Aihe: Barre-sointujen mahdottomuus.. ja ratkaisu - LOL!
1 2
omg
05.06.2008 14:56:11
hehee, ihmettelin useaan otteeseen, että miten ihmeessä pystyn painamaan etusormella kahta alinta ja ylimmäistä kieltä yhtäaikaa samalla sormella.. Ihan mahdotonta. Voi tuskien taivalta, no sitten dvd:ltä hokasin, että jumankekka, voinhan mä painaa niitä kaikkia kieliä, kun kumminkin keskisormesta pikkurilliin painavat niitä muita kieliä.. Argh.

Tämmöstä se on nöösipojalla. Rupes vaan naurattamaan oma typeryys ja miten sitä tuskailikaan sen mahdottomuuden kanssa.

Onko muilla ollut muita tämmösiä "no nythän mä vasta hokasin" -juttuja?
Diego
05.06.2008 15:23:07
Mulla oli ihan sama ongelma joskus. Sitä ei vaan äly ja päättelykyky aina riitä. :D

Toinen vähän samanlainen juttu oli se, kun luulin joskus ennenkuin kitaraa aloin edes soittamaan, että särö tulee, jos on taitava soittaja. :) Että se täytyis muka "tehdä" jotenkin eritavalla soittamalla. Voi niitä aikoja...
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
Novice
05.06.2008 16:26:46
Sillonku alotin kitaran soittamisen niin kattelin tabulatuureista Sultans of swingiä ja ihmettelin et "miten helevetissä se oikee saa soitettuu noit venytyksiä??" - aattelin et miten paljon sitä kieltä oikee pitää venyttää ku hädintuskin saan puol sävelaskelta bendattuu....itselläni oli siis käytössä nylonkielinen ;)
Krister
05.06.2008 23:14:47

Laitoin kielten päälle tallan viereen eristysnauhaa, että sain demppisoundin...
Vähän samantyyppinen juttu: Luin oppaasta aikanaan, että kieliä dempataan oikean käden kämmentyvellä. Ihmettelin about puoli vuotta, missä vika kun ei toimi ennenkun sytytti. Olen vasenkätinen, joten silloinhan demppi tulee tietenkin vasurista.....
Elä oo tommonen. Pääset hermoistas vähemmälläkin
IJarro
05.06.2008 23:39:44 (muokattu 05.06.2008 23:40:31)
Perinteisiä "Ja mähän opiskelen itsenäiseti! Mähän en opettalijta neuvoja pyydä! Mähän opin ihan yhtä hyvin ja nopeesti kuin ne jotka opettelee opettajan kanssa!" -juttuja.

Oma valinta. Toiset pähkäilee uusia asioita maks n viikon ja sen jälkeen ainakin teoriassa osaavat homman...

EDIT: laitetaas pari hymiötä perään, ni ei tuu liian tiukkaa tekstiä =) =) =)
=) =)

=)
Let's do some living after we die...
l@ho
06.06.2008 17:58:19
Pinchit oli pitkään hakusessa, eikä ollut hajuakaan kuinka niitä tehdään. Yritin vaan hampaat irvessä vääntää hirveää vibratoa, aattelin jos se ääni lähtis siitä ku nopeesti heiluttaa kieltä.
Lappeenranta on Suomen Joutseno
Karipiirto
07.06.2008 16:33:43

Tulee mieleen eräs "oivallus" jostain kakara-ajoilta. Selitin innoissani kaverille että "Mä oon aina luullu notta soolot soitetaan vain niin että vedetään noita sointuja(tarkoittaen avoimia) peräjälkeen tosi nopeesti mutta ei se niin ookkaa...(hetken hiljaisuus ennen suurenmoista kliimaksia)... ne soitetaankin kvinttaamalla! (paljastui myöhemmin että kvinttaaminen olikin musaopettajan nimitys vitossointusäestykselle) :D

Onneksi kaveri ymmärsi kitaroiden päälle vielä vähemmän kuin minä, joten hän nieli sen mukisematta eikä varmaan edes muistanut sitä viittä minuuttia kauempaa. Muuten hän varmaan aukoisi päätään vieläkin.
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
Stratus
07.06.2008 19:21:57
Soitin kolme vuotta pelkillä downstrokeilla, kunnes kitaransoiton opettajani johdatti minut ihmeelliseen alternaten maailmaan..
Grimmu
07.06.2008 20:03:49

Mä luulin joskus että hevidemppaus pitäis tehdä vasemman käden sormilla. Oikean käden syrjällä se tuntui liian helpolta ja mä ajattelin että se on huijausta.
Maksujen seurannan vuoksi on tärkeää, että asiamiehen tilitykset kulkevat Matkahuollon kautta.
Master of Disguise
07.06.2008 23:07:56
Ekan sähkökitaran saatuani luulin pitkään että vibrakampea kuuluu pyörittää ympäri, eikä taivuttaa. Ihmettelin onkohan kitarassa jokin vialla. Sitten kun isoveljeni joka oli täysin tietämätön kitaroista rämpytti sillä ja taivutti sitä kampea olin aika nolona.
Öyvind
08.06.2008 03:23:31 (muokattu 08.06.2008 03:24:16)
Keskustelualueet | Lisää uusi kirjoitus | Haku
mettän peikko
08.06.2008 12:22:18
Ekan sähkökitaran saatuani luulin pitkään että vibrakampea kuuluu pyörittää ympäri, eikä taivuttaa. Ihmettelin onkohan kitarassa jokin vialla. Sitten kun isoveljeni joka oli täysin tietämätön kitaroista rämpytti sillä ja taivutti sitä kampea olin aika nolona.

Minäkin luulin samalla tavalla, mutta onneksi isä neuvo.
UKKOMIES
23.06.2008 18:06:15
Joskus luulin että jos biisissä soitetaan mollisointuja siinä ei voi olla duurisointuja ja toistepäi :D.
Soitan mitä haluan, milloin haluan, millä haluan ja missä haluan.
InYourFace90
23.06.2008 18:16:00
Minäkin luulin samalla tavalla, mutta onneksi kaveri neuvo.

Täytettä.
Muusikoiden.Net - Haista vi**u! Suomalaisten musiikinharrastajien kohtauspaikka.
Trendkeel
26.06.2008 19:45:07

Sama juttu. Youtube autto. Nykyään tuo kampi on katkennut kierteiden kohdalta sisään, että se siitä kampeilusta.
Oksakohta
27.06.2008 16:24:52
Ajattelin joskus noobiena, että koetan soittaa yhtä Steve Vain kappaletta. En ollut kuullut ikinä mistään tappingista. Katsoin tabulatuureja, ja yritin soittaa kappaletta niin, että vasen käsi heilui otelaudan päästä päähän. Ihmettelin, kenellä on niin nopea käsi, että sen kappaleen voisi soittaa.
Sitten vasta voi sanoa osaavansa jonkun biisin, kun osaa polkea jalkaa biisin tahtiin.
Arde135
27.06.2008 23:20:23

Soitin kolme vuotta pelkillä downstrokeilla, kunnes kitaransoiton opettajani johdatti minut ihmeelliseen alternaten maailmaan..

Paul Gilbertkin soitti upstrokeilla tietääkseni aluksi ennen kuin opettaja neuvoi häntä :D
Åboensis
28.06.2008 10:17:35

Olet hyvässä seurassa. Joey Ramone komppasi käsittääkseni koko ikänsä (RIP) pelkillä downstrokeilla, eikä halunnut oppiakaan muuta tapaa soittaa, kun pelkäsi, ettei enää kuulostaisi itseltään... ; ).
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar"
Bald Anus
30.06.2008 11:06:05 (muokattu 30.06.2008 11:10:15)

Pinchit oli pitkään hakusessa, eikä ollut hajuakaan kuinka niitä tehdään. Yritin vaan hampaat irvessä vääntää hirveää vibratoa, aattelin jos se ääni lähtis siitä ku nopeesti heiluttaa kieltä.

Minä jostain syystä opin pinchit välittömästi kun luin niistä. Itselläni oli tällainen, että mietin miten ihmeessä saisin taivuteltua sormet 2-3-4 Bb -sointuun (jonka bassosävel a-kielellä), kunnes tajusin, että voin vain laittaa nimettömän niiden kaikkien tilalle. Käytin samaa metodia muissaki samantapaisissa souinnuissa, mutta yritäppä lukea sointua, jossa on sormitukset erillätavalla, hätänäh...

Kaverini on soittanut kitaraa 6-7 vuotta, käy edelleen kitaratunneilla ja soittaa edelleen downstrokella, vähän ihme touhua.

Itse olin soittanut kitaraa jo puoli vuotta ja keskustelin erään hieman kauemmin soittaneen kitaristin kanssa. Tämä kysyi "Soitatko sooloja?" minä vastaan: "Onko se sitä kauheeta vingutusta?". En oikein osannut silloin.
Paskalla on tekijänsä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)