LaXu 07.06.2008 13:57:29 | |
---|
Lieneekö ollut jotain vikaa Rocker 30:n putkissa? Noidenhan kai pitäisi olla todella pitkälle sama peli eri tehoilla. Kyllä Rocker 30 on rakenteeltaan erilainen, mutta soundien puolesta kyllä varsin samaan suuntaan kuin isoveljensä. Itse en tuolle comboversiolle niin lämmennyt, ainakaan säädyllisillä volyymeilla se ei kuulostanut ihan yhtä muhkulta kuin Rockerverbit. Sanoisin, että nuppi+suljettu kaappi versio olisi parempi. |
Kivijalka 07.06.2008 15:45:33 | |
---|
Kyllä Rocker 30 on rakenteeltaan erilainen, mutta soundien puolesta kyllä varsin samaan suuntaan kuin isoveljensä. Itse en tuolle comboversiolle niin lämmennyt, ainakaan säädyllisillä volyymeilla se ei kuulostanut ihan yhtä muhkulta kuin Rockerverbit. Sanoisin, että nuppi+suljettu kaappi versio olisi parempi. Juu saundipolitiikkaa itsekin tarkoitin. Omissa testeissä Rocker- ja Rockerverb-nuppien kanssa päädyin pienempään laitteeseen kun olivat saundillisesti niin lähellä toisiaan, en reverbiä/looppia tarvinnut ja Rockerin puhdas kanava oli kaikkine yksine nuppeineen täydellinen. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
McNulty 07.06.2008 16:05:50 (muokattu 07.06.2008 16:06:25) | |
---|
Itse olin pitkään skeptinen näiden "pienien" putkikoneiden osalta... kunnes sitten jokin aika takaperin testasin 25W point-to-point koneen Hughes & Kettneriltä. Kyseinen Puretone yllätti todella positiivisesti ja sen soundi on ehkäpä parasta mitä olen clean ja kevyellä roso-osastolla kuullut. Ja voi jumalaut että tuo on kovaääninen :) Ei häpeä yhtään 100W Trilogya mekkalan määrässä. Comboa testasin, mutta nuppiin ja kaappiin päädyin. Puretone combo oli hyvä, mutta halusin vielä "rootsimmat" 2x12" Viherselät ko. vaffarin alle. Toimii kuin tauti ja tuota meinaan jatkossa käyttää retro-rock osastolla sekä muilla pop/rock jameilla (esmes häät, synttärit jne.) Suotta sinne kantaa 100W putkimörssäriä... PS. tuon Puretonen kovaäänisyyden takia onkin pakko todeta, että 25W PUTKIvahvistin ei ole pienitehoinen, ei todellakaan! |
kojones 07.06.2008 16:33:31 | |
---|
Oho, melko älytön peli tuo Puretone jos kahdesta EL34:sta otetaan "vain" 25W ulos. Vaikuttaa lupaavalta. Schemoja ettimään. |
Kivijalka 07.06.2008 16:36:12 | |
---|
Oho, melko älytön peli tuo Puretone jos kahdesta EL34:sta otetaan "vain" 25W ulos. Vaikuttaa lupaavalta. Schemoja ettimään. Puretone on kyllä mukava peli jos ei tarvitse jynkkysaundia suoraan vahvistimesta. Ulkomuotokin on mukavan pelkistetty tuon läpinäkyvän etupaneelin vuoksi. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
M.Karjalainen 07.06.2008 19:28:27 | |
---|
On nähtävästi ohi mennyt tai sitten olen huonosti lukenut, kun ei ole tullut vastaan yhtään käyttäjäkokemusta täällä liittyen kotisoittoon ja siitä miten näissä pienissä putkicomboissa lähtee päättäri murisemaan pienilläkin äänenvoimakkuksilla. Vaikka nämä kaikki taitanee olla ns. suljetulla takaluukulla varustettuja, niin kuitenkin ainakin lionheart on varustettu lisäkaappiliitännällä. Villi veikkaus, että nuppimaisesti kiinnitetty "kaappiin". Jatkan lukemista, kunnes joku omistaja vastaa tai löydän vastauksen. Siihen asti jatkan cathedralin kuuntelimista. |
McNulty 07.06.2008 19:56:07 | |
---|
On nähtävästi ohi mennyt tai sitten olen huonosti lukenut, kun ei ole tullut vastaan yhtään käyttäjäkokemusta täällä liittyen kotisoittoon ja siitä miten näissä pienissä putkicomboissa lähtee päättäri murisemaan pienilläkin äänenvoimakkuksilla. Voin kertoa ettei tuota Puretonea ainakaan kotosalla saa hiljaa murisemaan ilman keinokuormaa. Se on todellakin kovaääninen vehje, eli päätemöyhyn voi kotioloissa unohtaa. Sen sijaan siitä saa todella hyvän puhtaan soundin pienelläkin volalla. Hyvän puhtaan soundin päälle on mainio rakennella omaa soundiaan... eli Puretone diggailee kovasti esmes OD-speduista, fuzzeista jne. Pienellä maamiinalla tuosta saa toimivaa murinaa kotioloissa. |
Numb 07.06.2008 20:46:24 | |
---|
Rocker 30 comboa testasin ja melko persoonallinen oli se. Clean kanavassa ei ollut muuta säätöä kuin volume, mutta ei se muuta tarvinnutkaan. Sen verran kiva soundi siinä oli. Terve ja tasapainoinen. Säröpuoli taas EQ:sta huolimatta oli tosi kalskea ja jätti kylmäksi meikäläisen. Niin kevyen kuin mediumin roson puolelta kuin "high gainin" joka minusta ei ollut high gain ollenkaan. Rocker 50 taas on "runsaista" tehoista huolimatta kiva niin hiljaa kuin kovaa soitettaessa. *subjektiivista* High gainia ei noissa tosiaan ole. Tulee sieltä sitä säröä ihan runsaastikin, mutta ei se ole sitä mitä minä high gainilla ymmärrän. Rockerin ja Rockerverbien sukulaisuus on minusta tyyppiä brittiserkku ja ameriikan serkku, jossa Rocker on se britti. Minä taas tykkäsin/tykkään Rockerin "kuivemmasta" murinasta ja rähinästä. Mutta totta on, että pientä vilpoisuutta soundissa voi aistia, niin kuin taannoin tuonne artikkelipuolellekin kirjuutin. V30 ja EH:n etusputket ovat jo paperilla sellainen yhdistelmä. Subjektiivistapa hyvinkin subjektiivista :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Kivijalka 07.06.2008 20:58:10 | |
---|
V30 ja EH:n etusputket ovat jo paperilla sellainen yhdistelmä. Subjektiivistapa hyvinkin subjektiivista :) Hmm, combosta puhut? Tuossa nupissa ainakin oli mielestäni JJ:t etusessa. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
masterhat 07.06.2008 22:17:36 | |
---|
Valve jr vois tunkea vitun päähänsä. pari vuotta kerännyt pölyä kirjahyllyssä, mutta ei soundaa kaapilla eikä eri putkicombinaatioilla http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php |
Numb 08.06.2008 14:18:59 | |
---|
Hmm, combosta puhut? Tuossa nupissa ainakin oli mielestäni JJ:t etusessa. Combosta puhun, mutta nupinkin pitäisi tulla EHX:lla. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Kivijalka 08.06.2008 14:46:35 | |
---|
Combosta puhun, mutta nupinkin pitäisi tulla EHX:lla. Jaa-a, orange amps foorumilla väittävät JJ:ksi, mutta tiedä häntä. Tykkään saundista tuollaisenaan joten en ole jaksanut sisälle kurkistella. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Keke Urlaub 08.06.2008 16:04:04 | |
---|
Tänään bänditreeneissä aloitimme hommat siten, että rumpali ja basisti soittivat ja samalla tsekattiin basson levelit. Siihen seuraavaksi kiipparit päälle, tsekattiin että trion balanssi bueno. Add molemmat kitarat yksi kerrallaan, ja balanssin tsekkaus. Bassoa vähän ylös ja kiippareita alas, molempia kitaroita huomattavasti alas. Laulu sai olla ennallaan ja kuului tuloksena huomattavasti paremmin. Mutta asiaan; h&k statesman dual, siis 2x el-84-vehjes oli 1-10 asteikolla volumeltaan hädin tuskin nelosella ja hyvin kuului. Olen nyt tuolla soitellu about kuudet treenit+kotitreenisoittoa korvessa kohtuu isolla voluumilla. Eli olisiko soittotunteja kolme-neljäkymmentä. Elementti on "sisäänajettu" ja soundi loistava. EQ on säädetty suunnilleen basso 4 mid 6 treb 5 yo. asteikon mukaan ja erottuu hyvin. Toimii sekä puhtailla että säröillä. Pienitehoiset vahvistimet rokkaa! |
efunkelist 08.06.2008 21:27:53 | |
---|
h&k statesman dual, siis 2x el-84-vehjes h&k täälläkin EL84-parilla eikä tartte kovalle laittaa. jos treeneissä soitetaan hassuttelevan kovalla niin sillon saa masterin laittaa täysille (mikä ois oikein mukavaa soundien puolesta) mutta normisti vähemmän riittää. pienitehoiset on oikeasti kivoja, ylitehoisissa menee tehot hukkaan 99,9% käyttöajasta. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Keke Urlaub 08.06.2008 22:20:26 | |
---|
h&k täälläkin EL84-parilla eikä tartte kovalle laittaa. jos treeneissä soitetaan hassuttelevan kovalla niin sillon saa masterin laittaa täysille (mikä ois oikein mukavaa soundien puolesta) mutta normisti vähemmän riittää. pienitehoiset on oikeasti kivoja, ylitehoisissa menee tehot hukkaan 99,9% käyttöajasta. Milläs kajuuttimella se sun verme on? Olisi hauskaa joskus testailla täysin erityyppisiä kaiuttimia tuossa. |
Milläs kajuuttimella se sun verme on? Olisi hauskaa joskus testailla täysin erityyppisiä kaiuttimia tuossa. Mulla on 2kpl 2x12 diy-kaiuttimia. Molemmissa umpirakenne irroitettavalla 1/3 takaseinällä ja sisäänrakennettuna t-bridge keinokuorma kytkimellä. Elementteinä toisessa Celestionin G12M ja Blue Alnico (kotona) ja treeniksellä V30+G12H. Vahvarinihan oli Studio84-combo josta tein nupin. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
finx 13.06.2008 09:33:40 | |
---|
Mulla Statesman Quad vaihtu Laney L20H+LT212 satsiin. H&K oli sinällään hyvä ja kenties monipuolisempikin vehje. Sounditkin loistavat. Ehkä särökanava kovilla volyymeilla ei ihan toiminu. Boosti hyvä sooloissa. Tuo Laney sen sijaan ei kaipaa ainakaan mulla mitään efektejä. Soundi kertakaikkiaan loistava ja tehot riittää hyvin. Särökanava kertakaikkiaan mahtava ja soundi mun soittoon just oikee!!!! |
Keke Urlaub 13.06.2008 09:37:59 | |
---|
Mulla on 2kpl 2x12 diy-kaiuttimia. Molemmissa umpirakenne irroitettavalla 1/3 takaseinällä ja sisäänrakennettuna t-bridge keinokuorma kytkimellä. Elementteinä toisessa Celestionin G12M ja Blue Alnico (kotona) ja treeniksellä V30+G12H. Vahvarinihan oli Studio84-combo josta tein nupin. Taitaa toi treeniksen kaappi olla hyvin eri kuuloinen kuin toi kotikaappi? Greenbackin herkkyyshän on aivan toista luokkaa kuin blue alnico, joka varmaan dominoi ton kaapin soundia? |
4-T 13.06.2008 14:52:09 | |
---|
Onkos kellään pitempi aikaista kokemusta Craten V18 :a Kokeilin hieman liikkeessä ja tuntui lupaavalta. Semmoinen lievästi rosoinen rock/blues soundi tuntui hyvältä ihan siedettävällä voluumilla. |
efunkelist 13.06.2008 19:06:37 | |
---|
Taitaa toi treeniksen kaappi olla hyvin eri kuuloinen kuin toi kotikaappi? Greenbackin herkkyyshän on aivan toista luokkaa kuin blue alnico, joka varmaan dominoi ton kaapin soundia? offaria mutta ei se mitn. onhan noissa erilaiset soundit keskenään tietenkin (treenis vs kotikaappi) ja elementtien kesken dominanssia on jonkin verran. sama juttu G12h/V30-kaapissa v30 dominoi. Mutta ei se sinänsä haittaa, että soundi on kuitenkin molempien summa vaihtelevassa suhteessa. Kiva ominaisuus sitten mikittäessä on että voi valita kumpaan laittaa lähimikin. Äänittäessä saa olla toDella tarkka jos molemmat kajarit mikittää läheltä, vaihevirheen vuoksi. Akustisesti tuo vaihe"virhe" tuo soundiin vain lisää ulottuvuutta. Ja monosounditkin ovat stereota :) Tykkään sen verran paljon tuosta "irtokarkkilajitelmasta" että ihan homogeenista kaappia en varmasi itse koskaan tule rakentamaan. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |