Shock Me 14.06.2008 17:00:24 (muokattu 14.06.2008 19:28:36) | |
---|
Dodiih eli sainpas valmiiksi pitkän stratokuumeen ja työn tuloksena jonkunlaisen luomuksen. Koko ysin lukukausi siinä meni ja nyt se sitten roikkuu seinällä. Eli tuommoinen läskilavalla varustettu kaunis, käsityön jälkien päällystämä kepukkka. Hintaa tuli n.400€. Runko on leppää ja kaula vaahteraa. Sit niistä osista ja härpäkkeistä: Mikit on kaikki duncanin, tallassa custom 5 ja keskel ja kaulas on jotkuu ykskelaset en nyt muista mitkä:D:D mut soi hyvin! elektroniikka pelaaa hyvin. Talla on fenderin joku, samoin viritys koneisto. Väristä sen verran että tuo mikä siinä nyt paistaa, oli alunperin tarkoituskin. Kuitenkin yhdessä vaiheessa (opettajan ehdotuksesta) kitara oli oranssiksi petsattu ja monta lakkakerrosta oli päällä myös.. mutta kuitenkin harmikseni eka lakkakerros oli jäänyt märäksi ja sen seurauksena ei muut kerrokset kuivuneetkaan:D Eka kerros siis oli ihan teknisen opettajan mukaan kuiva siinä vaiheessa kun oli ekan välihionnan aika. No eisiinä muu sitten auttanut (ajan puutten vuoksi), kun hioa lakat pois ja maalata kitara tuolla vaaleansinisellä peitevärillä, siistin lopputuloksen varmistamikseksi. No omasta mielestäni tuo kuitenkin on ihan helvetin kolee noin ja hienompi kuin se oranssi:D eli nou wörri. Kuva omassakuvissa. edit. kyseessä siis eka projektini.. "Music is Magic, Magic is life."- JH |
Vähän hurja tuo yläreunan kurvi... Mitä tapahtuu viimeisellä nauhalla otelaudassa, sekä tallan ja tallamikin välissä? Sä oisit voinu tehdä siihen ite sopivan pleksi, kun tuo on ilmeisesti kaupasta hankittu tarvikelätkä? Myös tallablokin kolon jyrsinnästä voi olla monta mieltä, mutta toivottavasti toimii. Härskin näköinen vempain, hyvä että sait valmiiksi asti kuitenkin. :) "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
Shock Me 14.06.2008 19:25:13 (muokattu 14.06.2008 19:26:10) | |
---|
joo:D:D virheitä virheitä, mut niistä oppii ja ei nuo menoa haittaa. Tosin uuden pleksin tekoa voisi harkita:P Ja se viimonen nauha on yksinkertaisesti noin uniikki siksi, koska se nauhahomma loppui, ja "Maraaa" nimellä muusikoiden.netissä pyörivä hyyppä seisoi vieressä kun kirosin tapahtunutta. Ja ehdotti että "pistähan tommonen tynkä tohon vähän tulee hieno!" Ja toimii muuten aika hemmmmmmmetin hyvin: ) "Music is Magic, Magic is life."- JH |
tcitc 14.06.2008 23:49:18 | |
---|
Aivan mahtavan värinen, pakko myöntää :) Amateurs built Titanic, professionals built the ark. |
Jymi 15.06.2008 19:24:40 | |
---|
Ensinnäkin saat kunnioitukseni, kun olet yläasteen teknisellä tunnilla ehtinyt ja pystynyt tekemään noin onnistuneen kitaran. Lopputulos näyttää ihan hyvältä ja ensimmäiseksi kyllä onnistunut. Pari pikkujuttua ottaa kyllä silmää tuo pleksi ja etureunan viiste. Mutta viisteestähän voi olla tarkoitettukin noin. Poikkeaa vaan totutusta niin pistää silmään. Tuo viimeinen lyhyt nauha on omalla tavalla hienon näköinen. Kuka sitä tuolla nauhalla bassokieliä soittelisikaan ? |
Shock Me 15.06.2008 21:32:09 (muokattu 15.06.2008 21:32:45) | |
---|
Aivan mahtavan värinen, pakko myöntää :) Kiitos : ) Pari pikkujuttua ottaa kyllä silmää tuo pleksi ja etureunan viiste. Mutta viisteestähän voi olla tarkoitettukin noin. Poikkeaa vaan totutusta niin pistää silmään. Tuo viimeinen lyhyt nauha on omalla tavalla hienon näköinen. Kuka sitä tuolla nauhalla bassokieliä soittelisikaan ? Mikä viiste:D? NNiii ja löytyyhän noi puuttuvat nuotit muilta kieliltä : ) "Music is Magic, Magic is life."- JH |
jukkasil 16.06.2008 10:45:54 | |
---|
Kiitos : )
Mikä viiste:D? NNiii ja löytyyhän noi puuttuvat nuotit muilta kieliltä : ) Tuo lyhyt nauha on helvetin hyvä väläys! Mä olen miettinyt sellaista ideaa, että tekisin johonkin tulevaan tekeleeseen yli 24 nauhaa vähän samaa ideaa käyttäen muotoilemalla otelaudan pyöreästi siten, että yli 24 nauhat olisivat vain kolmella korkeimmalla kielellä. Kitaranrakennusyritelmää, uusin projekti:
http://tuulikumpu.galleria.fi/kuvat/kitaraprojektit/ |
pardy 16.06.2008 17:48:00 (muokattu 16.06.2008 17:48:46) | |
---|
Tuo lyhyt nauha on helvetin hyvä väläys! Mä olen miettinyt sellaista ideaa, että tekisin johonkin tulevaan tekeleeseen yli 24 nauhaa vähän samaa ideaa käyttäen muotoilemalla otelaudan pyöreästi siten, että yli 24 nauhat olisivat vain kolmella korkeimmalla kielellä. Btw, tuo on aika wanha keksintö: http://greshamguitars.com/images/Ma … Val's%20Rose%20on%20fingerboard.jpg Ei mitenkään vittuiluna vaan ihan vaan toteamuksena ja sivuhuimautuksena. Edit: Pittee näköjänsä kopupaskoa. |
tilujätkä 17.06.2008 16:46:00 (muokattu 17.06.2008 16:46:55) | |
---|
Ensinnäkin saat kunnioitukseni, kun olet yläasteen teknisellä tunnilla ehtinyt ja pystynyt tekemään noin onnistuneen kitaran. Lopputulos näyttää ihan hyvältä ja ensimmäiseksi kyllä onnistunut. Itse tein yläasteen teknisessä 3 ;) tai no, viimesin meni lukion puolelle... Mutta hieno on väri kyllä! Hankalaa kuvitella tuota oranssina. Teitkö otelaudankin itse vai ostitko valmiina? |
tonicaster 17.06.2008 17:19:29 (muokattu 17.06.2008 17:21:44) | |
---|
Joo aina peruskoululaiselle kova suoritus tuo kitaran teko. Semmoinen pointti edelliseen, että sillä missä koulussa satut käymään on hyvinkin paljon merkitystä siihen millaisia lopputuloksia saa aikaiseksi ja kuinka nopeasti jne. Johtuen mm. opettajasta ja opastuksesta, hänen tiedoistaan ja innostuksestaan, valmiista mallineista yms. ja lopuksi vielä tiloista ja välineistä. Itsekin tein ensimmäisen kitarani ysiluokalla aikoinaan.. Opettaja oli juuri vaihtunut eikä tiennyt kitaroista sitäkään vähää mitä minä tiesin ja sekin liittyi rämpyttelyyn... välineet oli huonot (pieni koulu Pohjanmaalla) ja kaikki mahdolliset puutyö tunnit ja välitunnit meni, mutta soitin valmistui. Opettaja innostui lukukauden alussa itsekin tekemään kitaraa ja niin me väännettiin niitä sitten yhdessä. Kummankaan soittimista tuskin tuli kunnolla soittokelpoisia johtuen perustietojen puutteesta (ei ollut tiedon hankkiminen ihan niin kuin nykyään), mutta tärkeintä on ainakin se, että itselleni jäi tuolloin siemen itämään soitinrakennuksen hauskuudesta. EDIT: On meinaan vähä turhaa tekstiä mulla tuossa...=) näit on tehty ja teetetty, ja yks on onnistunu. |
Shock Me 17.06.2008 21:05:49 (muokattu 17.06.2008 21:07:35) | |
---|
Itse tein yläasteen teknisessä 3 ;) hemmetin kone!:D Teitkö otelaudankin itse vai ostitko valmiina? ostin spelektroniikalta nauhaurien kanssa. "Music is Magic, Magic is life."- JH |