Aihe: Mesa Boogie Rect-O-Verb
1 2
sonata
16.06.2008 15:23:17

En löytänyt ainakaan omilla hakutaidoillani kyseisestä mesan vehkeestä minkään moista tietoa joten tiedustelenkin nyt teiltä..

Tuo 50w nuppi rupesi kiinnostamaan kun speksejä tutkaili ja muutaman ääninäytteen kuuli, MUTTA onkos kellään oikein käytännön kokemusta tästä laitteesta. Pitäisi lähteä nimittäin melko varmasti hesaan asti testaamaan (en tiedä onko lähempänä), niin olisikin kiva kuulla käytännön kokemuksia joltain :)
Mesan puhtaista pidän ainakin aivan pirusti ja säröosasto ollut myös aika herkku yleensä :) Ja se tässä olisi myös että löytyisi myös jo kaiku, mitä itse ainakin olen kaivannut monesta vahvistimiseta itsestään. Olen myös saanut käsityksen että monipuolinen vehje on kyseessä ja että olisi vähän kevyempi kun vertaa esim triplerectiin säröiltä jne..
Korjaikaa siis luulojani ne joilla tästä on tietoa :) Kiitos!
hyvää päivää
yanera
17.06.2008 04:13:55

Omistan Rect-o-Verb 50w combon, ja voisin sanoa, että se on yleisesti ottaen loistava peli. Mutta mikään tappokone se ei ole. Recton särö ei ole lähelläkään, dual tai triplen tasoa. Sekä recton soundi on todella tumma. Joskus tuntuu treeniksellä siltä, että ääntä ei vahvarista riitä laisinkaan, vaikka se on sen soundin tummuus mikä saa aikaiseksi sen vaikutelman. Rectossa on se homma, että särösoundi tulee hakea middlen avulla ja on lähempänä rokkisoundeja kuin mitään metalli jyriä. Cleanikin on aivan mahtava. Ainut mikä harmittaa on säröstä cleaniin polkaisussa pieni viive. Joka tapauksessa se on kitaravahvistimien aatelia.
Toiset menee, toiset tulee, mutta minä tärisen.
sonata
18.06.2008 14:47:49

Kuinkas soundipuolisesti jos ajattelee jotain tiettyä bändiä. Kun esim dream theaterin soundi on mielestäni erittäin loistava mutta kun itsellä ei ole rahaa oikein siihen roadsteriin niin onko tämä edes yhtään lähellä? Totta kai ymmärrän että roadster varmasti parempi ja monipuolisempi on mutta kumminkin
hyvää päivää
kimurantti1
19.06.2008 20:08:43 (muokattu 19.06.2008 20:15:07)
Kuinkas soundipuolisesti jos ajattelee jotain tiettyä bändiä. Kun esim dream theaterin soundi on mielestäni erittäin loistava mutta kun itsellä ei ole rahaa oikein siihen roadsteriin niin onko tämä edes yhtään lähellä? Totta kai ymmärrän että roadster varmasti parempi ja monipuolisempi on mutta kumminkin

Jos JP:n soundi miellyttää, niin silloin olisi syytä katsella ennemminkin Mark -sarjaa. Joko mark IIC+ tai sitten Mark IV. Noitahan se JP on suurimmalla osalla levyistä käyttänyt, ja nyttemminhän se heivasi Road Kingit veke ja palasi taas Markeihin.
sonata
20.06.2008 18:35:46

Minäpäs kiitän tuosta tiedosta :) harmikseni vain en noita malleja ole pahemmin käytettynä nähnyt liikkeellä
hyvää päivää
Detox
23.06.2008 04:20:54 (muokattu 23.06.2008 04:23:11)

Minäpäs kiitän tuosta tiedosta :) harmikseni vain en noita malleja ole pahemmin käytettynä nähnyt liikkeellä

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=242713

On ihan sama peli kuin nuppikin, eri kuorilla.

Jos JP:n soundi miellyttää, niin silloin olisi syytä katsella ennemminkin Mark -sarjaa. Joko mark IIC+ tai sitten Mark IV.

Petrucci höystää nykyään IV:tä erinäisillä OD speduilla.

nyttemminhän se heivasi Road Kingit veke ja palasi taas Markeihin.

Veihtelu virkistää. Eiköhän taas ensi levyllä ole jotain uutta tiedossa ;)
Mesa 4 Life! Uusi soittosämple...
tommiot
23.06.2008 12:04:27 (muokattu 23.06.2008 12:05:34)
Veihtelu virkistää. Eiköhän taas ensi levyllä ole jotain uutta tiedossa ;)

Koskahan se Mark 5 ilmestyy... On näköjään jo Mesan sivuillakin: http://www.mesaboogie.com/Trademarks/Trademarks.htm
Detox
24.06.2008 17:35:19 (muokattu 24.06.2008 17:50:38)

Koskahan se Mark 5 ilmestyy... On näköjään jo Mesan sivuillakin: http://www.mesaboogie.com/Trademarks/Trademarks.htm

OHO!!! Luulin vain nettijuoruiksi kun pari vuotta sitten kuulin/luin moisesta.
Yleensä Mesa on esitellyt uudet mallit NAMM messuilla, mutta tämän kesän messut olivat juhannusviikonloppuna. Mitään en ainakaan huomannut että olisivat vielä julkaisseet tuosta. Vuosi 2008 on ollut basismin aikaa tuoden useita uusia vahvistimia ja ominaisuuksia bassovahvistimiin.

Muistaakseni talvi messut pidetään vasta tammikuussa :(

Googlasin kuitenkin tällaisen kuvan:

http://i125.photobucket.com/albums/p63/Last2ndChances/IMG00068-1.jpg

Herra Smith todellakin kolvailee Mark 5:sta tuossa kuvassa!
Mutta onkohan tuo nyt aito, kun edelliset mallit ovat numeroitu roomalaisilla numeroilla?!?!
Mesa 4 Life!
Soittovideot:
Dream Theater
Impellitteri
tommiot
24.06.2008 17:50:08
OHO!!!!!
Yleensä ovat aina NAMM messuilla esitelleet, ja taitaa kesän messut olla jo ohitse...

Mesa ei kai ollut edes NAMM messuilla tänä kesänä. Talvella sitten.
Detox
24.06.2008 17:51:16 (muokattu 24.06.2008 17:53:57)

Mesa ei kai ollut edes NAMM messuilla tänä kesänä. Talvella sitten.

Päivittelin viestiä mutta kerkesit vastailla ensin...
Eikä myöskään Boogie Boardsilla ole jupistu aiheesta mitään vähään aikaan.
Mesa 4 Life!
Soittovideot:
Dream Theater
Impellitteri
tommiot
24.06.2008 17:57:38
Päivittelin viestiä mutta kerkesit vastailla ensin...
Eikä myöskään Boogie Boardsilla ole jupistu aiheesta mitään vähään aikaan.

Kyllä siellä Boogie Boardilla oli muutama keskustelu aiheesta, kun pari päivää sitten selailin. Ja toi kuva on ilmeisesti aito, koska tosta on monta eri versiota (= eri henkilön ottamaa kuvaa tuosta julisteesta) näkynyt Boogie Boardilla. Tais olla jostain "Rudy's" nimisestä liikkeestä toi kuva.
Detox
24.06.2008 18:15:01

Näyttäis olevan siellä (BB:llä) myös puhetta siitä että tuo "vitonen" ei sinänsä olisi uusi vahvistin, vaan helpommin lähestyttävä versio IV:stä, jossa olisi toiminnot helpommin "köytettävissä". Tiedä sitten. Kyllähän se pitää ehdottomasti katsastaa kunhan saapuu suomeen. Siinä kyllä saattaa kestää, koska jouduin odottelemaan RK2:sta vuoden päivät, jolloin hankin Mark IVn pahimpaan kuumeeseen :D
Mesa 4 Life!
Soittovideot:
Dream Theater
Impellitteri
sonata
29.06.2008 23:58:43

Mitenkäs muuten palatakseni tuohon petrucin soundiin... Jos ajatellaan muita vahvistinmerkkejä niin milläs pääsisi lähelle?
Ja mitenkäs tuo mesan quad-etunen onko se pätevä värkki niiden mielestä jotka ovat testaamaan päässyt
hyvää päivää
Antti1
30.06.2008 00:09:48
Jos ajatellaan muita vahvistinmerkkejä niin milläs pääsisi lähelle?

Mä pääsin superhyperlähelle Diezelillä.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
esprit de corps
30.06.2008 00:12:55
Mä pääsin superhyperlähelle Diezelillä.

Tuo Diezel taitaa olla joku hypermystinen taikalaitos kun joka välissä sitä mainostat... Ei pahalla, pitäisi itsekin päästä testaamaan, en siis testannut ole. Tuolla Svilon MySpace-sivuilla on ihan hyvää pätkää siitä. Tai ainakin oli, en nyt jaksa tarkistaa. Perinnehenkisempää kylläkin.
Antti1
30.06.2008 00:21:33 (muokattu 30.06.2008 00:25:10)
Tuo Diezel taitaa olla joku hypermystinen taikalaitos kun joka välissä sitä mainostat...

Kyl se on hintaisekseen aikamoinenkin ihmetys, se jaksaa ihmetyttää mua vieläkin. Mitä paremmin sitä on oppinut käyttämään, niin sitä paremmin sieltä löytyy kaikkea. Ehkä sun havaintotilastojas hämää se, että aika usein nämä kysytyt soundit kuitenkin ovat aika lähellä toisiaan (=moderneja higain soundeja). En mä oo vastaillut esim. Esa Pulliaisen, Eppu Normaalin, Gunnareiden, Beatlesin ja Bob Dylanin soundimaailmoja koskeviin ketjuihin juurikaan, vaikka kyllä mä niillekin tuota ainakin kokeiltavaksi suosittelisin lämpimästi. :D

Ykköskanavalla kun on ne kolme eri moodia niin ne on ihan oikeasti totaalisen eri kuuloisia ollakseen saman vahvarin nappulan eri asentoja. Muuttuu jopa soittotatsiin reagointi erittäin rajusti, joka on mun mielestä aika harvinaista ylipäätäänkin. Kakkoskanava nyt on kakkoskanava... Siinä on se särösoundi, todella paksu ja raju gainin määrältään. Ehkä miedommalla putkella siinäkin olis leveämpi paletti eri sointeja tarjolla.

Mä voisin höpöttää tuosta aina ja iankaikkisesti, on se niin rakas laite. :) Sellainen värkki, jonka pyrin kynsinhampain pitämään, vaikka muita soundeja haluisinkin välillä.

EDIT: Sellaista bläkkärisäröä ja kasariheviä hurjimmillaan tosta on vähän haastavaa repiä irti, liian rouhea, tumma ja lihaksikas soundi. Muuten kyllä aikalailla kaikki mun kokeilema on tähän asti ihan uskottavasti putkahdellut ulos. Mut mitä mä nyt muka edes mistään tiedän, omia mielipiteitä nämä vaan on.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
esprit de corps
30.06.2008 00:30:38
Mut mitä mä nyt muka edes mistään tiedän, omia mielipiteitä nämä vaan on.

Eikäkö mielenkiinnosta ja omaa vittumaisuuttani noin kirjoittelen. Testaamaanhan tuota on pakko päästä. Minäkään mistään mitään tiedä, mutta niinhän se menee, että omat korvat kertoo totuuden. ; )
Antti1
30.06.2008 00:33:13
Testaamaanhan tuota on pakko päästä.

Käy ihmeessä, jos vaan tilaisuus ikinä tarjoutuu.

Minäkään mistään mitään tiedä, mutta niinhän se menee, että omat korvat kertoo totuuden. ; )

Jokaisella on omansa. Toivottavasti innokkaat testaajalaumat ei sitten vaan polje mun totuuksiani ihan maanrakoon, kun pitävät tuota värkkiä hevonperseenä ja mua pellenä hölöttäjänä vailla soundikorvaa. :D

Sori, tää menee jo aika kauas aiheesta.
esprit de corps
30.06.2008 00:37:13
Jokaisella on omansa. Toivottavasti innokkaat testaajalaumat ei sitten vaan polje mun totuuksiani ihan maanrakoon, kun pitävät tuota värkkiä hevonperseenä ja mua pellenä hölöttäjänä vailla soundikorvaa. :D

No tuskinpa, sä voit aina sanoa, et ne ei vaan tajuu. ; )

Ja jos palataan hiukan aiheeseen, niin tuossa Einsteinissahan ei kuitenkaan kaikua ole, mitä aloittaja piti hyvänä asiana. Et silleen voi vähän karsiutua joukosta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)