JohnOtto 01.02.2004 17:00:25 | |
---|
olemme bändimme kanssa miettineet tätä. oletko ollut studiossa tai muuten vaan tiedät mitä se (noin) maksaa? |
Vilhelmus 01.02.2004 17:07:05 | |
---|
Riippuu täysin studiosta.. surffaile kotisivuilla tai soittele niille. Mutta.. hyvä demotusstudio saattaa maksaa esim. vaikka 170 e / päivä (=8 tuntia) |
fmcruelty 01.02.2004 17:52:14 | |
---|
Stay on the road, Beware the moonlight |
kivi 01.02.2004 18:19:05 (muokattu 01.02.2004 19:18:09) | |
---|
olemme bändimme kanssa miettineet tätä. oletko ollut studiossa tai muuten vaan tiedät mitä se (noin) maksaa? Sadasta eurosta vuorokausi (ison firman varaamaa lockout-aikaa ilman henkilökuntaa, pitää tuoda ja maksaa erikseen omat ammattilaiset mukana) viiteensataan euroon päivä studion omalla äänittäjällä. Lockoutteihinkin (studio kokonaan käytössä kellon ympäri) kuuluu yleensä ensimmäinen päivä omistajan opastusta kytkennöistä (varsinkin jos buukkaa studion vaikka kuukaudeksi), mikä onkin välttämätöntä, koska kaikki studiot ovat yksilöitä. Vaikka olis sata levyä äänittänyt, ei osaa vieraassa studiossa automaattisesti työskennellä. Tuntitariffeista mä en mitään tiedä. En oo kai koskaan (sitten ekan session) ollut niin lyhyttä aikaa studiossa. Pisin aika on ollut 2 kuukautta yhteen menoon, 16 tuntia päivässä. |
Rantsu 01.02.2004 18:46:30 | |
---|
Tuntitariffeista mä en mitään tiedä. En oo koskaan ollut niin lyhyttä aikaa studiossa. Kymmenisen vuotta sitten olin entisessä Maikkarin studiossa vääntämässä päällesoittoja, kun studion puhelin soi. Äänittäjä vastasi, ja langan toisessa päässä joku ilmeisen harrastelija tiedusteli studiohintoja. Äänittäjän vastaukseen "tuollaisten pienempien projektien, niinkuin yksittäisten biisien äänittäminen menee tuntihinnoittelulla, tuntihinta on viissataa markkaa" kaveri totesi, että "no eihän se sitten tule maksamaan paljon mitään, ei se meidän biisi kestä kuin vähän yli kolme minuuttia"! Oli siinä äänittäjän pokka koetuksella... :) Suomi soittaa humppaa. |
askomiko 01.02.2004 18:55:42 | |
---|
Epäilemättä. :) Tai mistäs sen tietää jos se oli joku mahdoton virtuoosi joka vetää yhdenmiehenbändinä, ja miksaa ittensä. Vermeistä tulee ulos yksi piuha josta tulee valmista tavaraa. Semmoinen kävi joskus esiintymässä täälläpäin. Taisiis, ei se virtuoosi ollut, mutta muuten... |
Sammakko 01.02.2004 18:58:42 | |
---|
Sitähän se kaikki on. |
Sammakko 01.02.2004 19:00:21 | |
---|
www.careliancorner.com : 15 euroa/tunti 100 euroa/päivä Hinnat sisältävät arvonlisäveroa 22 %. Hinta sisältää äänittäjän. Yli neljä päivää kestävistä äänityksistä voidaan sopia hinta erikseen. Sitähän se kaikki on. |
askomiko 01.02.2004 19:04:24 | |
---|
Tarjouduin joskus väsäämään demoja jollain räkähinnalla, mutta ei se ketään kiinnostanut. Parempi vaan, saapahan istua sohvalla ja juoda kaljaa. |
kivi 01.02.2004 19:14:39 | |
---|
"tuollaisten pienempien projektien, niinkuin yksittäisten biisien äänittäminen menee tuntihinnoittelulla, tuntihinta on viissataa markkaa" kaveri totesi, että "no eihän se sitten tule maksamaan paljon mitään, ei se meidän biisi kestä kuin vähän yli kolme minuuttia Heh, mä tein ekan levytykseni kanssa saman mokan. Mistäs mä olisin tiennyt, juniori kun olin. Reteesti buukkasin kolme tuntia studioaikaa - mikitettiin sitten kaksi ja puoli tuntia ja viimeisessä puolessa tunnissa rykäistiin 16 biisiä livenä sisään suoraan stereonauhalle. Kaikki julkaistiin. Kyllä sen niistä vinyyleistä sitten kuuleekin, mutta onpahan kerralla oikein tai väärin. Seuraavalle sessiolle laskettiin aikaa jo pari päivää, vaikkei tarkoitus ollut tehdä kuin kaksi biisiä. |
Daunt 02.02.2004 09:03:21 | |
---|
Olen tehnyt demoja hintaan 250 euroa/viikonloppu (sis. alv). Hinta sisältää yhteensä n. 20 tuntia äänitystä. Miksauksen teen erikseen yksinäni ja käytän siihen aikaa niin kauan, että on mielestäni valmista. |
Juntunen 02.02.2004 09:34:51 | |
---|
Tarjouduin joskus väsäämään demoja jollain räkähinnalla, mutta ei se ketään kiinnostanut. Parempi vaan, saapahan istua sohvalla ja juoda kaljaa. HEHHEH! Aistinko katkeruutta...? Eivan tottapuhuen minä ainakin demobändivaiheessa turvautuisin juuri johonkin harrastelija-äänittäjään ennemmin kun maksaisin kalliista studiosta. Askomikokin tuntuu saavan jo ihan tuotantokelpoista jälkeä aikaiseksi. |
Hanok 02.02.2004 11:22:39 | |
---|
Eivan tottapuhuen minä ainakin demobändivaiheessa turvautuisin juuri johonkin harrastelija-äänittäjään ennemmin kun maksaisin kalliista studiosta. Askomikokin tuntuu saavan jo ihan tuotantokelpoista jälkeä aikaiseksi. Sehän siinä onkin että nykyään saa jo tosi pienellä budjetilla kasatussa pajassa aikaan niin hyvää jälkeä ettei ekoja demoja ehkä kannata lähteä tekemään 200 euron päivätaksalla. Toisaalta silloin tottui tiukempaan työskentelytatsiin kun sen demon piti tosiaan olla äänitetty, miksattu ja masteroitu kahdessa päivässä (puhumattakaan nyt 16 biisistä kolmessa tunnissa). Kotipajassa työskentely saattaa olla hieman vähemmän tehokasta kun taksakello ei raksuta koko ajan taustalla.
|
JohnOtto 06.02.2004 18:01:39 | |
---|
Tietääkö joku jotain studiota täältä Porin seudulta??? Ei mitään sairaa kalliit!! (budjetti se on meilläkin) |
Hate 06.02.2004 18:54:03 | |
---|
Mä tiedän sellaisen "Cotton studion" mutta hinta tasosta ei ole aavistustakaan! Teillä on maailman paras kosketinsoittaja!!! HYVIN VAKUUTETTU ON PUOLIKSI POLTETTU ! ! !
|
JohnOtto 06.02.2004 22:14:09 | |
---|
kyl sä oot hauska poika hate!! |
Aki 07.02.2004 10:14:16 | |
---|
Olen tehnyt demoja hintaan 250 euroa/viikonloppu (sis. alv). Hinta sisältää yhteensä n. 20 tuntia äänitystä. Miksauksen teen erikseen yksinäni ja käytän siihen aikaa niin kauan, että on mielestäni valmista. Oon itse tehnyt samalla meiningillä. 24-raitainen mukanakulkeva digitaalijärjestelmä automaatioineen yms. Uskon että kaltaisiamme kavereita löytyy muitakin. -Aki. Ostakaa mun Carvin XT112, jenkki täysputkicombo!! |
Soppe 07.02.2004 13:29:47 | |
---|
Meikäläinen on tehnyt ihan "kaljakoripalkalla" noita demoja, kun näillä taidoilla ei kehtaa riistää köyhiä muusikoita. Ja kun tekee halvalla, on enempi hommia ja oppii enemmän --> Kehtaa joskus jopa pyytää oikeaa liksaakin I will choose a path that's clear, I will choose freewill. |
Fortune 08.02.2004 16:32:07 | |
---|
Oon itse tehnyt samalla meiningillä. 24-raitainen mukanakulkeva digitaalijärjestelmä automaatioineen yms. Uskon että kaltaisiamme kavereita löytyy muitakin. -Aki. Jos nyt en kovasti erehdy tekijöistä, niin erään Valtava-orkesterin uusin sinkku ei häpeä kyllä yhtään sen edellisen, Finnvoxilla väsätyn rinnalla. Itse asiassa minä pidän Verenpurkauman soundista paljon enemmän. "Look behind you, a three-necked guitar!" |
Tehtiin joskus ihan kunnon studiossa demo hintaan 200€/3päivää+miksaus Lumiukolla on valkonen perse. |