Aihe: PodXT kuuluviin tietokoneesta, miten?
1 2
Nacher
14.03.2007 23:11:06
Niin, USB:illa tuon koneeseen kiinnitin, ja hyvinhän se nauhoittaa, mutta miten hitossa sen äänen saisi myös kuulumaan ulos? PodXT kun on "oma äänikorttinsa", niin en keksi, miten saisi sen äänityksen suorana feedbackina ulos koneen oikeasta äänikortista. Vinkkejä?
Ze Kink
14.03.2007 23:22:53
Niin, USB:illa tuon koneeseen kiinnitin, ja hyvinhän se nauhoittaa, mutta miten hitossa sen äänen saisi myös kuulumaan ulos? PodXT kun on "oma äänikorttinsa", niin en keksi, miten saisi sen äänityksen suorana feedbackina ulos koneen oikeasta äänikortista. Vinkkejä?

Kaiuttimet kiinni Podiin, ei kai onnistu muuten. Itse kyllä käytän ihan suosiolla koneen äänikorttia.
33 | Ostan Ebow plussan, myy!
Da Make
14.03.2007 23:57:10
Eikö voi valita erikseen ääni sisään (pod XT) ääni ulos (sisäinen äänikortti) ?
Macilla ainakin onnistuu.
Katso omat plussasi täältä! "Oh Yeah! E-minor!" - Patrick
Ziggy Bubba
15.03.2007 00:33:18

Mä oon laittanu headphone-outista piuhaan koneen line-iniin, hyvin kuuluu - ja vielä stereona :)
Myspace.com/Crookmachine
McNulty
15.03.2007 09:03:41
Mulla menee piuha line out liitännöistä koneen taakse äänikortin inputtiin (2x iso monoplugi -> 1x pieni stereo plugi). Myös USB:llä olen PODxt:n kytkenyt, mutta sitä käytän lähinnä L6-sovellusten takia (monkey, gearbox, guitarport). Koneesta sitten piuha 2.1 kajareille. Hyvin toimii...
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
Nacher
15.03.2007 10:12:43
Eikö voi valita erikseen ääni sisään (pod XT) ääni ulos (sisäinen äänikortti) ?
Macilla ainakin onnistuu.

Voi, mutta ei se podi silti kuulu sieltä. Ainoa tapa saada se noin kuulumaan, on ensin nauhoittaa sitä äänettömästi, ja sitten playbackilla katsoa, millainen soundi tuli ulos..
Sähköjumala
15.03.2007 10:23:07
Mä oon laittanu headphone-outista piuhaan koneen line-iniin, hyvin kuuluu - ja vielä stereona :)

Sama vika täällä,hyvin soi :)
Tympee Huttunen
15.06.2008 21:59:19
Ok, aika vanha topic:P

Asensin nyt tänään koneeseeni Line6 Monkeyn ja hain sillä ajurit PodXT:n. Asensin ajurit ja tein kaiken ohjeiden mukaan. Yhdistin kaapelin ja virrat Podiin ja koitin äänittää Reaperilla. Laitoin tuota ennen ohjauspaneelista PodXT:n ensisijaiseksi äänitys-ja kuuntelulaitteeksi.

Ok, äänitys onnistui MUTTA sen mukana kuuluu koko ajan rätinää. Rätinä myös tallentui äänitetylle ääniraidalle. Aikani etsin vikaa Reaperista, mutta turhaan. Koitin nimittäin kuunnella winampilla mp3:sta ja sama rätinä tulee siitäkin. Vika on siis jollakin tapaa Podin asennuksessa. En vain ymmärrä, mikä siinä voi olla vikana. Olen saman PodXT:n asentanut kahteen muuhunkin koneeseen ja kaikki on pelannut. Mitä tehdä?
Ricce
15.06.2008 22:06:46
Ok, aika vanha topic:P

Asensin nyt tänään koneeseeni Line6 Monkeyn ja hain sillä ajurit PodXT:n. Asensin ajurit ja tein kaiken ohjeiden mukaan. Yhdistin kaapelin ja virrat Podiin ja koitin äänittää Reaperilla. Laitoin tuota ennen ohjauspaneelista PodXT:n ensisijaiseksi äänitys-ja kuuntelulaitteeksi.

Ok, äänitys onnistui MUTTA sen mukana kuuluu koko ajan rätinää. Rätinä myös tallentui äänitetylle ääniraidalle. Aikani etsin vikaa Reaperista, mutta turhaan. Koitin nimittäin kuunnella winampilla mp3:sta ja sama rätinä tulee siitäkin. Vika on siis jollakin tapaa Podin asennuksessa. En vain ymmärrä, mikä siinä voi olla vikana. Olen saman PodXT:n asentanut kahteen muuhunkin koneeseen ja kaikki on pelannut. Mitä tehdä?

Onhan koneessa USB 2.0? Itse törmäsin vanhemman macin kanssa samaan kun garage bandilla nauhoittelin. Itselleni ainakin uskottelin että johtui tästä :)
Tympee Huttunen
15.06.2008 22:08:09 (muokattu 15.06.2008 22:14:21)
Onhan koneessa USB 2.0? Itse törmäsin vanhemman macin kanssa samaan kun garage bandilla nauhoittelin. Itselleni ainakin uskottelin että johtui tästä :)

On kyllä. Käytän tosin tuossa sivussa olevia usb-väyliä... Voisin kyllä koittaa muitakin. E: Ei auttanut koneen takana olevian usb-väylien käyttö. Ajuri piti kyllä uusiksi sinne asentaa.

Ääni tuntuu rätisevän ja tulevan kuin jotenkin eri taajuudella tms. Mitähän tässä voisi tehdä?
Tympee Huttunen
15.06.2008 22:37:12
Ja tarina jatkuu. Asensin Line6 Editin koneeseen, mutta se ei edes suostu käynnistymään. Kyllä on mystistä.
Dunga
15.06.2008 22:41:41
Ja tarina jatkuu. Asensin Line6 Editin koneeseen, mutta se ei edes suostu käynnistymään. Kyllä on mystistä.

Sain tähän vinkin, että pitää asentaa vanhempi java. Vissini 1.5 tms asensin ja kyllähän tuo nyt toimii. Muuten ympäri nettiä vanha java ei sitten olekaan niin kiva juttu, joten eipä tuota editiä tule enää käytettyä... Muutenkin koko podi on niin tympeä laitos mulle, että taidan laittaa kiertoon.
Accidento bizarro - tutto morto.
Tympee Huttunen
15.06.2008 22:45:07
Sain tähän vinkin, että pitää asentaa vanhempi java. Vissini 1.5 tms asensin ja kyllähän tuo nyt toimii. Muuten ympäri nettiä vanha java ei sitten olekaan niin kiva juttu, joten eipä tuota editiä tule enää käytettyä... Muutenkin koko podi on niin tympeä laitos mulle, että taidan laittaa kiertoon.

Itseasiassa tuo taisi suositella tuota uudempaa Javaa Edittiä asentaessa ja sisälle se samalla meni. Itse rätinäongelma oli kyllä jo ennen koko Edittiä. On se nyt perhana. Vanhoissa koneissa ei ole minkäänlaisia ongelmia ollut Podin kanssa.
Tympee Huttunen
16.06.2008 18:43:26
Argh. Menee jo hermo tässä. Sain repäistyä vanhan ajurin levykkeeltä ja homma alkoi pelittämään. Sain kuunneltua mp3:sia koneelta yms...mutta sitten Reaperissa homma kosahti totaalisesti jälleen ja podxt ritisee koko ajan. En ymmärrä. Olen koittanut "asioista" vääntää ja kääntää, mutta ilman tulosta.
Akitus
17.06.2008 02:16:10
Vissini 1.5 tms asensin ja kyllähän tuo nyt toimii. Muuten ympäri nettiä vanha java ei sitten olekaan niin kiva juttu, joten eipä tuota editiä tule enää käytettyä...

Mulla ei kanssa meinannut toimia tuo Edit ilman uudemman version poistamista, mutta nytpä kokeilin poistaa vanhan ja ladata uudemman javan ja hyvin pelittää edit. Eikä tarvii muuten kärvistellä sen javan kanssa. Ilmeisesti sitä vain häiritsi se, että käytössä oli kaksi javaversiota samanaikaisesti.
42. "Through the darkness of future past. The magician longs to see. One chants out between two worlds. Fire walk with me."
Tympee Huttunen
17.06.2008 06:17:30
Mulla ei kanssa meinannut toimia tuo Edit ilman uudemman version poistamista, mutta nytpä kokeilin poistaa vanhan ja ladata uudemman javan ja hyvin pelittää edit. Eikä tarvii muuten kärvistellä sen javan kanssa. Ilmeisesti sitä vain häiritsi se, että käytössä oli kaksi javaversiota samanaikaisesti.

No Editit sai lentää jo koneesta ulos. Tärkeintä olisi ollut saada tuo PodXT toimimaan muuten koneen kanssa, mutta ei vaan toimi. Oikeasti meinasi epätoivossa itku päästä, kun olen nyt kaksi päivää konetta säätänyt ja eilisen rupeaman jälkeen meni kone vielä huonompaan suuntaan. Nyt alkoi nvidian oma äänikorttikin yskiä ja ritisemään välillä. Voi v*ttu näitä tietokoneita.
Akitus
17.06.2008 12:17:49
Täällä päin olisi ongelmia nauhoituksen kanssa. Pod on usbilla kiinni koneessa, kaiuttimet kiinni podissa, pod on valittuna tallennus- ja toistolaitteeksi - > musiikit, oma soitto yms. kuuluu normaalisti, mutta kun yrittää Kristalilla nauhoittaa, niin tuloksena oleva raita on moninkertainen nopeudessa verrattuna siihen mitä itse soitin. Ilmeisesti latenssiongelma? Mitenhän tuota korjaisi?
42. "Through the darkness of future past. The magician longs to see. One chants out between two worlds. Fire walk with me."
Krister
17.06.2008 12:24:07

Täällä päin olisi ongelmia nauhoituksen kanssa. Pod on usbilla kiinni koneessa, kaiuttimet kiinni podissa, pod on valittuna tallennus- ja toistolaitteeksi - > musiikit, oma soitto yms. kuuluu normaalisti, mutta kun yrittää Kristalilla nauhoittaa, niin tuloksena oleva raita on moninkertainen nopeudessa verrattuna siihen mitä itse soitin. Ilmeisesti latenssiongelma? Mitenhän tuota korjaisi?

Jos soitto kuulostaa äänitettynä nopeammalta, niin kyseessä on väärä näytteenottotaajuus eikä latenssi. Katso, mikä se on PODissa ja säädä sama Kristaliin.
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
Johann Onn
17.06.2008 13:01:25 (muokattu 17.06.2008 13:01:46)
Ittellä ainakin TonePort UX2:n ja Kristalin saaminen toimimaan kunnolla yhdessä, oli mahdoton yhtälö.
Digitech:in RP250 toimi sen kanssa "yhtä hyvin" eli lopputuloksena oli aina pelkkää sihinää.

ESI:n Maya44 taas toimi ilman mitään ongelmia, mutta se ei olekkaan ulkoinen äänikortti.

Ratkaisu oli siirtyä Reaperiin ja samalla sai myös käytöön, Kristalista puuttuvan DXi / VSTi tuen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)