Aihe: apua
1
pekkamaa
12.06.2008 18:14:05
Ostin pojalle uuden FujitsuSiemens läppärin. Asentelin koneen kuntoon ja kaikki näyttäisi toimivan, paitsi että DVDelokuvat nykii ja pykii. Ei ääni, mutta kuva. Tällainen vanhanliiton ammattimuusikko ei näistä paljon tajua, mutta ajattelin, että jos täältä Muusikoiden ATKosastolta saisi apua? Vista tässä on ja keskusmuistia 2G muistaakseni. Kokeilin eri levyjä ja mediaplayeria ja Intervideota, mutta sama homma koko ajan. Uusi kone kuitenkin, outoa..vai onko?
Wk
12.06.2008 19:06:52 (muokattu 12.06.2008 19:10:38)
Hmm... kumma homma, piti oikein testata Stingin DVD:llä miten itellä toimii, Vista siis myös käytössä. Ei nyi eikä pätki. Media Playerin versio on 11, en kyllä muista tuliko se tässä Vistan mukana vai olenko päivittänyt.

Jos sulla ei ole 11, niiin täältä sen löytää ja päivitystä voisit koettaa:

http://www.microsoft.com/downloads/ … 668-5166114010ca&DisplayLang=fi

VLC Playerilla olen useimmissa koneissa DVD-levyjä katellut kuitenkin:

http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/video_ohjelmat/dvd_soittimet/vlc.cfm

EDIT Kopiointisuojaus voi myös olla syynä, Macrovision näyttää tässä Stingin levyssä olevan mutta se ei ainakaan tässä koneessa haittaa.. ohan niitä muitakin toki olemassa.
http://www.huuto.net/fi/showfeedback.php3?fbuser=thewk
Kalmo
12.06.2008 23:11:04
Ihan uteliaisuudesta voisit kokeilla ladata PowerDVD:n demoversion. PowerDVD on kukaties tasokkain videon toisto-öhjelma tällaisella mattimeikäläistasolla. Siinä on selvästi parempi kuva, kuin esim. Nerossa.
Kannattaa pitää mielessä, että myös DVD:ssä voi olla vikaa! Tai jos kyseessä on itse poltetut, niin kaikki formaatit (DVD-R, DVD+R) eivät välttämättä toistu, vaikka luvattu oliskin.

Mutta noin yleisesti: Kyllä tavalisen DVD:n pitäisi toistua pakettiläppärillä ilman mitään virityksiä.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
pekkamaa
13.06.2008 16:56:01
Kiitos vinkeistä toverit! Koikeillaan näitä ja toivotaan parasta (ja pelätään pahinta...).
LaXu
13.06.2008 21:11:27
Vaikea uskoa, että soitto-ohjelmasta olisi kiinni. Kuulostaako DVD-asema pykivän videota toisettaessa? Nykiikö kuva koko ajan, tietyin aikavälein vai silloin tällöin?
lindo
13.06.2008 22:49:45
Tuli vaan mieleen että toimiiko siinä muuten äänet? Esim CD?

VLC playeriä suosittenlen minäkin. Sillä toimii sellasetkin videot joita Media Player yskien ihmettelee, ja kertoo että jotain on vialla. ... mutta kyllä tuo DVD pitäisi toimia ihan uudessa koneessa myös Media Playerissä...!
Rok rok
Wk
13.06.2008 23:26:46
Oho, olin näköjään linkittänyt XP:n Media Playeriin... noh, siellä jossain se on, ellei se tosiaan ole jo Vistassa valmiina, emmie muista.
LaXu
14.06.2008 11:42:14
Oho, olin näköjään linkittänyt XP:n Media Playeriin... noh, siellä jossain se on, ellei se tosiaan ole jo Vistassa valmiina, emmie muista.

Vistassa on jo uusin Media Player valmiina. Itse kyllä suosin MS:n roskaan mitenkään liittymätöntä Media Player Classic Home Cinemaa. Siihen kun pulttaa kaveriksi ffdshow, Quicktime Alternative ja Real Alternative codecit niin toistuu about kaikki videoformaatit.
superfly
14.06.2008 11:47:47
VLC on helpoin ja toimivin ratkaisu. Ei tarvi sählätä noiden koodekkien kanssa ollenkaan ja aina on toiminut mainiosti.
Killing internet dragons is serious business!
Wk
14.06.2008 11:50:26 (muokattu 14.06.2008 11:56:05)
Vistassa on jo uusin Media Player valmiina. Itse kyllä suosin MS:n roskaan mitenkään liittymätöntä Media Player Classic Home Cinemaa. Siihen kun pulttaa kaveriksi ffdshow, Quicktime Alternative ja Real Alternative codecit niin toistuu about kaikki videoformaatit.

Jees, niin se taitaa ollakkin valmiina juu. Itellä tuo VLC on tosiaan sitten kaikkeen mihin Media Player ei pysty.

Ffdshow on itelläkin asennettuna, vaikka ymmärtääkseni VLC käyttää pääsääntöisesti omia sisäänrakennettuja koodekkeja ja sen vuoksi se sitten monessa tapauksessa toimiikin vaikka koneen kodekkiasiat huonosti muutoin olisivatkin.. Ainakin monesti kun on ihmisille toisto-ongelmiin tuota ehdottanut niin on kummasti alkanut pelittää, tiiä sitte.

Tuosta MP Classicista ja noista Alternativeista olen kuullut kyllä kans, mahtaako tuota Real Audio ja Video-kodekkia enää oikeen mikään sivusto/firma/whatever käyttää? Eipä ainakaan oo tullu vastaan pitkään aikaan.. Quicktimeäkin tarvin ite kun kamera siihen MOV-formaattiin videota puskee, käytössä kuitenkin ihan se aito ja originaali Quicktime.

EDIT: Hyvä homma että tuo VLC on vapaata lähdekoodia niin löytyy myös Linuxista ja taitaa olla Mac OS X:llekin.
lindo
14.06.2008 13:59:12

Tuosta MP Classicista ja noista Alternativeista olen kuullut kyllä kans, mahtaako tuota Real Audio ja Video-kodekkia enää oikeen mikään sivusto/firma/whatever käyttää? Eipä ainakaan oo tullu vastaan pitkään aikaan..

Aika harvinaista tuo Real Audio nykyään kyllä on, mutta joskus silti vielä jossain tösmää. ... tässä esim:
http://home.vrweb.de/~ralf.basten/index_sounds1.htm
siellä 5 levyä ylhältä on pelkkää RealAudiota. Jos ei muuten niin hyvä paikka testata playerin toimivuutta.

Quicktimeäkin tarvin ite kun kamera siihen MOV-formaattiin videota puskee, käytössä kuitenkin ihan se aito ja originaali Quicktime.

Voi olla että originaalia johonkin tarvii (en kyllä nyt keksi mitään hyvää syytä) mutta itse olen huomannut että QuickTime Alternative riittää kaikkeen. Esim. kun vaikka katselee Apple trailereita: http://www.apple.com/trailers/ niin kaikki toimii.

QuickTime Alternativessa on se hyvä puoli että sun ei tarvii asentaa koneelle kaikkea QuickTime krääsää, etkä edes huomaa sen olemassaoloa, toisin kun itse originaali QuickTime... joka ainakin ilman säätelyä haluaa olla koko ajan käynnissä.

Eli tuumasta toimeen, QuickTime uninstaliin ja sitten tänne:

http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm

Ja vielä Real Audio:
http://www.free-codecs.com/download/real_Alternative.htm
Rok rok
LaXu
14.06.2008 15:06:14
Ffdshow on itelläkin asennettuna, vaikka ymmärtääkseni VLC käyttää pääsääntöisesti omia sisäänrakennettuja koodekkeja ja sen vuoksi se sitten monessa tapauksessa toimiikin vaikka koneen kodekkiasiat huonosti muutoin olisivatkin.. Ainakin monesti kun on ihmisille toisto-ongelmiin tuota ehdottanut niin on kummasti alkanut pelittää, tiiä sitte.

EDIT: Hyvä homma että tuo VLC on vapaata lähdekoodia niin löytyy myös Linuxista ja taitaa olla Mac OS X:llekin.

VLC:ssa on vaan tosi mitättömät post processing optiot. Lisäksi OSX versio on selvästi huonompi kuin Windows versio (ei muun muassa tukea skineille ja valikot ovat aika vaikeaselkoiset). Valitettavasti siihen on tyytyminen, sillä OSX:lle on tosi heikosti mitään oikeasti hyvää videosoitinta (ei, Quicktime ei ole mielestäni hyvä edes lisäcodeceilla ryyditettynä).
superfly
14.06.2008 15:26:16
VLC:ssa on vaan tosi mitättömät post processing optiot. Lisäksi OSX versio on selvästi huonompi kuin Windows versio (ei muun muassa tukea skineille ja valikot ovat aika vaikeaselkoiset). Valitettavasti siihen on tyytyminen, sillä OSX:lle on tosi heikosti mitään oikeasti hyvää videosoitinta (ei, Quicktime ei ole mielestäni hyvä edes lisäcodeceilla ryyditettynä).

Kyllä mä olen kaiken haluamani pystynyt katselemaan VLC:llä käyttöjärjestelmästä riippumatta. En ole osannut kaivata mitään kummallisia post processing -optioita tai skinejä vielä :) After all, mikäs olikaan videoplayerin käyttötarkoitus? Se että sillä pystyy katsomaan videota :) Vaativimpiin touhuihin sitten eri kilkkeet käytössä.
Killing internet dragons is serious business!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)