trih 17.06.2008 13:09:00 (muokattu 17.06.2008 13:11:09) | |
---|
Yksi asia mikä ainakin windows XP:n kanssa aiheutti äänitykseen napsumista joka ajan myötä lisääntyi (!) oli yksi ruksi joka piti poistaa jostain pitkästä listasta. Muistaakseni kyseessä oli joku DVD-ääneen liittyvä valinta joka oli viimeisenä jossain rimpsussa. Mä olin kanssa menettäny toivon kun olin poistanut, asentanut, vaihtanut pistorasioita, äänikortteja jne mutta kun tuon yhden ruksin poistin niin ihme tapahtui (tai siltä se silloin tuntui). Just. |
Krister 17.06.2008 14:08:37 | |
---|
Kyllä tuolla pitäisi olla molemmissa käytössä 44.10 kHz taajuus. Vaan nyt se herjaa, että Asio ajuri ei avautunut oikein. Asensin tuon podin ajurit jo kerran uudelleen tänään monkeyn kautta, eli tuskin kyse on niistä. Mitähän tässä tutkisi seuraavaksi? Tosiaan, jos kristalissa kuuntelee esim. rumpuraitaa, niin se kyllä toimii oikein, eli playback kyllä futaa. Kristall tuntuu tykkäävän jostain syystä ASIO4ALL- ajurista enemmän,kun noista äänikorttien mukana tulevista joten kannattaa kokeilla sitäkin. Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin |
Akitus 17.06.2008 15:55:58 | |
---|
Niin, siis tuo asio, mitä se herjaa on ilmeisesti tuo podin äänikortti. Itse koneessa mulla ei asiota ole. Mutta voisi kokeilla tuota ASIO4ALLia ja jos ei sillä toimi, niin vaihtaa sitten Reaperiin. 42. "Through the darkness of future past. The magician longs to see. One chants out between two worlds. Fire walk with me." |
Tympee Huttunen 17.06.2008 16:10:48 (muokattu 17.06.2008 16:12:18) | |
---|
Niin, siis tuo asio, mitä se herjaa on ilmeisesti tuo podin äänikortti. Itse koneessa mulla ei asiota ole. Mutta voisi kokeilla tuota ASIO4ALLia ja jos ei sillä toimi, niin vaihtaa sitten Reaperiin. Mulla tosiaan on tuo Reaper koneessa, eikä toimi niin millään. Otin myös tuolta ohjauspaneelin äänet - ja äänilaitteet-osiosta "Laitteiston testaus"-kohdan. Ääni tuli Podilla koneelle, mutta kun siirryin itse kuunteluosioon, ääni tuli kimeämpänä ja viive oli melkoinen. Joku taajuushomma kusee jostain ja paljon. Asio4allia kokeilin myös, mutta en saanut silläkään toimimaan. Mietin tässä juuri pitäisikö ihan kolmas päivä uhrata tuon äänikortin kanssa leikkimiseen, vai etsisikö suoraan uutta konetta. |
Ok, äänitys onnistui MUTTA sen mukana kuuluu koko ajan rätinää. Rätinä myös tallentui äänitetylle ääniraidalle. Aikani etsin vikaa Reaperista, mutta turhaan. Mulla oli sama vika, mikään säätö ei auttanut - PodXT ei ole yhteensopiva kaikkien emolevyjen piirisarjojen ja sitä kautta USB-lähtöjen kanssa. Täältä sitten sain aikoinaan vihjeen (muistaakseni samasta ongelmasta kärsineeltä BenD:ltä) hommata USB-lisäkortti, ja homma ratkesi sillä samantien. Dead men tell no tales. |
Tympee Huttunen 17.06.2008 17:21:15 (muokattu 17.06.2008 19:23:47) | |
---|
Mulla oli sama vika, mikään säätö ei auttanut - PodXT ei ole yhteensopiva kaikkien emolevyjen piirisarjojen ja sitä kautta USB-lähtöjen kanssa. Täältä sitten sain aikoinaan vihjeen (muistaakseni samasta ongelmasta kärsineeltä BenD:ltä) hommata USB-lisäkortti, ja homma ratkesi sillä samantien. Ok, lisäkortti ostoon siis. Kiitoksia todella paljon! Toivottavasti ongelma poistuu tuon myötä. E: Ongelma poistui! Nyt toimii kuin junan vessa! |
Tympee Huttunen 17.06.2008 22:23:59 (muokattu 18.06.2008 06:17:42) | |
---|
Ei jumankauta. Lisää ongelmia. Sain yhden testisession äänitettyä ja kas, koko PodXT ei saa enää yhteyttä koneeseen. Ajurin jo kertaalleen asensin, mutta turhaan. Kone tuntuu jotenkin hävittävän Podin ajurit, eikä löydä koko munuaista. Nyt usb-kortin ajurit uusiksi. Menee kyllä hermo tähän. E: Ongelma ratkesi, kun asensin usb-kortin toiseen PCI-paikkaan. Nyt toimi jälleen. Olen kyllä varma, että tänään ei toimi enää:) |
Johann Onn 17.06.2008 23:15:19 (muokattu 17.06.2008 23:33:06) | |
---|
Reaperissä on ainakin asetus kohdassa: "Prefences -> Audio -> "Close audio device when stopped and application..." Se menee toi asetus päällä helposti, "ei-aktiivisen" puolelle, jos tekee vähänkin jotain muuta. Esim. TonePort UX2:n kanssa tosta ei ole mitään haittaa, kun GearBoxia täytyy kuitenkin pitää päällä. Ja emolevynä on vielä "super laadukas" ASRock, ULi:n piirisarjalla. Ulkoiset vehkeet toimii kunnolla ainoastaan USB-porteissa 3-4, jos koittaa laittaa hiiren viereen (= 2), niitä ei noteera. Silti emon ohjekirjassa ei mainita tosta "ominaisuudesta" mitään. |
Akitus 19.06.2008 15:03:11 | |
---|
Noniin, ASIO4ALLilla sain Kristalin toimimaan. Ilmeisesti tuo Podin sample rate olikin 48 kilohertsiä, sillä sain hetken toimimaan ennen kuin Kristal valitti Podin ajureista. ASIO4ALLin kautta se kuitenkin toimii 41.4:llä, eikä Kristalkaan valita. Ainoa vika on, että tuota Podin re-amp - toimintoa ei voi käyttää niin kauan kuin Kristal ei sen ajureita hyväksy, mutta kaikkea ei aina voi saada. 42. "Through the darkness of future past. The magician longs to see. One chants out between two worlds. Fire walk with me." |