--Roller-- 08.06.2008 17:24:02 | |
---|
Täytyisi saada erilaisia venytysohjeita käsille, pääpainotteisesti tietysti kitaran soitossa käytettäville lihaksille. Itse en millään viitsisi kaikkia rippeitä eri puolilta foorumia alkaa keräämään, joten jos nyt kaikki laittelevat tuohon alle niitä, niin voisin uppia niitä tähän ensimmäiseen viestiin. En haluaisi saada sitä -tuppitulehdusta. Muutenkin ennen soittoa kätöseni tuntuvat olevan jumissa. Ja tietysti dataamisen jälkeen! :) |
"Arguing over internet is like competing in paraolympics - even if you win, you're still retarded." |
--Roller-- 09.06.2008 20:54:19 | |
---|
Eipä taida tällä foorumilla kovin moni lämmitellä tai mitenkään venytellä ennen soittoa/soiton jälkeen. Päivän jo täällä ollut tämäkin topic, ja yksi vastaus tämän lisäksi. Eikö tosiaan ole käsille mitään esim. venytyksiä kuin nuo tuossa videolla mainitut? Ja entäs komppikäden lämmittelyt soittamalla? Se tuntuisi kyllä aika helpolta; jotain country-komppia vetää hetken. ;) |
Lenoldinho 09.06.2008 21:16:34 | |
---|
Mä oon ruvennu huhtikuisen niskan totaalisen jumittamisen jälkeen sähkökitaraopettajani suosiollisella avustuksella tekemään venytyksiä aina ennen ja jälkeen soittamisen. Eipä ole haitaksi ollut. Suosittelen, säästyy myöhemmin mm. välilevyongelmilta. |
sagge 10.06.2008 19:56:43 | |
---|
- 13 17 10 15 - Ton tapasta voi esim käyttää. Menee kokoajan tolla kuviolla alemmaks otelaudalla nii pitäs hyvät venytykset saada. |
Apricot 10.06.2008 21:27:27 | |
---|
Jos on terveet ja notkeat kädet, ei mun mielestäni tarvitse erikseen välttämättä venytellä. Jonkinlainen lämmittely on tietysti useimmiten tarpeen, mutta se on eri asia kuin venyttely. Venytellessä voi jopa vahingossa venähtää tai kipeytyä jokin paikka kädestä. Useimpien lämmittelyksi riittänee, että vain soittaa jotain 5 - 10 minuuttia, ihan mitä vaan. Lämmittely on eri asia kuin varsinainen harjoitus. Lämmittelyiksi usein ehdotetaan jotain mahdollisimman hankalaa otelauta-akrobatiaa, vaikka siihen riittää esim. ihan vaan kevyt rämpyttely ja sointujen vaihteleminen, ja jonkun melodianpätkän toistaminen. Mutta jos on kiinnostunut venyttelystä, niin eiköhän ne samat niksit toimi kitaristilla, mitkä toimii rumpaleilla ja pianisteillakin. Kannattaa siis kysellä niiltäkin palstoilta. |
UnBrain 10.06.2008 21:38:22 (muokattu 10.06.2008 21:38:33) | |
---|
- 13 17 10 15 - Varmaan tosi hämärä nimi tolla soinnulla ku noin paljon pitää venyttää! :O Tässä taisi olla kyse ihan käsien, selän ja niskan venyttelystä eikä niinkään otelaudalla vääntelystä. ;) a-one and a-two and a-chicka booma chick.. |
jeps 11.06.2008 15:18:43 | |
---|
Venyttely myös ennaltaehkäisee ongelmia, se on hyvä muistaa. Eipä siihen kovin paljoa aikaa mene. Jos on ylävartalossa lihaskireyksiä niin se vaikuttaa käsiin, kannattaa muistaa. Liikuntaa, venyttelyä ja vaikkapa hierontaa avuksi. |