Joees 12.06.2008 17:13:52 | |
---|
No joo, IRC Gallerian Les Paul yhteisössä joku kaveri väitti että Kitarapajalla olevan '56 Goldtopin kaula olisi vaihdettu. Perusteli väitettään kaulan ja bodyn saumassa näkyvällä halkeamalla... Voivvittu, mulla on kaulan lisäksi yritetty vaihtaa kanttakin mut eivät oo ilmeisesti kokonaan onnistuneet. Juu, jos se SG tuntui muuten hyvältä, kannattaa tosiaan säädättää se siellä liikkeessä(joskin mun kokemukset monien liikkeiden säädöistä on vähän mitä on) tai sitten itse himassa säätää kuntoon se. Jos taasen on epäilyksiä jotta se ei tunnu hyvältä säätämisenkään jälkeen niin kannattaa luopua siitä ajatuksesta ja tsekkailla jotain muuta. Joku toinen SG voi tuntua vallan erilaiselta. Ja toki kannattaa tsekkailla noissa hintaluokissa pyörittäessä noita muitakin merkkejä ja malleja. Etenkin jos ei oo mikään hetken tarve saada sitä uutta soitinta. Eiköhän se sopiva ritsa sitten löydy. Onnea vaan etsintään! Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks! |
Numb 12.06.2008 17:15:29 | |
---|
Voivvittu, mulla on kaulan lisäksi yritetty vaihtaa kanttakin mut eivät oo ilmeisesti kokonaan onnistuneet. Kattoppa onko siinä kannen keskellä sauma pitkittäissuuntaan. Meinaan kuulemma joskus ottavat vain puolikkaan, ja vaihtavat sen. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Kivijalka 12.06.2008 18:15:21 | |
---|
Kattoppa onko siinä kannen keskellä sauma pitkittäissuuntaan. Meinaan kuulemma joskus ottavat vain puolikkaan, ja vaihtavat sen. Joo, jos sattuu tarvitsemaan vaikka vain sen puolen jolta löytyvät vola- ja tonesäädöt. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
LaXu 12.06.2008 20:30:48 | |
---|
Jonkinlaista vaihteluahan noissa on, senhän Gibsonkin on ilmoittanut. Liittyi muistaakseni joidenkin koneiden osien kulumiseen huoltovälin aikana. Kun tuon tietää, voi eroja huomata kohtuullisen helposti. Nuo kaulat asennetaan käsittääkseni käsin. Eli välillä siellä on linjalla joku duunaamassa isommalla vitutuksella. Näin jossain videossa, että Custom Shopin puolella käytettiin ihan eri työkalua tuon kaulan kulman mittaamiseen. Voisivat lainata tuotantolinjan puolellekin niin ei olisi tuossakaan ongelmia. Vielä parempi olisi kyllä tehdä kaulat CNC jyrsimellä joka kerta sopivaksi. En minä Historicejakaan pitäisi oikotienä onneen, hyviä ovat olleet kaikki vastaan tulleet, mutta yksilöissä on eroja. Jos olisin sellaista hankkimassa niin mielelläni valitsisin joka tapauksessa useammasta yksilöstä. Joukosta löytyy yleensä jostakin syystä se hieman enemmän miellyttävä yksilö. Tästä olen ihan samaa mieltä. Valitettavasti noita Historiceja löytyy aika heikosti testattavaksi, puhumattakaan että olisi toinen yksilö juuri sillä haluamallaan värille jne. Pienen maan haittapuolia. Tosin tätä nykyä dollari on niin pohjamudissa, että jenkeistä tilaaminen jostain luotettavasta lafkasta (sellaisesta joka oikeasti tsekkaa niiden kitaroiden laatua kriittisellä silmällä) ei välttämättä olisi hullu idea. |
stuugi 12.06.2008 20:48:52 | |
---|
Tosin tätä nykyä dollari on niin pohjamudissa, että jenkeistä tilaaminen jostain luotettavasta lafkasta (sellaisesta joka oikeasti tsekkaa niiden kitaroiden laatua kriittisellä silmällä) ei välttämättä olisi hullu idea. Uutena eivät myy Gibsonia Ameriikan ulkopuolelle. Käytettynä sitten saa kyllä mitä vaan. Jos joku tietää poikkeuksen niin tulkoon esiin. ----
http://guitar.pictures.fi/kuvat/
RS93 voittaja :D - rulettaa |
McNulty 12.06.2008 21:21:23 | |
---|
Uutena eivät myy Gibsonia Ameriikan ulkopuolelle. Käytettynä sitten saa kyllä mitä vaan. Jos joku tietää poikkeuksen niin tulkoon esiin. Onneksi on tuttuja Yankeelandiassa niin tuokaan ei periaatteessa olisi onkelma. Kaveri käy tsekkaamassa ja valikoimassa yksilön, ostaa sen ja pistää tuleen tänne. Wire transfer hoitaa rahat äkäisesti rapakon yli :) |
Krice 12.06.2008 21:34:52 | |
---|
mitään "turhia" härpäkkeitä esim. tremolo-kampea ja kultauksia tms. Riittää että kitara on laadukas ja hyvä soittaa. Ibanezissa olen tykännyt erityisesti sen ohuesta kaulasta, mutta soundi ollut aika pahvinen ja Lo-Pro Edge tuntuu nykyään lähinnä olevan tiellä. Jos ohut Ibanezin kaula miellyttää niin miksi ei uutta Ibua: http://www.thomann.de/fi/ibanez_rga321fspb.htm |
hollstro 12.06.2008 21:51:31 | |
---|
soitinten valmistus/viimeistelylaatu on kehnoa ja kielet särisivät otelautaa vasten 7-9 tallalta soitettaessa. Otan tällaiset laatuongelmat ~2000€ hintalapulla varustetussa soittimessa vittuiluna kuluttajaa kohtaan. Joku vois tästä ...ttuilla että jos 7-9 tallaa panee kitaraan niin varmasti särisee. Itse olen havainnut että Gibsonien laatu on hyvää tai hemmetin hyvää kautta vuosien. JoS susi sattuu kohdalle niin takuu pelaa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
p130 12.06.2008 23:11:24 | |
---|
Nuo kaulat asennetaan käsittääkseni käsin. Eli välillä siellä on linjalla joku duunaamassa isommalla vitutuksella. Näin jossain videossa, että Custom Shopin puolella käytettiin ihan eri työkalua tuon kaulan kulman mittaamiseen. Voisivat lainata tuotantolinjan puolellekin niin ei olisi tuossakaan ongelmia. Vielä parempi olisi kyllä tehdä kaulat CNC jyrsimellä joka kerta sopivaksi. Joo, puhuin siis nimenomaan käytössä kuluvista koneista/apuvälineistä joilla liitoskohdat muotoillaan, en varsinaisesta asentamisesta. Voihan se olla että sotken johonkin muuhun tehtaaseen/malliin/muistan täysin olemattomia... Olisiko jollakin heittää tähän faktaa? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen |
WinterMad 13.06.2008 10:47:06 (muokattu 13.06.2008 10:50:16) | |
---|
Joo en minäkään ole vielä tavannut huonoa Gibsonia, muutamaa kymmentä erillaista yksilöä (tiedän, aika vaatimatonta) olen testannut hintaluokasta 600-3000€ ja kaikki ovat olleet hyviä tai loistavia soittimia. Enemmän on tullu tyypattua LP ja SG standardeja, mahtavia soittimia. "luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero |
Tomtom 13.06.2008 11:55:06 | |
---|
PRS:ien kaulat kannattaa kokeilla ihan livenä. Wide Fat ja Wide Thin eroaa toisistaan aika paljon, samoin kuin regularkin. Mää liputan aina kyllä noiden puolesta. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Heh, taitaa osua G-soittajia aina G-pisteeseen kun heittää tuon herjan Gibsonin laadusta :) Kävin tänään DLX:ssä, mutta niilläpä ei ollut yhtään thin wide kaulaista PRS:ää kaupassa. Yritin kysellä myyjältä, että minkä soittimen kaula olisi lähellä sitä ja se meinas että joku (en enää muista mikä) 60's Les Paul, ei niin ohut kuin SG61:n. Hitto sentään. Tuntus aika HC vedolta lähtee sokkona tilailemaan jostain T-kaupasta kokeiltavaksi parin tonnin keppiä. Myykö noita Helsingissä muut kuin DLX? Toista Ibanezia en enää halua vaikka tuo eo. T-kaupasta kivalta näyttääkin. Se aika on vaan yksinkertaisesti ohi. |
McNulty 13.06.2008 18:59:16 (muokattu 13.06.2008 19:01:22) | |
---|
Heh, taitaa osua G-soittajia aina G-pisteeseen kun heittää tuon herjan Gibsonin laadusta :) Ei muuten, mutta kun koko merkkiä leimaavia yleistyksiä tupataan tehdä vain ja ainoastaan yhden kokeillun yksilön perusteella. Sama homma jos joku kiinalainen kaveri ryöstää sinut = kaikki kiinalaiset ovat varkaita. Valmistajarasismia! Olen minäkin muutamaa huonosti soivaa ja viimeisteltyä Gibson-yksilöä kokeillut. Silti miulla on edelleen kaksi todella loistavaa Gibsonia talossa ja kolmatta hamuan... jollen nyt sitten innostu teettämään customina täällä härmässä. Kävin tänään DLX:ssä, mutta niilläpä ei ollut yhtään thin wide kaulaista PRS:ää kaupassa. Yritin kysellä myyjältä, että minkä soittimen kaula olisi lähellä sitä ja se meinas että joku (en enää muista mikä) 60's Les Paul, ei niin ohut kuin SG61:n. Se Gibsonin 60s LP-profiili taitaa olla "lähin" G:n tuotteista, muttei sekään oikein. Tuo Gibsonin 60s on jotenkin "kantikas" ja minulle ainakin epämieluisa. PRS:n wide thinissä on leveämpi otelauta ja se kaulaprofiili on pyöristetympi. |
fox 13.06.2008 19:09:33 | |
---|
Heh, taitaa osua G-soittajia aina G-pisteeseen kun heittää tuon herjan Gibsonin laadusta :) Heh, kun ne yleensä on sellasilta tyypeiltä, joilla ei edes oo konsanaan ollu kyseisen merkin soitinta.. Tai ehkä ovat joskus saattaneet nähdä sellasen, "hyvissä liikkeen säädöissä".. Ja mitäpäs siinä, jos jotkut kateelliset kekkeruusit saa kiksinsä toisten soittimien dissaamisesta, niin eihän siinä.. kyllä maailmaan mölyä mahtuu. 8) Kyllä niitä ihan riittävästi ilmeisesti tuonne ammattipuolellekin myydään.. ja valistuneet harrastajatkin saattavat voida sellasien soittimien lumoihin joutua. Tosiaan, niinku 'crusher totesi, eipä täällä juur muiden brändien "laadusta", "vioista ja huonoudesta", sekä muusta vastaavasta jakseta nillittää ja kitistä. Hintaparku on sittemmin vähän laantunut. Hähä.. Pistä itekin kamalistaa niin ruoditaan, mitä pärekopanpohjia sieltä löytyy, hähää.. |
Pertsi 13.06.2008 19:14:29 | |
---|
Tuntus aika HC vedolta lähtee sokkona tilailemaan jostain T-kaupasta kokeiltavaksi parin tonnin keppiä. Suomessa seinällä oleva valikoima on niin suppea, että kannattaa katsella etäkauppoja, niitä, joissa on kuvat kustakin myytävästä yksilöstä, esim. http://www.worldguitars.co.uk/new/guitars/prs/ Kumma kyllä näillä on Standardit näköjään loppu. |
Krice 13.06.2008 20:32:20 | |
---|
Toista Ibanezia en enää halua vaikka tuo eo. T-kaupasta kivalta näyttääkin. Se aika on vaan yksinkertaisesti ohi. Mikä aika? Jos muuten haluat laadukkaan herrasmiehen kitaran, niin Godin on hyvä vaihtoehto, esimerkiksi tuollainen: http://www.thomann.de/fi/godin_lgxt_tb_egitarre.htm |
Ziggy Bubba 13.06.2008 20:37:25 (muokattu 13.06.2008 20:37:56) | |
---|
Heh, taitaa osua G-soittajia aina G-pisteeseen kun heittää tuon herjan Gibsonin laadusta :) Siinä mielessä tuo on totta, että aina on joku heittämässä vastapalloa jos G:N laatua arvostellaan. Ite olen Fenderin nykytuotteita arvostellut aika suoraan verrattuna vaikkapa Tokain ja Yamahan kitaroihin (hinta ei usein kohtaa laatua), mutta kukaan ei ole tullut Fenkkuja puolustamaan... Ehkä F on jo menettänyt sen statuksensa noilla lukemattomilla halpamalleilla - ei ole Fender-logossa enää samaa gloriaa. Gibsonin kohdalla homma on eri... |