Aihe: Viina ja sen seuraukset
1 2 3 4 5
Kapane
15.06.2008 14:03:41

Vittu, olen elokuva-alan opiskelija ja tulevaisuuteni on näemmä työskennellä Cola ollin produktioissa.

Oikeasti harmittaa se, että tuokin leffa saa enemmän julkisuutta, kui hyvät ja asialliset lyhytelokuvat.
Skenehuora jo 6 vuotta.
superfly
15.06.2008 14:16:42
Vittu, olen elokuva-alan opiskelija ja tulevaisuuteni on näemmä työskennellä Cola ollin produktioissa.

Oikeasti harmittaa se, että tuokin leffa saa enemmän julkisuutta, kui hyvät ja asialliset lyhytelokuvat.

Ihan samat kuviot kun musabisneksessä näyttäis olevan siis teillä.
Killing internet dragons is serious business!
Kapane
15.06.2008 16:37:36

Ihan samat kuviot kun musabisneksessä näyttäis olevan siis teillä.

Joo, mutta tämä näyttäisi olevan uusi kuvio. Yleensä suomalaiset lyhyt leffat saa mitään huomiota ja sitten kun ne saavat, niin harrastelija ja opiskelija kenttiä edustaa tällainen t.e.o.s.
Skenehuora jo 6 vuotta.
Lennu
15.06.2008 17:19:04

niin harrastelija ja opiskelija kenttiä edustaa tällainen t.e.r.o.s.

Keksinpä hauskasti. ha ha.
"Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin." -Kloppis
Johnny Buzz
15.06.2008 17:47:15

Täähän tulee olemaan hirveetä kuraa ainakin ton trailerin perusteella.
www.soulstab.com www.myspace.com/soulstab
Soulstab live 13.6. @ O'Maggies's, Hämeenlinna & 14.6. @ Pub Katse, Jyväskylä
Tuomas.
15.06.2008 19:01:13
Täähän tulee olemaan hirveetä kuraa ainakin ton trailerin perusteella.

Äläs nyt vielä. Ei tipahdeta ennenkuin nuolaistaan.
heikkijarvinen
15.06.2008 21:42:35
Ai jumalauta...hirveetä paskaa. Hävettää.
DirtyFingers
15.06.2008 22:07:57 (muokattu 15.06.2008 22:10:43)
Onkohan AkiMika Kaurismäki kehunut elokuvan tekijää?

E: Lisäisin tuohon Kaija Juurikkalan ja Timo Koivusalon esikuvalistaan kaikkien taide-elokuvien kuninkaan, Tero Saikkosen.
Watch Out, We're Mad
Lennu
15.06.2008 22:51:42

Tietääkö kukaan, onko Olli työskennellyt Aku Louhimiehen kanssa?
"Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin." -Kloppis
author
16.06.2008 00:44:05 (muokattu 16.06.2008 00:44:12)
Hah!

Kultaista palmua odotellessa..
"Brothers and sisters friends and neighbours, vibrations in the mind of the one true God whose name is love." -William Melvin Hicks (1961-1994)
Sälski
16.06.2008 00:45:52

Kultaista banaania odotellessa..

Hehe juum..
It's not who votes that counts, it's who counts the votes.
Juhani
16.06.2008 02:02:14

Kärjistät liikaa, eikä tuo ole totuus. Epävarmuutta? Come on! Tää on samanlainen jatke-vitsi kuin se "liian hapokasta" homma toimittajilta, joilla on ilmesesti ideat olleet lopussa duunissa seuraavaa isoa numeroa miettiessä. Pelkkä läppä, tosin aito sellainen jos tekijät ovat tosissaan. Vähän kuin "Spinal Tap" mikä itsessään oli nerokas. Ehkä Olli on keksinyt itselleen hahmon? Kuka tietää?

Jos haluaa tehdä oikeasti hyvää elokuvaa, se vaatii kyllä paljon ennenkuin ylittää tällaisen massiivisen uutiskynnyksen. Hesarin kansikuvajuttu kolmella sivulla? Rahallinen arvo on ihan sairas. Mutta ei kukaan oikeasti ajatteleva ihminen toivottavasti edes luokittele tätä kotivideota elokuvaksi? Amatöörimäistä puuhausta. On kyllä ikävää jos tekijät kuvittelevat tekevänsä elokuvaa? Siinä vaiheessa media tekee vain pilkkaa tämän Ollin elämästä ja hänen sukulaisistaan. Kannattaisi katsoa peliin. Tämä loputon kiusaaminen johtaa usein todella syvään paskaan ihmisten elämässä.
Kapane
16.06.2008 11:07:46

Kärjistät liikaa, eikä tuo ole totuus. Epävarmuutta? Come on!

Niin kärjistänkin... hyvä.

Mutta totuuden siemen tässäkin on olemassa. Uusia elokuvayhtiöitä syntyy tässä maassa liian vähän ja ne saavat liian vähän julkisuutta.
Skenehuora jo 6 vuotta.
Nimismies
16.06.2008 13:07:08
Porukan suhtautuminen tähän leffaan on paljon huvittavampaa seurattavaa kuin itse traileri, joka oli kyllä sekin melko suoritus kaikessa kömpelyydessään. Kuka tämän nyt voi ottaa edes näin vakavasti?

Näistä nykyajan tositv-julkkiksista Hokkanen on kutakuinkin ainoa, joka ei lähtenyt luomaan uraansa toistelemalla samaa repliikkiä vuositolkulla ja tilittämällä elämänsä käänteitä Seiskassa. Omat visiot käyttöön ja omaa juttua tekemään, onhan se hatunnoston arvoinen suoritus (vaikka itse elokuva ei siltä vaikutakaan).

Ja minusta on pelkästään positiivista, että pintaliitoisten ja hollywoodmaisten kotimaisten trendileffojen ohella esille tuodaan myös kotikutoista värkkäämistä. Hokkanen ainakin vaikuttaa tekevän leffoja täydestä sydämestään, eikä siinä ole mitään väärää. Pohjaton luokattomuus on aina mielenkiintoisempaa kuin keskinkertainen bulkkitavara, ja minä ainakin paljon mielummin katson Hokkasen debyyttirainan kuin yhdenkään Timo Koivusalon elokuvan.
Romantikkoitkijä #36. Senkin rontit. Nimismiehen blogi: Täällä näin.
Kapane
16.06.2008 16:11:58

Näistä nykyajan tositv-julkkiksista Hokkanen on kutakuinkin ainoa, joka ei lähtenyt luomaan uraansa toistelemalla samaa repliikkiä vuositolkulla ja tilittämällä elämänsä käänteitä Seiskassa. Omat visiot käyttöön ja omaa juttua tekemään, onhan se hatunnoston arvoinen suoritus (vaikka itse elokuva ei siltä vaikutakaan).

No niin no. Kyllähän se tavallaan on hienoa, että tekee omaa juttuaan, mutta jos homma vie vaan ojasta allikkoon, niin mitä hyötyä. Jos Hokkasen elokuva menestyy, niin 2 vuoden päästä Suomen elokuvakentässä nousee uusi ilmiö, jossa Johanna Tukiaiset ja Martina Aitolehdot työstävät omia (sexploitaatio vaikutteisia) leffojaan. Itse en tahdo nähdä/tehdä tätä.

Ja minusta on pelkästään positiivista, että pintaliitoisten ja hollywoodmaisten kotimaisten trendileffojen ohella esille tuodaan myös kotikutoista värkkäämistä. Hokkanen ainakin vaikuttaa tekevän leffoja täydestä sydämestään, eikä siinä ole mitään väärää. Pohjaton luokattomuus on aina mielenkiintoisempaa kuin keskinkertainen bulkkitavara, ja minä ainakin paljon mielummin katson Hokkasen debyyttirainan kuin yhdenkään Timo Koivusalon elokuvan.

Luokattomuus on siitä mielenkiintoista, että sekin pitää tehdä aivan saatanan hyvin, että se jaksaa naurattaa sen 90 minuuttia. Oikeasti huonoissa leffoissa käsikirjoituksen aukot, paska leikkaus, paska kuvaus, paska ääni, paska ohjaus ja paska näyttelijän työ jaksaa naurattaa sen ekan 10 min vain sillä huonoudellaan, mutta loput 80 minuuttia onkin sitten ihan uskomatonta tuskaa, jos leffan ontumiseen ei ole panostettu huolella. Loppujen lopuksi huonosti tehtyjä elokuvia on vain puuduttava katsoa ja epäilen, että Hokkasen elokuva osuu juuri tähän kategoriaan.

Trailerin perusteella löydettyjä ärsytyksiä pelkästään tekniseltä puolelta:
- Epäskarppia kuvaa
- Kuvat ja Kuvakomppikset perushäävideo tasoa: katseentila, pääntila, valkotasapaino, aukko (valon määrä), rajaukset polvista ja vyötäröltä.
- Dialogista ei saanut selvää. Usean yrityksen jälkeen yksi repliikki jäi päässäni muotoon "mie lähden kotiin taloon ja konserttiin"?
- Ulkokuvassa tuuli ottanut aika hienosti mikkiin aiheuttaen mukavan "puhhhhh" äänen.
- Musiikki oli mielestäni hyvin ärsyttävää, mutta tämä on mielipide. Kuvaa se ei tukenut yhtään.
- Ilmeisesti pelkkää hunttiääntä, eli kameran(!) mikillä otettua ääntä ja ilmeisesti vielä editoimatonta.
- Trailerin leikkaus ei muodostanut minkään näköistä varsinaista tarinaa. Vaikka tämä nyt ei välttämättä olekkaan pakollista, niin leffan sisältö jäi hieman hämäräksi. Kaveri vetää viinaa - ok, sitten?
- Jotkut kuvat olivat reippaasti liian pitkiä, kuten esimerkiksi se mummo siinä sohvalla, joka ei tuntunut liittyvän trailerissa mihinkään.
Skenehuora jo 6 vuotta.
Rotuvaari
16.06.2008 16:46:32
- Ilmeisesti pelkkää hunttiääntä, eli kameran(!) mikillä otettua ääntä ja ilmeisesti vielä editoimatonta.

Vilahtihan siellä yhdessä otoksessa peilissä mikrofonimies puominsa kanssa. Tosin eipä tuota huomannut itse ääniraidalla - liekö ollut vaan visuaalinen kikka, että meilläpä onkin ulkoinen mikrofoni läl-läs-lää. Katsoin trailerin pariin kertaan ja ehkä lopulta parasta kaiken kömpelyyden lisäksi oli katsojalle välittyvä fiilis, että "näyttelijät" eivät itsekään olisi halunneet olla koko jutussa.

Olli Hokkanen, Suomen Mikkelin Ed Wood.
Hullu paljon töitä tekee, viisas ostaa donitsin.
zekeode
16.06.2008 17:36:46

Suosittelen etsimään käsiin Hesarin NYT-liitteen. Siitä löytyy mukavasti juttua "dokumenttielokuvaan" liittyen. Lukemalla kyseisen tekstin, ei tarvitse ihmetellä tuotannon tasoa. Samainen teksti kasvattaa myös lukijan elämänlaatua.
Juhani
16.06.2008 21:46:04 (muokattu 16.06.2008 21:46:38)

Niin kärjistänkin... hyvä.

Mutta totuuden siemen tässäkin on olemassa. Uusia elokuvayhtiöitä syntyy tässä maassa liian vähän ja ne saavat liian vähän julkisuutta.

Aivan.

Mä en vaan mitenkään vertaisi tätä kotivideota oikeisiin elokuviin tai niiden julkisuusarvoon. Jos toi juttu kertoisi vaikkapa Matti Nykäsen tai Vanhasen viikonlopusta niin ihan yhtä paljon se Hesarin sivutila olisi ollut pois uusilta elokuvayhtiöitä.

Mun kaverilta tulee kohta leffa:

http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkel … ensi-iltaan+elokuussa/1135236435948

Tää on sentään oikea elokuva ja herättää näköjään Hesarin keskustelun pohjalta paljon närää. Ite olen puolustanut Kapteeni Pao nimellä. Mut fakta on se, että on niitä jotka tekee ja niitä jotka puhuu paskaa toisten tekemisistä. Siinä mielessä Hokkanen on oikeilla jäljillä. Hän on tekijä vaikka sitä ei moni haluaisi myöntää. Suhteuttaa sen teoksen jäljen ja amatöörimäisen tuotannon miten tahansa. Kyllä tässä Ollinkin elokuvassa on jotain hyvää. Jos ei muuten niin herättämään juuri keskustelua. Elämä on niin lyhyt ettei tällaisista kannata ottaa paineita vaan painaa omaa unelmaansa vaan täysillä eteenpäin.
hjukke
17.06.2008 13:28:28

Toi teemabiisi, ehtiiköhän kesähitiksi vielä? Aika mielenkiintoisia kitaralickejä.

Visuaaliseen antiin: Muutaman kerran tuli räkää nenästä, kun vähän väsytti.
Kaikki rannekellotornin mukana
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)