Aihe: 12 china komppaaminen
1
jaker_
05.06.2008 19:12:41
eli kyselisin, että kannattaako tommosella 12 tuumasella kompata meinaan vaan, että kestääkö se nii hyvin komppaamista mitä isompi pelti
sahkuifk
05.06.2008 19:18:06
Jos se kuulostaa susta hyvältä niin komppaa hei vaan.
Meidän treenikämpän ikkunasta näkyy route 66, onhan sekin jo jotain matkalla menestykseen.
Progressor
05.06.2008 20:12:15
Lisäisin tuohon edelliseen, että komppaaminen ei sitten tarkoita samaa kuin täysiä hakkaaminen.
Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään.
S.M.A.K.
Bacchus
05.06.2008 20:28:46
Ei kestä niin hyvin eikä tatsikaan välttämättä ole paras mahdollinen, mutta sitä tulee kuitenkin soitettua maltillisemmin, joten ei peitä kaikkea allensa. Soundi tietenkin on väkisinkin korkeampi kuin isommissa chinoissa.
Anti-Matter Manifesto
jazzmies
05.06.2008 22:43:57
Lisäisin tuohon edelliseen, että komppaaminen ei sitten tarkoita samaa kuin täysiä hakkaaminen.

Aivan, ja jos tarkkoja ollaan, komppaaminen tarkoitaa melodian tukemista ja täydentämistä, joten vuorovaikutteinen, spontaani soittotapa on komppausta. Aloittaja tarkoittanee rytmin pitämistä, eli taimin vätkyttämistä pieneen kiinalaistyyppiseen tehostesymbaaliin.

Mutta jos komppauksesta on kysymys, voidaan fillien soittokin ymmärtää osana sitä, eli siitä vaan kiinasymbaalin kimppuun, mutta jos rytminpidosta on kysymys, niin 20" Swish on rautaa!
Oiligi. Aaltonen elämä kans oikeesti kiinnosta. Ronnie Österberg. Muutenki mua kinnosta hirvesti tausta. Henkilökuva on tarkea.
Muovinen
06.06.2008 12:14:02

20" Swish on rautaa!

Jepp!

Kyllä siihen pienempäänkin chinaan komppailee, mutta hirveän kauan sitä ei jaksa kuunnella.
seppo i
06.06.2008 16:58:49
Wuhan on tarvittaessa äänekäs pelti, mutta siitä löytyy myös hiljempaa soitettaessa miellyttävän matala lyhyt kahahdus. Juuri sellainen, joka ei hyppää raakana silmille, ja jota on isojen peltimerkkien kiinareista vaikea löytää. Siinä yksi syy, miksi Swish meni aikoinaan vaihtoon. Mutta sehän olikin rautaa :P
Point
06.06.2008 19:53:33
Kyllähän sinä siihen kompata voit, jos se sinusta kuulostaa hyvältä. Pitäisi kestää, jos tekniikka on kunnossa. Komppikiinaksi ottaisin itse 18" tuumaisen, isomman soundin ja tatsin vuoksi. Mutta sitä ei kysytty...
Strumbali
06.06.2008 21:06:48 (muokattu 06.06.2008 21:11:27)
Isompi china on monipuolisempi dynamiikan suhteen = siitä saa enemmän erilaisia ääniä, kuin pienemmästä. Sama, kuin vertaa splashia ja normaali crashia. Splashista saa irti "spalshin" ja pienestä chinasta "chihahduksen".

Isommissa kokoluokissa voi lyönnin voimakkuudella ja lyöntikohdalla pelata jonkun verran soundin suhteen. Toki, isommat syttyvät hitaammin, jos on kiirus. Kokeile (mahdollisuuksien mukaan). Itse olen päätynyt 18'' kokoon (14'', 16'', 17'', 20'' jälkeen). Ei ole olemassa väärää chinaa, jos itse pidät soundista. Kuten ei rummuissakaan väärää rumpumerkkiä. ns. täydellisyydessä voi tulla vastaan sitten hinta ja käyttötarkoitus. Eli mikä on riittävää omaan käyttöön. Kamojen kolhiintuminen ja hajoaminen harmittaa aina.
Kailis
08.06.2008 17:37:39

Voihan sitä "kompata" vaikka 6" splashiin herrajumala. Kokeile ja hämmästy.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)