Ze Kink 16.06.2008 22:56:37 | |
---|
Jees, pikkubroidin uusi läppäri saapuu huomenissa, joten vanha jää minulle. Mikään ruoskahan ei kuitenkaan ole kyseessä (toisin kuin tämänhetkinen äänityskone), joten ajattelin hommata sille kaveriksi jonkun kortin. Tällä hetkellä arsenaalina on siis Emu 1212m:llä varustettu kone, Behkun B2030A:t, Behringer Ada8000, Akg K240 studiot, Behkun Xenyx802 ja parit mikit. Firewirekortti olisi siis hakusessa, hintaluokka voisi olla max. 500e. Firepodia on kehuttu paljon, joten olisiko se siinä? Muitakin suosituksia otetaan toki vastaan. Käyttötarkoitus tulee olemaan omien bändiprokkisten äänittämistä, uskoisin 8 raidan riittävän lähes aina varsin hyvin. Tokihan tuo ADA8000 tuo aina sen 8 raitaa lisää, jos kortista löytyy ADAT. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Hannu H. 16.06.2008 23:03:53 | |
---|
Kannattais melkeen firestudio (vai mikä se uudempi firepodista parempi versio) hommata kun siinä olis adat niin saisit tuon behringerinkin käyttöön ja 16 kanavaa. Nälkä kasvaa syödessä. Itsellä firepod ja nyt kovin toisen hankkimista miettinyt kun se 8 kanavaa jää ikävästi toisinaan vähäksi.. Tai sitten on vain äänimiehen taidonpuutteesta kysymys kun ei kanavat piisaa :) |
Daunt 17.06.2008 08:32:59 | |
---|
Mitenkäs läppärimiehet ovat yleensä ratkaisseet toisen kiintolevyn laittamisen? Sisäinen? eSATA? Firewire? USB? |
Mikael 17.06.2008 09:14:10 (muokattu 17.06.2008 09:14:35) | |
---|
Mitenkäs läppärimiehet ovat yleensä ratkaisseet toisen kiintolevyn laittamisen? Sisäinen? eSATA? Firewire? USB? Mulle on riittänyt 16 raidan samanaikaiseen äänittämiseen ulkoinen FW400-levy. Inhimillisyys on hyve. |
Conrad Lant 17.06.2008 09:52:44 | |
---|
Mitenkäs läppärimiehet ovat yleensä ratkaisseet toisen kiintolevyn laittamisen? Sisäinen? eSATA? Firewire? USB? Lacie ja FW800. |
Mitenkäs läppärimiehet ovat yleensä ratkaisseet toisen kiintolevyn laittamisen? Sisäinen? eSATA? Firewire? USB? USB-reikään Lacien (mikä se nyt onkaan?) d2 - se kuitenkin missä on suurinpiirtein kaikki ajateltavissa olevat kytkentätavat mahdollisia (fw400, fw800, usb1, usb2). Interface fw-reikään. Olisi kai voinut ketjuttaa molemmat fw:hen, mutta ei jostain syystä pelittänyt. Noin toimii. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Daunt 17.06.2008 11:15:53 | |
---|
Mulle on riittänyt 16 raidan samanaikaiseen äänittämiseen ulkoinen FW400-levy. Kiitos vastauksista. Riittääkö se myös vaikka 64 raidan miksaamiseen? :) |
Conrad Lant 17.06.2008 11:48:38 | |
---|
Kiitos vastauksista. Riittääkö se myös vaikka 64 raidan miksaamiseen? :) Ennemmin siitä läppäristä loppuu prossuteho kilomääriä plugareita pyöritellessä kuin FW-väylästä (tai levy-i/o:sta) kaista. |
Mikael 17.06.2008 11:52:36 | |
---|
Kiitos vastauksista. Riittääkö se myös vaikka 64 raidan miksaamiseen? :) Ei kokemusta, mut FW800 riittää jos läppäristä sellainen löytyy... mä oon käyttänyt läppäriä lähinnä lokaatio-äänityshommiin enkä niinkän miksaamiseen, mut uskoisin et nykytehoiset läppärit hoitais miksaamisenkin ok jos vaan nopsaa väylää ja tehoa muuten löytyy riittävästi. Inhimillisyys on hyve. |
varakeef 17.06.2008 12:20:25 | |
---|
Olen kohtuuden ystävä, joten en ole päätynyt 64 raitaan... Sanotaan että kolmenkymmenen raidan kieppeillä alkaa tehdä mieli renderöidä raitakohtaisia efektejä osaksi itse raitaa, yhdistellä useammasta pätkistä koostuvat lauluraidat yhdeksi ja sitä rataa ... ainakin jos on tarkoitus äänitellä vielä jotain lisää päälle. En kyllä tiedä onko pullonkaulana tiedonsiirtoväylät vaiko läppäri itse. Ja minulla siis levy oli usb2:n perässä. "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Ze Kink 17.06.2008 17:17:52 (muokattu 17.06.2008 17:19:24) | |
---|
Mitenkäs läppärimiehet ovat yleensä ratkaisseet toisen kiintolevyn laittamisen? Sisäinen? eSATA? Firewire? USB? Mulla on Lacie, jonne iskin myös tämän koneen projektit, jotta pystyn tulevaisuudessa miksailemaan niitä vaikka mökillä. Ongelmia ei ole tullut, tosin käytän yleensä korkeimmillaan n. 15 plugaria ja raitoja harvemmin kertyy yli kahtakymmentä. Ajattelin tosiaan sitten käyttää sitä USB:llä ja tökkiä interfacen firewireen. E: Mutta entäs se kortti? Onko tuon Firestudion ainoa "valtti" se ADAT? "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
anapena 17.06.2008 18:02:07 | |
---|
Halvin adat-reikä löytyy Alesiksen IO26sesta, toinen edukas voisi olla MOTUn 8pre, molemmissa 8 mikkietuastetta. Presonuksen etuasteita on joku joskus kehunutkin, omia kokemuksia ei ole. En mä kauheasti lähtis ylistämään minkään edullisemman pään laitetta, tyytyväinen saa olla jos saa toimivan yksilön itselleen. Hintalaatu-suhde on varmasti niissä kunnossa, sekä mikkietuasteet "tarpeeksi" hyviä... USBiväyläisistä voisi katella Tascamia ja MOTUn 828sia, Motussa tosin vähemmän etusia, mutta muita juttuja sitten enemmän. |
Ze Kink 19.06.2008 03:13:58 (muokattu 19.06.2008 03:16:34) | |
---|
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
varakeef 19.06.2008 09:03:23 | |
---|
Se kannattaa muistaa, että läppäri itse saattaa olla pullonkaula. Kaikki ei välttämättä toimi ns. heittämällä eikä välttämättä kunnolla ollenkaan. Mutta onnea matkaan! "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Turmis 19.06.2008 09:49:59 | |
---|
http://www.thomann.de/fi/focusrite_saffire_pro_26_io.htm http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_konnekt_24d.htm Mites nuo pärjäävät tuolle Firestudiolle? Itse omistan tuon Saffiren. Muuten olen ollut tyytyväinen tuotteeseen, mutta mikkietuasteiden headroomi saisi olla isompi. Satuin tuossa joku aika sitten äänittämään erään rumpalin työskentelyä, joka hakkasi pönttöjään aivan helvetinmoisilla haloilla, mikä luonnollisesti johti kovaan äänenpaineeseen. Oli aika vähän tehtävissä siinä vaiheessa, kun etuasteen potikat oli väännetty minimiin ja silti virveli clippasi. Tosin parille muullekin bändille olen tuolla äänitteitä tehnyt, ja hyvin on muuten toiminut, kunhan rumpali ei pieksä metrisillä haloilla. Itse olen tässä harkinnut tuosta saffiresta luopumista juuri edellämainitusta syystä, ja tilalle olen tuumaillut tämmöistä: http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=51Ainakin paperilla näyttää hyvältä; 2+8 mikkietusta sekä 6 linjatuloa, ja vähän muutakin päälle. Kanavat ainakin piisaisi. Ainoa miinus tuossa näyttäisi olevan se, äänelle ei ole digitaalista ulostuloa monitoreiden suuntaan. Musiikki on vakava asia, se ei saa olla iloista. |
anapena 19.06.2008 10:21:50 | |
---|
Tuntuisi siltä, että äänittäjä tarvitsisi tuollaisessa tilanteessa itsekin vähän kättä pidempää, eli jotain väliin kytkettävää padia taikka mikseriä, etuastetta, josta sellainen löytyy...tai sitten vähän himmeempi mikrofoni. |
Ze Kink 20.06.2008 02:35:53 | |
---|
Se kannattaa muistaa, että läppäri itse saattaa olla pullonkaula. Kaikki ei välttämättä toimi ns. heittämällä eikä välttämättä kunnolla ollenkaan. Mutta onnea matkaan! Joo, en ole tätä juuri käytellyt. Spekseiltään tämä on siis muistaakseni Intelin 2,4Ghz tuplaydinprosessori + 1024mb ramia, ei hajua minkälaista. Tietty tuo muisti ei ole mitenkään mieletön määrä, mutta ainahan sitä saa lisää. Ja tosiaan, mitään pro-tasoa tällä ei tulla vääntämään, vaan lähinnä omia demotuksia ja kenties jonkin verran treenisäänityksiä. "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
Aki 21.06.2008 12:09:00 | |
---|
Presonuksen iso valtti ainakin Saffiren yli on softa. Presonuksen softalla onnistuu offlinereititykset ja kaikki, ja on mainio käyttää. Saffiren softa on ihan järkyttävä. Alesis IO26:sta oon googlaillu ihmetellen, se on kyllä pelottavan halpa ominaisuuksiinsa nähden... Voiko se olla hyvä? Kai se voi. Tekis mieli ostaa ihan kokeillakseen. Kovon oon kytkeny USBiin kun interface on FW:ssä, uskon että on parempi pitää noi erillään. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
Ze Kink 21.06.2008 16:13:01 (muokattu 21.06.2008 21:03:58) | |
---|
Presonuksen iso valtti ainakin Saffiren yli on softa. Presonuksen softalla onnistuu offlinereititykset ja kaikki, ja on mainio käyttää. Saffiren softa on ihan järkyttävä. Alesis IO26:sta oon googlaillu ihmetellen, se on kyllä pelottavan halpa ominaisuuksiinsa nähden... Voiko se olla hyvä? Kai se voi. Tekis mieli ostaa ihan kokeillakseen. Kovon oon kytkeny USBiin kun interface on FW:ssä, uskon että on parempi pitää noi erillään. Ai joo hitto, tuokin. Sivuutin tuon kokonaan halpiksena, mutta nyt kun vähän selailin, niin tuon ominaisuudet vaikuttavat hintaan nähden todella hyviltä. Vähän tässä nyt samalla myös googlailen, ja ihmiset vaikuttavat ihan diggaavan noista. E: Tosin vähän pidemmälle kun lueskelin, niin alkuinnostuksen jälkeen monille alkoikin tulla ongelmia tuon kanssa. Tuon Firestudion hinta tuntuu kyllä vähän pahalta edelleen, se on kuitenkin 300e kalliimpi kuin tuo fp10. Pelkästä Adatista en kyllä haluaisi maksaa noin paljoa lisää. Ja toisaalta, esim. RME Fireface 400 (joka on käsittääkseni jo oikeasti varsin ok) on vain vähän tuota Firestudiota kalliimpi. Tuolla 300e:llä kun voisin ostaa vaikka mikkejä. EE: Entäs M-audion Firewire 1814? On vissiin ollut ulkona jo jonkin aikaa, joten joillain on varmaan kokemusta? Tai Profire 2626? EEE: Ja kun tuostakin oli puhetta, että läppäri saattaa olla pullonkaula, niin kyseessä on siis LG:n P1 Express Dual, viisaammat voisivat kertoa pärjääkö tällä kuinka hyvin. Speksejä löytyisi ainakin tuosta: http://www.lge.com/products/model/detail/p1%20express%20dual.jhtml Firewire on Texas Instrumentsin, joka on ilmeisesti hyvä juttu yhteensopivuuden kannalta. Tuo 1394 -liitin on muuten "pienempää mallia", onko siitä jotain haittaa? "If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular |
anapena 21.06.2008 20:26:27 (muokattu 21.06.2008 20:27:50) | |
---|
Tuli sellainen mieleen tuosta Alesiksen hinnasta, että onkohan adat-väylän käytölle jokin lisenssimaksu? Vähän niinkuin Dolbyn keksinnöille ja firewirelle, joka on Applen. Alesis tuskin maksaa itselleen mitään...tai jos yhdellä kädellä maksaa, niin toisella vastaanottaa...Se voisi osaltaan selittää halpaa hintaa. Ongelmia on jollakulla varmaan kaikilla mahdollisilla äänikorteilla, mutta tuon Alesiksen ongelmista on ainakin pidetty meteliä. Millähän mallilla nykyajurit mahtaa olla? Muistaakseni Craig Anderton testaili ja kehuili tuota kyseistä laitetta. Alesiksella taitaa olla tapana tehdä laitteet ensiksi Windows-maailman kanssa yhteensopiviksi, ja vasta vähän myöhemmin ottaa huomioon Apple-väen rutinat. |