Aihe: Fender Blues Junior
1
anma86
18.05.2005 14:20:46
MIelipeteenne vahvistimesta onko perinteinen fenderi eli saako siitä pihalle esim. hyvän fenderin cleanin?
fenderhippi
18.05.2005 14:29:34
Ihan hyvät soundit muuten, mutta siinä ei varsinaisesti ole kuin yksi kanava jolle oma gaini. Lähtee kyllä silti hyvät cleanit ja voi tehostaa maun mukaan vaikka overdrivella. Henk.kohtaisesti pidin ehkä enemmän pro juniorista joka on pienempi mutta todella äänekäs ja paremmat cleanit. Nämähän on aina makuasioita, joten kannattaa testata jos mahdollista...
Tube, or not tube!!
anma86
18.05.2005 14:35:34
Itsekkin olen tuota Pro:ta katsellut, mutta siinä noiden säätömahdollisuuksien ja Reverbin puute vähän jarruttaa. Muuten vahvisitn vaikuttaa hyvältä.
fenderhippi
18.05.2005 14:43:49
Tone potikalla on yllättävän suuri vaikutus soundiin tuossa Pro Jr:ssä eli saa soundia muokattua. Tuota Pro Jr:ää saa välillä todella edulliseen hintaan. Itse ostin käytetyn joskus hintaan 250 ekua ja siihen ostin lisäksi Bossin reverbin ja Bossin BluesDriver overdirvepedaalin. Tällä sain hyvät cleanit ja blues-säröt, hintakin jäi reilusti alle Blues Jr:n.

Toki tuossa Blues jr:ssä on omat hyvät puolensa kuten FAT-kytkin jolla saa hiukan lisäpotkua...
Tube, or not tube!!
anma86
18.05.2005 17:08:27
Mikähän olisi suht halpa ja hyvä reverb pedaali tuon pro juniorin kaveriksi?
weelie
18.05.2005 17:26:04
EH Holy GRail, vaikkapa.

Pro JR kyllä moninverroin parempi saundiltaan kuin Blue JR. Ainakin alle vitosella soitettaessa.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
anma86
19.05.2005 14:03:12
Olen kiinostunut mitä tuon vitosen jälkeen tapahtuu??
touhis
20.05.2005 09:35:28
Olen kiinostunut mitä tuon vitosen jälkeen tapahtuu??

Alkaa menemään särölle. Täpöllä lähtee aika namiaiskis neilyoung-pörinät. ;) Tone-potikka taitaa toimia lähinnä treble-cuttina, mutta todellakin isosti vaikuttaa soundiin.
Zzz...
marjastaja
19.06.2008 00:34:29
Eli blues juniorissa (jonka ostin toissapäivänä) saa säädettyä volume- napista sisään menevän ja master- napista ulos menevän äänen. eli kun volume on täysillä niin ääni yliohhjautuu (overdrive) ja master- napista säädetään volume ja cleanilla toisinpäin.
Stone
19.06.2008 12:10:28

Omasta mielestäni blues junior on mainio vahvistin blues/rokkijuttuihin, mutta "fender design" alkuperäinen elementti ei tee oikeutta sille. Suosittelen päivittämään sen, mutta muuten todella hyvä vahvistin...tykkään.
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
Aki
19.06.2008 12:22:20

MIelipeteenne vahvistimesta onko perinteinen fenderi eli saako siitä pihalle esim. hyvän fenderin cleanin?

Jos fender-cleanilla ajattelet Bassman-Twin-osastoa, niin ei. Nuo Juniorit ovat luonteeltaan kovasti pyöreämpiä, sitä tuttua heleyttä ei ole. Omalla alallaan kivoja vehkeitä, mutta tykkäätkö siitä, sitä ei muut tiedä.

Käy kokeilemassa, saatat yllättyä tai pettyä.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
TamuT
19.06.2008 13:23:51
Hmm... Onkos vaihtoehtoja jos tuon saman pereinteisen fenkkuheleyden haluaisi pikkukombosta? Bassman ja Twin on mulle liian isoja vehjeksiä. Millä pääsis edes lähelle?

Kohta pitäis tulla markkinoille tällainen, jos jaksat odottaa.
http://www.sweetwater.com/store/detail/PrinceRev65 .

Toinen vaihtoehto '65 DRRI
http://www.musiikkiliike.fi/index.p … ?product_id=811&target=products .

Noista kummastakin löytyisi sitä BlackFace heleyttä...
d'oh
superfly
19.06.2008 13:39:04
Kohta pitäis tulla markkinoille tällainen, jos jaksat odottaa.
http://www.sweetwater.com/store/detail/PrinceRev65 .

Toinen vaihtoehto '65 DRRI
http://www.musiikkiliike.fi/index.p … ?product_id=811&target=products .

Noista kummastakin löytyisi sitä BlackFace heleyttä...

Ovat pöljät laittaneet kymppituumaisen elementin tuohon Princetoniin. Jälkimmäinen pitää käydä tsekkaamassa kyllä. Tänks.
Killing internet dragons is serious business!
jutimone
19.06.2008 14:51:59 (muokattu 19.06.2008 14:52:35)
Morjens,

Minä olen käyttänyt Blues Jr. päävahvarina, niin keikoilla kuin treeneissäkin, muutaman vuoden. Päädyin siihen lähinnä siitä syystä että se on hyvä kompromissi soundin, tehon ja roudattavuuden kesken. Jos haluaa optimoida clean soundia niin pitää mennä suurempi koppaisiin malleihin Blues deluxe -> Deluxe reverb -> Twin reverb.

Pieni koppainen Blues Jr. on mukavasti roudattava ja silti 12" kaiuttimella varustettu.

-Juha
ps. Mexico malleissa on parannettu reverb ohjausta ja on minusta parempi kuin vanhemmat USA mallit vaikka yleisesti toisin väitetäänkin.
Stone
29.08.2008 14:43:30

Suosittelen tsekkaamaan tämän blues juniorilla soittelevan kaverin sivut, jollei ole jo entuudestaan tuttu. Sieltä löytyy paljon mielenkiintoista materiaalia; lessonit ym. ym..

www.steviesnacks.com
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua."
jra
29.08.2008 16:23:51
Suosittelen tsekkaamaan tämän blues juniorilla soittelevan kaverin sivut, jollei ole jo entuudestaan tuttu. Sieltä löytyy paljon mielenkiintoista materiaalia; lessonit ym. ym..

www.steviesnacks.com

Onkos kukaan törmännyt Suomessa tai eu:n nettikaupoissa tuohon Bles jr:n tweed-versioon, aikas paljon mustaa haluttavampi?
http://www.steviesnacks.com/2008/04 … unior-amp-demo-srv-ballad-style/#t5
Stone
30.08.2008 16:15:46

Onkos kukaan törmännyt Suomessa tai eu:n nettikaupoissa tuohon Bles jr:n tweed-versioon, aikas paljon mustaa haluttavampi?
http://www.steviesnacks.com/2008/04 … unior-amp-demo-srv-ballad-style/#t5

Googlettamalla löytyi, että jonkin verran on myyty noita englanissa ja vähän jossain muuallakin, mutta mystisesti kaikki ilmoittavat "no stock" tällä hetkellä. Itse aikoinani torilta omani nappasin, mutta en ole nähnyt kotimaan kaupoissa kuin mustana versiona.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)