da_reapah 20.06.2008 22:14:38 | |
---|
noin vuoden oon soittanu ja alkaa starttipaketin kamat kyllästyttää, eikä niistä oo mihinkää :D ja uutta sähkökitaraa siis oisin vailla. alle 300 e ja mieluite stratocaster mut muitaki voi ehdottaa. |
Appe_84 20.06.2008 22:31:37 | |
---|
noin vuoden oon soittanu ja alkaa starttipaketin kamat kyllästyttää, eikä niistä oo mihinkää :D ja uutta sähkökitaraa siis oisin vailla. alle 300 e ja mieluite stratocaster mut muitaki voi ehdottaa. Niin mitkä ne starttipaketin kamat on? Tolla hintaluokalla en välttämättä uutta kitaraa ostaisi, ehkä torilta jonkun tai kaupasta käytetyn. |
Miikathebest 20.06.2008 23:02:29 | |
---|
Katsasta Squierin Vintage Modified. Liikaa säröä! |
da_reapah 20.06.2008 23:57:23 | |
---|
starttipaketin kamoihin kuuluu yamaha erg121 ja yamahan 10w vahvistin, vahvistin on itsessään se ongelma mut kitaraa etin uutta sitte samalla. ja joo ehkä joku 200-250 vois olla budjettina :p |
Vapour 21.06.2008 13:00:46 | |
---|
starttipaketin kamoihin kuuluu yamaha erg121 ja yamahan 10w vahvistin, vahvistin on itsessään se ongelma mut kitaraa etin uutta sitte samalla. ja joo ehkä joku 200-250 vois olla budjettina :p Osta uusi kitara joskus myöhemmin ja pistä ensiksi se varsinainen soundipolitiikka kuosiin. Tai siis itse tekisin näin. 200-300 euron hintaluokassa saa kyllä nykyään melkolailla hyvää soundia moneen tyyliin. Osta siis parempi vahvari, tai mallinnuslankku suoraan sterkkoihin kytkettäväksi mieluummin, kuin uusi kitara, jos kerta vahvari (soundi?) on ongelma. If the real jesus christ were to stand up today, He'd be gunned down cold by the c.i.a. -TheThe. |
da_reapah 21.06.2008 13:40:29 | |
---|
Osta siis parempi vahvari, tai mallinnuslankku suoraan sterkkoihin kytkettäväksi mieluummin, kuin uusi kitara, jos kerta vahvari (soundi?) on ongelma. Joo soundihan se. no katellaan niitä sitte vähä kalliimmalla. Tack |
Ahokkis 21.06.2008 16:30:51 (muokattu 21.06.2008 16:32:23) | |
---|
Vahvarin minäkin päivitin tuon paketin jälkeen, huomaat että kuinka hirveä se jammun ga-10 oikeasti on. Voithan tietenkin tehdä niin, että jos sinulla ei ole vahvistimen koolla niin väliä niin osta sillä 100e budjetilla vaikka microcube(käytettynä löytää 50e pintaan) ja loppu 200-250 uus keppi, käytettynä tai uutena. Hyviä tuohon hintaluokkaan on mm yamahan pacificat, richwoodin kitarat(mikit ainoa miinus, voi vaihtaa), ibanezin rg321:sta on kehuttu, mutta kaikkein paras arvioimaan kitaraa olet sinä itse, jos korvat ei kovin soundia osaa arvostella niin ota joku tuttu mukaan joka osaa. Halvatkin kitarat voi olla laadukkaita. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir |
da_reapah 21.06.2008 18:04:49 | |
---|
No ei sillä uuella kitaralla nyt oo niin kiirettä, mutta vahvariks aattelin jotai Line 6 spideriä. |
Ahokkis 21.06.2008 21:26:43 (muokattu 21.06.2008 21:30:22) | |
---|
No ei sillä uuella kitaralla nyt oo niin kiirettä, mutta vahvariks aattelin jotai Line 6 spideriä. Osta ennemmin voxin valvetronixi tai tuo rolandin cube. Valvetronixi löytyy iteltä ja pakko myöntää että erinomaiset saundit saa tästä, juuri sellaiset kuin haluan. Xl-sarjan tronixeja en ole testannut, mutta kuulemma parempi säröpuoli mitä tässä. Tuo spideri on vain sirinäkone. "Siis Se ei ole pakollista mutta nopeutta ennen tulee puhtaus... muuten soitosta tulee täysin huonoa... Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." -Ushimir |
Tuo spideri on vain sirinäkone. Mut eiks siihe tai johoki muuhu halvempaan sais pedaalilla tai sellasil ihmeitä aikaa? ( ei nyt iha kirjaimellisest) |
vmak 21.06.2008 23:39:39 (muokattu 21.06.2008 23:41:44) | |
---|
Mut eiks siihe tai johoki muuhu halvempaan sais pedaalilla tai sellasil ihmeitä aikaa? ( ei nyt iha kirjaimellisest) Sillä rahalla, mikä sinulla menee halvempaan vahvistimeen ja pariin kunnon pedaaliin, saat todennäköisesti jonkin Voxin Valvetronix sarjalaisista. Itse omistan yhden ja kyllähän se hintaluokassaan on minun omaan makuuni ainakin hemmetin hyvä monipuolinen vahvistin! Mutta ennen kaikkea sinulle itselle se vahvistin tulee joten kannattaa itse testata kun kukaan tuskin osaa sanoa että mistä sinä pidät. Eneimmistö varmasti lyttää Spidereitä ja ylistää valvetronixeja ja rolandin cubeja. döp |
Evilson 22.06.2008 18:55:01 | |
---|
Tech 21 Trademark 10 on myös varteenotettava vaihtoehto. Mun ehdoton suosikki noista pikkucomboista. Sieni-mänty symbioosi harmoniaa edustaa. Mies ei ole mänty vaikka nainen sientä muistuttaa. |
da_reapah 22.06.2008 22:54:53 | |
---|
okeei no enköhä sitä voxii kattele. |
Icy-Sun 23.06.2008 01:02:38 (muokattu 23.06.2008 01:06:49) | |
---|
okeei no enköhä sitä voxii kattele. Kannattaa katella ne kaikki, ettei myöhemmin ala tympimään liian hätiköity osto. Minä lähden ostamaan huomenna cubea kotirämpsyttelyyn juuri siksi, ettei valvetronix ollut mun makuun sopiva, kun on tullut sitä anoppilassa paljonkin räpläiltyä. Torilla pyörii paljon line 6 flextoneja ja youtube klippien perusteella siinä on niitä hyviäkin saundeja, mutta en ole ikinä kokeillut itse. Siinä siis yksi mallintava listalle lisää. Peaveyllä on sitten esimerkiksi bandittia ja moni on tykännyt, toiset taas eivät. Hughes & Ketnerin edition blue on oikein mukava transistorivahvistin. Pikkuputkivahvistimia on tullut viimeaikoina paljon markkinoille: esimerkiksi Fenderin champeja, Laneyn LC:tä, Craten blackhearteja ja niitä saa edullisesti. E: Peaveyllä on joku uudehko mallintava http://www.thomann.de/fi/peavey_vypyr_75.htm onkos kenelläkään tullut vastaan? There ain't noway out tonight |
Point 23.06.2008 12:34:50 | |
---|
Osta uusi kitara joskus myöhemmin ja pistä ensiksi se varsinainen soundipolitiikka kuosiin. Tai siis itse tekisin näin. 200-300 euron hintaluokassa saa kyllä nykyään melkolailla hyvää soundia moneen tyyliin. Osta siis parempi vahvari, tai mallinnuslankku suoraan sterkkoihin kytkettäväksi mieluummin, kuin uusi kitara, jos kerta vahvari (soundi?) on ongelma. Samaa mieltä, suosittelen multipaavoa, eli multihärpäkettä, eli toisinsanoen multiefektiboxia, eli multiefektiä, jonka voit kytkeä sitten kiinni nykyiseen vahvistimeen(tai muihin kaiuttimiin mitä sattuu löytymään.). Esimerkiksi Line6 Pod 2.0 olisi hyvä(ei maksa paljoa päälle satasen, loput rahat voisit laittaa säästöön uutta kitaraa varten) taikka sitten Pod xt, joka maksaa Thomannillasen 288euroa, Suomen musiikkiliikkeistä voit saada tinkaamalla vähän halvemmalla. Jos taas haluat ns. lattiamallisen vehkeen, niin suosittelen Line6 Floor Podia, joka löytyy itseltänikin. Periaatteessa sama vehje, kuin Pod 2, mutta joitain efektejä ja soundeja on karsittu ja mukaan on laitettu wah/volume pedaali. Tässä linkit kyseisiin laitteisiin: http://www.thomann.de/fi/line6_pod_xt_amp_modeler.htm Pod Xt http://www.thomann.de/fi/line6_pod_2_2006.htm Pod 2.0 http://www.thomann.de/fi/line6_floor_pod.htm Floor Pod Sitten jos uuden kitaran haluat ostaa, suosittelisin näitä(olettaen, että budjetin yläraja on 300e) Käykö ns. superstratot? Jos käy, niin: http://www.thomann.de/fi/schecter_omen_6_wsn_02.htm Schecter Omen 6 Wsn http://www.thomann.de/fi/esp_ltd_mh_100qm_nt.htm Ltd Mh-100Qm http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_vendetta_1f_gn.htm Dean Vendetta 1.F(tosin floikallinen, eikä lisenssilfloikka ole välttämättä parasta laatua) Sitten muutama perusstrato: http://www.thomann.de/fi/fender_squier_deluxe_stratocaster_pwm.htm Squier Deluxe Stratocaster Pwm http://www.thomann.de/fi/fender_sq_vint_modified_strat_sss_csb.htm Fender Squier Vint. Mod Stratocaster Siinähän niitä. Tulipahan laitettua linkkiä sitten koko rahan edestä. =) |
da_reapah 23.06.2008 15:31:22 | |
---|
joo no se on kyllä tiedossa että cube ois hyvä ostos, kokemustaki on . mut jos sais sen voxin viel jossai katsastettuu :) |
Sensonic 23.06.2008 15:33:44 | |
---|
Olipa taas omaperäinen otsikko. Näitäkään ei löydy täältä "Kitarakamat" -puolelta vasta kuin puolisen tusinaa... On se ihme, että jotkut eivät vaivaudu opiskelemaan sääntöjä ennen kuin alkavat syytää tekstiä tänne otsikolla "uutta keppiä", "hevikeppiä" jne. Vaikka mitäpä minä tässä kirjoittelen, kun viesti ei kuitenkaan mene perille. Kohta joku aloittaa kuitenkin uuden otsikon "uutta keppiä" tms. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Landola F6/Cut |
Hiekkaharjun Hendrix 23.06.2008 15:42:37 | |
---|
No niitä Voxeja löydät vaikkapa DLX-musiikista tai Musafasulta. Saundeiltaan ainakin mainioita pelejä. Näin sadepäivän ratoksi onkin mukava käydä sielä kaupoissa. "The traffic lights, they turn blue tomorrow" |
pro14 27.06.2008 23:01:12 | |
---|
Joo ei oo mun ketju mut kysyisin nyt vaa tässä kans et kumpi kannattais ostaa Esp Ltd Alexi 200 vai Esp Ltd mmv 07f? oon yrittäny googletella ja semmosta mut en oo löytäny mitää et kumpi ois parempi. Jossain palstalla oli että Alexi 200 on parempi ja että siinä on parempi floikka. Onko näin? |
Point 28.06.2008 12:10:31 | |
---|
Joo ei oo mun ketju mut kysyisin nyt vaa tässä kans et kumpi kannattais ostaa Esp Ltd Alexi 200 vai Esp Ltd mmv 07f? oon yrittäny googletella ja semmosta mut en oo löytäny mitää et kumpi ois parempi. Jossain palstalla oli että Alexi 200 on parempi ja että siinä on parempi floikka. Onko näin? Ei ole. Molemmissa on lisenssifloikat, jotka eivät ole välttämättä ihan paras sijoitus, joten kannattaa miettiä kiinteätallaista, ellei floikka ole ihan must. Mene itse testaamaan kumpi tuntuu paremmalta käteen. |