Jeff Beef 06.06.2008 12:26:29 | |
---|
Joo, elikkä aiheena olisi 1x12 kaapit. Onko näistä siis mihinkään? siis jos verrataan esim 2x12 ja jopa 4x12 kaappeihin. pitäisi hommata kaappia nupille joka olisi helppo roudata, toimisi kotona ja bändin kanssa. auttakaa tietämätöntä. |
tommiot 06.06.2008 12:27:36 | |
---|
Mesa Thiele 1x12. En oo ite kokeillut, mutta kehuvat. |
Antti1 06.06.2008 12:30:47 | |
---|
Joo, osta toi Mesa. Mulla on tällä hetkellä kotona Orangen näkemys aiheesta ja se ei ole mitenkään ihmeellinen. Siinä on V30 elementtinä, mutta ilmeisesti rakenteen vuoksi se soundi on jotenkin paljon pehmeämpi ja rouheampi, kuin mitä vastaavat viritykset yleensä tolla elementillä. Ei mikään supertiukka soundi siis, enemmänkin rock. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
duc 06.06.2008 12:30:51 | |
---|
Mesan pikkukaappia olen jonkin verran kuunnellut, toimii kyllä hyvin. |
hannlain 06.06.2008 13:17:52 | |
---|
Mulla on tuo Mesan Thiele ja se on kyllä toiminut hyvin. On muhkee soundi, vaikka onkin pienikokoinen. Lähinnä oon käyttäny sitä kotona räkin perässä, mutta myös testannu treeniksellä Mesan F30 1x12" -combon kanssa (combon oma kaiutin oli kytketty pois päältä). Verrattuna tuohon combon omaan avoimessa kotelossa olevaan V30:een Thielen soundi oli huomattavasti parempi. Bassot pysyi tiukkana, vaikka niitä Thielen kanssa oli enemmän (jos nyt F30:n särösoundi kovin tiukka voi olla, heh). En ole vierekkäin päässyt testaamaan isompien kaappien kanssa, joten Thieleä verrattuna 2x12" tai 4x12" -kaappeihin ei pysty kommentoimaan. Tuossa Thielessähän bassoa korostetaan refleksiputkilla. Mikitettynä tuo muhkea basso ei tule niin hyvin esiin kuin miltä se soittotilassa kuulostaa. Eli, jos meinaat nauhoitella, tuo seikka kannattaa ottaa huomioon refleksiperiaatteella toimivien kaappien kanssa. -Hannu |
Antti1 06.06.2008 13:22:00 | |
---|
Mikitettynä tuo muhkea basso ei tule niin hyvin esiin kuin miltä se soittotilassa kuulostaa. Tuokin riippuu vähän siitä, että miten mikittää ja että onko se botnen lisäys ylipäätään tarpeellinen. Jokatapauksessa se toisto on kyllä alapäästä voimakkaampi refleksitaajuuteen saakka myös läheltäkin mikittäessä. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
Sebamed 06.06.2008 13:46:04 | |
---|
Alunperin minun piti hommata Kochin oma pikku kaappi Studiotone-nupin kaveriksi, mutta en jaksanut odotella. Lampsin Musamaailmaan ja hankin Bogner Cube-kaapin. Liikkeessä oli sekä V30 ja Classic 80 kaiuttimilla olevat versiot. Nappasin V30-mallin. +Sopivan kokoinen, mainio soundi, nätti kun mikä (tosin eri pari), laatu, ei tarvinnut tilailla -Aiheutti mietoa Bogner-kuumeilua, aika kallis En ole ollut paljoa tekemisissä isompien kaappien kanssa, joten en osaa kommentoida eroja. Suosittelen tutustumaan. Ai niin. Kehuvat ü. |
|
Kivijalka 06.06.2008 17:20:54 | |
---|
Minulla on kahden Orange 1x12 kaapin ministack käytössä ja Marshallin 4x12 on nyt lähdössä noiden tieltä kiertoon. Marsussa on kyllä sitä pömisevää alapäätä enemmän mutta eivät nuo Orangit kuitenkaan mielestäni munattomilta saundaa, hieman täsmällisemmiltä vain. I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
JuSu 06.06.2008 17:26:34 | |
---|
hankin Bogner Cube-kaapin. Mulla on myös Bognerin 1x12", tosin mallia Shiva. Vähän isompi kooltaan kuin tuo Cube, mutta on kyllä mainio komero. Soundi on iso ja tukeva. JuSu Äitimme kutsuu taas vieraantuneita poikiaan. |