rheinone 12.06.2008 21:19:19 | |
---|
Olisiko syytä siirtää AC/DC-keskustelu tälle puolelle? Roots-musiikkia se mulle on siinä missä ZZ Top, Johnny Winter tai vaikkapa Gary Moorekin. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
eewo 12.06.2008 22:16:11 | |
---|
No ei kai nyt turhaan. Eikös se poikien musa ole kuitenkin ihan rockia tai jopa hard-rockia, joten tuo rock, pop, alternative -palsta sopii mun mielesta oikein hyvin. Eikä AC/DC musta kuulu samaan kastiin esim. Chuck Berryn, Elviksen ja vaikka Bo Diddleyn kanssa, vaikka accadaccan pojat musiikkiaan rock 'n rolliksi kutsuvatkin. Eikä kenellekkään tulisi mieleen etsiä AC/DC -keskustelua roots -alueelta ja pian siirtämisen jälkeen olisi rock-palstallakin oma AC/DC -ketju "kun en löytänyt keskustelua täst bändist ni tein ketjun back in black on paras piisi /,,/" "The blues ain't about feeling better. It's about making other people feel worse." |
Makkari 12.06.2008 23:10:26 | |
---|
Perustetaanko samalla AC/DC-ketju myös raskaammalle alueelle ja Yleiselle alueelle? Kyllähän bändi ehkä muutaman ylimääräisen ketjun ansaitsisi, mutta ei niistä mitään hyötyä ole. :) |
rheinone 13.06.2008 08:48:03 (muokattu 13.06.2008 08:52:22) | |
---|
Perustetaanko samalla AC/DC-ketju myös raskaammalle alueelle ja Yleiselle alueelle? Kyllähän bändi ehkä muutaman ylimääräisen ketjun ansaitsisi, mutta ei niistä mitään hyötyä ole. :) Perustetaan vain! Ajattelin vaa ku tänne roots-puolelle on ruvennu pulpahtelemaan kaikenmaailman ZZ Top ketjuja... Ja noin niinku syvällisemmin pohtien: Mitä kauemmaksi tullaan bändin kultakaudesta, AC/DC:n kohdalla 70-luvusta, sitä enemmän musa rupee tuntumaan kalkkisten musalta = roots. Eli eiköhän tsekata kymmenen vuoden päästä, onko AC/DC silloin osa roots-osastoa vaiko ei. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
sub zero 13.06.2008 11:57:41 | |
---|
Ajattelin vaa ku tänne roots-puolelle on ruvennu pulpahtelemaan kaikenmaailman ZZ Top ketjuja... No ZZ Topin ekat levyt 1970-luvultahan on blues-rockia, että juttu ei ole niin kaukaa haettu. Ja noin niinku syvällisemmin pohtien: Mitä kauemmaksi tullaan bändin kultakaudesta, AC/DC:n kohdalla 70-luvusta, sitä enemmän musa rupee tuntumaan kalkkisten musalta = roots. Eli eiköhän tsekata kymmenen vuoden päästä, onko AC/DC silloin osa roots-osastoa vaiko ei. Rootsilla tarkoitetaan kai modernin pop/rock-musiikin juuria (tarkemmin sanottuna juurina olleita tyylejä, vaikka itse materiaali olisi uutta), joten käsite on tässä mielessä stabiili. huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
blues guitar 13.06.2008 12:04:40 | |
---|
Ajattelin vaa ku tänne roots-puolelle on ruvennu pulpahtelemaan kaikenmaailman ZZ Top ketjuja... ZZ Top:han soittaa Bluesia. Ainakin ne biisit mitä mä kuuntelen. :-) ....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan......... |
rheinone 13.06.2008 12:39:20 | |
---|
ZZ Top:han soittaa Bluesia. Ainakin ne biisit mitä mä kuuntelen. :-) Sama juttu AC/DC:n kanssa, bluesiahan ne on. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Teijo K. 13.06.2008 12:42:24 | |
---|
Sama juttu AC/DC:n kanssa, bluesiahan ne on. Noilla nyt varmaan sinänsä merkitystä ole, mutta ei noi nyt just bluesista ekana tuu mieleen. Mut nykyäänhän kaikki on bluesia missä nyt soittajilla vähän ilme värähtää soittaessa, että ei sillä sinänsä. |
Blue Moon 13.06.2008 12:53:36 | |
---|
Rootsilla tarkoitetaan kai modernin pop/rock-musiikin juuria (tarkemmin sanottuna juurina olleita tyylejä, vaikka itse materiaali olisi uutta), joten käsite on tässä mielessä stabiili. Noin munkin mielestä ja tästä näkökulmasta tämän Roots-palstan kuvauksessa mainituista tyylisuunnista osa ei ole "rootsia" vaan enemminkin roots-vaikutteista rockmusiikkia. Mutta mua ei mitenkään haittaa, vaikkaa myös niistä tämän palstan alla keskustellaan. |
rheinone 13.06.2008 16:06:11 (muokattu 13.06.2008 16:08:17) | |
---|
ZZ Top:han soittaa Bluesia. Ainakin ne biisit mitä mä kuuntelen. :-) Poker face was her name Poker face was her nature Poker straight was her game If she knew she could get you Ommuute kovaa kamaa se ZZ Topin uus dvd; Which really knocked me out was a cheap sunglasses! En enää ikinä paa mun Gretschiä myyntiin. All you gotta do is plug me into High Voltage rock'n'roll |
Eli eiköhän tsekata kymmenen vuoden päästä, onko AC/DC silloin osa roots-osastoa vaiko ei. Siihen mennessä ei oo varmaa kyllä julkastu tän tulevan albumin jälkee uutta materiaalia ;) |
weelie 16.06.2008 10:01:16 | |
---|
Kyl 80-luvulla OR-levyliikeessä ZZ Top ja AC/DC olivat ainakin tiukasti hevihyllyssä. Se, että jonkun musiikin juuret ovat rootsissa, ei tarkoita että se itsessään olisi juurimusiikkia. :D AC/DC ja ZZ Top jytäävät kyllä kummatkin, enkä mä mitään m.netin rokkipalstaa lue. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
B-tone-flat 16.06.2008 10:46:14 | |
---|
En kyllä itse pistäis acdc:tä roots-lokeroon vaikka musa tiukasti pentatoniseen skaalaan nojaakin. Kyllä se heviä on, sen verran raskasta soundi on. Mutta kuunnelkaa esim stiff upper lip-riffi. Sehän on ilmiselvä roots-blues riffi. |
weelie 16.06.2008 11:10:45 | |
---|
Niin tai eiks AC/DC:n voisi laittaa jatsiosastolle, kun ne sitä porijatsiin yrittivät männä vuonna. ;) http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
arppah8 16.06.2008 11:50:06 | |
---|
Ehkei rootsia, mut ei kyllä heviäkään oo AccaDacca eikä Teksasin pikkubändi. It's only rock'n'roll, baby! God's away on business |
BigPapa 16.06.2008 11:51:51 (muokattu 16.06.2008 11:55:00) | |
---|
En kyllä itse pistäis acdc:tä roots-lokeroon vaikka musa tiukasti pentatoniseen skaalaan nojaakin. Kyllä se heviä on, sen verran raskasta soundi on. Mutta kuunnelkaa esim stiff upper lip-riffi. Sehän on ilmiselvä roots-blues riffi. AC/DC = raskasta rootsia.....8D Dirty Deeds Done Dirt Cheap Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |
Shuffle and Boogie 16.06.2008 15:16:04 | |
---|
High Voltage levyllä on ihan roots meininki levyn eka styke. Baby Please Don't go Ja T.N.T levyllä on myös hyvä meininki vika styke School Days. Too Much Monkey Business |
Guildfinger 17.06.2008 10:06:41 | |
---|
Luonnostellaan virallinen pykälä, jossa määritellään rootskitaran maksimaalinen särön määrä. Särön määrän ylittävä musiikki on ilmiselvää heviä, ja siis kaikinpuolin paheksuttavaa meteliä. Raskauttavana seikkana pidettäköön epäsiistiä, ylikasvanutta hiuskuontaloa. Ruutukuvioinen työmiespaita, liian lyhyet farmarihousut ja tuoksuvalla hiusrasvalla muotoiltu torttukampaus lisäävät rootshyväksyttävyyttä. |
Teijo K. 17.06.2008 10:26:53 | |
---|
Luonnostellaan virallinen pykälä, jossa määritellään rootskitaran maksimaalinen särön määrä. Särön määrän ylittävä musiikki on ilmiselvää heviä, ja siis kaikinpuolin paheksuttavaa meteliä. Raskauttavana seikkana pidettäköön epäsiistiä, ylikasvanutta hiuskuontaloa. Ruutukuvioinen työmiespaita, liian lyhyet farmarihousut ja tuoksuvalla hiusrasvalla muotoiltu torttukampaus lisäävät rootshyväksyttävyyttä. Ikäänkuin kaikki muu musa olis paskaa paitsi roots, ja jos jotain ei nyt sitten kelpuuteta rootsin piiriin niin se samalla tuomitaan huonoksi. Maailmassa on hitosti mainiota musaa mikä ei ole rootsia. Pitäskö niitäkin alkaa kutsumaan kuitenkin rootsiksi? |
BigPapa 17.06.2008 10:44:58 | |
---|
Ikäänkuin kaikki muu musa olis paskaa paitsi roots, ja jos jotain ei nyt sitten kelpuuteta rootsin piiriin niin se samalla tuomitaan huonoksi. Maailmassa on hitosti mainiota musaa mikä ei ole rootsia. Pitäskö niitäkin alkaa kutsumaan kuitenkin rootsiksi? Ei täs varmaan tästä ollut kyse. Must hyvä on hyvää oli rootsia tai ei. Se mikä on hyvää kunkin mielestä, niin onkin sitten jo henkilökohtaisempi juttu. Would you hold my hand
If I saw you in heaven,
Would you help me stand
If I saw you in heaven,
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven |