Aihe: Dark Floors (Lordi)
1 2 3
aivokuolio
13.02.2008 19:22:13
No, kukaan nähnyt leffaa? Olisi hauska kuulla kommentteja. Varsinkin kun ei ole aikomustakaan kyseistä rainaa väijyä.

Paskaahan se on kun liittyy Lordiin. Eikös tämä nyt ole itsestäänselvä asia?

Mutta oikeasti.. sellainen 2-3 tähden normileffa, ei enempää eikä vähempää. Itse en ole näitä moderneja kauhuleffoja suuremmin nähnyt niin paha ottaa kantaa tähän keskusteluun että mistä kaikista lähteistä tuohon elokuvaan on napattu juttuja. Minä ainakin viihdyin sen 80-minuuttisen ajan minkä leffa kesti. Ainoa selkeät miinukset lähtevät dialogista joka on paikoitellen todella kökköä. Kysymys "what was that?" tulee leffan aikana liiankin tutuksi...

Mediassahan leffa on leimattu jo täysin pannukakuksi enkä sinänsä ihmettele tätä toimintaa yhtään. Ainahan Suomessa on tapahtunut tämä perinteinen keissi että "kansakunnon itsetunnon kohottajat" revitään seuraavana päivänä alas eikä ruoskaa juurikaan säästellä. Eipä tullut sitten yhtään yllärinä että ensimmäinen positiivinen arvio leffasta tuli juuri ulkomailta.

Uutisoinnit leffan karmeasta floppauksesta ovat hieman ihmeellisiä koska kyseessähän nyt kuitenkin on vain kauhuleffa. Kun Dark Floors lähtee ulkomailla niin eiköhän tuo aika pikaiseen maksa itsensä takaisin. Budjetti kun ei nyt ison maailman mittakaavassa ole kovinkaan kummoinen.

Lordi-fani olen muuten mutta voin kyllä ihan rehellisesti todeta että ilmankin tätä olisi pärjätty. Mutta mitäpä se minulta on pois jos Putaansuu pääsee tätä kautta toteuttamaan unelmaansa ja Selin maksaa kulut Levottomat 3-leffan tuotoilla.
Thet
13.02.2008 20:30:50
Kysymys "what was that?" tulee leffan aikana liiankin tutuksi...

Ja "watta hell?" Tuli ihan hiton monta kertaa.
reos
14.02.2008 10:18:23
Elokuvanautinto oli merkillinen. Taustalla teinit kuiskivat keskenään keräillen irtopisteitä arvaillen koska kukakin mörkö tulee. Vitutti.

Itse leffa ei paljoa mulle antanu, ei siis ole mitenkään mun genreä. Itseasiassa fiilikset oli hyvin samat kun Cuben nähtyäni. Visuaalisesti tyydytti ja musiikit olivat mieleeni (ei, ei lordimusaa, euroviisukriittiset teinitkin voi siis katsoa leffan). Ainoa selkeä heikkous tossa oli se että tiesi tasan tarkkaan miltä mikäkin hirviö näyttää ja näin pois päin, ei siis ollu sitä yllätysmomenttia. Muutenkin hahmoihin kun käsittääkseni ei noissa menossa kovin syvällisesti paneuduta niin veivät huomiota nuo hirviöt vielä entisestään. En katsois toisten mutta en kyllä turhaan dissaisikaan.

Lopuksi vielä näillä "näkemättä paskaa"-jannuille antaisin sen verran haastetta että kaivakaa mielestänne se leffa josta täs genres diggasitte ja vertailkaapa juttuja. Harmittaa ku ihmiset menee niin helposti median mukana näissä taas. Ja nää floppaus jutut on mielenkiintosia, vaikka solar filmssi ei nyt saanutkaan rahoja ihan heti takas niin koska viimeksi ja kuinka usein on ollut suomessa tän genren leffa näin katottu? Tällänen vertailu mua kiinnostas jos sitä pitäis vertailla.

Toisaalta, ei oo penniäkään kiinni ja vielä ilmaislipulla mä sen näin.
"Nokkela sanonta ei todista mitään." François-Marie Arouet
reos
14.02.2008 10:19:46
Ja "watta hell?" Tuli ihan hiton monta kertaa.

eikös kysymyksiä herättävä leffa oo hyvä, itellä ainakin on niin, fight clubit ja gamet aika hyvää järkeilyä aikanaan sai aikaan :)
Nimismies
14.02.2008 12:30:12
eikös kysymyksiä herättävä leffa oo hyvä, itellä ainakin on niin, fight clubit ja gamet aika hyvää järkeilyä aikanaan sai aikaan :)

Eiköhän tässä ollut puhe leffan repliikkikavalkadista eikä suinkaan elokuvan aiheuttamista päänsisäisistä dilemmoista.
Romantikkoitkijä #36. Senkin rontit. Nimismiehen blogi: Täällä näin.
reos
14.02.2008 14:23:37
Eiköhän tässä ollut puhe leffan repliikkikavalkadista eikä suinkaan elokuvan aiheuttamista päänsisäisistä dilemmoista.

Kiitos nimismiehelle korjauksista :)
Juhani
14.02.2008 14:38:24 (muokattu 14.02.2008 14:44:47)

Ottaen huomioon Tomi Putaansuun intohimon luoda itsestään hirviön ja nimen niin toivoisin, että leffassa olisi jotain kieroa ja sellainen twist niinkuin euroviisuissa. Sellainen, että tulee puskan takaa. Jotain sadistista kidustusta tyyliin Death Proofin lopussa missä hakataan ringissä pahis kiduttaen paskaksi ja lopuksi vedetään korkokengällä silmästä läpi. Pelottaa, että tämä on vain hyvin kuvattu ja värimääritelty tyhjä leffa jonka juonen tietää jo nähdessään trailerin. On se kaunatyttö, nyt vain uhrina, sitten ne kaikki maailman kliseet, jossa lahdataan pahiksia ja lopussa keksitään ratkaisu ja sankari saa lopussa naisen.

Lordi kun tekisi jonkun Evil Deadin 2000-luvulla niin olisi mahtia. En ole nähnyt leffaa ja pelkään, että olen oikeassa. Enkä pelkää leffoissa niinkuin pitäisi.

Edit: Fear is here
Sir Härö
14.02.2008 15:30:40
Ottaen huomioon Tomi Putaansuun intohimon luoda itsestään hirviön ja nimen niin toivoisin, että leffassa olisi jotain kieroa ja sellainen twist niinkuin euroviisuissa. Sellainen, että tulee puskan takaa. Jotain sadistista kidustusta tyyliin Death Proofin lopussa missä hakataan ringissä pahis kiduttaen paskaksi ja lopuksi vedetään korkokengällä silmästä läpi. Pelottaa, että tämä on vain hyvin kuvattu ja värimääritelty tyhjä leffa jonka juonen tietää jo nähdessään trailerin. On se kaunatyttö, nyt vain uhrina, sitten ne kaikki maailman kliseet, jossa lahdataan pahiksia ja lopussa keksitään ratkaisu ja sankari saa lopussa naisen.

Itsellä on hiukan ennakkoluuloja ko. rainaa kohtaan. En aio lähteä teatteriin asti, mutta dvd:n varmasti ostan kun joskus eteen sattuu. Traileri vaikutti tosiaan ihan ok-kauralta.

Lordi kun tekisi jonkun Evil Deadin 2000-luvulla niin olisi mahtia. En ole nähnyt leffaa ja pelkään, että olen oikeassa. Enkä pelkää leffoissa niinkuin pitäisi.

Edit: Fear is here

Itse olen kauhuleffojen ystävä, mutta on tosiaan vaikea nimetä leffoja joissa oikeasti olisi pelännyt.

Dawn of the dead (2003) oli kyllä painajaisia aiheuttava teos.
The thing - Se jostakin (1982) osaa edelleen olla oikeasti pelottava.

Muita ei oikeen tuu mieleen :(
Vainhaalee
14.02.2008 19:27:32
Mä kävin kattomassa tän vaikken aluksi ollutkaan kiinnostunut aiheesta. Lähinnä en ollut kiinnostunut elokuvatyypistä, muuten ei ollut ennakko-odotuksia.

Elokuvahan on hieno ja täysin samalla viivailla kuin mikä tahansa näkemäni jenkkiraina, jota pidän jo jonkinmoisena suorituksena, mutta ei kyllä kauhuleffalla hyvin mene. Juoni ja "kauhu" oli sen verran pitkästyttävää, että uni meinasi tulla, aivan kuten lähes kaikissa kauhuelokuvissa.

Mähän näen rankempia märkiä uniakin, joissa roiskuu verta, hikeä ja kyyneleitä, eikä pääsankari kuitenkaan saa... Elokuvantekijät saa soitella multa niitä ideoita jos kiinnostaa...

Dark Floorsista kuitenkin jäi positiivinen mielikuva, pointsit siitä.
Ass Traffic
Deep Shadow
15.02.2008 11:22:19 (muokattu 15.02.2008 11:22:39)
Eilen oli Pete Riski musiikki-tv:n haastattelussa ja hienoa oli kaverin suhtautuminen leffan kritiikkeihin. Toimittaja koitti muotoilla kysymyksen varovasti, tyyliin: "Leffa on saanut kotimaassa aika ristiriitaisia kritiikkejä", johon Riski vaan totesi, että eipä ne mitään ristiriitaisia ole olleet, vaan pääasiassa ihan paskoja. Muutenkin varsin asiallisen oloinen tyyppi.

Mutta levityksestä on tosiaan jo sopimus 25 maahan, saa nähdä miten maailmalla tähän suhtaudutaan.

Itse en leffaa ole nähnyt, enkä varmaan kyllä myöskään teatteriin sitä katsomaan mene, mutta odotellaan DVD:tä.
Leuka maassa kohti uusia murheita
trashjones
17.06.2008 18:22:59 (muokattu 17.06.2008 18:24:56)
http://www.imdb.com/title/tt0780645/

http://plaza.fi/kaista/elokuvat/haa … r-elokuvan-ohjaaja-marko-makilaakso

Offtopiccia, mutta ilmeisesti tämä on joku uusi suomalainen kauhu/toiminta elokuva. Vai?
Master of Puppets Im vetämällä your strings
Izer
17.06.2008 18:53:55
http://www.imdb.com/title/tt0780645/

http://plaza.fi/kaista/elokuvat/haa … r-elokuvan-ohjaaja-marko-makilaakso

Offtopiccia, mutta ilmeisesti tämä on joku uusi suomalainen kauhu/toiminta elokuva. Vai?

Vaikuttavat nämä kaksi uutukaista (Sauna+tuo) ihan mielenkiintoisilta, vaikkakin tuosta haastattelusta kohta: Luvassa on enemmänkin seikkailu / toimintaleffa höystettynä kauhuelementeillä kuin puhdas kauhuleffa. ei hirmuisesti innostanut. 90% kauhuleffoista on kyllä ihan turhia, joten ehkäpä tuollainen linjaus on ihan hyvästä.

Lordi-leffasta sen verran, että hienoa että tällaista projektia lähdettiin totettamaan. Valitettavasti köpöinen juoni/näyttelijäsuoritukset, ja Lordi-hirviöiden pelottamattomuus veivät vähän leffalta pohjan.
Ridin' with the wind!
Jzci
19.06.2008 12:53:49

Mitään ei oikein selitetty millään tavalla, tapahtumat vaan alkaa ja kestää leffan loppuun. Jee.

Eilen tuli katsottua tuo ja näinhän se juuri meni.
Rokkia: TÄÄLTÄ Melodista heviä: TÄÄLTÄ: Kitarasankarointia: TÄÄLTÄ
Flow
19.06.2008 13:29:44
Aika hanuristahan tuo oli. Koko leffan ajan odotti, että loppuis jo. Ylipitkä musiikkivideo ilman musiikkia.
When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on. -Thomas Jefferson
Ozzyneito
20.06.2008 21:33:47

Kävin ensi-illassa Lahdessa. 10 vai 11 ihmistä salissa. :------D

Leffa oli termiä käyttääkseni most epic shit ever. Muistan sen, että nauroin lähes non-stopina vikat 25 minuuttia. En oo muutenkaan kauhuleffojen ystävä, mutta tää oli kyllä semmoinen pohjanoteeraus, ettei mitään rajaa.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)