Aihe: Virittäessä yksittäistä kieltä alas, muut nousevat.
1
Draksu
08.06.2008 21:25:22
Tässä kokeilin viritellä Ibanez JS -kitaraani Drop D -vireeseen, huomasin sellaisen asian, että kun paksumpi E-kieli on D:nä, muut kielet ovat nousseet puoli askelta ylöspäin. Kun näitä muita kieliä lasken uusi D-kieleni nousee puolisen askelta ylöspäin.

Katselin vähän ympärilleni ja pitäisi tallaa irroitella ja tämmöistä -> ei kiitos.

Mikä neuvoksi, että saisin viritettyä tämän mahdollisimman helposti, vaivattomasti ja nopeasti Drop D:hen?
Krister
08.06.2008 21:29:58

Tässä kokeilin viritellä Ibanez JS -kitaraani Drop D -vireeseen, huomasin sellaisen asian, että kun paksumpi E-kieli on D:nä, muut kielet ovat nousseet puoli askelta ylöspäin. Kun näitä muita kieliä lasken uusi D-kieleni nousee puolisen askelta ylöspäin.

Katselin vähän ympärilleni ja pitäisi tallaa irroitella ja tämmöistä -> ei kiitos.

Mikä neuvoksi, että saisin viritettyä tämän mahdollisimman helposti, vaivattomasti ja nopeasti Drop D:hen?

Johtuupi siitä, että tuo JS on käsittääkseni floikallinen eli jos haluat sen eri vireeseen, kun mitä nyt niin täytyypi säätää myös tallaa/jousia.

Asiasta enemmän tietävät jatkakoot.
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
Askorbiinihappo
08.06.2008 23:20:24

Jos floikka on, niin tuollaista tapahtuu, koska yhtä kieltä laskiessa jännitys floikassa laskee, ja kielet nousevat ylös, näin käsittääkseni. Itse olen aina vaan virittänyt muut kielet orjallisesti takaisin vireeseen. Kyllä sen ennen pitkää pitäis alkaa pysyä. Kuinkas paksut kielet sulla on? Sekin vaikuttaa asiaan ratkaisevasti. Itselläni on 10-52-setti normivireessä, ja Drop-D:hen viritettäessä erityisesti G-kieli nousee huomattavasti. Koeta kestää, tuskimpa tuohon nyt mitään radikaaleja säätöjä tarvitsee tehdä.
"Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..."
hullu_ukko
08.06.2008 23:40:46
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=28886

Lues nyt tuolta Floyd Rose-tallan säätämisestä ensin. Liikkeessä säädättäminen ei kuitenkaan ole välttämättä ilmaista, eikä tuo nyt ole niin ylivoimainen homma, etteikö sitä voisi itse opetella.
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Vedä käteen. Mitä varten pitää alkaa vittuilemaan ilman syytä, en edes ole aivoton mulkku joka vetää epämusikaalisesti hikisistä tabloista, vaan fiiliksellä ja korvalla.-Kondensaattori
Ze Kink
09.06.2008 03:12:13
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=28886

Lues nyt tuolta Floyd Rose-tallan säätämisestä ensin. Liikkeessä säädättäminen ei kuitenkaan ole välttämättä ilmaista, eikä tuo nyt ole niin ylivoimainen homma, etteikö sitä voisi itse opetella.

Ilmeisesti kyseessä on ihan tuore keppi, joten todennäköisesti homma hoidetaan ilmaiseksi. Siinä samalla kun katsoo vierestä miten tuo tapahtuu, niin oppii homman eikä tarvitse pelätä että menee ekaa kertaa kokeillessa pieleen. Seuraavalla kerralla kannattaa tietenkin tehdä se jo itse.
"If by noise you mean uncomfortable sound, then pop music is noise to me" -Masami Akita | Aberrant Vascular
Ed_Guy
09.06.2008 19:09:42
Ilmeisesti kyseessä on ihan tuore keppi, joten todennäköisesti homma hoidetaan ilmaiseksi. Siinä samalla kun katsoo vierestä miten tuo tapahtuu, niin oppii homman eikä tarvitse pelätä että menee ekaa kertaa kokeillessa pieleen. Seuraavalla kerralla kannattaa tietenkin tehdä se jo itse.

Oli se säätäminen kyllä hauskaa opetella kantapään kautta =D
Olen idiootti. Minun kanssani ei kannata väitellä, koska vedän sinut omalle tasolleni ja voitan sitten.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)