Nacho-king 14.02.2008 18:56:00 (muokattu 14.02.2008 18:56:52) | |
---|
Onko kellään kokemusta kitarasta, netistä löytyi aika paljon positiivista tekstiä... |
deevee 14.02.2008 22:37:19 (muokattu 14.02.2008 22:37:40) | |
---|
Mulla on Epiphone Masterbilt DR500M, joka on ainakin todella hyvä kitara. Eli tuohan on se dreadnought-mallinen, hyvä kirkas, heleä ja voimakas soundi, kaikki kielet soi hyvin ja action oli sopivan matala heti kitaran virittämisen jälkeen. Varmasti hyvä myös tuo Advanced Jumbo -mallinen, soundihan siinä on varmaan vähän erilainen kuin dreadnoughtissa. En usko, että kadut, jos sen hankit. "Blues this morning falling down like hail, gonna leave a greasy trail" - Bob Dylan |
-Juice- 02.06.2008 20:25:16 | |
---|
Morjens! Nyt on iskostunut päähän ajatus, että uusi teräskielinen akkari on saatava. Valitettavasti olen aivan pihalla näistä maailmoista, sillä olen omistanut tasan kaksi akustista kitaraa. Toinen oli landolan klassinen ja toinen n. 150 euron teräskielinen, joka tuli joitakin vuosia sitten ostettua. Melko hirveä kapistus kaiken kaikkiaan. Asiaan. Uuden akustisen tulisi täyttää seuraavanlaiset vaatimukset: - Kokopuuta kauttaaltaan - Väritys mielellään natural, jonkin sunburstin yms. voin kelpuuttaa. Ei kokovärillisiä mielellään. - Hintaa max. 400 euroa. - Ja pitäähän sen olla tietysti mahdollisimman hyvä ja kauniisti soiva (hymiö) Soololovea tai mikkisysteemiä ei tarvitse olla, itseasiassa ne saattavat olla vähän turhia minulle. Kitara tulee enimmäkseen sointukomppailuun, kun ei oikeen muuta osakaan (toinen hymiö). http://www.thomann.de/fi/epiphone_dr500_m.htmOma ehdotukseni on tuo epi. Ainakin täytää vaatimukset, hinta on kohdallaan ja on todella hyvän näköinen, etenkin tuo vanhanmallinen epiphonen lapa. Pehmeä laukkukin tulisi mukana. Onkos arvon raadilla tuosta jotain pahaa sanottavaa, tai kenties parempia ehdotuksia? "Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" ...Kaverin kommentti. Selkeää basistiainesta! |
P-Nut 02.06.2008 22:45:04 | |
---|
Asiaan. Uuden akustisen tulisi täyttää seuraavanlaiset vaatimukset: - Kokopuuta kauttaaltaan - Väritys mielellään natural, jonkin sunburstin yms. voin kelpuuttaa. Ei kokovärillisiä mielellään. - Hintaa max. 400 euroa. Onkos arvon raadilla tuosta jotain pahaa sanottavaa, tai kenties parempia ehdotuksia? Yksi vaihtoehto noilla kriteereillä olisi Ibanez AW800. Kokopuuta kauttaaltaan ja hinta ei päätä huimaa. http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=994051 LaXu on myös kirjoittanut kitarasta kivan artikkelin, joka löytyy osoitteesta http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=986 Itse en ole vielä kyseistä kitaraa kerennyt testaamaan, mutta eiköhän tuokin ihan oiva peli varsinkin tuohon hintaluokkaan ole. Cause when you reach over and stick your hand into a pile of goo, that was your best friend's face, you'll know what to do! Forget it Marge, it's Chinatown... |
weelie 02.06.2008 23:32:37 (muokattu 04.06.2008 09:42:25) | |
---|
Art & Lutherie on merkki josta itse pidän. Musicstore.de:sta kolmeen hunttiin. mutta tuo http://www.thomann.de/fi/epiphone_dr500_m.htm on kyllä melko sopivissa hinnoissa sekin. Miksei pienempi koppaiset Epit ole samassa hintaluokassa? http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
Nacho-king 04.06.2008 23:52:30 | |
---|
Itse hankin Masterbilt AJ:n, enkä ole katunut. Hieno ääni ja hyvä viimeistely. Kummallista, että tuon dr 500 hinta on noin pudonnut. Vielä joulun jälkeen se taisi olla yli 500e. Toisaalta eipä tuota näytä Thomannilla olevan edes varastossa. Kaveri kertoi juuri, että tilasi Thomannilta helmikuun lopulla Ibanezin, jota ei ollut varastossa. Kitara tuli kaksi viikkoa sitten. Luultavasti muilla ei ole näin huonoja kokemuksia. Itse tilasin kitarani toisesta saksalaisesta kitaraliikkeestä, joten Thomannista ei ole omakohtaista kokemusta. Olet varmaan katsonut masterbilt-videot Youtubesta, promon ja muut. Omaa ostopäätöstäni vahvisti FussenKuh nimimerkin videot. AJ:ssä on soundi, jota itse etsin. Tosin ei ole kokemusta oikeasta Advanced Jumbosta, että voisi verrata... |
Toisaalta eipä tuota näytä Thomannilla olevan edes varastossa. Katopa perskele...justiinsa pari päivää sitten ilmoittivat sivuillaan että on tulossa. No höh. Mikäpä nyt eteen? Mikä tuon saatavuus mahtaa näin kotimaassa olla? Veikkaisinpa että melkoisen huono. "Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" ...Kaverin kommentti. Selkeää basistiainesta! |
-Juice- 07.06.2008 02:52:43 | |
---|
Homma etenee. Käväisin paikallisessa liikkeessä tänään ja olin menossa testailemaan Ibanezeja. Kauppiaan suosituksesta testasin tämän: http://www.washburn.com/products/acoustics/dreadnoughts/d46s.aspxTäytyy kyllä sanoa että olin todella positiivisesti yllättynyt! Testailin saman hintaluokan Ibanezeja sekä yhtä paljon kalliimpaa Alhambraa ja Washburn pesi muut kyllä aivan täysin. Soundi oli todella voimakas, täyteläinen ja matalat äänet tulivat hienosti esiin. Washburnin jälkeen muutamat Ibanezit kuulostivat valehtelematta siltä, kuin soittaisi sähkökitaraa ilman vahvistinta. Sustain oli myöskin melko vaikuttava. Työnjälki oli kauttaaltaan erittäin hyvän näköistä. Kaula sopi hyvin omaan käteen, tosin satiinilakkaus miellyttäisi enemmän. Soittotuntuma oli melko kevyt ja säädöt tuntuivat olevan kohdallaan. Groverin virittimet olivat todella hyvän tuntuiset ja vireen sai kyllä tarkasti kohdalleen. Tämä ei nyt ihan täysin vastaa niitä specsejä jotka alunperin oli mielessä. Ainoastaan kansi on tässä kokopuuta, mutta tuolla soundilla en antanut asian häiritä itseäni. Hintaakin voisi olla hieman vähemmän (395€), mutta kyllä se nyt budjetissa pysyy. Mielenkiintoista on se, ettei mistään tunnu löytyvän tietoa siitä, mistä puusta kaula on tehty. Mahtaakohan kiinanpojat iskeä sinne mitä milloinkin sattuu löytymään. Mahongilta se kyllä näytti, mutta en nyt ihan takuuseen mene. Ainakin monessa muussa Washburnin tuon hintaluokan ja halvemmissakin akustisissa näyttää olevan mahonkia kaulassa. Löytyykös tästä kitarasta keneltäkään pidempiaikaisia käyttökokomuksia? Suosittelen muuten testaamaan, jos sattuu vastaan tulemaan! Ostopäätöstä en vielä tehnyt, mutta kyllä tuo ykköspaikalle tällä hetkellä meni. "Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" ...Kaverin kommentti. Selkeää basistiainesta! |
weelie 07.06.2008 09:26:14 (muokattu 07.06.2008 19:38:04) | |
---|
Kyllähän Washburnilla on pitkä historia, ja jotkut akkarinsa kuulemma aikas hyviä. Itse en ole soittanut kuin sellaista piskuista Washburnia ja se oli kyllä hyvä, hintaa tosin liikaa (tyyliin 600€). 400€ on mielestäni ihan hyvä hinta hyvälle tässä tpauksessa siis sinun mielestäsi hyvän) akustiselle (hyvä saundi ja suora kaula!), vaikka ei sivut ja tausta kokopuuta olisikaan. Varsinkin kun tulee kova kotelo mukaan. Ja Ibanezit ovat mielestäni yhä pääasiassa kiiltävää ulkokuorta, ilman kunnon saundia. Mutta, tämä on vain minun mielipiteeni, ja kahdella sadalla ostaessa Ibanez varmasti on yksi vaihtoehto. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
samueld 07.06.2008 15:27:20 | |
---|
400€ on mielestäni ihan hyvä hinta hyvälle akustiselle (hyvä saundi ja suora kaula!), vaikka ei sivut ja tausta kokopuuta olisikaan. Varsinkin kun tulee kova kotelo mukaan.
Kyllähän 400 eurolla ripariakustisen saa jos soittaa pääasiassa jotain muuta soitinta. Alle tonniin on vaikea löytää mitään sellaista josssa olisi luonnetta ja useampia sävyjä. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
weelie 07.06.2008 18:02:52 | |
---|
Kyllähän 400 eurolla ripariakustisen saa jos soittaa pääasiassa jotain muuta soitinta. Alle tonniin on vaikea löytää mitään sellaista josssa olisi luonnetta ja useampia sävyjä. Tuohan nyt on mielipide. Mutta tarkennan nyt vain että mä en ottanut kantaa siihen että oliko tuo testaamansa Washburn hyvä vai ei. Vaan sanoin että jos se hyvältä tuntuu, niin 400€ ei mielestäni ole paha hinta. (Itselläni on enemmänkin sitä ongelmaa, että millään hinnalla ei oikein tahdo saada akustista joka todella sytyttäisi, siis kun Helsingin/Tampereen kauppoja olen uusia kokeillen kiertänyt. Siksi soitan halvalla martinilla ja A&L:llä. Viimeisin joka oikeasti himotti taisi olla vain 700€ (tsekkiläinen vekotin), mutta en sitäkään ostanut. Tosin täytyy kyllä lisätä että olen köyhäilyyn taipuvainen, enkä 3000€:n Santa Cruzia osta vaikka hyviä ovat olleetkin) http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
wedevirtanen 07.06.2008 18:10:00 | |
---|
Kyllähän Washburnilla on pitkä historia, ja jotkut akkarinsa kuulemma aikas hyviä. Itse en ole soittanut kuin sellaista piskuista Washburnia ja se oli kyllä hyvä, hintaa tosin liikaa (tyyliin 600€). 400€ on mielestäni ihan hyvä hinta hyvälle akustiselle (hyvä saundi ja suora kaula!), vaikka ei sivut ja tausta kokopuuta olisikaan. Varsinkin kun tulee kova kotelo mukaan. Ja Ibanezit ovat mielestäni yhä pääasiassa kiiltävää ulkokuorta, ilman kunnon saundia. Mutta, tämä on vain minun mielipiteeni, ja alle kahdella sadalla ostaessa Ibanez varmasti on yksi vaihtoehto. Oletko kokeillut Ibanez AWS1000ECENT akustista teräskielistä kitaraa hintaluokassa 600-700. Itsekin olin epäileväinen Ibanezeja kohtaan kokeiltuani Ibanezin halvempia malleja, jotka mielestäni olivatkin huonoja, mutta kun kokeilin Ibanez AWS1000ECENT kitaraa yllätyin todella myönteisesti. Vaikea uskoa, että parempaa kitaraa tuosta hintaluokasta löytyy. Jos tiedätte jonkun paremman, niin kertokaa ihmeessä. Mies teki laivan, purjehtiakseen pois - ja se upposi... |
penatuna 07.06.2008 20:58:09 | |
---|
Seagullin skebat kannattaa katsastaa. |
GF 27.06.2008 16:59:36 | |
---|
|
riimu 29.06.2008 01:19:28 | |
---|
Don't ask me about Grim Fandango. |
GF 29.06.2008 21:27:48 | |
---|
Olisko ollut +/- 550e, kyseinen kitara on Thomannilla yli 100e halvemmalla, että varmaan sieltä sitten tilaisi ellei sais kinasteltua hintaa alemmaksi. |
deevee 07.07.2008 01:30:10 | |
---|
Kummallista, että tuon dr 500 hinta on noin pudonnut. Vielä joulun jälkeen se taisi olla yli 500e. Itse maksoin vuosi sitten 575e ja nyt se on 355e, ehkä olis pitäny odotella. Mun kitarassa oli kyllä jotain pientä valmistusvirhettä tms, koska otelaudan reunalistoilta puuttui pieniä palasia 12. nauhan lähettyviltä. Don't try |