efunkelist 04.05.2008 22:37:20 (muokattu 05.05.2008 13:08:30) | |
---|
Vein treenikselle mun hughes&kettner studio84-vahvistimen. (aiemmin nimellä studio 20) ja oli kyllä mahtia laittaa mastervolume täysille ja luukuttaa 2x12" -kaapin läpi. rokkia soitettiin (siis bänditreenit, ei vain omaa kivaa) ja rokkia oli soundi. gaini puolillaan. heviähän siitä ois tullu jos täysille nostais. puhtaillekin riitti headroom meidän musiikissa. EDIT: vahvistin on siis kahdella EL84-pääteputkella ja manuskan mukaan 18W tehoja vaikka sitä myytiin "20-wattisena" silloin kun sitä vielä valmistettiin. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
PekKampela 05.06.2008 22:16:19 | |
---|
Oli pakko kaivaa tämä JuSun näpsäkkäästi aloittama ketju esiin ja esittää asiani: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=241661 Auttakaa minua, arvon toverit! Olen ollut tuskissani koko kevään tämän vahvistinasian suhteen. Saa tarjota pikaviestillä omaansa tai ylipäätänsä antaa vinkkejä tässä ketjussa. Muusta setupista sen verran, että käytän paria vähän erityylistä telecasteria. Ulkoisia efektejä yms. pyrin välttäämään/en vaan osaa käyttää. Musiikkityylit ovat lähinnä maastossa folk-soul-pop-rock. Kiittäen ja kunnioittaen, PT Ota yhteyttä. |
Numb 06.06.2008 19:32:54 | |
---|
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Kivijalka 06.06.2008 19:35:52 | |
---|
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Numb 06.06.2008 19:49:11 | |
---|
No jos jotakin pitäisi sanoa niin ehkäpä se olisi Voxfender tai Fendervox. Vaan ei ole Kränkki ei, vaan enämpi tuota vitnage osaastoa :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
Kivijalka 06.06.2008 19:52:18 | |
---|
No jos jotakin pitäisi sanoa niin ehkäpä se olisi Voxfender tai Fendervox. Vaan ei ole Kränkki ei, vaan enämpi tuota vitnage osaastoa :) Näin arvelinkin, kunhan tsoukkitarkoituksessa heitin lisävaihtoehdot sivuosumakohteiksi. :) I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
LaXu 06.06.2008 20:06:21 | |
---|
Oli pakko kaivaa tämä JuSun näpsäkkäästi aloittama ketju esiin ja esittää asiani: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=241661 Auttakaa minua, arvon toverit! Olen ollut tuskissani koko kevään tämän vahvistinasian suhteen. Saa tarjota pikaviestillä omaansa tai ylipäätänsä antaa vinkkejä tässä ketjussa. Muusta setupista sen verran, että käytän paria vähän erityylistä telecasteria. Ulkoisia efektejä yms. pyrin välttäämään/en vaan osaa käyttää. Musiikkityylit ovat lähinnä maastossa folk-soul-pop-rock. Mikäpäs tuossa sun Ricstonessa on vikana? Eikös sen pitäisi olla juurikin sun tyyleihin sopiva? En ole moista ikinä kokeillut enkä varmaan nähnytkään. |
Ziggy Bubba 06.06.2008 21:07:37 (muokattu 06.06.2008 21:08:45) | |
---|
Kovasti ovat nuo Mesan Expressit himottaa, hinta vaan on just tällä hetkellä turhan kova - joutuu vielä pitkä pennin heittämään Studiotonesta irtoavan rahan päälle ennenkuin Mesa irtoaa. Ei kait auta kuin seurailla toria ja laittaa senttejä sukanvarteen :) Kertokaas Expressien omistajat / masiinoita testanneet miten hyvin nuo pelittävät ns. makkarivolyymeillä, tuolla 5 watin tehokytkennällä luulisi jotain tekevän hiljaisellakin. Ai niin, ja mites nuo 25- ja 5-wattiset eroavat soundin puolesta toisistaan? "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
Kivijalka 06.06.2008 21:32:49 | |
---|
Kovasti ovat nuo Mesan Expressit himottaa, hinta vaan on just tällä hetkellä turhan kova - joutuu vielä pitkä pennin heittämään Studiotonesta irtoavan rahan päälle ennenkuin Mesa irtoaa. Ei kait auta kuin seurailla toria ja laittaa senttejä sukanvarteen :) Kertokaas Expressien omistajat / masiinoita testanneet miten hyvin nuo pelittävät ns. makkarivolyymeillä, tuolla 5 watin tehokytkennällä luulisi jotain tekevän hiljaisellakin. Ai niin, ja mites nuo 25- ja 5-wattiset eroavat soundin puolesta toisistaan? Itse olin Expressiä ostamassa kunnes sitten pääsin lähiputiikissa moista testaamaan. Puhtaat ja pikkurosot olivat kyllä aivan "ok" mutta tuo high gainiksi tarkoitettu burn-kanava oli sanalla sanoen aivan paska. Paljon laajasaundisempiakin vahvistimia löytyy kyllä ja paljon halvemmalla. En laittaisi moiseen rahojani enkä sitten laittanutkaan. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Ziggy Bubba 06.06.2008 21:43:22 (muokattu 06.06.2008 21:44:24) | |
---|
Itse olin Expressiä ostamassa kunnes sitten pääsin lähiputiikissa moista testaamaan. Puhtaat ja pikkurosot olivat kyllä aivan "ok" mutta tuo high gainiksi tarkoitettu burn-kanava oli sanalla sanoen aivan paska. Paljon laajasaundisempiakin vahvistimia löytyy kyllä ja paljon halvemmalla. En laittaisi moiseen rahojani enkä sitten laittanutkaan. Jaa, mielenkiintoista. Tuo hi-gain -osasto ei mua tossa niin paljoa kiinnostakaan, sen verran tykkään od-pedaaleilla maustella hommaa. Oon kyllä itekkin kuullut, ettei tuo ole niin vahva isoilla säröillä kuin esim. vanhat F-sarjalaiset, mutta puhtaita ja pienempiä rosoja olen kuullut taas kovasti kehuttavan (niitä on verrattu jopa näihin Road Kingeihin, Lone Stareihin yms.). Pitää varmaan käydä itekin laitteen todellinen luonne joku päivä testaamassa... Mikä sitten olisi se "laajasaundisempi" ja halvempi vaihtoehto (huom. lähinnä kotikäyttöön, suht pienille volyymeille, ehkä keinokuormalla kevyesti autettuna)? "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
Kivijalka 06.06.2008 21:51:55 | |
---|
Mikä sitten olisi se "laajasaundisempi" ja halvempi vaihtoehto (huom. lähinnä kotikäyttöön, suht pienille volyymeille, ehkä keinokuormalla kevyesti autettuna)? Menee taas omien lelujen kehumiseksi ja siten menettää kaiken uskottavuutensa tä suositus, mutta Orangeja kannattaa käydä testaamassa. Vaikka watteja onkin useampi niin hyvin toimiva master-volume tekee kotona soittamisestakin hyvin helppoa. Tokihan tuon Mesan hinnalla saa lähes minkä tahansa muunkin vahvistimen, eli valinnanvaraa riittää. Kochiakin olisin voinut suositella mutta jos sellainen on jo lentämässä taloudesta pihalle niin mistäpä minä mitään tiedän? :P I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Mikäpäs tuossa sun Ricstonessa on vikana? Eikös sen pitäisi olla juurikin sun tyyleihin sopiva? En ole moista ikinä kokeillut enkä varmaan nähnytkään. Eipä tuossa Rikstonessa mitään vikana ole, paitsi että ovat todellakin harvinaisia eivätkä tunnu olevan kovinkaan IN näillä myyntimarkkinoilla. Sanotaanpa kuitenkin, että kyllä se enemmän rock on kuin folk. Minä taas edustan enemmänkin jälkimmäistä vaikka lokeroiminen ylipäänsä typerää onkin. Ei minun nykyisin tarvitsemilla volymeilla saada tuon laitteen potentiaalia vielä esiin. Toki asiaan pystyisi varmasti putkituksella vaikuttamaan. Kaksi EL34:sta ovat kuitenkin melko "marsumaisen" tanakka voiman lähde. Itse tuppaan kaatumaan Amerikkoihin. Saa muuten tulla testaamaan ja näkemään. Ja vaikka ostamaan! Täytyypä vielä kertoa ja kiittää - olen saanut rutkasti hyviä tarjouksia. Uskon, että niistä löytyy se sopiva. Monsterista: Tuo El Matador on varmasti mahtava. Ehkä pikkaisen liian tehokas, 'pramea' ja hintava minulle vaikka tuo tonni ei todellakaan ole paha. Lisäksi sen nykyinen malli, El Mariachi, sisältää pari ominaisuutta, jotka soisin tuossakin olevan. Ostaisin, jos tarvisin/pystyisin. Terkut Kouvolaan tässä välissä ;) MUOK. Ja toki lähetän terkkuja myös Forssaan. Hym. Ota yhteyttä. |
Ziggy Bubba 06.06.2008 22:22:46 (muokattu 06.06.2008 22:31:45) | |
---|
Menee taas omien lelujen kehumiseksi ja siten menettää kaiken uskottavuutensa tä suositus, mutta Orangeja kannattaa käydä testaamassa. Vaikka watteja onkin useampi niin hyvin toimiva master-volume tekee kotona soittamisestakin hyvin helppoa. Tokihan tuon Mesan hinnalla saa lähes minkä tahansa muunkin vahvistimen, eli valinnanvaraa riittää. Kochiakin olisin voinut suositella mutta jos sellainen on jo lentämässä taloudesta pihalle niin mistäpä minä mitään tiedän? :P Jep, kiitoksia vinkeistä. Tuo Studiotone ajaa kyllä asiansa tällä hetkellä oikeastaan varsin hyvin, mutta tuhdimpi säröosasto "herää eloon" vasta kun sitä tuuppaa od-pedaaleilla. Yksinään tuo kuulostaa hyvältä lähinnä pienemmillä säröillä, olisi mukavaa jos vaffarista saisi omaa korvaa miellyttävää ruttua myös niistä pikkurosoista ylöspäin. Toisaalta Full-Driven ja Direct Driven kanssa tuosta saa todella mehukkaita soundeja ulos, ei siinä mitään. Ihminen se vaan kaipaa aina jotain uutta ja ihmeellisempää, vaikka hommat olisivatkin mukavasti reilassa :) Noita Orankeja olen myös pohtinut, mutta ne tuppaavat olemaan aikas tyyriitä - jos siis säätövaraa ja ominaisuuksia lähtee hakemaan. Tuo teikäläiseltäkin löytyvä Rocker on kyllä kiinnostava peli, mutta se vaan vaikuttaa suht pelkistetyltä.... Oliko se niin, ettei tuossa ole efektilooppia? Se kyllä olisi ehkäpä tarpeen, sen verran reilusti tulee noita kaikuja ym. käytettyä säröjen kanssa. E: Saa muuten ehdotella myös Studiotoneen esim erilaisia putkia, noita kun en ole vehkeeseen vaihtanut tai asiaan kummemmin perehtynyt... E2: Toinen vaffari jota olen miettinyt (ja nopeasti testaillut) on H&K:N Switchblade. Siitä löytyi juuri sitä monipuolisuutta mitä olen hakemassa, nopeassa testissä ei luonnollisesti tullut vahvarin luonne täysin selväksi, mutta tuo masiina toimi myös isolla rutulla melko mukavasti.... "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
Kivijalka 06.06.2008 22:43:59 | |
---|
Oliko se niin, ettei tuossa ole efektilooppia? Se kyllä olisi ehkäpä tarpeen, sen verran reilusti tulee noita kaikuja ym. käytettyä säröjen kanssa. Rockerissa ei tosiaan looppia ole, vasta 50 wattisesta versiosta moinen ominaisuus löytyy. Itseäni moinen ei haittaa koska en looppiin meneviä efektejä käytä, mutta muille suosittelisin kyllä reverbillä ja loopilla varustettua isoveljeä. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Ziggy Bubba 06.06.2008 22:58:09 (muokattu 06.06.2008 22:59:24) | |
---|
Rockerissa ei tosiaan looppia ole, vasta 50 wattisesta versiosta moinen ominaisuus löytyy. Itseäni moinen ei haittaa koska en looppiin meneviä efektejä käytä, mutta muille suosittelisin kyllä reverbillä ja loopilla varustettua isoveljeä. Hmm. Tuossa tulee vaan (mahd.) ongelmaksi tuo iso teho käyttötarkoitukseen nähden. Toki sen voisi saada hillittyä jossain määrin keinokuormalla... Toisaalta esim. Switchblade on samantehoinen, mutta se kuulosti oikein passelilta pienilläkin volyymeillä. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
Kivijalka 06.06.2008 23:04:57 | |
---|
Hmm. Tuossa tulee vaan (mahd.) ongelmaksi tuo iso teho käyttötarkoitukseen nähden. Toki sen voisi saada hillittyä jossain määrin keinokuormalla... Toisaalta esim. Switchblade on samantehoinen, mutta se kuulosti oikein passelilta pienilläkin volyymeillä. Orangeissa perinteisesti on varsin hyvin toimiva master-volume, joten mahdollista on että tuo suurempi Rockerverbikin toimii samalla tavalla. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Ziggy Bubba 06.06.2008 23:06:49 (muokattu 06.06.2008 23:07:35) | |
---|
Orangeissa perinteisesti on varsin hyvin toimiva master-volume, joten mahdollista on että tuo suurempi Rockerverbikin toimii samalla tavalla. Piru vie, tuohan on vaan vielä Expressejäkin selkeästi kalliimpi. Tuohon hintaan saa "Boogieltakin" jo vaikkas mitä - säätövaraa ja ominaisuuksia on noissa ihan eri tavalla... Tuo ei toki meinaa että ne olisivat sen parempia. Pitääpä ottaa aiheesta selvää. "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks |
efunkelist 07.06.2008 05:13:55 | |
---|
Rocker 30 comboa testasin ja melko persoonallinen oli se. Clean kanavassa ei ollut muuta säätöä kuin volume, mutta ei se muuta tarvinnutkaan. Sen verran kiva soundi siinä oli. Terve ja tasapainoinen. Säröpuoli taas EQ:sta huolimatta oli tosi kalskea ja jätti kylmäksi meikäläisen. Niin kevyen kuin mediumin roson puolelta kuin "high gainin" joka minusta ei ollut high gain ollenkaan. Rocker 50 taas on "runsaista" tehoista huolimatta kiva niin hiljaa kuin kovaa soitettaessa. *subjektiivista* "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) |
Kivijalka 07.06.2008 13:23:29 | |
---|
Rocker 30 comboa testasin ja melko persoonallinen oli se. Clean kanavassa ei ollut muuta säätöä kuin volume, mutta ei se muuta tarvinnutkaan. Sen verran kiva soundi siinä oli. Terve ja tasapainoinen. Säröpuoli taas EQ:sta huolimatta oli tosi kalskea ja jätti kylmäksi meikäläisen. Niin kevyen kuin mediumin roson puolelta kuin "high gainin" joka minusta ei ollut high gain ollenkaan. Rocker 50 taas on "runsaista" tehoista huolimatta kiva niin hiljaa kuin kovaa soitettaessa. *subjektiivista* Lieneekö ollut jotain vikaa Rocker 30:n putkissa? Noidenhan kai pitäisi olla todella pitkälle sama peli eri tehoilla. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
kojones 07.06.2008 13:55:58 (muokattu 07.06.2008 14:07:51) | |
---|
Lieneekö ollut jotain vikaa Rocker 30:n putkissa? Noidenhan kai pitäisi olla todella pitkälle sama peli eri tehoilla. Ääh, 6V6:than tuossa Rockerverbissä olikin. Kuitenkin. Rocker 2 X EL34 A-luokassa. |