Cornflake 10.06.2008 09:44:52 | |
---|
Joo, jos parhaiten itselle sopivasta säröstä niin parasta on tullut eteen ihan tolla SVT2PRO nupilla. Ei tohon samaan ole päässyt millään purkilla. Samalla soundilla saa soittotatsia ruuvaamalla aikaan rosoa ja puhdasta. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
Vakavasti, toi Multidrive on tähän asti testaamista bassosäröistä ylivoimainen. Se on kyllä oikeasti hyvä peli, voin varauksetta suositella. Toimii lievällä ja vähemmän lievällä särön määrällä mainiosti, ainakin mun mielestä, eikä syö alapäätä läheskään samaan malliin kuin monet esim. kitarasilppurit. PekkaaTekkaaLaakuPekkaaPaattiSenOnKermaaNekkaaJosOnVeneLakritsaaSadehanSenUpottaa |
okabass 10.06.2008 17:12:04 | |
---|
Joo, jos parhaiten itselle sopivasta säröstä niin parasta on tullut eteen ihan tolla SVT2PRO nupilla. Ei tohon samaan ole päässyt millään purkilla. Samalla soundilla saa soittotatsia ruuvaamalla aikaan rosoa ja puhdasta. MOI Samat tuosta DIY klooni SVT:stä. |
Blackstone 10.06.2008 20:45:55 (muokattu 10.06.2008 20:47:05) | |
---|
Monta vuotta Fulltonen Bassdrive palveli pedaalilaudassa uskollisesti, mutta sitten keväällä alkoi yllättäen tehdä mieli vaihtelua. Tilasin Mojohandin Cream Pie boosterin ja se oli putkinupin kanssa niin hyvä että tilasin toisenkin. Pedaalia voisi kuvailla dirty boostiksi. Talkbass.comista löytyy erään Steven äänittämä näyte, josta aika hyvin käy ilmi miten Cream Pie toimii. http://www.grygrx.net/Pedal%20Revie … d%20Cream%20Pie%20-%20Overdrive.mp3 Elä nyt vejä hernettä nenuun mutta kuulostipas melko kauhialta turinalta tuo sample. Tietty jos on hakusessa ollu just tommonen soundi, niin mikäs minä sitä olen arvostelemaan.. Itse suosin MXR:n bass di:tä. Siitä saa semmosta kivaa kurinaa alapäitä unohtamatta ja di-boxi on samassa. Muokkaamatonta soundinäytettä ei ole valitettavasti tarjota tähän hätään. http://www.thomann.de/fi/mxr_m80_bass_di_plus.htm |
nro5 10.06.2008 21:59:33 | |
---|
Elä nyt vejä hernettä nenuun mutta kuulostipas melko kauhialta turinalta tuo sample. Tietty jos on hakusessa ollu just tommonen soundi, niin mikäs minä sitä olen arvostelemaan.. Itse suosin MXR:n bass di:tä. Siitä saa semmosta kivaa kurinaa alapäitä unohtamatta ja di-boxi on samassa. Muokkaamatonta soundinäytettä ei ole valitettavasti tarjota tähän hätään. http://www.thomann.de/fi/mxr_m80_bass_di_plus.htm Ei loukkaantumisen pelkoa, makuasioitahan nämä kaikki on. Itselle taas MXR:n boksi ei toiminut yhtään. Tykkään perussärönä mahdollisimman hidasliikkeisestä overdrivesta ja tuo Cream Pie kuulostaa melkein traktorilta:-) Lisäksi clean blend on ollut minulle aina todella vieras säristimissä. Järjestäen olen tykännyt täyden kaistan ruvesta ja jos ei botne pysy riittävästi niin sitten pedaali on huono. |
Antti Takalo 10.06.2008 22:11:49 | |
---|
Tykkään perussärönä mahdollisimman hidasliikkeisestä overdrivesta ja tuo Cream Pie kuulostaa melkein traktorilta:-) Minusta tuo Cream Pie kuullosti pirun hyvältä, elikkäs mistäs tilasit omasi? Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2;
Kadonneen Pröötin metsästäjä.
Riutta |
nro5 10.06.2008 22:45:39 | |
---|
Minusta tuo Cream Pie kuullosti pirun hyvältä, elikkäs mistäs tilasit omasi? Täältä: http://www.effectpowersupplies.comNäyttää olevan loppu, mutta kannattaa etsiä käytettynä vaikka ebaista. Uutena tuo maksoi about 130 euroa, käytettynä saa varmaan satasella. Kitaristit eivät tuosta laitteesta tunnu välittävän, mutta bassolla toimii mahtavasti, eli mitään suurta kysyntää ei ainakaan vielä ole. |
TommiW. 13.06.2008 13:34:57 | |
---|
D*A*M* Ezekiel 25:17 -säröpedaalia testailin vuosi-pari sitten ja se vaikutti asialliselta peliltä. Alapään sai säilymään ja pedaali toimi myös yllättävän hyvin 12-kielisellä bassolla ilman signaalin jakoja yms. Kannataa testata jos vastaan tulee. Täältä myös ääni sekä Ezekielille että jo mainostetulle Multidrivelle. Marshallin Jackhammer on toiminut myös yllättävänkin hyvin. "Saundi vaan ei noissa haploissa vastannut mun tarpeita, oli vähän hono ja jotenkin muutenkin kökkö."
-Pekezu |
Cornflake 13.06.2008 19:51:53 | |
---|
nro5: Tykkään perussärönä mahdollisimman hidasliikkeisestä overdrivesta Tota ei voi enää osuvammin määritellä. Niin mäkin. I ain't gonna work on Maggie's farm no more |
balla 16.07.2008 15:51:46 | |
---|
Tätä on varmasti täällä jo jossain ketjussa kysytty, mutta kerta kielon päälle eli mikä ero on bassolle tehdyllä säröllä ja kitaralle tehdyllä säröllä? Itse olen ne harvat kerrat kun säröä olen tarvinut, soittanut esim. Bossin SD-1:lla ja ihan ok säröt on lähtenyt. Alapää tietysti kärsii eli onko tämä se ainoa ero? |
absqua 16.07.2008 15:52:41 | |
---|
onko tämä se ainoa ero? No siinä se pääasiallinen ero on. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
kalzu 16.07.2008 16:05:39 | |
---|
Kylläpä EBS:n multidrivesta lähtee nyt komiat säröt kun hommasin siihen saman valmistajan multicompin eteen vähän vahvistamaan ja kompressoimaan signaalia. Suosittelen. "Death is nature's way of telling us to slow down."
www.piecemakerband.com |
ötzi 16.07.2008 18:07:39 | |
---|
Tilasinpa MXRän Blowtorchin eilen thomanilta. Se o hyvä ehk Nintendo on aina määränny, määrää ja tulee määräämään. -Samu S. |
Osmonautti 16.07.2008 18:50:41 | |
---|
Itellä ei hirveesti eri pedaaleista kokemusta mutta Dod:in FX91 bass overdrivellä oon saanu omiin makuihin sopivan soundin. Tosin on samalla käytössä Sansamp lähinnä etusena. Mutta tuntuu tarpeeks pitävän alapäätäkin mukana tää pedaali. Ainoa mistä sitä voi kuulla on vanhan pändin myspacessa. www.myspace.com/theleobarby ja sieltä biisi Watch me dance ja odottaa säkeistöä. |
balzary 17.07.2008 13:18:04 (muokattu 17.07.2008 14:13:31) | |
---|
Mulla on vielä Cream pien säädöt vähän hakusessa, mutta tosiaan putkinupin kanssa tuntuu toimivan oikein hyvin. Tähän mennessä olen vetänyt reggae- ja chilipeppers-treenit sillä. Molemmilla kerroilla pedaali oli loppujen lopuksi koko ajan päällä. E: Leenin alla olevasta postista tuli mieleen, että toi TC electronicsin särö on myös toimiva ratkaisu. Monipuolisempi kuin tuo Cream Pie. |
Leeni 17.07.2008 13:50:40 | |
---|
TC Electronic Vintage Bass Distortion toimii omiin tarpeisiin. Blend ja boost toiminnot mukavia tossa purkissa. Toinen mistä oon omien kamojen kanssa tykänny on myös jo aiemmin jonkun mainitsema ProCo RAT II -kitaraspedu. Molemmat T-kaupassa alta 100€ |
kartmaan 17.07.2008 15:00:18 | |
---|
|
Sampo64700 17.07.2008 22:49:22 | |
---|
Modattu ProCo Rat II on ollu käytössä nyt about puolisen vuotta ja tyytyväinen olen ollut. Nyt olis mukava keksiä joku vähän fuzzimpi pedaali vielä tohon kaveriksi. |
nro5 19.07.2008 08:40:44 | |
---|
|
pardy 19.07.2008 22:14:37 | |
---|
|