Antti1997 08.02.2004 23:10:23 | |
---|
Joo mulla on 1,5kk ollu toi Stagestar-setti, ja nyt on haikka ihan helvatan epämuodostunu. Pellit aaltoilee silleen että kun ne laitaaa toisiaan vasten niin jossain on puolensentin väli. Onks tää normaalia? Täytyy vissiin ostaa vähä laadukkaampi haikka vai mitäs sanotte? Heh, mulla on jo toinen kapula melkeen katkennu, meni ehkä kolme päivää niin siihen oli ilmestyny semmonen 5-10cm pitunen halkeema. Vähän teippiä päälle, niin soittaa taas vähän aikaa. Johtunee siitä, että intoo on enemmän kun taitoo, jossain nopeissa virppa-pikkutomi-jne sarjoissa osuu pakostakin johkuun vanteeseen ja sit menee paskaks. Täytyy varmaan opetella ensin soittamaan hyvin, sitten vasta nopeutta lisää.. Entäs MyPa? |
Alpha 08.02.2004 23:12:53 | |
---|
Joo mulla on 1,5kk ollu toi Stagestar-setti, ja nyt on haikka ihan helvatan epämuodostunu. Pellit aaltoilee silleen että kun ne laitaaa toisiaan vasten niin jossain on puolensentin väli. Onks tää normaalia? Täytyy vissiin ostaa vähä laadukkaampi haikka vai mitäs sanotte? Joo ne messingistä tehdyt ei oikein kestä...:o) Heh, mulla on jo toinen kapula melkeen katkennu, meni ehkä kolme päivää niin siihen oli ilmestyny semmonen 5-10cm pitunen halkeema. Vähän teippiä päälle, niin soittaa taas vähän aikaa. Johtunee siitä, että intoo on enemmän kun taitoo, jossain nopeissa virppa-pikkutomi-jne sarjoissa osuu pakostakin johkuun vanteeseen ja sit menee paskaks. Täytyy varmaan opetella ensin soittamaan hyvin, sitten vasta nopeutta lisää.. Harjottelet tekniikkaa rauhassa ja paljon, ni hyvä tulee... |
Joo mulla on 1,5kk ollu toi Stagestar-setti, ja nyt on haikka ihan helvatan epämuodostunu. Pellit aaltoilee silleen että kun ne laitaaa toisiaan vasten niin jossain on puolensentin väli. Onks tää normaalia? Täytyy vissiin ostaa vähä laadukkaampi haikka vai mitäs sanotte? Sitä voi ehkä säätää? Onkohan ne pehmusteet(ne joiden päällä pellit on) painunut kasaan jostain kohdin? Katsele, tutki, totea, toimi. ;) Takatukat kunniaan! |
Alpha 08.02.2004 23:47:08 (muokattu 08.02.2004 23:59:52) | |
---|
Sitä voi ehkä säätää? Onkohan ne pehmusteet(ne joiden päällä pellit on) painunut kasaan jostain kohdin? Katsele, tutki, totea, toimi. ;) Stagen alkuperäiset pellit on jotain tyyliin Paiste 101/Headliner. Tarvi ku kerran lyödä kunnolla, ni soon siinä... Lisäys:Tarkemmin ajateltuna niihin uskalla edes puhaltaa... |
hgr 09.02.2004 00:07:10 | |
---|
Heh, mulla on jo toinen kapula melkeen katkennu, meni ehkä kolme päivää niin siihen oli ilmestyny semmonen 5-10cm pitunen halkeema. Vähän teippiä päälle, niin soittaa taas vähän aikaa. Johtunee siitä, että intoo on enemmän kun taitoo, jossain nopeissa virppa-pikkutomi-jne sarjoissa osuu pakostakin johkuun vanteeseen ja sit menee paskaks. Täytyy varmaan opetella ensin soittamaan hyvin, sitten vasta nopeutta lisää.. Sä saat ton kuulostamaan siltä että kapuloiden katkeaminen olisi jotenkin hirveän erikoista :) http://personal.inet.fi/koti/hrdkor/musat |
Antti1997 09.02.2004 07:26:36 | |
---|
Sitä voi ehkä säätää? Onkohan ne pehmusteet(ne joiden päällä pellit on) painunut kasaan jostain kohdin? Katsele, tutki, totea, toimi. ;) Ne pellit on sieltä reunoilta ihan mutkalla... Entäs MyPa? |
Antti1997 09.02.2004 07:27:41 | |
---|
Sä saat ton kuulostamaan siltä että kapuloiden katkeaminen olisi jotenkin hirveän erikoista :)
No jos kolmantena päivänä hajoo niin se on mun mielestä liian usein... Tulee kalliiks pitemmän päälle. =) Entäs MyPa? |
Belgarion 09.02.2004 09:15:34 | |
---|
No jos kolmantena päivänä hajoo niin se on mun mielestä liian usein... Tulee kalliiks pitemmän päälle. =) No yleensä kannattaa satsata laatuun, kyllä hyvät kapulat oikeella tekniikalla soitettuna aika kauan kestää. Tässäkin pätee ettei köyhän o vara ostaa halpaa ;-) |
Alpha 09.02.2004 12:27:36 | |
---|
No jos kolmantena päivänä hajoo niin se on mun mielestä liian usein... Tulee kalliiks pitemmän päälle. =) Voin suositella näitä Vic Firthin American Classic 5B palikoita. |
WyW 09.02.2004 12:48:38 | |
---|
Heilauttaisin kuppia Viceistä noihin Vatereihin. Vaterit kestää prkleen paljon kauemmin (5a), vastaavat Vicit. Ja niis o enempi omaan makuun toi tatsiki. Tarkista ne peltien ja pannujen kulmat. Koita säätää sitä settiä sillein, ettei toimeihin tulisi noita kanttilöyntejä. Muutenkin kannattaa (varsinkin kun alussa olet), niin pyytää jotain asiasta pitempään perillä ollutta opastamaan esim. oikean soittoasennon haussa. Melkein kaikki aloittaa soittamaan liian matalalta ja selkä mutkalla. Sama homma myös tuon kapulaotteen kanssa, jäykät ranteet mäjelle, mahd. rennosti. Ja todentotta, alota pienemmistä temmoista. Pööp. |
PolkaTulk 09.02.2004 14:31:06 | |
---|
Tarkista ne peltien ja pannujen kulmat. Koita säätää sitä settiä sillein, ettei toimeihin tulisi noita kanttilöyntejä. . Tuota kannatan kanssa,itsellä meni newsoundien kanssa kanssa kapuloita ihan helvetisti kun joko: a) Tomit kääntyivät ns. "eteenpäin" kesken biisin huonon kiinnityksen takia,tai b)Kahden vuoden niillä soittamisen loppupuolella oli just rock laittaa yks etutomi melkein tasaseks siihen eteen. off-topic: En ole saanut pro-markkeja yli kahden kk:n soiton jälkeen paskaks,soittotyylistä sen verran että olen kova bonzo-fani. "So John,do you ALWAYS hit rimshots?" -"Of course,what else?" Now baby taste some King´s Row...
Kato kuvauksesta jäsenilmotuksia... |
hgr 09.02.2004 15:48:10 | |
---|
Mulla kestää kyllä yleensä kapulat melko pitkään. Siis eivät katkea, kärjet kyllä lohkeilevat jne. Yhtenä päivänä tosin tossa katkes kolme tikkua 10 min sisään jota ennen en ollu rikkonu yhtäkään varmaan puoleen vuoteen. http://personal.inet.fi/koti/hrdkor/musat |
bluesman86 09.02.2004 16:32:14 | |
---|
no mulla promarkit hajoo paris viikos mutta vic virtit kestää 4-8 viikkoo. Rock Rock |
Paas 09.02.2004 16:50:01 | |
---|
Ne pellit on sieltä reunoilta ihan mutkalla... Taisit soitella niitä sitten hieman rajunpuoleisesti. :) Takatukat kunniaan! |
Clayrooster 09.02.2004 16:53:21 | |
---|
Siis Taman Stagestarin, se oletus haikka (ja symbaali(t)) on ihan pazkoja.... en suosittele. Niitähän voi vääntää ja kääntää....! "Syö sukset, jos et, aja viikset" |
-Maza- 09.02.2004 18:26:18 | |
---|
Jos jonninverran rajummalla kädellä soittaa, niin melkeen kannattaa kokeilla hiilikuituisia kalikoita, kestää varmasti paaaljon pitempään. Ite oon kanssa käyttäny noita Vaterin 5a:ta, kyllä nekin kestää yllättävän kauan, ja muutenkin tykkään. |
Drummer666 09.02.2004 21:34:21 | |
---|
off-topic: En ole saanut pro-markkeja yli kahden kk:n soiton jälkeen paskaks,soittotyylistä sen verran että olen kova bonzo-fani. Noi Vic Firtin American Classicit(5b) oon totenu omaan makuuni hyviksi komlas kuukausi menossa ja hyvin kestää, soittotyylistä sen verran että olen kova Lombardo fani=)... Ja ne pellit mitä yleens tulee vakiona mukana niin on juuri noita Paiste 101:siä, mitkä ei kestä puhaltamistakaan... Paisteen Rudea kehiin=)... ehkä alottelialle menee Paisteelta vielä 502:kin ehkä 302 kin, riippuen hakkaas lujaa vai hennosti:D "kyllä vain, minulla on enään vain muutama hassu triljoona, horjun tuhon partaalla." -Roope Ankka |
Antti1997 09.02.2004 21:41:16 | |
---|
Joo en mielestäni soita kovin rajusti, mutta joskus tulee innostuttua liikaa... Oon ajatellu joskus ostaa tommosen Paisteen 2002 Ride/crashin mut ostin just ton tuplapedaalin niin en viittis ihan vähään aikaan tehä uusia investointeja. Entäs MyPa? |
hgr 09.02.2004 21:42:39 | |
---|
Ja ne pellit mitä yleens tulee vakiona mukana niin on juuri noita Paiste 101:siä, mitkä ei kestä puhaltamistakaan... Paisteen Rudea kehiin=)... ehkä alottelialle menee Paisteelta vielä 502:kin ehkä 302 kin, riippuen hakkaas lujaa vai hennosti:D Kalliimmat pellit eivät kestä paskaakaan paremmin hakkaamista, ne vain kuulostavat paremmilta. Jos välttämättä haluaa hakata peltejään kaikin voimin, SUOSITTELISIN 302:sta. Ne on halvempi korvata kun ne hajoaa. http://personal.inet.fi/koti/hrdkor/musat |
Antti1997 09.02.2004 21:47:21 | |
---|
Kalliimmat pellit eivät kestä paskaakaan paremmin hakkaamista, ne vain kuulostavat paremmilta. Jos välttämättä haluaa hakata peltejään kaikin voimin, SUOSITTELISIN 302:sta. Ne on halvempi korvata kun ne hajoaa.
KoRRRostan siis, että EN hakkaa peltejäni. Minä en tätä haikkaa pyytänyt, se vain tuli täytenä yllätyksenä. No joo mutta mikähän olis sitten HYVÄlaatuinen haikka jostain keskihintaluokasta? Sithän ei vissiin tarvi ostaa ku ne pellit, meinaan vaan että kai ne käy siihen nykyseen ständiin... Entäs MyPa? |