Ze Kink 08.02.2004 17:18:14 (muokattu 08.02.2004 17:22:44) | |
---|
Ainoaksi kitaraksi en kuitenkaan ostaisi. No onhan se tosiaan erittäin järkevää omistaa myös kiinteätallainen kitara, jonka virettä voi vaihdella mielen mukaan. Itse en ajatellut pelkästään tuolla 2570exrbf:llä pärjätä, vaan kiinteätallaisen asiaa saa ajaa korealainen tokai lp. EDIT: Ja ette uskokkaan minkälaiset mättöhevisoundit tosta lp:stä lähtee kun sen virittää D- vireeseen, tai dropped C- vireeseen. Nopeus ei ole mitään ilman tyylitajua... Ja tyylitaju ei ole mitään ilman nopeutta! |
trent 08.02.2004 17:18:33 | |
---|
Mitä mieltä kyseisitä kitaroista? Hyviä ja huonoja puolia? Omia kokemuksia? helppo soittaa (ohut kaula, kielet saa aika alas), hyvä tiluttaa jos sille päälle sattuu. käytettynä hinta-laatu on kohdallaan. |
TheWickerMan 08.02.2004 17:22:51 | |
---|
Ainoaksi kitaraksi en kuitenkaan ostaisi. Mä oon hankkimassa toomosen RG2570:n. Mut on mulla kiinteetallanen strato kopio kakkos kitarana. "Vittu, kaikki on joskus aloittelioita" - Lord of the strings |
Olli S. 08.02.2004 18:00:58 | |
---|
Mä oon hankkimassa toomosen RG2570:n. Mut on mulla kiinteetallanen strato kopio kakkos kitarana. En tarkoittanut vain tallaa. Anteeksi, tuli pistettyä vähän turhan subjektiivinen kommentti, ilman syytä. Ei siis kitarassa ole mitään vikaa, jonka takia sitä ei voisi ainoana pitää, vaan itse en ottaisi ainoaksi kepiksi, koska se ei ihan niin hyvin sovi käteen. Joku voi pitää sitä parhaana kepukkana, ja todella hyvä se onkin, mutta ei ihan juuri sitä, mitä minä haen. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
TheWickerMan 08.02.2004 18:03:03 | |
---|
En tarkoittanut vain tallaa. Anteeksi, tuli pistettyä vähän turhan subjektiivinen kommentti, ilman syytä. Ei siis kitarassa ole mitään vikaa, jonka takia sitä ei voisi ainoana pitää, vaan itse en ottaisi ainoaksi kepiksi, koska se ei ihan niin hyvin sovi käteen. Joku voi pitää sitä parhaana kepukkana, ja todella hyvä se onkin, mutta ei ihan juuri sitä, mitä minä haen. Ok. "Vittu, kaikki on joskus aloittelioita" - Lord of the strings |
Heavymies 08.02.2004 18:09:51 | |
---|
Mun mielestä rg370 tulee loistava kitara ku siihen vaihtaa mikit. Ne powersoundit on meinaa ihan perseestä. Rock 'N' Rollllllllllllllllll |
Olli S. 08.02.2004 18:11:40 | |
---|
Mun mielestä rg370 tulee loistava kitara ku siihen vaihtaa mikit. Ne powersoundit on meinaa ihan perseestä. Kitarasta tulee loistava, kun siihen pistää lampun... Mikä talla muuten tuossa on. En ole soittanut, mutta jos talla pitää vireen, niin varmasti ihan kohtuullisen hyvä kepukka. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
Velli 08.02.2004 18:34:55 | |
---|
Mun mielestä rg370 tulee loistava kitara ku siihen vaihtaa mikit. Ne powersoundit on meinaa ihan perseestä. Mun mielestä siitä tulee loistava kitara ku siihen vaihtaa mikit, tallan ja valmistusmaan.. PSND:t on kyllä arsesta. |
Da Make 08.02.2004 18:41:14 | |
---|
Mikä talla muuten tuossa on. . Muistaakseni se uusi Edge-Pro II. Cräx, Change, Ötöm!?
Revolution is my name...! |
Heavymies 09.02.2004 13:45:59 (muokattu 09.02.2004 13:46:53) | |
---|
Mun mielestä siitä tulee loistava kitara ku siihen vaihtaa mikit, tallan ja valmistusmaan.. PSND:t on kyllä arsesta. Edge-prohan on mainio talla!!! Ja valmistusmaalla ei mun mielestä ny oo kauheeta merkitystä kuhan kitara on hyvä. Rock 'N' Rollllllllllllllllll |
Edge-prohan on mainio talla!!! Niinno, Edge Pro ja Edge Pro II on kaksi eri asiaa... Epämääräistä nyhjäystä jo vuodesta -82. |
Heavymies 09.02.2004 13:56:24 | |
---|
Niinno, Edge Pro ja Edge Pro II on kaksi eri asiaa... Niinhän se on mut kuitenki toi kakkonen on hyvä. Paljon parempi ku joku lo-trs. Rock 'N' Rollllllllllllllllll |
Invader 09.02.2004 15:06:15 | |
---|
Niinhän se on mut kuitenki toi kakkonen on hyvä. Paljon parempi ku joku lo-trs. Joo, niin puhuvat että paaaaljon parempi olis tää uus. Meikäläiselle kuitenkin floikan kanssa on niin että jos floikka pitää olla niin sen on sitten parasta olla paras mahdollinen. En viitsi riskata yhtään sen asian suhteen :) Nim. Yhden paskafloikan kanssa tapellut ja hermonsa menettänyt. Epämääräistä nyhjäystä jo vuodesta -82. |
Heavymies 09.02.2004 20:34:41 | |
---|
Joo se on kyl yhtä säätämistä jos on paska floikka. Rock 'N' Rollllllllllllllllll |
pimp 10.02.2004 13:17:12 | |
---|
Heh...joo sori. Elikkä hinta sais maksimissaan olla 550€. . Kuten Olli jo mainitksikin niin kannattaa second handina etsia. 550, 560 tai 570n voi saada 350e-500e ja niissa on edge talla joka ei sitten mene epavireeseen. Ja les paul-kopiot on vitun rumia kanssa, ja ne menee epavireeseen koska niissa ei oo kielilukkoja. |
Lauri666 10.02.2004 15:55:13 | |
---|
Ja les paul-kopiot on vitun rumia kanssa, ja ne menee epavireeseen koska niissa ei oo kielilukkoja. Perustele! So far or so it seems
All is lost
With nothing fulfilled
Off the pages and the
T.V. screen
Another world
Where nothing's true |
Vemmy 10.02.2004 16:10:21 | |
---|
Ja les paul-kopiot on vitun rumia kanssa, ja ne menee epavireeseen koska niissa ei oo kielilukkoja. Perustele! Tottakai Les Paul-kopiot menevät epävireeseen. Ja aidotkin Les Paulit menevät. Kaikki kitarat menevät epävireeseen. Vaikka olisi millaiset kielilukot, niin kitara menee epävireeseen. Kyse on metallin väsymisestä, joka aiheuttaa sen, että kieli venyy, jolloin sen jännitys pienenee ja vire laskee. (Ja tämä oli sitten sarkasmia.) Mutta asiaan. Ottamatta nyt sen enempää kantaa vibratallatappeluun, niin eivät ne kielilukot tee autuaaksi sen enempää kuin mikään muukaan. Vaikka hitsaisi ne kielet kiinni kielilukkoihin, niin se ei silti takaisi kaikissa tapauksissa vireen pysymistä. Kyseessä on kuitenkin niin monen eri asian summa, etteivät yhdet ruuvit otelaudan yläpäässä tee ihmeitä. Jos kielilukot olisivat välttämättömät kitaran vireessäpysymisen kannalta, niitä olisi varmaan kaikissa kitaroissa. Näin ei kuitenkaan jostain syystä ole... ;) Ja olen kyllä nähnyt rumiakin Les Paul-kopioita, mutta suurin osa niistä on ollut kyllä ihan hienoja minun mielestäni. Makuasioista voi vain kiistellä. Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
BulletProof 10.02.2004 16:35:55 | |
---|
ihan vitun hyvä keppi piti ainoastaan mikit vaihtaa. Kaikki tuntuvat haukkuvan noita RG:n mikkejä. Mikä niissä on erityisen huonoa vai onko niissä yksinkertaisesti vain paska saundi. Miten muuten toimivat esim. RG270:ssä olevat powersoundit livekäytössä, alkaako kiertämään tai onko muita ongelmia? Kotikäytössä pienellä volumella ainakin mielestäni ihan perushyvät mikit. |
Velli 10.02.2004 16:46:57 (muokattu 10.02.2004 16:47:48) | |
---|
Edge-prohan on mainio talla!!! Ja valmistusmaalla ei mun mielestä ny oo kauheeta merkitystä kuhan kitara on hyvä. Se Edge Pro II on parempi kuin Lo TRS. mutta sekin on tehty löysemmästä kaukoidän metallista verrattuna Edge Pro:n-materiaaliin. Toimii ehkä aluksi hyvin (kuten Lo TRS:kin), mutta pidemmällä aikavälillä myös Edge Pro II:n metalli alkaa väsyä. Tällaista juttua olen käyttäjiltä kuullut vaikka sen on ollut markkinoilla vasta vähän reilun vuoden. Joo, eihän sillä valmistusmaalla ole väliä, jos kitara tosiaan on hyvä. Ikävä kyllä ne Korean kitarat ei vain pärjää vertailussa Jaappanin veljilleen. |
Heavymies 10.02.2004 21:06:35 | |
---|
Se Edge Pro II on parempi kuin Lo TRS. mutta sekin on tehty löysemmästä kaukoidän metallista verrattuna Edge Pro:n-materiaaliin. Toimii ehkä aluksi hyvin (kuten Lo TRS:kin), mutta pidemmällä aikavälillä myös Edge Pro II:n metalli alkaa väsyä. Tällaista juttua olen käyttäjiltä kuullut vaikka sen on ollut markkinoilla vasta vähän reilun vuoden. Joo, eihän sillä valmistusmaalla ole väliä, jos kitara tosiaan on hyvä. Ikävä kyllä ne Korean kitarat ei vain pärjää vertailussa Jaappanin veljilleen. Joo, sitte tässä jossain vaiheessa ku ostan uuden kitaran ni taidanpa vaan ostaa kerralla kunnon kepukan ettei vuoden päästä tarvii heti uutta ostaa sen takii et kaikki on perseestä. Aluks meinasin hommata sen rg370 ja vaihtaa siihen paremmat mikit. Tässä vaiheessa varmaan kelpais hyvin ku en oo soittanu ku sen reilu 2 vuotta. Mutta sitte toisaalta jos maksaa saman hinnan vaikka jostain käytetystä ni saa paljon paremman. (off-topic) Rock 'N' Rollllllllllllllllll |