Aihe: Omistatko triggerit? Millainen on käyttömäärä? 1 | |
---|---|
![]() 06.06.2008 20:19:20 | |
Eli siis haluaisin kovasti tietää että kuinka moni oikeastaan omistaa triggerit ja jos omistaa niin miksi? Katsokaas, kun itse olen ajatellut ostaa triggerit, modulin ja tarvittavat kaapelit mutta kannattaako semmoinen? Käyttötarkoitus olisi äänitellä aloittelija- tason äänitteitä yhtyeen kanssa. Olen käsittänyt että tulee halvemmaksi kun ostaa triggerit kuin kunnon mikserin/ etuasteen ja hyvät mikit. Eli siis kuitenkin, aika kallis paukku siitä tulee jos ostaa vain muutamaa demoa varten ja sitten ei muuten niitä voikaan hyödyntää. Ajattelin, että miten te käytätte omia triggereitänne? Soitteletteko niiden kanssa muutenkin vaan? Kannattaako harrastelijan ostaa triggerit ja moduli? Maksaako itseään takaisin? | |
![]() 06.06.2008 20:32:19 | |
...Niin ja unohdin myös kysyä minun kannalta tärkeän kysymyksen: Kannattaako käyttää triggereinä vaikka niitä Ddrummin triguja vai Axiksen E- Kittiä (eli omistan siis Axiksen pedaalit joihin sopii E- Kit)? Kummat ovat paremmat? | |
![]() 06.06.2008 21:12:32 | |
Eli siis haluaisin kovasti tietää että kuinka moni oikeastaan omistaa triggerit ja jos omistaa niin miksi? Katsokaas, kun itse olen ajatellut ostaa triggerit, modulin ja tarvittavat kaapelit mutta kannattaako semmoinen? Käyttötarkoitus olisi äänitellä aloittelija- tason äänitteitä yhtyeen kanssa. Olen käsittänyt että tulee halvemmaksi kun ostaa triggerit kuin kunnon mikserin/ etuasteen ja hyvät mikit. Eli siis kuitenkin, aika kallis paukku siitä tulee jos ostaa vain muutamaa demoa varten ja sitten ei muuten niitä voikaan hyödyntää. Ajattelin, että miten te käytätte omia triggereitänne? Soitteletteko niiden kanssa muutenkin vaan? Kannattaako harrastelijan ostaa triggerit ja moduli? Maksaako itseään takaisin? Lue ensin tämä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=69226. Antaa varmasti vastauksen kysymyksiisi. Äänitys ja siihen liittyvä laitteisto maksaa paljon enemmän kuin se, että menisitte semi-pro studioon tekemään ne muutamat demot. Usko pois, se opettelu ja kokeilu vie aivan liikaa energiaa itse aktista. Biisit kärsii, ja veikkaan että jää monelta kaiken lisäksi vielä tekemättä kun alkaa sähläämään vehkeillä mistä ei ymmärrä. "Myydään vähän avattu Behrinkeli paketti" Suomi on täynnä eri tasoisia kotistudioita, nyt vaan ilmoitusta väsäämään tai lukemaa.. Head for an eye | |
![]() 07.06.2008 09:47:35 | |
Itseltä löytyy DM5 sekä rolandin basaritriggeri. Tuli aikoinaan hommailtua triggeri ihan treenimielessä. Monimutkaiset basarikikkailut ovat aina kiinnostaneet ja triggerin kanssa harjoittelu on mielestäni helpompaa ja miellekkäämpää, ihan jo senkin vuoksi että kuulen jokaisen iskun tarkasti. Ja triggerihän ei tunnetusti anna mitään anteeksi, eli jos taimi on vähänkään sivussa niin sen kuulee. Toinen kätevä seikka on bändin kanssa soittaminen. Triggerimoduuli on helppo lyödä PA-kamoihin kiinni, jolloin muut bändin jäsenet kuulevat basarin iskut tarkasti. Tästä on erittäin paljon hyötyä jos musiikkissa on runsaasti basarirytmittelyjä ja muuta kikkailua. Soundipuoli DM5:ssa ei ole mitään parhaimmistoa, mutta itse kompensoin sitä Behringerin pikkumikserillä. Tuolla kun hiukan säätää saa orig sampleihin mukavasti luonnetta ja särmää. Mutta tosiaan triggeri on ihan hyödyllinen kapistus reenailuun ja nauhoituksissakin se helpotti ainakin oman bändin työskentelyä, mutta ei sen vempeleen kanssa kannata naimisiin mennä. Välillä tulee revittyä koko kapistus helkattiin ja ihan vain nautittua laatubasarin hyvästä soundista. Triggerin kanssa se rummun laatu on täysin sivuseikka. tsääs | |
![]() 07.06.2008 12:26:45 | |
Kannattaako harrastelijan ostaa triggerit ja moduli? Maksaako itseään takaisin? Sekä että, se vähän riippuu. Nimittäin siitä, mitä ajattelee tehdä noilla, ja kuinka. Jos aikoo vaan vähän kotiäänitellä, niin voi olla tarpeetonta. Ja tuohon viimeiseen kohtaan, eli "maksaako itseään takaisin" voi esittää vastakysymyksen, että maksaako ne rummutkaan itseään takaisin, "se on sällistä kii huutaako tyttö "hii!" kuten sanovat. Jos kuvittelee, että trigut ja moduuli on jotenkin autuaaksitekevä ja parantaa soittoa, niin ei ne kyllä konvehtia tee.. Äänitystilanteessa toki helpot, koska tarkkaa viritystä ei tarvitse, ei tule vuotoja toisista rummuista, kuten mahdollista tavanomaisella tekniikalla, ynnä muuta. Kannattaa käydä tuolla studiotekniikkapalstallakin lukemassa juttuja rumpujen mikittämisestä ym. ja tarvittavista mikeistä. Juttuun tulee melko vähälläkin, vallankin jos tarkoitus olis vain ja ainoastaan jotain omia, esi-demotasoisia juttuja saada narulle. Yllä esitetty mahdollisuus käyttää jonkin pikku-studion palveluksia tunnin-pari on mielestäni ihan vaihtoehto kyllä, totta kai sitä saa ostaa DM-vitosen ja jokusia triguja, jos haluaa ja on harrastusta. Eikäpä ne DM-5:n samplet niin kovin heikkoja edes ole, kyllä se on vähän siitä muustakin kalustosta kiinni, niinkuin sähköisen musiikin puolella kaikki. Eli kannattaa miettiä kokonaisuutta, ja sitä mikä mahdollisesti on se "heikoin lenkki".. Ei muuta kuin jatkoharkintaa vaan kehiin!!
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 07.06.2008 13:21:54 | |
Sita paitsi ne DM viitosen soundit on noin sata kertaa paremmat kuin aloittelija saa silla ensimmaisella kotistudiopaketillaan aikaiseksi moneen vuoteen... | |
![]() 07.06.2008 21:56:59 | |
Lue ensin tämä http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=30&t=69226. Antaa varmasti vastauksen kysymyksiisi. Juupa juu... Olen ollut jonkun aikaa jäsen täällä Mnetissä ja on tullut luettua muutamaan otteeseen. Ja onhan tuo palsta vastannut moniinkin kysymyksiini, mutta muutamiin en ole löytänyt minulle selventäviä vastauksia--> hence, laitoin oman kyselyn aiheistani. Äänitys ja siihen liittyvä laitteisto maksaa paljon enemmän kuin se, että menisitte semi-pro studioon tekemään ne muutamat demot. Niin, samaan tulokseen olen päätynyt vaikka en ole pahemmin vielä studiovuokriin tutustunut. Usko pois, se opettelu ja kokeilu vie aivan liikaa energiaa itse aktista. Biisit kärsii, ja veikkaan että jää monelta kaiken lisäksi vielä tekemättä kun alkaa sähläämään vehkeillä mistä ei ymmärrä. Hmm, kyllä minulla on ymmärrystä mielestäni trigujen ja modulin toiminnasta, vaikkakin kokemus on nollissa. Mutta hyvä kuulla mielipiteesi, että vie liikaa energiaa. Suosittelisitko sitten mikkejä sen sijaan, JOS suljetaan studiolainailut pois? | |
![]() 07.06.2008 22:10:00 | |
Sekä että, se vähän riippuu. Nimittäin siitä, mitä ajattelee tehdä noilla, ja kuinka. Jos aikoo vaan vähän kotiäänitellä, niin voi olla tarpeetonta. Ahh, kiitos! Kyllä alkaa jo pää kääntymään tässä vähitellen. Ja tuohon viimeiseen kohtaan, eli "maksaako itseään takaisin" voi esittää vastakysymyksen, että maksaako ne rummutkaan itseään takaisin, "se on sällistä kii huutaako tyttö "hii!" kuten sanovat. Ihhihhii... No mutta siis muotoillaan uudestaan: Jääkö kalvamaan että maksoit niistä liika verrattuna käyttöasteeseen? Jos kuvittelee, että trigut ja moduuli on jotenkin autuaaksitekevä ja parantaa soittoa, niin ei ne kyllä konvehtia tee.. Äänitystilanteessa toki helpot, koska tarkkaa viritystä ei tarvitse, ei tule vuotoja toisista rummuista, kuten mahdollista tavanomaisella tekniikalla, ynnä muuta. Juu ei näitä minun soittokykyjä voi taidoksi kutsua ja en odotakaan triggereiden asiaa parantavan. Sitä varten on masturbointi ja poikamies- illat. Olen niihin vain osittain kallistunut koska ollaan koitettu äänittää bändin kanssa kellarissa humppaa mutta kun rummut ja ETENKIN basari jäävät pahasti kitaroiden alle, etenkin kun käytössä vain kaksi mikkikanavaa. Kannattaa käydä tuolla studiotekniikkapalstallakin lukemassa juttuja rumpujen mikittämisestä ym. ja tarvittavista mikeistä. Tehty jo ajat sitten :D Juttuun tulee melko vähälläkin, vallankin jos tarkoitus olis vain ja ainoastaan jotain omia, esi-demotasoisia juttuja saada narulle. Niin sitä luulisi mutta ei ainakaan toistaiseksi ole kaksi mikkiä riittänyt. Yllä esitetty mahdollisuus käyttää jonkin pikku-studion palveluksia tunnin-pari on mielestäni ihan vaihtoehto kyllä, totta kai sitä saa ostaa DM-vitosen ja jokusia triguja, jos haluaa ja on harrastusta. Eikäpä ne DM-5:n samplet niin kovin heikkoja edes ole, kyllä se on vähän siitä muustakin kalustosta kiinni, niinkuin sähköisen musiikin puolella kaikki. Eli kannattaa miettiä kokonaisuutta, ja sitä mikä mahdollisesti on se "heikoin lenkki".. Ei muuta kuin jatkoharkintaa vaan kehiin!! Juu, pidetään jäissä varmaan toistaiseksi trigut. Kiitos viisaudesta! | |
![]() 08.06.2008 09:18:36 | |
Juupa juu... Olen ollut jonkun aikaa jäsen täällä Mnetissä ja on tullut luettua muutamaan otteeseen. Ja onhan tuo palsta vastannut moniinkin kysymyksiini, mutta muutamiin en ole löytänyt minulle selventäviä vastauksia--> hence, laitoin oman kyselyn aiheistani. Niin, samaan tulokseen olen päätynyt vaikka en ole pahemmin vielä studiovuokriin tutustunut. Hmm, kyllä minulla on ymmärrystä mielestäni trigujen ja modulin toiminnasta, vaikkakin kokemus on nollissa. Mutta hyvä kuulla mielipiteesi, että vie liikaa energiaa. Suosittelisitko sitten mikkejä sen sijaan, JOS suljetaan studiolainailut pois? Ok, sorry! Sain vain alkuperäisestä kysymyksestä sellaisen kuvan että tiedät noista vehkeistä yhtä paljon kuin mato maanpäällisestä elämästä.(niin kuin allekirjoittanutkin) IMO, mikeillä ja mikserin kautta koneelle tai nauhurille mutta voit myös trigata pöntöt samalla. Triggauksen voi tietysti tehdä jälkikäteenkin, niinkuin usein on tapana. Symbaaleihin ja ambiensiin tarvitset kuitenkin mikit, muuten soundaa kyllä liikaa Pet shop boysilta ;) Head for an eye | |
![]() 08.06.2008 12:19:11 | |
Itse omistan trigut, ovat olleet kohta noin 6 vuotta. Tomi ja snare triguja olen käyttänyt kerran ja basaritriguja käytän jatkuvasti treenatessa. Tossa jos lähdetään miettimään, että kannattaako trigut ja modulihommata, niin sanon mielummin näin, että hommaa kohtalaiset sähkökannut ja nauhoittele niillä demot. Ei vuotoja ym. Jos sulla on trigut sekä moduli ja nauhoitat pellit livenä, niin silloin tulee vuotoa overheadeista. Ellet käytä sitten mesh-kalvoja.. jolloin se on käytännössä sama asia kuin sähkörummut. Itse nauhoitettiin yksi levy tuolla tavalla että pellit livenä ja rummut mesh-kalvoilla. Tuloksia voit kuunnella www.evilion.net Joka tapauksessa hinta menee samoihin triguilla ja modulilla kuin sähkörummuilla... noo, ehkä sähkikset on hivenen kalliimmat... | |
![]() 08.06.2008 22:38:45 | |
Ahh, kiitos! Kyllä alkaa jo pää kääntymään tässä vähitellen. Toki ja tottakai se on aivan siitä omasta tarpeesta/mieltymyksestä kiinni mitä ostelee.. ;) Eihän tietenkään ole ilmaista sellainenkaan satsi, että ostaa _kunnolliset_ basarimikin, 3-4 tomimikkiä, 2 viisseiskaa, ja pari overipuikkoa. Ja mikserin. Mutta nää on näitä win-win tilanteita.. Ihhihhii... No mutta siis muotoillaan uudestaan: Jääkö kalvamaan että maksoit niistä liika verrattuna käyttöasteeseen? Nääh, soittokamoihin satsattuja rahoja ei parane murheisena pohtia.. Ja kyllä mulla noille käyttöäkin tulee, sekä itellä, studiossa ja myös toisinaan "naapurikämpän" bändin rumpalilla ovat lainassa.. Vähemmän käyttöastetta tulee noille 80-luvun innovatiivisille ja mullistaville keksinnöille joita treenikseltä/kotoa löytyy, niinku SynDrumeille ja Simmonseille.. =) Juu ei näitä minun soittokykyjä voi taidoksi kutsua ja en odotakaan triggereiden asiaa parantavan. En tarkoittanu epäkohtelias olla.. ;) Itekään kovin kummoinen rumpali ole, vaan onhan sitä tullu jo hieman aikaa soiteltua...
![]() 12.06.2008 16:51:27 | |
Itse omistan trigut, ovat olleet kohta noin 6 vuotta. Tomi ja snare triguja olen käyttänyt kerran ja basaritriguja käytän jatkuvasti treenatessa. Tossa jos lähdetään miettimään, että kannattaako trigut ja modulihommata, niin sanon mielummin näin, että hommaa kohtalaiset sähkökannut ja nauhoittele niillä demot. Ei vuotoja ym. Jos sulla on trigut sekä moduli ja nauhoitat pellit livenä, niin silloin tulee vuotoa overheadeista. Ellet käytä sitten mesh-kalvoja.. jolloin se on käytännössä sama asia kuin sähkörummut. Itse nauhoitettiin yksi levy tuolla tavalla että pellit livenä ja rummut mesh-kalvoilla. Tuloksia voit kuunnella www.evilion.net Joka tapauksessa hinta menee samoihin triguilla ja modulilla kuin sähkörummuilla... noo, ehkä sähkikset on hivenen kalliimmat... Kiitos, arvon herra! Oli hyvä että muistutit sähkiksistä sillä olen ajatellut ostaa moiset tässä pari vuotta, etenkin kun oma setti on aina 50 km päässä per suunta. Ja kiitos myös musiikkinäytteestä! Hyvää kamaa ja rummut kuulostivat hienoilta! | |
![]() 12.06.2008 16:54:02 (muokattu 12.06.2008 16:54:15) | |
Ok, sorry! Sain vain alkuperäisestä kysymyksestä sellaisen kuvan että tiedät noista vehkeistä yhtä paljon kuin mato maanpäällisestä elämästä.(niin kuin allekirjoittanutkin) Eipä ongelmaa :) IMO, mikeillä ja mikserin kautta koneelle tai nauhurille mutta voit myös trigata pöntöt samalla. Triggauksen voi tietysti tehdä jälkikäteenkin, niinkuin usein on tapana. Symbaaleihin ja ambiensiin tarvitset kuitenkin mikit, muuten soundaa kyllä liikaa Pet shop boysilta ;) Olihan Pet Shopeilla se joku hyvä biisi, mikä se oli... Joku "Go West" tms... Ei muuta kuin tribuutti- yhtye kasaan ;D No mutta siis joo, kyllä ne mikit varmaan voiton vie triggerien yli minun tapauksessa. On sellainenkin paha tapa että jättää usein basarin kalvoon nuijan nojaamaan soiton ohessa ja tämä tiettävästi ei toimi yhtään sovussa triggereiden kanssa. | |
![]() 12.06.2008 16:57:52 | |
Nääh, soittokamoihin satsattuja rahoja ei parane murheisena pohtia.. Tuon kun pystyisi sisäistämään... :) Ja kyllä mulla noille käyttöäkin tulee, sekä itellä, studiossa ja myös toisinaan "naapurikämpän" bändin rumpalilla ovat lainassa.. Vähemmän käyttöastetta tulee noille 80-luvun innovatiivisille ja mullistaville keksinnöille joita treenikseltä/kotoa löytyy, niinku SynDrumeille ja Simmonseille.. =) Hahhah, vai semmoisia hörhötyksiä! Mutta joo, kyllähän niille siis ilmeisesti käyttöä olisi oston jälkeen mutta luulen silti että en hanki. En tarkoittanu epäkohtelias olla.. ;) Itekään kovin kummoinen rumpali ole, vaan onhan sitä tullu jo hieman aikaa soiteltua... Et voi mitenkään loukata minua soittoni suhteen, miten en sitä itse olisi jo tehnyt :P Hirveää räpellystä oma soitto, hävettää aina kun on nauhoitellut ja kuuntelee jälkeenpäin. Mutta siis nontaken ja kiitos. | |
![]() 13.06.2008 01:17:38 | |
Hahhah, vai semmoisia hörhötyksiä! Mutta joo, kyllähän niille siis ilmeisesti käyttöä olisi oston jälkeen mutta luulen silti että en hanki. Semmosia, olenhan "relic"-kerhossa.. Eikäpä nuo parikyt vuotta vanhat analogivehkeet oo huonoja.. ;) Jos tulee hankittua, uskoisin, että tulee myös käytettyä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)