Aihe: Roskilden festarit
1
PomppoK
09.02.2004 16:06:24 (muokattu 09.02.2004 16:07:07)

Olen lähdössä tänä kesänä ensimmäistä kertaa Roskilden festareille, ja haluaisin nyt vinkkejä kokeneemmilta Roskilden kävijöiltä. Suomalaiset festarit ovat tuttuja joten lähinnä kiiinnostaa se, millä tavalla Roskilde yleisesti ottaen eroaa niistä?

Paikan päälle löytämisessä ei varmaankaan tule ongelmia, mutta onko ajankohtana keskiviikko ilta liian myöhäinen? Onkohan hyvän telttapaikan löytäminen siinä vaiheessa jo mahdotonta?

Lisäksi kiinnostaa yllättäen myös juomapolitiikka. Kallista vai halpaa? Myydäänkö myös leirintäalueella vai täytyykö lähteä ostamaan Roskilden kaupungista? Festarialueelle saa ilmeisesti vietyä omia juomia jonkinlaisissa kartonki rasioissa?

Olen myös kuullut että festarien päätöspäivänä sunnuntaina olisi yleensä kaameat mekkalat kun ihmiset sytyttelee telttojaan palamaan yms.

Kaikki vinkit mitä Roskilden ensikertalaisen olisi hyvä tietää ovat tervetulleita!!

Tee niin kuin minä tein: hanki/omaa kaveri, joka osallistuu YleX:n kilpailuun, jossa finaalin pääpalkintona VIP -paketti Roskildeen (hotellimajoitus, helikopterikuljetus ym.). Jos vielä onnistut aavistuksen paremman kaverin hankkimaan (muutaman sekunnin nopeamman), niin pääsette Roskildeen asti; minä/hän/me vain finaaliin.

'Tavallisten ihmisten' Roskilden suhteen olen itsekin lähinnä kyselijän roolissa. Kelpaa siis minullekin info, melkeimpä himottais lähteä tuonne ennen sotaleikkejä.
"I've been busier than one-armed bass player."
    Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Gronsbyk
09.02.2004 16:55:27
Lisäksi kiinnostaa yllättäen myös juomapolitiikka. Kallista vai halpaa? Myydäänkö myös leirintäalueella vai täytyykö lähteä ostamaan Roskilden kaupungista? Festarialueelle sai ilmeisesti vietyä omia juomia jonkinlaisissa kartonki rasioissa?
Olutta ja muistaakseni niitä pahvitölkkiviinejäkin sai leirintäalueelta muutamasta myyntipisteestä, mutta ne eivät ole koko yötä auki. Toisin sanoen ovat kiinni silloin kun sinulla on jano. Sakemannit myivät parkkialueella halpaa oluttansa janoisille pohjoismaalaisille kiskurihintaan.
Festarialueen porteilta saa muovituoppeja joihin voi juomansa kaataa ja viedä sisään, olutta saa festarialueelta kyllä ihan tarpeeksi.

Olen myös kuullut että festarien päätöspäivänä sunnuntaina olisi yleensä kaameat mekkalat kun ihmiset sytyttelee telttojaan palamaan yms
Siitä on jo vuosia kun minä siellä olin, mutta silloin rauhattomin ilta oli lauantai, tosin suomalaisiin festareihin verrattuna varsin lungia yleensäkin. Kyllähän sielläkin varmaan turpaansa saa jos alkaa härnäämään, voi saada pahastikin. Teltaan ei kannata jättää mitään viemisen arvoista, leirintäalueella on reppunarikka jonne tavarat kannattaa viedä, muistaakseni aika hinnakas tosin.

Kun torstaina bändit alkavat soittamaan ja portit aukeavat, on ainakin leirintäalueen puoleisilla porteilla melkoinen tungos, eli rauhassa voi vetää bisseä huiviin teltalla niihin aikoihin.
vincent
09.02.2004 19:40:09
Suomalaiset festarit ovat tuttuja joten lähinnä kiiinnostaa se, millä tavalla Roskilde yleisesti ottaen eroaa niistä?

kaikki on suurempaa ja komiampaa, eikä kukaan tappele.

onko ajankohtana keskiviikko ilta liian myöhäinen? Onkohan hyvän telttapaikan löytäminen siinä vaiheessa jo mahdotonta?

joo, saattaa alkaa olla vähän ahdasta. ekan kerran tultiin paikalle torstaina just ekan bändin startatessa ja silloin oli kyllä teltan kokoinen vapaa tila kortilla...

Lisäksi kiinnostaa yllättäen myös juomapolitiikka. Kallista vai halpaa? Myydäänkö myös leirintäalueella vai täytyykö lähteä ostamaan Roskilden kaupungista?

festarialueella ainakin viini on noin 3 kertaa kalliimpaa, kuin kilometrin päässä kaupassa.

Festarialueelle saa ilmeisesti vietyä omia juomia jonkinlaisissa kartonki rasioissa?

avattuja pahvisia tölkkejä saa viedä ihan vapaasti.

Kaikki vinkit mitä Roskilden ensikertalaisen olisi hyvä tietää ovat tervetulleita!!

kannattaa käydä tsekkaamassa myös ihan outoja ryhmiä, eikä ainoastaan päälavan megastarat
hevi määrää... ...mutta ketä?
maelstorm
09.02.2004 19:42:52 (muokattu 09.02.2004 19:44:42)
On oikeasti todella suositeltavaa, että hankit itsesi paikan päälle jo maanantaiksi, sillä jo silloin leirintäalueilla on hyvin paljon asukkaita. Säästyy paljolta kävelemiseltä, jos oma teltta ei ole kilometrien ja taas kilometrien päässä juhla-alueesta. Jos mahdollista, älä laita telttaasi kulkureittien reunaan (eniten ylimääräisiä vieraita, eniten meteliä. liikennettä on leirintäalueella kokoajan, mitä syrjäisempänä olet sitä vähemmän tottakai). Osta ruokasi kaupungin kaupasta älä leirintäalueelta, säästät paljon. Ota mukaan lämpimiä vaatteita ja vaihtovaatteita, niille tulee taatusti käyttöä. Tutustu naapuritelttojen väkeen edes pintapuolisesti, jos epäilyttäviä niin vaihda vaisusti telttapaikkaa (pätee myös suomifestareilla) Suunnittele oma päihteiden käyttösi tarkkaan ja järkevästi ja pitäydy suunnitelmassasi : Jos suunnittelet viikon ryyppyputkea etkä tiedä mitä se on, älä tee sitä roskildessa ensimmäistä kertaa. Yritä olla niin iloinen ja avomielinen kuin mahdollista, muualla eivät ole niin juroja kuin Suomessa. Nauti musiikista, älä jää homehtumaan telttaan kun jossain on joku joka soittaa.
the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)