Aihe: Coldplay
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1016 17 18 19 20
Ozzyneito
10.06.2008 14:37:09

en usko, että coldplay pystyy koskaan tekemään 42:ta hienompaa biisiä. ainoa biisi, missä levyllä vallitseva hieman kokeellinen tunnelma on saatu kuntoon, monessa muussa se jätetään pahasti puolitiehen. vika raita onnistutaan pilaamaan iskemällä hienon altsurumpufillin jälkeen tylsää peruskomppia ja tämmöisiä kämmejä. semmoinen maku jää levyltä, että bändi olisi itse halunnut tehdä irtiottoja, mutta levy.yhtiö ei anna ja siksi ne jätettiin juuri vähän semmoisiksi yritelmiksi.
"Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle. Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua." -Erlend Loe
pehko
10.06.2008 16:19:07

itse kävin uuden rieskan myspacesta kokonaisuudessaan kerran kuuntelemassa, ja vaikuttaa kyllä erittäin mielenkiintoiselta paketilta se. ostoon menee niin että heilahtaa. hyvä vaan jos ei aukea ekalla kuuntelulla.
"From this far away, it kind of looks like rain."
dipshit
10.06.2008 16:34:17
Joo kuunneltu on muutamia kertoja ja hyväksi todettu. Ei ole Coldplayn paras albumi, muttei mielestäni huonoinkaan. 42 on aivan helvetin hyvä biisi sen rytmivaihdoksensa kanssa. Aivan mielettömän tarttuva. Myös Cemeteries of London vaikuttaa erittäin näpsäkältä. Kaikki biisit ovat kyllä hyviä, ei siinä mitään.
elbowski
10.06.2008 16:59:03 (muokattu 10.06.2008 17:04:46)
Eka kuuntelu meneillään, Lostin kohdalla vasta ollaan, mutta pirun hyvältä tämä kuulostaa. Sopivasti vaikuttaisi kehittyneen bändi eteenpäin. Kesäinen fiilishän tästä tulee :)

E. Aika siisti Arcade Fire-viba tässä Lovers in Japanissa.
Say good night to the bad guy!
Rattata
10.06.2008 17:38:30
Mistä te kuuntelette tota? Ei oo ainakaan myspacessa.
elbowski
10.06.2008 17:39:42 (muokattu 10.06.2008 17:46:04)
Mistä te kuuntelette tota? Ei oo ainakaan myspacessa.

Coldplayn virallisessa myspacessa on banneri jossa luke click here to listen... tms. Siitä kun painaa niin pääsee kuuntelemaan. Voidaksesi tehdä tämän, tulee sinun olla rekisteröitynyt ko. sivustolle.

E. Juu taidan tämän käydä perjantaina palkan saapumisen kunniaksi nappaamassa talteen. Onhan tää helkkarin kova, mutta sijoitusta paremmuusjärjestyksessä bändin levyjen kesken en osaa vielä sanoa.
Say good night to the bad guy!
Rattata
10.06.2008 17:49:12
Coldplayn virallisessa myspacessa on banneri jossa luke click here to listen... tms. Siitä kun painaa niin pääsee kuuntelemaan. Voidaksesi tehdä tämän, tulee sinun olla rekisteröitynyt ko. sivustolle.

Jaa no siinä tapauksessa saa kuuntelut jäädä. Luulin että levy ilmestyy jo huomenna kun on keskiviikko, mutta cdonin mukaan ilmestyy perjantaina. Aika outo julkasupäivä. No täytyy hakee sillon levy talteen.
lukethesis
10.06.2008 17:53:24
Komppaan tota Neljäkakkosen hehkutusta ja kommentteja. Se nousee selkeästi muiden biisien edellä tuolta... En tiedä kertooko se jotain levyn tasosta (?) mutta ennen heikolta mielestäni kuulostanut Violet Hill on tuon levyn parasta antia ... :?
texjazz
10.06.2008 18:33:15

Juuri kuuntelen maispeissistä Coldplayta. Jotenkin 80-luvun alkupuolen henki pukkaa läpi tässä musassa. Echo and the Bunnymen. Aika tarttuvaa kamaa, kun ekalla kerralla jo uppoaa. Ei tarvinne 54 kuuntelukertaa avautuakseen. Yes -biisi on paras so far.
http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija
mos6581
10.06.2008 20:08:19
Oon kyllä ihan rakastunu tähän levyyn. Varmaan parikymmentä kertaa kuunnellu läpi ja on mun mielestä kyllä ehjin bändin levyistä. Aika vaivatta kuuntelee läpi, kun taas aikasemmilta olen löytäny aina skippailtavaa. Silti kuitenkin paljo vaikeemman olonen levy kun aikasemmat.
mikainen
10.06.2008 21:36:46
Ite tykästyin ekaan levyyn aika lailla. Toka ei iskenyt oikein niin hyvin ja kolmatta en edes ostanut muutaman kuuntelun perusteella. Tätä uutta täytyy varmaan harkita.
texjazz
11.06.2008 21:22:02

Lisätään nyt vielä 80-luvun alussa terässä ollut Simple Minds, joka tulee mieleen tätä levyä kuunnellessa.

Nostalgiaa vanhalle pierulle.
http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija
dipshit
12.06.2008 00:37:12
Pitää vielä sanoa että pidän levyllä olevasta Lost!-biisistä paljon enemmän kuin siitä jo aiemmin julkaistusta akustisesta versiosta.
Informaatiokameli
12.06.2008 00:43:00 (muokattu 12.06.2008 00:43:20)

Kylläpä alkaa usko palautumaan tähän bändiin kun tuota uutukaista olen vähän kuunnellut. Edellinen levy oli karmeaa kakkaa mutta tämä vaikuttaa oikein hyvältä.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
dipshit
12.06.2008 02:10:17
Kylläpä alkaa usko palautumaan tähän bändiin kun tuota uutukaista olen vähän kuunnellut. Edellinen levy oli karmeaa kakkaa mutta tämä vaikuttaa oikein hyvältä.

Mun mielestä taas X&Y on Coldplayn paras albumi. Niin ne mielipiteet vaan eroavat toisistaan. On kyllä hyvä tämä uusinkin, 42 on varmaan hienoimpia Coldplay-biisejä evö.
carnation
12.06.2008 16:42:23
42 on kyllä hieno, mutta aivan liian lyhyt. Juuri kun kappale lähtee lentoon, se jo loppuu. Mitä se tämmöinen on?
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
pehko
12.06.2008 18:02:23 (muokattu 12.06.2008 18:07:43)

Cemeteries on London on aika mieletön biisi mielestäni. Ai että, huomenna alkaa loma ja huomenna ilmestyy Coldplayn uusi. Mikäs siinä! kelpaa mulle. ostoon menee välittömästi.

Ooh, Lost on kyllä myös aivan käsittämättömän hieno biisi. Miten tällä pändillä aina onkin niin loistava soundimaailma! Johnny Bucland soittaa vitun hyvin, vaikka soittaakin niin yksinkertasesti. Mies on mielestäni nero. Taitaa nuo kaikki olla.
"From this far away, it kind of looks like rain."
MV
12.06.2008 18:45:09
Saas nähdä paljon tämä uusi platta tulee myymään, eikös tuo X&Y myynyt aika hurjia lukemia? Taisi mennä jotain ennätyksiäkin rikki.
texjazz
13.06.2008 00:42:41

42 on kyllä hieno, mutta aivan liian lyhyt. Juuri kun kappale lähtee lentoon, se jo loppuu. Mitä se tämmöinen on?

Samaa ihmettelin. Liekö maispeississä lyhennetty tai jotain. Loppuu kuin se kuuluisa kanan lento.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)