Aihe: En osaa harjoitella
1 2 3 4 5 6
Pieni rumpalipoika
11.06.2008 22:47:39

Pahus, popcorn lopussa. Viski saa kelvata...

Mä tein jo vartti sit kolmen litran kattilallisen!

Hoho.
Rummut nurin ja nussimaan!
hollmi-5
11.06.2008 23:30:48
Ziisus mikä uuno säkin aina välillä olet. Et edes sen vertaa ilmeisesti osaa englantia, että ymmärtäisit Buddyn junnuna olleen ihan täysi sirkusapina. Lukisit sinäkin joskus yhden kirjan. Vaikka tuon: http://www.musicroom.com/se/ID_No/022527/details.html Se on kyllä englanniksi...

Jos mä sun validisti arvioima pannuttelija alan kohta tienaamaan miltsin vuodessa, olenko mä sun mielestä silloin spede-rokkari, vitun kova ammattilainen, lapsitähti, mulkku, muusikko, vai joku muu - mikä? Ne sinun musiikilla tienaamasi rahat katsoisin palkaksi ihan siitä riippumatta, millaisena muusikkona sinua pitäisin. Jos Byddy sai neljä vuotiaana 100 dollaria, niin palkka sekin oli mielestäni. Taisi vain saada hiukan enemmänkin joskus.

Eihän mittakaavalla ole merkitystä. Ei rahallisesti tai muutenkaan. Lopputulos ratkaisee. Ja siihen lopputulokseen kuuluu todella läheisesti musiikki, ja musikaalisuus. Harmi ettei sulle ole sitä annettu. Olisit varmaan paljon mukavampi jo netissäkin, jos sulla olisi sitä edes hitunen. Kylläpä olet herttainen pieni rumpalipoika. Toivottavasti joskus tavataan ihan naamakkain.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Epämuusikko
11.06.2008 23:43:37
Meininkiä!!!!!!!!!!!!
Duo Rehband & Voltaren. Bustard #1
Pieni rumpalipoika
11.06.2008 23:56:40

Kylläpä olet herttainen pieni rumpalipoika. Toivottavasti joskus tavataan ihan naamakkain.

Sanoppa muuta. Sitten pikku-Lauri antaa auktoriteettia omaavalle pedagogi-Hollmille omenan! Pistän sormet pulpetille ja setä antaa mitä pieni poika oppiakseen kaipaa. Sitten uskon kaiken mitä sanot.

Hoho.
Zoso
12.06.2008 00:04:32
Drumbattle.
There are only two kinds of music. Good and Bad.
hollmi-5
12.06.2008 00:06:45
Sanoppa muuta. Sitten pikku-Lauri antaa auktoriteettia omaavalle pedagogi-Hollmille omenan! Pistän sormet pulpetille ja setä antaa mitä pieni poika oppiakseen kaipaa. Sitten uskon kaiken mitä sanot.

Hoho.

Älä uhkaile :-)
Pieni rumpalipoika
12.06.2008 00:13:37

Älä uhkaile :-)

Jäbä alkaa himmailemaan. Vittu hymiöt ja kaikki!

Onneksi mun psyyke on just stedattu vitun kalliilla testeillä todella kestäväksi.
hollmi-5
12.06.2008 00:25:38
Jäbä alkaa himmailemaan. Vittu hymiöt ja kaikki!

Onneksi mun psyyke on just stedattu vitun kalliilla testeillä todella kestäväksi.

Meinasin laittaa savolaisittain: Älähän innostu, mutta laitoin nyt noin. Kiva kuulla, että sun psyykettä on testattu.
Pieni rumpalipoika
12.06.2008 00:30:16

Kiva kuulla, että sun psyykettä on testattu.

On. Kolmeenkin kertaan viimisen muutaman vuoden aikana. Ja nyt viimeksi maanantaina ja tiistaina ampuivat Psycon Oy:llä kovilla meikäläisen kajuuttaan.
Linnunlaulupuu
12.06.2008 02:00:36
'Kesän edetessä ukkoset yleistyvät, sillä lämmin ilma luo parhaimmat edellytykset niiden syntymiseen.'
KINNIKUN!
Juupe
12.06.2008 16:10:14
Kommentoinpa aluksi tätä. Jossain englannin sanakirjassa sanottiin, että "technique is a method of procedure". Eli vapaasti suomennettuna "tekniikka on tapa suorittaa toiminto". Itse kääntäisin tuon ajatuksen "arvostettujen muusikoiden onnettomasta tekniikasta" niin, että kaikilla arvostetuilla muusikoilla on hyvä tekniikka - juuri sellainen, minkä oman soittonsa toteuttamiseksi tarvitsee. Saman ajatuksen myötä tuntuu hiukan turhalta ajatella yleensä sitä, onko muusikko "treenannut tekniikkaa" vai ei. Sanoisin ennemminkin niin, että jokainen soittaja treenaa myös tekniikkaa joka kerta soittaessaan. Minusta on siis tarpeetonta erotella tekniikan treenaamista muusta soittamisesta, sillä aina kun soittaa, soitto (ja tekniikka) kehittyy johonkin suuntaan!

Komppia tälle. Tuo "onneton" oli huonosti valittu sana, vaatimaton olisi ehkä parempi. Tarkoitin siis sitä, että eivät ole mitään tekniikkavirtuooseja. Jotkut soittavat jopa teknisesti "väärin" (kapulaote jne.) jos vaikka soitonopettajilta kysytään. Kuitenkin musiikki toimii.

Joillakin taas tämä tekniikan treenaminen menee överiksi ja musiikki unohtuu, soittamisesta tulee tekninen suoritus, jossa tärkeintä on nopeus ja mahdollisimman vaikeat ja monimutkaiset kuviot. Minusta se ei ole musiikkia. Kuitenkin tekniikan treenaminen auttaa soittamaan ne yksikertaisetkin jutut paremmin.
Leatherpoo
12.06.2008 16:50:00
Suositelkaa mulle reenattavaa! :) Rudimentteja on tullu hakattua ja syncopation kirjaa soiteltua. Nyt on kirjastosta lainassa aika iso kasa soitto-opuksia. Dudukan Brazilian rhythms for drumset on ollut työn alla ja brassirytmit ja jazz kiinnostavat. Myös John Rileyn kirjat ovat tuttuja. Jos jotain muita hyödyllisiä kirjoja/reeni-ideoita tulee mieleen niin voi ehdottaa.
K.Suninen
12.06.2008 19:25:45
Kokeileppas nauhottaa soittoas ja kokeile saada täydellinen suoritus nauhalle. Siinä parasta treeniä.
niinku mikä se fyysinen gebardeeri siinä oli, ett keinut sä sisään vai et?
Foe mounier
12.06.2008 20:39:10
Kokeileppas nauhottaa soittoas ja kokeile saada täydellinen suoritus nauhalle. Siinä parasta treeniä.

Niimpä, sillä se yrittäminen ei koskaan loppuisi.
markkuliini
12.06.2008 21:22:36

Tuollainen äänityslaite on paras rumpuhankinta minkä olen koskaan ostanut. Siitä kuulee oikeasti mikä toimii ja mikä ei. Masentava laite joskus mutta samalla sairaan motivoiva. :)
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
Ruutikallo
12.06.2008 22:32:01
Tuollainen äänityslaite on paras rumpuhankinta minkä olen koskaan ostanut. Siitä kuulee oikeasti mikä toimii ja mikä ei. Masentava laite joskus mutta samalla sairaan motivoiva. :)

Sepä se.
Joskus erittäin pahaa oloa tuottava kapine.
Satunnaisesti voi tuoda mukanaan mielihyvän kipinänkin.

Mutta jos esim. John Rileyn kirjat on kahlattu läpi, niin laitappa nauhoituksella sama opus soittoon. (se ei välttämättä olekaan niin hyvin hallussa).
Tällä ei ole tarkoitus kohdentaa kritiikkiä mihinkään suuntaan.

Noh,, David Garibaldin "Future Sounds" on mainio teos.

-H-
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
Epämuusikko
12.06.2008 22:39:24
Suositelkaa mulle reenattavaa! :) Rudimentteja on tullu hakattua ja syncopation kirjaa soiteltua. Nyt on kirjastosta lainassa aika iso kasa soitto-opuksia. Dudukan Brazilian rhythms for drumset on ollut työn alla ja brassirytmit ja jazz kiinnostavat. Myös John Rileyn kirjat ovat tuttuja. Jos jotain muita hyödyllisiä kirjoja/reeni-ideoita tulee mieleen niin voi ehdottaa.

Tuossahan on jo paljon!
Duo Rehband & Voltaren. Bustard #1
jussiohman
12.06.2008 22:41:20

Vähän asian ohi, mutta millä te tyypit äänitätte soittoanne? Joku suht halpa ja helppo digivekotin olis reenikämpällä asiaa kyllä kun niin harvoin tulee nauhalle soitettua. Ja sitten studiossa painuu pää alas kun kuuntelee ottoja.
rapukävelyä makeen
Ruutikallo
12.06.2008 22:50:28
Vähän asian ohi, mutta millä te tyypit äänitätte soittoanne? Joku suht halpa ja helppo digivekotin olis reenikämpällä asiaa kyllä kun niin harvoin tulee nauhalle soitettua. Ja sitten studiossa painuu pää alas kun kuuntelee ottoja.

Mulla on joko shuren 57 tai 58 setin edessä muutaman metrin päässä ja poimii kohtuu hyvin.

Siitä tiskiin ja mp3:selle.

Jooh, ei paras mutta edukas vaihtoehto.
"Siit hyvästähä mie sahhaan siult puol päätä"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)