:49:57 | |
---|
Hienoa jalitsua ollut tähän asti. Pelejä katsoessa ei tervi ihmetellä miksei Suomi pärjää. Taitotason ero on niin järetön. - Ei luusereissa ole mitään vikaa. Heitä vain ei kiinnosta rahat tai valta. He haluavat vain vähän rakkautta ja murkinaa koirallensa. Aki Kaurismäki |
Stradlin 22.06.2008 18:34:05 (muokattu 22.06.2008 18:37:22) | |
---|
No on se vaan nähty, että näihin seuroihin on pelaajat menneet nuorena ja taitavina ja tulleet pois rikkaina, ylimielisinä ja huonoina pelaajina. Näistä esimerkkinä Ronaldinho ja Robinho. Vähän ontuu nyt noi esimerkit, perusteluja kaivataan. Kyllä mä luulisin, että Arshavinkin mielellään kävisi jossain tällaisessa isommassa jengissä kokeilemassa. Saa se toki Venäjällekin jäädä, pelaajahan sen itse viimekädessä päättää. Onhan noilla tietyillä seuroilla hieman kyseenalainen moraali näissä kauppatilanteissa, esim. Realin C.Ronaldon metsästys on mennyt jo melko naurettavaksi. Kuitenkin, se on lopulta pelaajan oma päätös ja ehkä on ihan hyvä vaan ManUllekin jos pääsevät kiittämättömästä takinkääntäjästä eroon. Ei se asennevamma siellä suurseurassa synny, kyllä se on valmiina pelaajassa itsessään jos sellainen on. "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff |