Aihe: Schecter vai Ltd?
1 2 3 4
Werde
11.06.2008 10:14:29
Muutaman "kimppatilauksen" olen pikaisesti tsekannut ja muutamaa olen laittanut pajalla kuntoon. Valitettavasti nämä eivät ole olleet laatua ainakaan siinä määrin mihin itse olen tottunut. Esim. 7-kielisten kohdalla ero oli kuin yöllä ja päivällä, kun vertasin omaa Ibanez APEX1 vs. "kimppatilaus 7". Ibanezissa ei tarvinnut valittaa nauhojen viimeistelystä, tinatallasta, heikkolaatuisista bulkkimikeistä, hätäisesti tehdystä kaulaliitoksesta... se on niin siitä mihin soittaja itse on tottunut ja mikä kenellekin kelpaa.

Kuka mitäkin kitaraltaan vaatii. Nauhatyö on juuri se missä kokemukseni mukaan halpikset eniten jäävät jälkeen, ja se on yksi soittonautintoon / säätömahdollisuuksiin eniten vaikuttavista tekijöistä.

Voi jeesus sentään, täällä on taas isot pojat asian ytimessä... että oikein kuningasluokan keppejä pitäis soittaa että ymmärtää vaatimuksia nauhatyön päälle.

Kaikella kunnioituksella teitä kimppatilaajia kohtaan - asia näyttäisi todellakin olevan noin.
Dead men tell no tales.
Twinkle
11.06.2008 10:14:57
Siinä joutuu punnitsemaan satasen-parin potentiaalista säästöä vs. jännäkakan pidättelyä muutaman kuukauden ajan, ovatko speksit ja lopputulos kohdallaan vai eivät.

Henkilökohtaisesti tärkeintä tässä on juuri tuo kuset housuissa odottaminen, että tuleeko sieltä harmonikka vai kitara. Se on jännää hommata uusia ritsoja ja katsella mikä niistä jää omaan käyttöön ja mitkä lentää kiertoon.

Itse osallistun kimppatilauksiin saadakseni kivoja soittimia, esim. seiskasta en tiedä tarttenko sellaista oikeasti, se puoliakkari oli sama homma. Jälkimmäinen tuli käyttöön mutta ei sillä ole kamalasti merkitystä, se on semmoinen ritsa minkä päälle saa astua jos vahingossa sen tekee. Kimppatilaussoittimista saa rakentelualustaa kaikelle mielenkiintoiselle ja sitä rataa. En sitä sano, etteikö ne ole yllättävän laadukkaita olleet, tähän mennessä tilatut hintansa ja laatusuhteensa puolesta osuvat maksetusta hinnasta noin kaksinkertaiseen, samanlaatuisesta 7-kielisestä helposti pyydetään täällä tuplahintaa. Kyllä näillä treenaa ja soittaa ja nauhoittelee jos tarve vaatii.

Toisaalta, jos minä tosissaan jossakin vaiheessa taas soitan kyllähän se johonkin yleiseen malliin kallistuu. Sen takia juuri että kamarunkkaamisessa tarvitsen paljon kaikkea kivaa, jos soitan tosissaan niin periaatteessa (kokemus osoittaa, että vain periaatteessa) pärjään yhdellä ja miksei se sitten olisi vähän arvokkaampi. Merkillä ei niin väliä ole, mutta koreasta ei voi kimppatilata arvokkaampia joten täytyy tyytyä kauppojen tarjontaan.
Twinkle
11.06.2008 10:22:01
Kaikella kunnioituksella teitä kimppatilaajia kohtaan - asia näyttäisi todellakin olevan noin.

Kaikellä epäkunnoituksella tiettyjä tahoja kohtaan, olen kyllä omistanut ja tutustunut arvokkaampiin soittimiin, muun muassa kahteen Custom-ESP:iin. En kyllä kokenut että se olisi mitään aikaa pysäyttävää ja tajuntaa räjäyttävää: pointti niissä vehkeissä on se että ne on millainen soittaja haluaa eikä suinkaan se takaa sitä että soitin olisi se kitarateollisuuden kärkipiste.
-Benighted-
12.06.2008 09:44:28 (muokattu 12.06.2008 09:59:38)
Luitko ollenkaan noita aikaisempia postauksia? 200 eurolla saat kitaran, jossa on lisenssifloikka ja jotkut tuhnumikit, mutta kitaran puuosat ja virittimet (Wilkinson) ovat ihan OK.

Noissa tilatuissa Wolf-SS -malleissa on neck-thru-body, köynnösotelauta jne. Hinta oli lentorahdilla karvan päälle 200 euroa (tarkemmin sanottua nykyisellä valuuttakurssilla noin 207 euroa). Jos tuohon laittaa Teslan aktiivimikit (seuraavaksi aletaan varmaan sitten väittelemään mikkimerkeistä), niin lisähinta on noin 48 euroa. Orkkisfloikan saa jenkeistä Warmothilta noin 180 eurolla.

Eli yhteensä:

207 euroa + 48 euroa + 180 euroa = 435 euroa.

OK, kitarat voisi myös tuoda Suomeen laivarahdilla, jolloin kitaran perushinta menisi alle 200 euron.

Mutta saako mistään 435 eurolla neck-thru-body -kitaraa, jossa on orkkisfloikka ja aktiivimikit? Nuo soitinvalmistajat tietty saavat noita floikkia vieläkin halvemmalla kuin vähittäisostaja, joten jos jostain voisi ostaa orkkisfloikkia sillä hinnalla, niin kitara tulisi vielä halvemmaksi.

Minulla tahtoo yleensä se kitaran jälleenmyyntiarvo painaa melkein enemmän kuin itse hinta. Ohan se kiva, että saa mahollisimman halvalla, mutta itse tiiän tasan tarkkaan, että keppi kuitenkin lähtee jossain vaihein kiertoon ja sillon kun näin käy, niin on kiva tietää, että kepillä on vielä jotain arvoakin.

Itse tilannut(ja jatkossakin tulen tilaamaan USD:n takia) jenkeistä 2 keppiä. Vuosi sitten Schecter C-1 hr:n josta maksoin kaikenkaikkiaan 640€ kovan laukun kanssa(ebay shopista, eli täysin uusi). Myin sen pari kk sitten 680€ = 40€ voittoa. Samalla ostin rg7621:n kovalla laukulla 410€ ja mitä toria olen katellut, niin ~600€ pintaa lähteny kyseiset kepit siellä.

Paljon luulet saavan halpiskepistä, johon on vaihettu ofr tinatallan tilalle. En kyllä itse maksais reilua 400€, jos tuommonen wolf tulis torille orkkisfloikalla, joten vaikea uskoa, että edes omille pääsisit.

Eli itse lähtisin ennemmin kattelee jenkkilän ebayta yms. ja sieltä tilaisin sitten niitä 600-1000€ keppejä, joista saan omat takasin tai pääsee selvästi voitolle, kuin ostaisin mahollisimman halvalla jotain "roskaa" mistälie, ja jäisin sitten tappiolle, kun kitaran vaihto tulis ajankohtaiseksi.

Mutta jokainen tehköön omat päätöksensä.
Spare your life and you choose destruction of time over yourself
Sensonic
12.06.2008 10:45:30
Minulla tahtoo yleensä se kitaran jälleenmyyntiarvo painaa melkein enemmän kuin itse hinta. Ohan se kiva, että saa mahollisimman halvalla, mutta itse tiiän tasan tarkkaan, että keppi kuitenkin lähtee jossain vaihein kiertoon ja sillon kun näin käy, niin on kiva tietää, että kepillä on vielä jotain arvoakin.

Itse tilannut(ja jatkossakin tulen tilaamaan USD:n takia) jenkeistä 2 keppiä. Vuosi sitten Schecter C-1 hr:n josta maksoin kaikenkaikkiaan 640€ kovan laukun kanssa(ebay shopista, eli täysin uusi). Myin sen pari kk sitten 680€ = 40€ voittoa. Samalla ostin rg7621:n kovalla laukulla 410€ ja mitä toria olen katellut, niin ~600€ pintaa lähteny kyseiset kepit siellä.

Paljon luulet saavan halpiskepistä, johon on vaihettu ofr tinatallan tilalle. En kyllä itse maksais reilua 400€, jos tuommonen wolf tulis torille orkkisfloikalla, joten vaikea uskoa, että edes omille pääsisit.

Eli itse lähtisin ennemmin kattelee jenkkilän ebayta yms. ja sieltä tilaisin sitten niitä 600-1000€ keppejä, joista saan omat takasin tai pääsee selvästi voitolle, kuin ostaisin mahollisimman halvalla jotain "roskaa" mistälie, ja jäisin sitten tappiolle, kun kitaran vaihto tulis ajankohtaiseksi.

Mutta jokainen tehköön omat päätöksensä.

Niin, ostaahan sitä joku Mersunkin se jälleenmyyntiarvon takia. Itse ostan käyttöesineitä (oli se sitten kitara tai auto), jotka miellyttävät itseäni, ja jotka eivät ole ryöstöhintaisia laatunsa nähden. Jälleenmyyntiarvo on sivuseikka, kunhan vain itse nauttii tuotteesta ja kokee, että on saanut rahoilleen vastinetta.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KS-70LX, Wolf KP3C, Wolf-SS, Landola F6/Cut
Evergrey
06.07.2008 22:00:47

Itse asiassa saa. Schecterin arvokkaammat mallit Yhdysvalloissa maksaa huomattavasti vähemmän, esimerkiksi Hellraiser C-1 FR:n sain tullien ja verojen jälkeen alle viiteen sataan laukun kanssa. Se on tämä eurooppa mikä muuttaa hintoja, siinä missä Blackjack maksaa nelisen sataa jenkeissä niin siitä köyhtyy täällä yli 800. Ei ne siis suhteettoman halpoja jenkeille ole, mutta tämä hyvä dollarin tilanne tällä hetkellä meidän kantilta laskee hintoja selvästi.

Saanen kysyä mistä sait noin halvalla?
Ja paljonko oli hinta,vero ja tulli?
Thumee
02.07.2012 11:52:52

itse hommasin tuon Esp Ltd H-1007 kitaran jossa on EMG 81-7 ja 707 Mikit. Vähän alle 900 € sai maksaa mutta on kyllä laadukas keppi. kaula on sopiva, helposti yltää minne vain ja EMGt ajaa asiansa tosihyvin. 100 W putki marshallin(JMD1) ja 4x12 kaapin läpi ajan ja toimii hyvin. kyllhän nuo aidot kalliimmat ESPt ja muut ois vielä laadukkaampia ja sen verran kalliita et ei tässä vaiheessa kehtaa hankkia.
Metalliac
02.07.2012 12:53:55 (muokattu 02.07.2012 12:59:33)
Ehkä se kitara on jo 4 vuodessa ehtinyt löytyä. ;)

Osallistuakseni kuitenkin vielä tuohon 4 sivun pituiseen vääntöön kimppatilauskitaroista, niin mulla on ollut 2 kimppatilaus -wolfia ja molemmat oli kyllä ihan hävyttömän huonosti viimeisteltyjä. Esimerkkinä juuri tuo SS-malli, jonka otelaudan köynnös ei kestänyt tarkastelua alle metrin päästä ja tallan ruuvit jotka tuli rungosta läpi toiselta puolelta. Ainuttakaan yhtä huonoa LTD:tä ei ole tullut vastaan, saati Schecteriä tai Ibanezia. Jopa oma entry-level halpis Ibanez GRX40 oli paremmin viimeistelty keppi kun kumpikaan wolfeista (SS ja PRS Hollowbody -kopio). En tosin tiedä nykyisten kimppatilauskitaroiden laadusta, kun viimeksi tän ketjun aikoihin taisin kokeilla Wolfia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)