Aihe: ALTO Pro S-12 vai Behringer UB1204 PRO
1
mik3
05.02.2004 09:42:41
Otsikkoon viitaten - kumpi miksereista olis kannattavampi ostaa? Hintaeroa on n. 50e, joten sillä ei niin ole merkitystä. Korviini on kantautunu, jotta Behringerissä equalisaattori ei pelittäis ihan niin passelisti. Totta vai tarua? Mielipiteitä. Kiitos.
waxivore
05.02.2004 09:56:18
No jos tuota kokoluokkaa ja Altoa ajattelit, niin osta S-12:en tilalta ennemmin L-12. Hintaero minimaalinen ja saat lisäksi digiefektin.

Tärkeimpänä erona S12-L-12.ien välillä HUOMATTAVAN paljon paremmat mikkietuasteet L.-12:ssa, ja tästä on käytännön kokemusta.

YleX:n insinööripojat purki ton L-12 mallin omassa labrassaan kun ei meinannut uskoa että on niin hiljaiset etuset. Tosta Behringeristä en osaa sanoa omasta kokemuksesta mitään.
Älä mene sieltä missä aita on matalin - Mene sieltä missä aitaa ei ole
Mase
05.02.2004 12:15:31
Mulla on tuollainen Alton S-6 ja kyllä se on ainakin ajanut asiansa kotistudiossa kitaraa ja laulua nauhoitellessa...
jorma_r
08.02.2004 17:37:25
Otsikkoon viitaten - kumpi miksereista olis kannattavampi ostaa? Hintaeroa on n. 50e, joten sillä ei niin ole merkitystä. Korviini on kantautunu, jotta Behringerissä equalisaattori ei pelittäis ihan niin passelisti. Totta vai tarua? Mielipiteitä. Kiitos.

Vai Phonic Phonic - MM 1705 A (189 e)

Vai YAMAHA - MG 12/4 (185 e)

Phonicin pieni 1002 oli mielestäni parempi (=hiljaisempi + monipuolisempi) kuin vastaava Behringer. Pikkuisten MX - Behringereiden EQ oli ainakin kamala.

Veikkaan kuitenkin että Alton, Behkun ja Phonicin laatu on aikalailla samaa.

Siksi olen itse tuota Yamahaa silmäillyt. On sillä kovempi nimi ainakin. :)
midprice
08.02.2004 21:16:29

Siksi olen itse tuota Yamahaa silmäillyt. On sillä kovempi nimi ainakin. :)

Meitin orkalla on tuo yamahan MG 12/4 ollut muutaman kuukauden ja ei vielä pahempaa valittamista.
Etuset tosin kyllä clippaa tosi ruman kuulosesti liian lujaa ajettaessa. Phonicista ei käytännön kokemuksia.
askomiko
08.02.2004 21:19:29
Meitin orkalla on tuo yamahan MG 12/4 ollut muutaman kuukauden ja ei vielä pahempaa valittamista.
Etuset tosin kyllä clippaa tosi ruman kuulosesti liian lujaa ajettaessa. Phonicista ei käytännön kokemuksia.

Niinno, aika eksoottiseen pöytään pitää mennä että klippauksesta tulee kaunista. Vaikka TL-audion putkipöytään.
Myytävänä superb-hevikitara ja superb-twängistrato.
Kitarakamakaavio -inspired by AFIL :)
niko
09.02.2004 10:23:43
Niinno, aika eksoottiseen pöytään pitää mennä että klippauksesta tulee kaunista. Vaikka TL-audion putkipöytään.

Joku Soundcraftin äijjä oli sitä mieltä newsseissä, että Ghost-sarjan mikserien etunen on niin hieno, että clippauksen lähetessä siinä melkein soundi vaan paranee. Tosin SSL- ja Neve-työläiset sitä kyllä sitten tylyttivät aika kovasti muistaakseni.
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
jorma_r
09.02.2004 11:38:24 (muokattu 09.02.2004 11:38:34)
Etuset tosin kyllä clippaa tosi ruman kuulosesti liian lujaa ajettaessa.

Mitä mieltä olet EQ-puolesta?

Phonicista ei käytännön kokemuksia.

Itse olen sitä pikkuista käyttänyt enkä keksinyt valittamista. Hintaansa nähden ihan ok kapistus.
midprice
09.02.2004 17:44:40

Mitä mieltä olet EQ-puolesta?

No näissä asioissa ei välttämättä meikäläisen sana paljoa paina, mutta minusta nuo Eq:t toimii kuten eq:n yleensä pitää.
jorma_r
11.02.2004 10:46:04
No näissä asioissa ei välttämättä meikäläisen sana paljoa paina, mutta minusta nuo Eq:t toimii kuten eq:n yleensä pitää.

No juu - sitten siinä ei liene suurempia hankaluuksia. Behringer MX602A:n EQ:lla kun oli vain yksi käyttö - soundi huononi kun nuppeja väänsi pois klo 12:n kohdalta. :) Hankala minunkaan sanoa muuta kun nk. hyvää EQ:ta ei ole tullut käytettyä...

Kiinnoistaisi kyllä hieman testailla noita kotikonstein. Onko kellään hyviä ehdotuksia EQ:n testaamiselle? Syötän valkoista kohinaa laitteeseen ja katson spektri - tai muulla analysaattorilla miten käyrä kääntyy kun EQ:ta vääntää?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)