Aihe: Behringeriltä (Bugera) 6505-kopio, 6260.
1 2 3 4 521 22 23 24 2529 30 31 32 33
akim2
19.06.2008 06:53:15
Nyt on vehje huollettu, vaikka takuu tais mennä. Jaksanut ruveta lähettelemään laitetta edes takaisin. Todellakin hintansa väärti laite. Hiljaisilla kerrostalovolyymeilläkin lähtee omaan makuun sopivat hevi- ja rock-säröt. Engl:n 2x12 v30 kaapilla soittelin. Saa nähdä miten käy, kun keinokuorman kytkee vielä väliin.
teukka
20.06.2008 11:24:19 (muokattu 20.06.2008 11:24:49)
6262 tilattu Thomannilta.Vaikka noita saa jo suomestakin niin pitkä takuu käänsi pään tuohon suuntaan.
On mulla back-up vahvari olemassa jos huonosti käy.
There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!!
teukka
21.06.2008 14:02:34
Soundata myy. ovh 600€ mutta tinkivät varmaan hinnasta.
merirosvokissa
21.06.2008 20:21:13
Heh, rupes kaduttamaan bugeran osto, kun tuossa eilen oli keikka ja soitin lainavehkeillä, peaveyn valvekingin nupilla ja saman sarjan kaapilla, irtos juuri sopiva särösoundi bändin tyyliin, ja rupes arveluttamaan että vaihtaisko bugeran sittenki valvekingiin :D Pittää tuumata asiaa.
http://www.myspace.com/thelegionnaireband Avatarissani esiintyvä mieshenkilö on minun BFF, hihi
teukka
21.06.2008 20:34:31
Vaikka ei ole kummastakaan kokemusta ei VK paljoa ole Bugee selättänyt.
Mutta ehkä se olikin just sun saundi minkä vahingossa löysit?
Saa nähdä miten oma 6262 ja V30 kaappi toimii mulle....Toivottavasti just mitä haen.
teukka
26.06.2008 17:42:17
Nuppi saapui ja toistaseksi kuulostaa lupaavalta!Tosin kerrostalossa ei oikeen pystynyt vetään kunnolla.Testisessio meneekin ensi viikkoon.
menijo
26.06.2008 21:36:55 (muokattu 26.06.2008 21:40:15)
HOI arvon bugeran ostaneet kolleegat! Nyt alko homma kiinnostaa minuakin, aikaisemmin tuolla toisessa thredissä etsiskelin "laadukkaampaa" laitetta, mutta budjetilla mentiin sielläkin. Eli tämä bugera herätti nyt todellakin kiinnostuksen!

Kannattaako minun hankkia noista mikä malli 333xl vai 6262 jos haluan mahdollisimman nykyaikaista metallia sillä soitella, tyyli on matalavireinen rytmimetalli? Myöskin kevyempää musiikkia ja hieman jazzia ja bluesia (tämä jättäisi kyllä varaa sinänsä ostaa siihen oman laitteensa). Käsittääkseni nuo ovat monipuolisia ja hinnassaan nerokkaita vahvistimia??? Olenko ymmärtänyt lukemani oikein?

Huom! Toimiiko nuo hyvin aktiivimikkien kanssa? Minulla on Schecter Hellraiser C-7 ja siinä EMG 707 mikit. Noista on ollut juttuja, että eivät kaikkien laitteiden kanssa tulisi toimeen. Onko kokemuksia, mahdollista tietoa?

Mitä kaappia suosittelette tuolta budjettiluokasta tuon tai jomman kumman pariksi? Mahdollisesti bugeran omaa BUGERA 412H-BK kaappia? Vai mitä?

Arvostaisin kovasti vastauksianne, sillä menen soitinkaupoille nyt tulevana lauantaina ja luultavasti kävelen sieltä ulos joko engelin tai line6 tai peaveyn kanssa. Jollen niin taidan päräyttää tuollaisen bugeran. Mutta minkä mallin ja oikeasti kannattaako? Onko ketään kuka on oikeasti asiasta tietoinen, onko nuo oikeasti hyviä laitteita, vaikkakin kovin halpoja? Missä niitä pääsee testaamaan suomessa vai pääseekö lain?

Pistin aika läjän kysymyksiä, mutta olisin maailman helpottunein mies jos kertoisitte vähän osviittaa. On tässä nyt vietetty unettomia öitä näitä pohdiskellessa jokunen jos toinenkin. Sen se tekee, kun on opiskeleva kurja ja vakiotulot ovat hyvinkin nihkeät.

Kiitos jo valmiiksi.
Point
26.06.2008 22:46:30 (muokattu 26.06.2008 22:47:49)
Kannattaako minun hankkia noista mikä malli 333xl vai 6262 jos haluan mahdollisimman nykyaikaista metallia sillä soitella, tyyli on matalavireinen rytmimetalli? Myöskin kevyempää musiikkia ja hieman jazzia ja bluesia (tämä jättäisi kyllä varaa sinänsä ostaa siihen oman laitteensa). Käsittääkseni nuo ovat monipuolisia ja hinnassaan nerokkaita vahvistimia??? Olenko ymmärtänyt lukemani oikein?

Kannattaa kassella youtubesta videoita, joissa on käytössä 6262 tai 333xl, saat vähän osiviittaa. 6262 on ilmeisesti vähän kuin kopio Peaveyn 6505-nupista. Soundeissa saattaa olla siis vähän samaa. Youtube-pätkien ja näiden kirjoitusten perusteella ottaisin itse 6262-nupin. Sopii mataliin vireisiin hyvin jne.

Huom! Toimiiko nuo hyvin aktiivimikkien kanssa? Minulla on Schecter Hellraiser C-7 ja siinä EMG 707 mikit. Noista on ollut juttuja, että eivät kaikkien laitteiden kanssa tulisi toimeen. Onko kokemuksia, mahdollista tietoa?

Kyllähän ne toimii. Soundihan on aika treblekäs, mutta vahvistimen EQ-osion namiskoiden vääntäminen auttaa asiaa.

Mitä kaappia suosittelette tuolta budjettiluokasta tuon tai jomman kumman pariksi? Mahdollisesti bugeran omaa BUGERA 412H-BK kaappia? Vai mitä?

Suosittelisin Harley Benttonin 4x12 tai 2x12 Vintage V-30 elementeillä varustettua kaappia, joka on laadukas hinnasta huolimatta. Bugeran kaapitkin ovat ihan mielenkiintoisia.

Pistin aika läjän kysymyksiä, mutta olisin maailman helpottunein mies jos kertoisitte vähän osviittaa. On tässä nyt vietetty unettomia öitä näitä pohdiskellessa jokunen jos toinenkin. Sen se tekee, kun on opiskeleva kurja ja vakiotulot ovat hyvinkin nihkeät.

Kiitos jo valmiiksi.

Eipä mitään. Nämä minun huonot surkeat vastaukseni auttaneet varmaan mitään, mutta olkoot.
menijo
27.06.2008 18:45:17
Sammy black: Kiitos neuvoista, en vain sitten tiedä, kun kaiken lukemani ja katsomani perusteella tuo 333xl olisi nimenomaan se jyhkeyden perusta, eli kovempi kuin tuo 6262. Mites teillä on nuo toimineet noi bugerat onko ne buginu pahasti?
Omakohtaisia kertomuksia, kannattaako tuollasta ostaa. Toinen vaihtoehto on joutua velkavankeuteen ja ostaa joku engeli tai vastaava. Eihän tämä varmasti niin hyvä voi olla, kuin enkeli, mutta kuinka hyvä tämä nyt sitten oikeasti on tämä bugera?
akim2
27.06.2008 19:23:27 (muokattu 27.06.2008 19:31:54)
Itsekkin kuuntelin Youtubesta noita pätkiä Bugeroista, mutta rehellisyyden nimissä en niiden perusteella vahvistinta tilannut, vaan lähinnä halvan hinnan. Äänenlaatu kun pakkauksen ja mikin takia niissä monesti on mitä on. Yllätys oli kuitenkin erittäin positiivinen kun vahvistin saapui. Tai oikeastaan sen jälkeen vasta, kun kaveri yön hiljaisina tunteina UPS:n käsittelyn jäljltä korjasi nupin. Todella monipuolisia soundeja saa kanavista helposti pihalle, myös omaan makuun sopivat metallisäröt. Lähtee myös mukavat blues ja rock soundit. Vaikka soittelen tällä ihan kerrostalossa maltillisilla volyymeillä kuten aikaisemmin tuossa kirjoitin. (Keinokuorman saa vihdoinkin huomenna kytkettyä ja pitänee kertoa sitten tuoreimmat kuulumiset.)

Pari viikkoa yritin soitella Rolandin 30X:llä, mutta päädyin soittelemaan hetkellisesti akustisesti kun vahvistin ei oikein miellyttänyt. Meinasin tulla vellit housuun kun sai bugerasta ekat äänet ilmoille. Sen verran hyvältä kuulosti Rolandin jälkeen. Sen lisäksi tästä on helpompi ja nopeampi säätää IMO haluamansa soundi pihalle kuin tuosta Rolandista. Jonka kanssa en oikein koskaan päässyt sinuiksi. EQ:lla saa säädettyä jakotaajuuksia todella reilunpuoleisesti ja se onkin mielestäni yksi 333XL:n vahvuuksia.

Itselläni on Engelin 2x12 V30 elementeillä ja tuntuvat sopivan hyvin yhteen Bugeran kanssa, kuten moni on jo todennut. En osaa sanoa kumpi/mikä malleista sopisi parhaiten, mutta 333 on kuitenkin hivenen monipuolisempi soundeiltaan kuin SISO-kopio. Pidän tästä melkein enemmän kuin Randallin RM100KH:sta, jota pääsin vihdoin soittelemaan. Kumpikin Bugera on soundien puolesta hintaan nähden vastinetta rahalle. Viimeistelykin on ihan ok. Itselläni on EMG mikit ja en ole havainnut mitään ongelmia tällä yhdistelmällä.
teukka
01.07.2008 21:58:43
Nyt tuli tykitettyä 6262:sta oikein kunnolla saatana! Ja omatekele kaapin kanssa jossa
siis 4 x V30. Että muuten tykittää! Just sitä mitä on etsitty!
Voin suositella.
duc
01.07.2008 22:15:31 (muokattu 01.07.2008 22:15:38)
Nyt tuli tykitettyä 6262:sta oikein kunnolla saatana! Ja omatekele kaapin kanssa jossa
Voin suositella.

Koititkos puhtaan kanavan soundeja, pysyikö puhtaana? Mietin tässä että onkohan tuossa mun yksilössä vaan vikaa :-)
Juicy
01.07.2008 22:17:38

Voin suositella.

Sittenhän meitä on kaksi! :)

Itse tykkään Bugerani kohdalla siitä, että säätövaraa on kerrankin riittävästi. Ei tarvitse oikeastaan minkään säätönamiskan olla ääriasennossa, jotta saisi messevän kuuloista mättöhumppaa.
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
bodom
01.07.2008 22:31:30
Tämä saattaa kuulostaa monen mielestä hölmöltä, mutta jos soittaisitte chimaira, lamb of god tai slayer etc. cover bändissä. Mikä olisi teidän ehdoton valinta noista bugeran vahvareista. Olen siis ehkä ostamassa bugeraa ja mietin mistä noista lähtis kunnon tapposäröt, kelpo kliinikin olisi hyvä, semmone minkä ton hintasesta nyt sit ulos voikaa saada :D

Ei tarvitse myöskään vastata jos ei osaa vastata asiallisesti, tai jos nyt ei muutenkaan halua/osaa vastata.

Toisin sanoen siis missä olis noista bugeroista murhaavimmat säröt ?
Sam Hotman
01.07.2008 22:38:39
Pystyykö tuollaisella 6262:lla soitella kotona?
''Ennen vanhaa raotettiin kalsareita, et nähtiin pakarat. Nykyään raotetaan pakaroita et nähdään kalsarit.'' - RR4E
teukka
01.07.2008 23:19:17
Alkuu kokeilin kliinejä ihan maltilla mutta en oikein ikinä ole tarvinnut niitä,joten en oikein osaa sanoa siitä mitään muuta kuin että mitään häiritsevää en kuullut.
Vedin bassot, middlet, täysille ja treble puolilleen.Sit vola täysille ja gainilla ohjailin,vitun varovasti.
Ajoin vähän kaapin elementtejä sisään.
Silloin oli ihan ok ainakin.

Se mitä runttaamiseen tulee sain aika helposti tiukan särön joka kuuluu hyvin tulppienkin läpi. Aika kireen siis, karkeenpaa saa helposti kun precensea tiputtaa,tai trebleä.Molemmat oli aika tapissa.Tosin gainia taas ehkä puolet.Volat kolmosella!
Tuntui että pelivaraa on.
Muista malleista ei mitään kokemusta.

En ainakaan itse himassa saanut mitään irti,joutu oottaan kämpälle.
akim2
02.07.2008 07:10:50 (muokattu 02.07.2008 07:11:29)
Pystyykö tuollaisella 6262:lla soitella kotona?

Mä ainakin soittelen ja itsellä toimii. Master volyymi potikka vaan minimiin, ja sitten kanavakohtaisilla volyme potikoilla pärjää hyvin. Olen nyt soitellut jokusen päivän keinokuorman kautta, ja oikeastaan sillä ei ole juuri vaikutusta, vaikka pääsee master volymea nostamaan. Hyvältä kuulostaa mielestäni maltillisellakin äänenpainetasolla. Tokihan kovilla äänenpaineilla soitettaessa on enemmän munaa, mutta paremmalta mielestäni kuulostaa silloin kun ei tarvitse tulppia.
Sam Hotman
02.07.2008 14:41:17
Mä ainakin soittelen ja itsellä toimii. Master volyymi potikka vaan minimiin, ja sitten kanavakohtaisilla volyme potikoilla pärjää hyvin. Olen nyt soitellut jokusen päivän keinokuorman kautta, ja oikeastaan sillä ei ole juuri vaikutusta, vaikka pääsee master volymea nostamaan. Hyvältä kuulostaa mielestäni maltillisellakin äänenpainetasolla. Tokihan kovilla äänenpaineilla soitettaessa on enemmän munaa, mutta paremmalta mielestäni kuulostaa silloin kun ei tarvitse tulppia.

Onko sulla nuppi + kaappi vai combo?
''Ennen vanhaa raotettiin kalsareita, et nähtiin pakarat. Nykyään raotetaan pakaroita et nähdään kalsarit.'' - RR4E
duc
02.07.2008 14:43:56
Mun 6262-nupissa ei ainakaan ole kuin kanavakohtaiset (master) volumet :-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)