Elikkäs siis, tarkoituksenani olisi hankkia basso ja noin 100W vahvistin bändikäyttöön. Kokemusta bassonsoitosta on puolen vuoden verran lainakamoilla ja nyt on tullut eteen oman soittimen osto. Minkälaista varustusta suosittelisitte monipuoliseen sormisoittoon, painottuen kuitenkin rock -musiikkiin? Tarkoitus on saada käytetyt kamat kohtuuhinnalla, noin 300 euron hintaluokassa basson osalta, vahvari tilanteen mukaan. Hei!
Olen 15 kesäinen miehen alku joka soittaa PASSOA! |
hollstro 20.06.2008 16:53:46 | |
---|
Varmaan haulla löytyy tästäkin aiheesta paljon neuvoja, mutta mun evergreenohjeet tässä: - osta käytetty - pyydä kokenut basisti mukan kun valkkaat soitinta - kiinnitä huomiota soittobalanssiin, eli siihen miten soitin istuu sylissä ja on tasapainossa hihnan kanssa soitettaessa. Jos basso ei ole tasapainossa on se hankala soittaa - panavaa bassoa ei jaksa kauaa soitaa, mitä kevyempi sen parempi aloitelijalle - kokenut basisti tarvitaan säätöjen tsekkaamiseen ja soittimen arvon arvioimiseen. Hyväkin basso tuntuu huonolta jos säädöt on pielessä - osta tunnetun ja hyväksi havaitun valmistajan basso. Se on helpompi vaihtaa/myydä jos innostus jatkuu ja haluat ostaa paremman basson vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
elais 20.06.2008 18:09:44 | |
---|
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible." |
brn2sk8 20.06.2008 21:37:33 | |
---|
Gibson thunderbird, mutta saa käydä halvatunmoinen säkä että saat tohon hintaan, hahaa!! :DD Cry Baby and ask me WHY WHY |
Ya5ka 21.06.2008 15:12:28 | |
---|
Kiitoksia, tämä selvensi hieman asiaa. Hei!
Olen 15 kesäinen miehen alku joka soittaa PASSOA! |
Lrry 23.06.2008 02:21:44 | |
---|
Mä suosittelen fenusquierin j-bassoja. |
jazbaz 23.06.2008 10:04:01 | |
---|
Tuli nyt sitten aloittelijana hommattua mikä basso hyvänsä, se kannattaa viedä ammattilaiselle säädettäväksi. Alkuunpääseminen sujuu miellyttävämmin. "Bass sings Bles-sings" |