rkellu 13.06.2008 12:38:14 | |
---|
iham paskoja paska on subjektiivista. mä todennäköisesti vihaan sun suosikkibändejä ja pidän niitä täytenä paskana. nimiä? |
paska on subjektiivista. mä todennäköisesti vihaan sun suosikkibändejä ja pidän niitä täytenä paskana. nimiä? todennäköisesti bannit tarkoittaa sellaista ns. pysyvää ratkaisua. hus, sika metsään. |
heikkijarvinen 13.06.2008 12:49:35 | |
---|
mikä saundi on risto asikaissaundi? siis mitä bändejä/artisteja se on tuottanu? No mitä näit nyt on, Mokoma, Rytmihäiriö, Ajattara... No ei vaan, onhan se Riston saundi ollut olemassa jo vaikka kuinka pitkää 90 luvun lopulta lähtien. Eikös se tuottanut nylon beatit tik takin kautta gimmeliin ja siitä etiäppäin? Tuo hifiperseily näkyy valitettavasti jo demoasteellakin. Vanhan demomme miksaus kusi pikkasen ja arvosteluissa noin neljä kuudesta totesi demosta tyyliin "eihän tätä paskaa jaksa edes arvostella kun on niin heppoinen kitarasaundi" Itse biisit jätettiin yleensä kokonaan huomiotta, vaikka niistä kyllä varmasti idea välittyikin vaikka levy ei pahemmin potkinutkaan. Toista se oli 80 luvulla kun vedettiin kasetti mankkaan, painettiin rec päälle ja annettiin paukkua demo nauhalle. |
MrQ 13.06.2008 12:52:27 | |
---|
No mitä näit nyt on, Mokoma, Rytmihäiriö, Ajattara... No ei vaan, onhan se Riston saundi ollut olemassa jo vaikka kuinka pitkää 90 luvun lopulta lähtien. Eikös se tuottanut nylon beatit tik takin kautta gimmeliin ja siitä etiäppäin? Tuo hifiperseily näkyy valitettavasti jo demoasteellakin. Vanhan demomme miksaus kusi pikkasen ja arvosteluissa noin neljä kuudesta totesi demosta tyyliin "eihän tätä paskaa jaksa edes arvostella kun on niin heppoinen kitarasaundi" Itse biisit jätettiin yleensä kokonaan huomiotta, vaikka niistä kyllä varmasti idea välittyikin vaikka levy ei pahemmin potkinutkaan. Toista se oli 80 luvulla kun vedettiin kasetti mankkaan, painettiin rec päälle ja annettiin paukkua demo nauhalle. tätä meininkiä peräänkuulutan, oikeasti. |
jussimus 13.06.2008 12:56:50 | |
---|
Itse biisit jätettiin yleensä kokonaan huomiotta, vaikka niistä kyllä varmasti idea välittyikin vaikka levy ei pahemmin potkinutkaan. Vähän samansuuntaista meininkiä on meidänkin demojen suhteen ollut...ei nyt ehkä noin radikaalisti mutta kuitenkin. |
rkellu 13.06.2008 13:06:36 (muokattu 13.06.2008 13:22:44) | |
---|
No ei vaan, onhan se Riston saundi ollut olemassa jo vaikka kuinka pitkää 90 luvun lopulta lähtien. Eikös se tuottanut nylon beatit tik takin kautta gimmeliin ja siitä etiäppäin? joo, noin mä muistelinkin. Tuo hifiperseily näkyy valitettavasti jo demoasteellakin. Vanhan demomme miksaus kusi pikkasen ja arvosteluissa noin neljä kuudesta totesi demosta tyyliin "eihän tätä paskaa jaksa edes arvostella kun on niin heppoinen kitarasaundi" Itse biisit jätettiin yleensä kokonaan huomiotta, vaikka niistä kyllä varmasti idea välittyikin vaikka levy ei pahemmin potkinutkaan. no mulle biisit on kaikista tärkein asia ja sen jälkeen soittotaito ja sitten saundit. mä en tosta hifiperseilystä kyllä mitään ole kuullut koska en juuri ikinä vaivaudu lukemaan mitään levyarvosteluita tms.. mut toki mä pidän "hyvistä" saundeista. ai vittu se the who:n live at leeds, ai ai... Toista se oli 80 luvulla kun vedettiin kasetti mankkaan, painettiin rec päälle ja annettiin paukkua demo nauhalle. joo, ennen oli kaikki paremmin... mut hei entäs sit 60-70 luvulla kun jengi näki vitusti vaivaa et sai ostettua jonkun marshallin putkivahvarin et sais edes joten kuten emuloitua jimmy pagen saundia? sit samat vahvistinkamat on nykyisin käytössä jokaisessa superprohifi- studioissa joissa tuotetaan gimmelit sun muut. aika vittumaista kyllä. |
riimu 16.06.2008 21:48:50 | |
---|
Tuo hifiperseily näkyy valitettavasti jo demoasteellakin. Vanhan demomme miksaus kusi pikkasen ja arvosteluissa noin neljä kuudesta totesi demosta tyyliin "eihän tätä paskaa jaksa edes arvostella kun on niin heppoinen kitarasaundi" Itse biisit jätettiin yleensä kokonaan huomiotta, vaikka niistä kyllä varmasti idea välittyikin vaikka levy ei pahemmin potkinutkaan. Toista se oli 80 luvulla kun vedettiin kasetti mankkaan, painettiin rec päälle ja annettiin paukkua demo nauhalle. Tuo on kyllä valitettavaa. Kasettimankat kunniaan! Don't ask me about Grim Fandango. |
Feggy 17.06.2008 22:44:07 | |
---|
sitä vaan että kun musanetti tuntuu olevan täynnä näitä studiorunkkareita joiden mielestä hyvin tehty poppi on parasta kun jengi kuuntelee sitä ja se myy ja hyvät saundit vau ja tuotetaan vähän lisää ja uuh mitkä saundit niin kliininen ja hei pilataan hevikin laittamalla siihen nää hyvät saundit risto asikainen on kuningas uuh- tyyppejä niin aattelin kysäistä että onko täällä oikeasti vähän.. orgaanisemman ja puhtaamman ilmaisun ystäviä? Niinku, että muukin kun pelkkä saundi kiinnostaa? jauhaa saa myös huoneessa: http://muusikoiden.net/huoneet/49 en nyt muista mikä linkki se oli missä voi anoa jäsenyyttä. ehkä toi on se. Öh, eikös Grunge ole nimenomaan soundi? Tai niin mä sen vähän ymmärsin. Ja niin, kuuntelin just tänään Smokesuitia ja kyllä siinä nimenomaan soundi puhuu pikemmin kuin biisit. Tietenkin toisenlainen soundi kuin Totolla. |
Mohla 17.06.2008 22:53:46 (muokattu 17.06.2008 22:54:03) | |
---|
Öh, eikös Grunge ole nimenomaan soundi? Kyllähän Sub Pop -studiot tavallaan vaikutti ns.grunge-genren syntyyn soundillaan, mutta kyllä on aika suppeaa sanoa että grunge olisi pelkkä soundi. Vähän sama kuin sanoisi että blues on soundi. Eli grungeen liittyy paljon muuta ihan musiikillisestikin, kuin pelkkä soundi. Ehkä nykyään sitten puhutaan muuten vaan grungemaisesta soundista joissain yhteyksissä, mutta sitä ei pidä sotkea ko. genren musaan. Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli |
fox 18.06.2008 01:13:01 | |
---|
tätä meininkiä peräänkuulutan, oikeasti. Markku, et sä _haluais_ levy-yhtiönsetänä kuunnella niit kasetteja, et! ;) Ainakaan kovin monioita. Peräkkäin. |
riimu 18.06.2008 01:16:24 | |
---|
Markku, et sä _haluais_ levy-yhtiönsetänä kuunnella niit kasetteja, et! ;) Ainakaan kovin monioita. Peräkkäin. Varmasti haluaa kuunnella satatuhatta kassudemoa verrattuna kliinisiin paskarävellyksiin mitä joka tuutista tulee. Don't ask me about Grim Fandango. |
fox 18.06.2008 01:25:19 | |
---|
Varmasti haluaa kuunnella satatuhatta kassudemoa verrattuna kliinisiin paskarävellyksiin mitä joka tuutista tulee. Niin no, niin.. Markun tuntien, ehkä joo.. Jyrkkä ehkä? Wanhana pluus-setänä kyllä ite kallistun toiseen suuntaan.. 8) |
Kailis 18.06.2008 07:36:17 | |
---|
Toisaalta voi aina inistä kun kukaan ei tajua sitä omasta mielestä maailman parasta demoa. Ainoa juttu mistä diggasin kaseteissa oli se niiden aiheuttama luonnollinen kompressoituminen kun äänitti ihan tappiin. http://www.mikseri.net/artists/painstain.104394.php |
MrQ 18.06.2008 07:51:07 | |
---|
Markku, et sä _haluais_ levy-yhtiönsetänä kuunnella niit kasetteja, et! ;) Ainakaan kovin monioita. Peräkkäin. mä en kuuntelis ensimmäistäkään. way i hear it niin ei kyllä kukaan muukaan. :D |
rkellu 18.06.2008 08:10:52 | |
---|
Tuo on kyllä valitettavaa. Kasettimankat kunniaan! joo, miksei saman tien äänitetä kaikki jossain vuonolla, kuten norjalaiset ystävämme, niin jälki on varmasti "katu-uskottavaa" ja "tinkimätöntä". hevonpaskat... |
MrQ 18.06.2008 09:19:29 | |
---|
joo, miksei saman tien äänitetä kaikki jossain vuonolla, kuten norjalaiset ystävämme, niin jälki on varmasti "katu-uskottavaa" ja "tinkimätöntä". hevonpaskat... mene nyjo vittuun pilaamasta asioita |
rkellu 18.06.2008 09:31:25 | |
---|
sori, mä unohdin taas että sä et siedä lainkaan sitä, että joku on eri mieltä kuin sä. poistun ketjusta. |
Simo78 18.06.2008 09:46:40 | |
---|
sori, mä unohdin taas että sä et siedä lainkaan sitä, että joku on eri mieltä kuin sä. poistun ketjusta. Hyvä niin!! Noi sun kommentit on vaan valitettavasti aika turhanpäiväisiä, vaikka osaltaan ymmärrän pointtisi, että grunge ei kolahda... |
rkellu 18.06.2008 09:54:53 (muokattu 18.06.2008 09:56:17) | |
---|
Hyvä niin!! Noi sun kommentit on vaan valitettavasti aika turhanpäiväisiä, vaikka osaltaan ymmärrän pointtisi, että grunge ei kolahda... sitten sä et ole ymmärtänyt mitään, koska mä tykkään "grungesta". pidän myös monesta muusta musasta. mä satun pitämään myös sellaisista asioista kuin laatu enkä välitä paskaakaan mistään "grunge kapinasta". |
Simo78 18.06.2008 10:07:08 (muokattu 18.06.2008 10:07:33) | |
---|
sitten sä et ole ymmärtänyt mitään, koska mä tykkään "grungesta". pidän myös monesta muusta musasta. mä satun pitämään myös sellaisista asioista kuin laatu enkä välitä paskaakaan mistään "grunge kapinasta". Ymmärtäminen on kyllä vaikeeta, ainakin noiden sun viestien pohjalta;) Mä mistään kapinoista itsekään välitä. Mutta en myöskään laadusta, jos se tarkoittaa sitä, että minun kaltaiset puukädet voivat nykypäivänä olla levyllä hyviä soittajia, kun ei täydy edes osata soittaa koko biisiä kerralla... E: et sitten poistunutkaan=) |