Aihe: M.netin kitaravelhot, nyt ois tilaustyötä tarjolla
1 2 3 4 5
Juzzu
14.06.2008 12:44:09
Viis donaa ja kahden vuoden toimitusaika.
Miikathebest
14.06.2008 13:14:21 (muokattu 14.06.2008 13:14:34)

Kitara ilman volumea - ei kannata.
Eebenotelaudan mustat listatkin ovat vähän niin ja näin.

En usko että saat täältä mitään järkevämpää, kuin ottamalla yhteyttä kotimaisiin soitinrakentajiin.
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=21237
Liikaa säröä!
jarmos
14.06.2008 13:33:14

Viis,3 donaa niin rupeen fundeeraamaan viittinkö?
Huomispäivän murehtiminen ei poista huomisen murhetta, mutta se poistaa ilon tästä päivästä.
darkus
14.06.2008 13:47:40
Viis,3 donaa niin rupeen fundeeraamaan viittinkö?

Kiva kun täällä otetaan kaikki niin vakavasti.
Be the devils own, Lucifer`s my name! Up the fucking irons!
Little Savage
14.06.2008 15:39:38
Mites neckthru-kitaraan onnistuu se että pistetään eri pinta käsittely kaulaan ja podiin kun niissä ei ole selvää rajaa missä mikäkin alkaa.
terveiset kaikille faneille
JPHe
14.06.2008 15:45:26
Kyllähän tollasen tekis vaikka huvikseen, jos olisi ylimääräistä aikaa ja omat projektit valmiina.

Ebaystä muuten löytyy tollasia otelautoja valmiina.

Ja tietääkö kukaan onko tuossa joku kaulakulma vain pitääkö otelauta nostaa vain riittävän ylös? Hieno siitä kyllä tulis.
Les Fender
14.06.2008 15:46:57

Pystykkö tinkiin kahteen donaan ja viiden vuoden toimitusaikaan?

Kiva kun täällä otetaan kaikki niin vakavasti. Mnet on wakawa paikka, vailla sarkasmin häivää.

Jos joku haluaa tuon sulle tehdä niin eiköhän ota yhteyttä ennemmin pikaviestitse. Vai pitäiskö tässä pohtia oikeaa hintaa, tai käydä hintakisaa? Joku ammatikseen soittimia rakentava vois olla paree vaihtoehto.
"Living is easy with eyes closed!"
Twinkle
14.06.2008 19:52:15

Jos joku haluaa tuon sulle tehdä niin eiköhän ota yhteyttä ennemmin pikaviestitse...

... jonka jälkeen julkinen threadi voidaan pyhittää perseilyyn. Toimii!
darkus
14.06.2008 20:42:53 (muokattu 14.06.2008 20:53:16)
Mites neckthru-kitaraan onnistuu se että pistetään eri pinta käsittely kaulaan ja podiin kun niissä ei ole selvää rajaa missä mikäkin alkaa.

Näin se käy:

http://www.amfisound.fi/amfisound_galleria/galleria2/rrpins/5.jpg
http://www.amfisound.fi/amfisound_galleria/galleria2/K28/4.jpg
http://www.amfisound.fi/amfisound_galleria/galleria2/rw/5.jpg

Olisi tarkoitus kuulostella että mitäköhän tuo tulisi suurinpiirtein maksamaan yksityisellä, ei ammatikseen tekevällä. Siksi kysyin sitä täällä.
kulmahiomakone
15.06.2008 00:10:03 (muokattu 15.06.2008 00:14:07)
antakaas hinta-arviota paljonko ottaisitte maksua itse rakentamisesta, osat ja puut tietenkin hommaan ensteks ja luovutan rakentajalle.

Minkä takia sä haluat välttämättä toimittaa osat ja puut? Varsinkin puut?

Noin muuten on todettava, että aika on rajallista, harrastukset on harrastuksia ja duunit duuneja. Sä voit nähdä noi heitot viidestä tonnista ja kolmesta vuodesta huumorina tai jopa vittuiluna, mutta kerrohan mulle, minkä takia työssäkäyvä ihminen tuhlaisi omaa aikaansa ja harrastustaan kitaroiden rakentamiseen rahasta? Rahalle tuskin on niin kovaa tarvetta, ajasta pulaa senkin edestä, sitä ei ole omiinkaan tarpeisiin ja varmin tapa pilata harrastus on sotkea siihen velvoitteita.

Niin että sä voit toki kysellä harrastajilta, että mitä kitara maksais niiden tekemänä ja jos kyse on työssäkäyvästä ihmisestä, hyvässä lykyssä vielä perheellisestä, niin voin luvata, että se maksaa aivan helvetisti enemmän kuin ammattilaisella. Kyse ei oo muusta kuin tuotannon tehokkuudesta. Ammattilaisen pajassa, välineistöllä ja metodeilla tollasen kepakon rakentamiseen menee ehkä puolet siitä ajasta mikä harrastajalla. Lisäks sen ammattilaisrakentajan aika on luultavasti halvempaa kuin aika monen muun työelämässä mukana olevan.

Tästä on perseily ja huumori kaukana. Realiteetteja vaan.
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
Les Fender
15.06.2008 00:22:34
Rahalle tuskin on niin kovaa tarvetta, ajasta pulaa senkin edestä, sitä ei ole omiinkaan tarpeisiin ja varmin tapa pilata harrastus on sotkea siihen velvoitteita.

Kyllä se pitkälle niin on että kun näitä harrastuksena itselleen tai kavereille tekee niin tunteja ei lasketa, pelkkä lopputulos ratkaisee. Jos väsäisi tuntemattomalle rahasta niin ajalleen pitäisi määritellä jonkinlainen taloudellinen arvo, jolloin tosiaan kitarasta tulisi hyvin todennäköisesti kalliimpi kuin rakentajalla jolla on kaikki työkalut käsillä ja taito käyttää niitä ajallisesti tehokkaasti. Lopputulos ammattilaisella ja harrastajalla voi olla parhaimmillaan lähes samaa luokkaa, mutta ajassa saadaan turpiin sata nolla.

Eli samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.
Murgo
15.06.2008 11:34:01

Kitara ilman volumea - ei kannata.

Miksei? Voihan käyttää vaikka volumepedaalia. Kaverilla on kitarassa aina vola täysillä, painaa pedaalin nollille kun haluaa hiljentää. Makuasia.
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
darkus
15.06.2008 11:44:25
All right eli näyttäs siltä että ite nysväilyks menee tai sitten lisää säästöön ja homma Salolle. Kuitti ja kiitos.
Jymi
15.06.2008 19:02:57 (muokattu 15.06.2008 19:14:43)
Olisi tarkoitus kuulostella että mitäköhän tuo tulisi suurinpiirtein maksamaan yksityisellä, ei ammatikseen tekevällä. Siksi kysyin sitä täällä.

Voisin esittää tähän kysymyksen, että uhraisitko itse _paljon_ vapaa-ajastasi tehdäksesi jollekkin tuntemattomalle jotain puoli-ilmaiseksi, koska saa sen sinulta halvemmalla kuin ammattilaiselta ?

Minäkin olen samaa mieltä edellisten kanssa. Hyvälle ystävälle voisin tehdä ja olen tehnytkin osien hinnalla, mutta silloinkin toimitusaika on pitkä, koska kitaraa tekee kuitenkin vapaa-ajalla silloin tällöin.

Kun tuntematon tai joku jonka jotenkin tietää kysyy tekisinkö kitaran, niin olen järjestelmällisesti kieltäytynyt. Aina tulee jotenkin ajatus, että taustalla on ajatus saada käsintehty laadukas kitara halvalla. Lisäksi vierastan ajatusta, että harrastelijat veisivät kaikki työt ammattilaisilta. Sen tähden ojaan tällaiset kysyjät yleensä ammattilaisten juttusille.

Tähän sait vastauksen jo ensimmäisessä vastauksessa. Kiteytettynä ei vähempää kuin ammattilaisella mutta pidemmällä toimitusajalla.

All right eli näyttäs siltä että ite nysväilyks menee tai sitten lisää säästöön ja homma Salolle. Kuitti ja kiitos.

Kohta "lisää säästöön" taisi paljastaa kysyjän motiiveja.

Miksi et tekisi kitaraa itse ? Syksyllä kansalaisopiston kurssille tai sitten lukien kaikki mahdollinen informaatio netistä, kirjastosta, tilatuista kirjoista yms. Paljon kärsivällisyyttä ja malttia, niin varmasti onnistuu. Ja jos ei ensimmäisestä tulekaan ihan se täydellinen niin seuraava on jo lähes sitä. Ja koskaan ei voi olla toisen tekemästä kitarasta niin ylpeä, kuin omatekoisesta.
SirElwood
15.06.2008 19:57:11
Kohta "lisää säästöön" taisi paljastaa kysyjän motiiveja.

No näitä älyvälkkyjä nyt on aina liikkeellä. Jos edullisia soittimia haluaa, niin kannattaa suunnata vaikka thomann:n sivuille. Neropatit eivät tajua, että customina käsintehty yksittäiskappale on "hieman" tehdasvalmisteista tyyriimpi, oli tekijänä kuka tahansa ja toimitusaikana mikä tahansa.

Parhaita on nämä jotka laittaa @postia ja kysyy "paljo maxaa jos teet xxx-pedaalin?" Vastauksen saatuaan alkaa ihmeellinen kitinä siitä että osathan ovat halpoja.

Jep, enää en tee "tilauksesta" mitään, mutta sillointällöin olen tarjoutunut joillekin jotain tekemään. Edullisesti, tai jopa ainoastaan osien hinnalla.
darkus
15.06.2008 22:57:43 (muokattu 15.06.2008 22:58:02)
Toi mun strato onkin mun ite duunaama mut nyt ei taho kyllä innostaa sen RR tekeminen. Mut tää keskustelu oli tässä, kiitti kaikille vastanneille.

Takki -->
Les Fender
15.06.2008 23:56:51
Toi mun strato onkin mun ite duunaama mut nyt ei taho kyllä innostaa sen RR tekeminen. Mut tää keskustelu oli tässä, kiitti kaikille vastanneille.

Takki -->

Ihan mielenkiinnosta, minkälaista summaa olit mielessäsi pyöritellyt? Soitinrakentajan vois kuvitella tuosta hyvin reilun nelinumeroisen ottavan + osat.
(Isosta hatusta omakin arvio.)
darkus
16.06.2008 00:45:05 (muokattu 16.06.2008 00:48:21)
Oisin yksityiselle voinu maksaa vajaan tonnin, mutta vien varmaan salolle niin se on silloin minimissään 1800e

Sori nyt kauheesti kun tällästä kysyin, ja Sir Elwoodille, notta te nyt tässä enempi ootte kitissy, eniten varmaan sinä ja sinuna pitäisin nyt turpani kiinni.
SirElwood
16.06.2008 01:16:10 (muokattu 16.06.2008 01:31:03)
Tai noh, olkoon nyt.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)