Aihe: Mistä halvin Gibson Standard?
1 2
progeny
09.02.2004 14:16:24

Tuota..niin?
"Something we still need to know is buried too away out there, from our mind to realize what we're really doing here"
rockitsb
09.02.2004 14:21:17
U.S.A.
"Life sucks and then you die." -Ozzy Osbourne
Juzzu
09.02.2004 14:22:44 (muokattu 09.02.2004 14:22:58)
Minkäs mallista kitaraa sitä ollaan hakemassa? Standard Les Paulia?

Ämeriiköistähän sitä varmaan halvimmalla, ebay.de:stä taas voi huutaa melko halvalla euroopasta. Suomesta ehkä sattumalta erityisen halvalla, ja yleiseen hintatasoon halvimmallahan kitarat saa aina käytettynä suoraan edelliseltä omistajalta, kaupoissa hinnat kun tuppaavat olemaan aina korkeampia.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Fortune
09.02.2004 16:07:08
Customshopista Herttoniemestä, Helsinki City.

Musta LP Standard 1290 euroa. Lapa korjattu, mutta hyvin. Hyvä tuntuma ja kelpo soitin.

http://www.custom-sounds.com/tarjous.htm#kitara

Ostakaa nyt joku se pois ettei allekirjoittanutta kirvele.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Sammakko
09.02.2004 16:11:54

Customshopista Herttoniemestä, Helsinki City.

Musta LP Standard 1290 euroa. Lapa korjattu, mutta hyvin. Hyvä tuntuma ja kelpo soitin.

http://www.custom-sounds.com/tarjous.htm#kitara

Ostakaa nyt joku se pois ettei allekirjoittanutta kirvele.

tossa ois varmaan kova peli.

http://www.custom-sounds.com/kuvat/gibson_LP_std92sb.jpg
Fortune
09.02.2004 16:12:40

Jep, hyvä oli ihan ilman sähköjä kopeloituna ainakin. Mutta kallis.
Invader
09.02.2004 16:28:56

Hoo, aika släss. Vielä kuoret veks mikeistä nii avot :P
Epämääräistä nyhjäystä jo vuodesta -82.
Jamminen
09.02.2004 16:30:59
Eikä pysynyt vireessä, kun minä sillä soittelin. Käsittääkseni tämä johtuu kuitenkin ennemmin kielistä ja niiden asennuksesta.

Tuossa 1290 ege Les Paulissa on taas se ongelma, että siinä on aika paksut kielet kiinni. Miten se soi ja millaiselta kaula tuntuu ohuemmilla kielillä on minulle täysi mysteeri.

Ehkä kokeneemmat kitaranostajat voisivat valottaa asiaa.
Maybe nothing matters anyway...
progeny
09.02.2004 16:41:42

Kannattaako tuollaista uutta LP Standardia ostaa? ...onko se niin että vanhat on parempia. Eli käytettynä vaa?
"Something we still need to know is buried too far away out there, from our mind to realize what we're really doing here"
Fortune
09.02.2004 16:48:36
Kannattaako tuollaista uutta LP Standardia ostaa? ...onko se niin että vanhat on parempia. Eli käytettynä vaa?

Hinnat ovat niin älyvapaat nykyään, että kyllä minun mielestäni jo 2800 euroa vs. 1300-1700 euroa kertoo tarpeeksi.

Ja yksilöitähän nuo ovat, löytyy huonoa ja hyvää, käteensopivaa ja käteensopimatonta, jonkun toisen soittajan unelmia ja niitä, jotka kuiskaavat syliin ottaessa "osta minut".

Saattaahan se vaatia aikaa etsiä se itselle sopiva yksilö, itselläni meni 1,5 vuotta, mutta kyllä se kärsivällisyys kannattaa eikä kannata heittää rahoja ensimmäiseen vastaan tulevaan, jollei se sovi täysin kouraan ja lompakkoon.

Omasta kokemuksestani käytetyissä on paljon enemmän loistosoittimia kuin uusissa, mutta se on makuasia pitkälti. Uudet soittimet ovat niin fiinejä ja kiiltäviä, yök.
Jamminen
09.02.2004 17:04:10
Milloin testailit, itse kävin tuossa ihan tammikuun alkupuolella siellä?

No olen käynyt siellä pari kertaa tämän vuoden puolella. Kyllä siinä kepissä oli 11:taset kiinni, eikö ne ole jo tilastollisestikin keskimääräistä paksummat? No, joka tapauksessa olihan se ihan OK. Se ei minulle riitänyt.

Itse ostin uuden Les Paul Classicin kitarapajalta. Tuntui akustisesti paremmalta kuin käytetyt (tosin 69-standard samaisessa liikkessä oli aika jumalainen...). Ei kannata ennakkoluulojen vaikuttaa, kannattaa testata kaikki lespat mitä eteen tulee. Kyllä tuo Classic ihan kunnon les paul on, vaikka ennakkokäsitykseni olikin jotain muuta...

1,5 vuoden odotus? Ihailtavaa mielenhallintaa.
Maybe nothing matters anyway...
Gypsy
09.02.2004 17:04:45
Tokihan se on kevyempi soittaa esim. kymppisetillä ja omasta kokemuksesta LP soi ihan riittävän hyvin niilläkin.

Niin toimii omatkin yseillä ja kympeillä hyvin. Mutta kun se ei taas vaikuta siihen, miten toi soi, eli ei voi sanoo, että Les Paul soi kympeillläkin hyvin. Riippuu ihan yksilöstä. Jos multa kysytään, niin ite oon huomannu, että yleensä mitä painavampi les paul, sen paksummat kielet pitää laittaa, että soi. No, täällähän on siihen sanottu, että ei niitä kitaroita painon mukaan osteta, eikä varmaan ostetakkaan, mutta kyllä tuntuis painolla ja soinnilla olevan helvetisti tekemistä keskenään.

Entäs jos myyjä on laittanu tohon myynnissä olevaan Les Pauliin 11 setin sen takia, että se ei ohuemmilla oikeen soi? No, kitaraliikkeethän yleensä kai vaihtaa sen paksuset kielet kitaraan testattavaks, mitkä asiakas haluaa. Mitä nyt lukenu oon. En ite oo ikinä pyytäny, ei se niin nuukaa oo.
Painakaa vaan sitä miinusta
Chemo
09.02.2004 17:22:02

No, kitaraliikkeethän yleensä kai vaihtaa sen paksuset kielet kitaraan testattavaks, mitkä asiakas haluaa. Mitä nyt lukenu oon.

Joo - kyllä tuota voi ihan hyvin pyytää. Ehkä kuitenkin vain silloin jos on vakavasti harkitsemassa kyseisen kitaran ostamista. Mun mielestäni ei oo kohtuutonta laittaa myyjää myös säätämään kitaraa, jos on epäselvää mahtavatko sopivat säädöt löytyä sitten kotona.
Ramalamadingdong.
Gypsy
09.02.2004 18:14:56
Ehkä kuitenkin vain silloin jos on vakavasti harkitsemassa kyseisen kitaran ostamista.

No tottakai, eihän siitä mitään tuu, että vartin välein joku tulee huvikseen testaan kitaraa ja myyjä vaihtelee aina jokaiselle kielet millä tykkää testata.
Fortune
09.02.2004 19:17:51
Niin toimii omatkin yseillä ja kympeillä hyvin. Mutta kun se ei taas vaikuta siihen, miten toi soi, eli ei voi sanoo, että Les Paul soi kympeillläkin hyvin. Riippuu ihan yksilöstä.

Tokihan näin nimenomaan on.

Jos multa kysytään, niin ite oon huomannu, että yleensä mitä painavampi les paul, sen paksummat kielet pitää laittaa, että soi.

Hmm, minun Customini painaa perstuntuman mukaan moniin muihin LP:hin verrattuna enemmän (en ole punninnut, tämä ei ole hedelmä vaan kitara), mutta silti tuntuvat kympitkin riittävän varsin tukevaan sointiin. Toki heavy bottom -setti, mutta kuitenkin.
Gypsy
09.02.2004 19:47:48
Hmm, minun Customini painaa perstuntuman mukaan moniin muihin LP:hin verrattuna enemmän (en ole punninnut, tämä ei ole hedelmä vaan kitara), mutta silti tuntuvat kympitkin riittävän varsin tukevaan sointiin. Toki heavy bottom -setti, mutta kuitenkin.

No toi nyt vaan oli se, mitä ite oon huomannu, ja kun luin tuolta gibsonketjusta tota yhtä linkkiä niin oli sielläkin näköjään huomattu.

Tunnusmerkkejä-70 luvun Gibson Les Paul-malleille on niiden tuntuva painavuus. Tämä on tyypillinen -70 luvun kitaroiden tunnuspiirre sinällään. Lähes kaikki tuon aikakauden soittimet olivat perin painavia. Painavasta puusta valmistettu soitin vaatii erittäin paksut kielet, jotta sillä olisi mahdollisuuksia soida hyvin. Kokemukset ovatkin osoittaneet, että .011-.012 vahvuisella kielisarjalla saadaan soitin syttymään ja soimaan hieman paremmin. Ohuemmillakin kielillä soitin kyllä resonoi, mutta sointi jää ohuehkoksi ja rungon sointi jää vaimeaksi ja kapea-alaiseksi. Tasapainoton Les Paul on yleensä aina tukkoinen ja honottava -soundinen soitin. Se on tuon aikakauden Les Paul -mallien sointiluonne ja ominaisuus.
Fortune
09.02.2004 19:59:51 (muokattu 09.02.2004 20:00:11)
No toi nyt vaan oli se, mitä ite oon huomannu, ja kun luin tuolta gibsonketjusta tota yhtä linkkiä niin oli sielläkin näköjään huomattu.

Pitänee kokeilla sitten paksumpia, sittenhän sen pitäisi soida ihan pirun hyvin :)

On nimittäin vuosimallia 1979.

Kokeilin tosin yhtä '74-Customia (joka oli pirun painava ja suorastaan paha käsitellä), joka ei soinut pätkääkään kymppisetillä, joten uskon kyllä tuon noin niinkuin yleisenä ohjenuorana.
outo_O
09.02.2004 22:55:12
Hinnat ovat niin älyvapaat nykyään, että kyllä minun mielestäni jo 2800 euroa vs. 1300-1700 euroa kertoo tarpeeksi.

mitäs ne puheet gibsonin hinnansäilyttämisestä on? jos studion saa melkein parisataa alle uuden hinnan ja standardin puolet halvemmalla kun uusi?

vai oliko noi sitten niitä ebay hintoja?
itelläs on paska allekirjotus !
askomiko
09.02.2004 23:15:54
Eikä pysynyt vireessä, kun minä sillä soittelin. Käsittääkseni tämä johtuu kuitenkin ennemmin kielistä ja niiden asennuksesta.

Sama! Ja jotkut onnettomat ysikielet vielä, eihän sellainen ole LP:ssä ollenkaan laillista edes!
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)