kuutamo 09.02.2004 10:09:18 | |
---|
Esitän nyt todella tyhmän ja lyhyen kysymyksen. Käykö kitarapiuha kanavanvaihtaja piuhaks? |
Vanalkar 09.02.2004 10:12:34 | |
---|
Eipä taida käydä. Ei käy ainakaan minun TF300:seen. Stereopiuha täytyy olla. Oppi Fjellet |
Dumb 09.02.2004 10:20:44 (muokattu 09.02.2004 10:20:58) | |
---|
1-nappiseen yleensä käy. Jos pitää saada samalla vaihtajalla useampi asia vaihtumaan, niin sitten luultavasti pitää olla stereopiuhaa. |
kuutamo 09.02.2004 10:22:39 | |
---|
Elikkä vahvistimeni on Marshallin JCM-2000 DSL-100. Ainoastaan yhtä kanavaa pitäis päästä vaihtelemaan. |
haist vittu sit 09.02.2004 10:27:22 | |
---|
mulla on techiin sellanen kanavanvaihtaja, mistä vaihdetaan kolmea kanavaa, kahta efektilenkkiä ja sitten siinä on vielä boost-nappi. ja ellen nyt ihan väärin muista, niin kitarapiuha siinä toimii. |
Invader 09.02.2004 10:31:04 | |
---|
mulla on techiin sellanen kanavanvaihtaja, mistä vaihdetaan kolmea kanavaa, kahta efektilenkkiä ja sitten siinä on vielä boost-nappi. ja ellen nyt ihan väärin muista, niin kitarapiuha siinä toimii. Oikein muistat. Omassa Techissäni on polkusimessa kanavanvaihto, efektiloopin on/off ja boost/reverb. Kolome toimintoa siis ja ihan tavis-kitarapiuha pelittää. Epämääräistä nyhjäystä jo vuodesta -82. |
Dumb 09.02.2004 10:39:53 | |
---|
Oikein muistat. Omassa Techissäni on polkusimessa kanavanvaihto, efektiloopin on/off ja boost/reverb. Kolome toimintoa siis ja ihan tavis-kitarapiuha pelittää. Niin se tekniikka kehittyy. 8-) Mulla kun on vaan 1-nappinen Mesan vaihtaja, joka toimii siis monopiuhalla, luonnollisesti, ja lisäksi vaan Line6 vaihtajia, jotka vaativat RJ45 -piuhan, niin ei ole noista muista systeemeistä niin kokemusta/tietoa. |
madu 09.02.2004 11:03:13 (muokattu 09.02.2004 11:03:25) | |
---|
Niin se tekniikka kehittyy. 8-) Mulla kun on vaan 1-nappinen Mesan vaihtaja, joka toimii siis monopiuhalla, luonnollisesti, ja lisäksi vaan Line6 vaihtajia, jotka vaativat RJ45 -piuhan, niin ei ole noista muista systeemeistä niin kokemusta/tietoa. Pikkasen Offtopiccia: Onko tuo line6:sen piuha muuten suoraankytketty vai ristiinkytketty rj-45? |
Onko tuo line6:sen piuha muuten suoraankytketty vai ristiinkytketty rj-45? Suoraan. |
Vemmy 09.02.2004 11:41:35 | |
---|
Elikkä vahvistimeni on Marshallin JCM-2000 DSL-100. Ainoastaan yhtä kanavaa pitäis päästä vaihtelemaan. Eikös siellä ole kaksi plugijakkia takapaneelissa, toinen kanavanvaihtajalle ja toinen kaiulle? Kyllä siihen käy ihan hyvin tavallinen piuhakin, tietysti kestävyyssyistä voi olla parempi käyttää mahdollisimman tukevaa (ei nyt kuitenkaan mitään kahdeksan neliömillin) kaksijohtimista piuhaa. Ettei sitten tule mitään yllättäviä kanavanvaihtoja itsekseen kun piuha alkaa pätkiä... ;) Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja. |
dust sucker 03.08.2007 00:25:06 | |
---|
Esitän nyt todella tyhmän ja lyhyen kysymyksen. Käykö kitarapiuha kanavanvaihtaja piuhaks? Hassu juttu, Fender Hot Rod Deluxessa toimii ihan perus mono instrumenttipiuha, jolla saa päälle ja pois kahta toimintoa. Syytä tiedä en, aina olen sitä ihmetellyt, luulisi että vaaditaan stereopiuha, mutta ei, |
päänahka 03.08.2007 00:38:28 | |
---|
Hassu juttu, Fender Hot Rod Deluxessa toimii ihan perus mono instrumenttipiuha, jolla saa päälle ja pois kahta toimintoa. Syytä tiedä en, aina olen sitä ihmetellyt, luulisi että vaaditaan stereopiuha, mutta ei, Että keskustelu jatkuu vai. No, muistaisin lukeneeni sellaista, että fenkuissa menee AC-jännite sinne vaihtajaan, ja kytkimillä kytketään diodeja. Eli toinen nappi katkoo signaalin toista puolta ja toinen toista. Nämä varmaan sitten tasasuunnataan vahvistimen puolella ja ohjataan releille. Tuossa aiemmin mainittu useamman toiminnon vaihtaja toimii sitten varmaan digitaalitekniikalla, eli piuha on 1-bittinen sarjaportti. Up and down, that's how energy stays alive. |
kivi 03.08.2007 00:41:01 (muokattu 03.08.2007 00:42:27) | |
---|
Hassu juttu, Fender Hot Rod Deluxessa toimii ihan perus mono instrumenttipiuha, jolla saa päälle ja pois kahta toimintoa. Syytä tiedä en, aina olen sitä ihmetellyt, luulisi että vaaditaan stereopiuha, mutta ei, Nostitpa ketjun nokkelasti. Vastauksena ihmetykseesi, siellä voi olla esimerkiksi kaksi erilaista vastusta, ja vastusarvo määrää mitä muutetaan. Nykyään kun vahvistimissa on muutenkin kaikenlaista muualta sovellettua tekniikkaa, niin tuo ei ole vaikea toteuttaa. Päänahka taitaa kuitenkin olla oikeassa, eli tuossa Fenderissä virran kulkusuunta on toteutettu diodein valittavaksi, ja siis määrää miten releet vaihtaa. |