Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Anna Eriksson ja rock
1 2 3 4 5
Bonham
06.06.2008 12:34:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Turun Sanomat:
 
Ajassa
Anna Eriksson lyttää suomirockin
Helsinki, STT
Iskelmälaulaja Anna Eriksson haukkuu Image-lehden haastattelussa koko suomirockin pystyyn.
- Suomalainen rock on tällä hetkellä teennäisempää kuin koskaan aikaisemmin, ja siksi iskelmä on tulossa takaisin, Eriksson sanoo.
- Nykyrock on täynnä pullamössösukupolven pateettista angstia. Se on suorastaan vitsikästä, laulaja jatkaa.
Anna Eriksson syyttää suomalaista nykyrockia myös valheellisuudesta.
- Vaikka rockissa yritetään yhä pitää yllä kuvaa kapinallisuudesta, rock-laulajathan on ihan täysin keskiluokkaisia, niillä on hemmetin hirsihuvilat ja leasing-BMW:t.
- Ei joku lievä alkoholismi auta siihen, että yritetään luoda jotain rock-imagoa, Eriksson jyrisee Imagen sivuilla.
 
Julkaistu 6.6.2008 12:01:05
 
No, oikeassa vai ei??
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Lego
06.06.2008 12:35:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hah, on vaan katkera kun Sipe meni ja vaihtoi tsirbulaa :D
 
Conrad Lant
06.06.2008 12:38:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pullamössösukupolven pateettista angstia
 
Ainakin terminologia on ns. haussa.
 
Pullamössösukupolvi = nykyiset viisikymppiset. Sitä nuoremmilla tuskin ko. herkusta on omaa kokemusta.
 
Pateettinen = mahtipontinen. Tämännäköistä ahdistusta ei ole vielä tullut vastaan.
 
No one prayed for Sodom Osta levy
Zammy
06.06.2008 12:42:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- Vaikka rockissa yritetään yhä pitää yllä kuvaa kapinallisuudesta, rock-laulajathan on ihan täysin keskiluokkaisia, niillä on hemmetin hirsihuvilat ja leasing-BMW:t.
 
Tästä kyllä tuli jostain syystä sellainen mielikuva, että nyt ammuttiin Apulantaa. Sipehän on bemariaan esitellyt ja Heinolan rockiranta on monessakin yhteydessä mainittu. Ehkä katkeraa, mutta varmasti totta toinen puoli.
 
Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen.
sub zero
06.06.2008 12:46:20 (muokattu 06.06.2008 13:00:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onko se uskottavuus nyt niin tärkeää musiikin kannalta? immortalin levyjen kansikuville voi naureskella mutta silti digata kybällä niiden musiikista. mun mielestä uskottavuus on kyllä tärkeää sinänsä (joskin sen puuttumisessakin on omat puolensa), mutta ei nämä asiat musiikkia pilaa.
 
enkä lähtisi vähättelemään rikkaiden ongelmia (vaikka dissaankin rikkaita ja heidän elämäntyyliään). epäuskottavaa oli se, että luxus-talossa asuva john lennon lauloi omaisuudettomasta yhteiskunnasta, mutta ei se, jos jollain rikkaallakin on angstia tai päihdeongelmia... riippuu vähän mistä angstaa. mut ihmisen mieli toimii silleen, että ei ne kesämökit ja pemarit sitä **tutusta poista.
 
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
paavi
06.06.2008 12:53:53 (muokattu 06.06.2008 14:19:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä oon aika pitkälle myös Annan kanssa samaa mieltä. Teennäisyys on mullakin se ensimmäinen asia, joka nousee mieleen seuratessa näitä bändejä, joita syntyy kuin sieniä sateella...
 
EDIT: En nyt lähe yhtään arvioimaan Annan "uskottavuutta" laukomaan tällaista. Ei oikeestaan kiinnostakaan. Sitä paitsi mieluummin arvioin jokaista bändiä ihan erikseen ilman mitään luokitteluja iskelmään tai rockiin. Jotenkin vaan nautin tästä, että joku pistää pikkasen bensaa liekkeihin... ;) ...tai pikemminkin hiillokseen.
 
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
Räbbänä
06.06.2008 12:54:41 (muokattu 06.06.2008 12:57:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieman meinasi hymyilyttää tuon luettuani. Eikös se juuri iskelmämusiikissa ole lähes joka toinen ralli alunperin käännösbiisejä, jotka on melko usein sitten lyötykin omiin nimiin? Viimeisin ärsyttäjä on ollut iskelmällä soinut, jonkun naikkosen laulama biisi, joka on käännösversio Mr.Bigin Shinesta. Ärsyttää aina suuresti kun porukat pelkkää iskelmää soitattaa ja tuota joutuu kuuntelemaan.
 
Edit: Kyllähän nykyään rockin puolelta löytyy jos jonkinlaista yrittäjää ja osa on rehellisesti sanottuna täyttä paskaa. Ja oikeastaan enpä pysty itsekkään nimeämään kovin montaa hyvää suomalaista rockbändiä tältä vuosituhannelta. Tämän voi kyllä laittaa huonon ja rajoittuneen musamakuni piikkiin.
 
Czar
06.06.2008 12:57:26
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- Ei joku lievä alkoholismi auta siihen, että yritetään luoda jotain rock-imagoa
 
Täh? Jokseenkin häiritsevästi sanailtu. Rokki-imitsin kyhätäkseen täytyy olla kunnolla alkoholisoitunut, vai että 'lievällä alkoholismilla' koitetaan paikata imitsin sisällöttömyyttä?
 
En kyllä rokkareihin ole tainnut törmätä aikoihin. Täällä kun on vain punkkareita ja hevareita.
 
"Lucy can't dance to the noise
but she knows what the noise can do."

David Bowie: Lucy can't dance
Rattata
06.06.2008 13:02:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

- Suomalainen rock on tällä hetkellä teennäisempää kuin koskaan aikaisemmin, ja siksi iskelmä on tulossa takaisin, Eriksson sanoo.
 
- Ei joku lievä alkoholismi auta siihen, että yritetään luoda jotain rock-imagoa, Eriksson jyrisee Imagen sivuilla.

 
Kun yritetään luoda jotain imagoa, niin eikös se ole sitä kaiken teennäisintä touhua. Tuli vain mieleen.
 
paavi
06.06.2008 13:08:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

enkä lähtisi vähättelemään rikkaiden ongelmia (vaikka dissaankin rikkaita ja heidän elämäntyyliään). epäuskottavaa oli se, että luxus-talossa asuva john lennon lauloi omaisuudettomasta yhteiskunnasta, mutta ei se, jos jollain rikkaallakin on angstia tai päihdeongelmia.
 
Tartun nyt vaan tähän Lennon-juttuun. Niin, eipä tainnut Lennonkaan täydellinen olla, mutta oon aika varma, että esim. toi kyseinen biisi tuli rehellisesti sydämestä. Ei epäkohdista kertomisen edellytys ole se, että on itse niiden ulkopuolella. "Imagine ALL the people..." niinpä, vaikeaa hypätä yksin siitä oravanpyörästä yhteiskunnan ulkopuolelle.
 
Vielä takas aiheeseen: Antaa kaikkien kukkien kukkia...ei siinä mitään. Ei kaikilla tarvitse olla jotain syvällistä sanottavaa. Jos rankka imago (sanon, JOS, koska en oo perehtynyt tarkemmin asiaan) perustuu juuri parikymppisen, normaalin nuorukaisen päihdeongelmaan, mulle se on lähinnä vaan surkuhupaisaa.
 
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
Roger
06.06.2008 13:09:13 (muokattu 06.06.2008 13:09:55)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika mielenkiintoisesti sanailtu mimmiltä, joka itse haluaisi vetää mieluiten Aretha Franklin -tyylisesti soulia ja rhythm and bluesia, mutta kun ne eivät myy niin hyvin kuin iskelmä, niin mimmin on vedettävä sitä iskelmää.
 
Ja mikäänhän ei ole teennäisempää kuin iskelmä. Moni bändi ja laulaja tekee sitä sen vuoksi kun sillä saa suomenmaassa paljon enemmän fyrkkaa kuin rokilla.
 
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon
sub zero
06.06.2008 13:09:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jos otetaan erikssonin jutut vakavasti niin siitä muodostuu aikamoinen paradoksi: rock-tähdelle virtaa rahaa, mutta sitä ei saisi käyttää edes ostaakseen kalliin auton, koska silloin menisi uskottavuus...
 
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
JCM
06.06.2008 13:10:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä oon aika pitkälle myös Annan kanssa samaa mieltä. Teennäisyys on mullakin se ensimmäinen asia, joka nousee mieleen seuratessa näitä bändejä, joita syntyy kuin sieniä sateella...
 
Samaa mieltä minäkin.
Bonham
06.06.2008 13:22:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä oon aika pitkälle myös Annan kanssa samaa mieltä. Teennäisyys on mullakin se ensimmäinen asia, joka nousee mieleen seuratessa näitä bändejä, joita syntyy kuin sieniä sateella...
 
Kyllä se kapinallisuus on ollut menneen talven lumia jo hyvin pitkään... bisnestä tämä kaikki on ja hyvin vahvasti, Ja siihen kuuluu rahavirrat, moneen suuntaan...
 
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Volle
06.06.2008 13:28:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Annan kanssa olen samaa mieltä, ettei suomalainen rock ole hyvää, mutta että tekisikö katuojassa nukkuva narkkari vai hirsimökissä asuva lievä alkoholisti sitten parempaa ja ennen kaikkea uskottavampaa rock-musiikkia, lieneekin sitten toinen juttu.
 
Tosin mähän nyt oon huono kommentoimaan tähän mitään, koska oon enempi tota yllä mainittua punkkari/hevari-kategoriaa. :)
 
Piis
Lilli
06.06.2008 13:47:38 (muokattu 06.06.2008 13:48:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieman meinasi hymyilyttää tuon luettuani. Eikös se juuri iskelmämusiikissa ole lähes joka toinen ralli alunperin käännösbiisejä, jotka on melko usein sitten lyötykin omiin nimiin?
 
Ei pidä kyllä paikkaansa. - Tämän hetken iskelmätaivaan johtotähtiyhtye Lauri Tähkä&Elonkerjuu on tietääkseni tehnyt rallinsa itse, samoin edellisen iskelmäaallon vaahtopäät Yö ja Mamba.
 
"Saarijärven Paavoa en ole nähnyt mutta aamulla luulen nähneeni vessanpöntössä Jeesuksen!" - vaimo juhannusaamuna 2000
vanttera
06.06.2008 13:53:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anna on kyä tavallaan aika kuuma sillon ku se suuttuu.
 
Kaveriporukassa on pitkään ollut sellanen käytäntö että itsestäänselvyyksiä ei tarvitte keskenään toistella. Anna vois kans ajatella samaa, lieneeköhän uusi levy tulossa?
 
*h4liih*
Räbbänä
06.06.2008 13:54:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei pidä kyllä paikkaansa. - Tämän hetken iskelmätaivaan johtotähtiyhtye Lauri Tähkä&Elonkerjuu on tietääkseni tehnyt rallinsa itse, samoin edellisen iskelmäaallon vaahtopäät Yö ja Mamba.
 
No näitä en ehkä hakenut. Pääosin näitä käännöshitteihin erikoistuneita, kuten Kari Tapiot sun muut. Usein uusi biisi tulee ja kerää kuulijakuntaa. Myöhemmin radiokanvaa alkaa soittaa myös alkuperäistä versiota. On siinä ainakin vanhemmat kuulijat joskus ihmetelleet.
 
Pluto
06.06.2008 14:02:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä on uskottavuus? Mitä on teennäisyys? Mitä on rock? Onko Kirk hyvä kitaristi? Saanko ostaa Tokain?
 
Pieni tunteenpurkaus Erikssonilta, syystä tai toisesta. Mutta koko uskottavuuskeskustelu on kyllä täysin turhaan, mun mielestäni.
 
Dillon, you son of a bitch!
Dunga
06.06.2008 14:07:13 (muokattu 06.06.2008 14:08:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No hö, Kari Tapio on kova jamppa. Joku Kari voisi hyvinkin haukkua muiden uskottavuutta, mutta joku Eriksson. Eisss... vaikka on sen sanoissa jotain järkeäkin.
 
Accidento bizarro - tutto morto.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «