Aihe: TSM-mikeistä..
1
Miracle
02.02.2004 17:03:29
Jeps, elikkä kaveri osti sijotuksena Oulun soitin & tarvikkeesta TSM:n mt57:n, ilmiselvä kopio shuren 57:sta. Näitä vissiin myydään myös Into Luthmannin kautta. Hintaa tekeleelle tuli 40 euroa, enkä osannut uskoa että sillä hyvää laatua saisi, mutta kokeilimme sitten virvelin äänitystä tällä mikillä, ja perskule, sieltähän tulikin ihan hyvä saundi. Tuohon hintaluokkaan vaikuttaisi olevan vallankin mainio peli näin ensisilmäyksellä, mutta tarkoituksena onkin kysellä muiden mielipiteitä TSM:ien kestävyydestä, jne.. Uskaltaisiko laittaa koko rumpusetin moisten varaan? Näyttää löytyvän basareille, tomeille ja overheadeillekin omat mikit tuolta, mutta nyt pelottaa että ei tulisi sutta ostettua.
Mase
02.02.2004 20:24:11
Näistähän on täällä keskusteltu aikaisemminkin ja sellaista kommenttia tuli, että osa noista on ihan ok, suurinosa kuitenkaan ei... Ilmeisesti löysitte hyvän yksilön ;) Itsekkin olen moista joskus harkinnut, joten kommentteja eritoten noista viisseiskoista otetaan vastaan, mikäli jollain on jotain uutta sitten viime kierroksen...
waxivore
02.02.2004 21:07:20
Jos saa sovittua diilerin kanssa vaihto-oikeuden/mahdollisuuden kokeilla niin kyllä noiden varaan uskaltaa muuten laskea.

Oma tsm58 kopioni on itse asiassa syrjäyttänyt aidon shuren viiskasin hyllykoristeeksi. Oli sen verran hyvä yksilö omiin tarpeisiini.
Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole
Olli
03.02.2004 09:21:08

Mulla on tollanen 57 kopio. Muovisuojus napsahti siitä päästä aika nopeesti. Hyvää jälkeä sillä on tullut virveliä äänitettäessä.
En käytä hymiöitä.
mikke
03.02.2004 09:58:49

Mulla on käytössä pari MT184s:ää ja MT87s, siis niitä konkkamikkejä. Ei niistä ainakaan mitään pahaa sanottavaa oo. 184 puikot toimi hyvin overheadeina ja akustisessa kitarassa. MT87s:ää käytin laulussa ja bassarin etukalvolla.
jorma_r
03.02.2004 11:17:45
http://www.mphelsinki.net/t186637.html

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &o=0&x=b345e82a4f&co=30

Itselläni on tuo MT87S - ihan ok laululle ja rummuillekin ainoana mikkinä.
Aki
06.02.2004 22:31:24

Musta tuntuu siltä että noi laadunvaihtelukommentit on ihan vaan (tänhintasiin mikkeihin useimmiten liittyvää) mutua. Oon aika paljon TSM:iä testaillut, enkä ole laadun vaihteluun törmännyt, enkä keneltäkään kokeilleelta myöskään kuullut moista kommenttia.

Käytän 87:ja hyvin mielelläni, juuri eilen tilasin 56:set tomeille, ja taitaapa jäädä testikäytössä oleva 57 myös omaan hyllyyn. Itseasiassa, tomeissa paremmin toimivaa mikkiä en ole vielä löytänyt kuin tuo TSM 56. (Beyer Opus 88, M 201, M 101C, Sennheiser e604, Shure SM57, Beta56, ...) Audixit on vielä kokeilematta.
Snaralle Beyerin M201 oli niin mainio, ettei TSM 56 enään päässyt samoihin selkeyksiin, mutta hintaluokkakin on sitten jo lähes nelinkertainen.

TSM 184:set oli vähän huonommat mitä oletin ja toivoin, niissä on aika muovisesti terästetty diskantti, eikä selkeys ole erityistä mainintaa ansaitseva. Neumannin KM184:ssakin kuulema on keinotekoisempi diskantti kuin vertailuyksilöinä olleilla KM84i:llä. Mutta hintaansa nähden noi TSM:t lienee aika hyviä, joskin Beyerin halvat puikot (Opus 53, 75e) ois varmaan hyvä tarkastaa kans.

-Aki.
Myykää mulle Trace Elliot Speed Twin C30!!
shak
07.02.2004 22:51:43

Musta tuntuu siltä että noi laadunvaihtelukommentit on ihan vaan (tänhintasiin mikkeihin useimmiten liittyvää) mutua. Oon aika paljon TSM:iä testaillut, enkä ole laadun vaihteluun törmännyt, enkä keneltäkään kokeilleelta myöskään kuullut moista kommenttia.

Ihan kuin tuo sun kommentti olisi semmoista mutua ;-)

Oman TSM:n 87:n valitsin kahdesta kappaleesta (olin alunperin suunnittelemassa noista stereoparia). Valitsinkin vain yhden mikin kun toinen ei omasta eikä muutaman muunkaan koekuunnelleen mielestä ollut paria toiselle. Eli kyllä niissä on eroja, ja ihan testattuja ja korvilla kuultavissa olevia.
jorma_r
07.02.2004 22:53:45
Oman TSM:n 87:n valitsin kahdesta kappaleesta (olin alunperin suunnittelemassa noista stereoparia). Valitsinkin vain yhden mikin kun toinen ei omasta eikä muutaman muunkaan koekuunnelleen mielestä ollut paria toiselle. Eli kyllä niissä on eroja, ja ihan testattuja ja korvilla kuultavissa olevia.

Mä valkkasin omani ottamalla ensimmäisen jota hyllyssä oli. "Ihan hyvä" se on ollut. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)