Aihe: T.Bonen konkkamikit?
1 2
DaKiller
21.11.2005 16:53:22 (muokattu 21.11.2005 19:05:04)

Kai se kolme vuotta on nykyään pitkä elinaika mikrofonille. Mä oon vaan vanhanaikainen.

Eipä taida kuitenkaan irrota esim. Suomen liikkeistä kolmen vuoden takuuta millekään vehkeelle.

E: ja ei kait se tarkoita, että kun saat vuoden takuun jollekin vermeelle, että se menee vuoden päästä rikki?
Raimo
21.11.2005 18:12:46

Kai se kolme vuotta on nykyään pitkä elinaika mikrofonille. Mä oon vaan vanhanaikainen.

Oikeesti, ne nelkytluvun saksalaismikit on aivan yliarvostettuja. Mä en käytä studiossa mitään yli kolme vuotta vanhaa. Sama pätee maitoon.
Blah.
MelliW
05.06.2008 11:45:30
Mmmoro!

Olen yrittänyt etsiä arvioita t.bonen sc180 stereosetistä niin muusikoiden netistä, kuin muualtakin. Kyseisistä mikeistä näyttää löytyvän tietoa hyvin niukasti.

Elikkäs kertokaapa kokemuksia kyseisesti parista. Olisikohan joku jopa vertaillut mikkejä seuraavan hintasarjan (n.300e/pari) mikkien kanssa, kuten Rode nt-5, akg perception, Oktava (made in kiina-malli n.300e), yms.

Ja kyllä. Itsekin uskoisin, että hintaero 300euron mikkipariin on todennäköisesti kuultavissa. Olisi vaan mukava kuulla jos joku on asiaan oikeasti käytännössä perehtynyt.
hape
05.06.2008 12:12:14

Mmmoro!

Olen yrittänyt etsiä arvioita t.bonen sc180 stereosetistä niin muusikoiden netistä, kuin muualtakin. Kyseisistä mikeistä näyttää löytyvän tietoa hyvin niukasti.

No mä ainaki olen niitä täällä pariin otteeseen kehunut :) Vertailua kalliimpiin en ole tehnyt, mutta mun korviin ne kuulostaa kyllä paljon paremmalta ku mitä hinta antas ymmärtää.

Oktava (made in kiina-malli n.300e)

Oktavasta kannattaa ostaa ennemmin se made in Rysslandia -malli.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
MelliW
05.06.2008 12:49:37 (muokattu 05.06.2008 12:52:33)
No mä ainaki olen niitä täällä pariin otteeseen kehunut :) Vertailua kalliimpiin en ole tehnyt, mutta mun korviin ne kuulostaa kyllä paljon paremmalta ku mitä hinta antas ymmärtää.

Jeppis. Sun kehut mikeistä löysinkin, mutta ne jääkin sitten aikalailla ainoaksi :j Ootkos muuten vertaillu niitä muiden saman hintaluokan mikkien kanssa, kuten fostex, samson ja mitä kaikkia näitä nyt onkaan?

Oktavasta kannattaa ostaa ennemmin se made in Rysslandia -malli.

T-kaupasta saa 300:lla eurolla oktavan parin, mistä ei ainakaan mainita, että se olis veli venäläisen nikkaroima. Sen sijaan yksittäisenä ostettuna vaihtokapseleiden kanssa mainitaan made in russia. Ilmeisesti toi 300:n euron malli sitten on kiinalainen versio.

http://www.thomann.de/fi/oktava_mk0 … leinmembran_kondensatormikrofon.htm

Yli 400 euroa on jo liian suolainen hinta budjetille. 300 euroa on aikalailla maksimi. Jostain syystä vaan huvittais ostaa tuo t.bone :) Olispa jollain tutulla esim. roden tai oktavan pari, niin vois ostaa t.bonea ja vertailla. Vois sitten myydä t.bonet pois ja ostaa kalliimmat tilalle, jos ero on huomattava.
anapena
05.06.2008 13:35:44
Noista Oktavan mikeistä on välillä hankala saada varmuutta missä ne on koottu. Mulla on yksi Thomannilta hankittu ja yksi Oktava-shopista suoraan. Pieniä ulkonäöllisiä eroja on, muutakin kuin vain väri, toinen musta toinen hopea, mutta soundilliset erot ovat isommat. Ei niistä stereoparia saa, jotenkin olen mieltynyt enemmän Oktava-shopin mustaan, mutta ei se toinenkaan huono ole, vähän suttasempi yläpäästä. Ensimmäinen versio minkä aikoinaan sain Thomannilta, taisi olla aito russki-versio, mukana oli veli Sergein puumerkit ja kaikki, mutta ikävä kyllä sisällä helisi jokin irtonainen ruuvi tai jotain. Palautin sen ja sain tilalle tuollaisen A.S.M-merkityn version ilman Sergein lausuntoa. Pisti vähän sapettamaan.
Netistä löytyy spekulointia oikeista ja vääristä Oktavista, tekijänoikeuksista ja tavaramerkin haltijoista jne, itse kyllästyin miettimään omien kappaleitteni aitoutta ja hankin pari MK219-rumilusta...En tiä missä ne on tehty. Työnjälki sisällä vie ajatukset naapurimaahan. Tässä hintaluokassa ei kannata liikaa hienostella ja aitouksia miettiä. Varmuudella aidot saat Oktava-shopista, muualta en menisi takuuseen, puhumattakaan käytetyistä.
Nuo A.S.M.-merkityt olivat vissiin alunperin englantilaisen tahon sinänsä virallisesti teettämiä versioita, mutta nyttemmin saattavat olla viekkaan kiinalaisen tekemiä. Oktava-logo on välillä kirjoitettu eurooppalaisittain veellä, välillä venäläisittäin, kummatkin oikeita. Muita tunnusmerkkejä ovat mikkiadapteri, rungon ruuvit, liittimen materiaali, sarjanumerot, pienet kyrilliset fontin tunnusmerkit, kirjoitetut merkinnät piirilevyissä jne. Mene ja tiedä, istu ja pala...Siis ei ne kiinalaisetkaan paskoja ole, vain erilaisia.
hape
05.06.2008 14:47:16

Jeppis. Sun kehut mikeistä löysinkin, mutta ne jääkin sitten aikalailla ainoaksi :j Ootkos muuten vertaillu niitä muiden saman hintaluokan mikkien kanssa, kuten fostex, samson ja mitä kaikkia näitä nyt onkaan?

Enpäs ole en. Muistaakseni myös jäsen k-soundstudio noita kehui (sori jos muistan väärin), tiedä sitten jos hän olis tehny vertailua.

T-kaupasta saa 300:lla eurolla oktavan parin, mistä ei ainakaan mainita, että se olis veli venäläisen nikkaroima. Sen sijaan yksittäisenä ostettuna vaihtokapseleiden kanssa mainitaan made in russia. Ilmeisesti toi 300:n euron malli sitten on kiinalainen versio.

Mä joskus kyselin tuota thomannilta ja silloin vastaus oli, että myyvät enää ainoastaan aitoja Venäjän Oktavia. Jossain välissä niillä oli myynnissä niitä kiinassa tehtyjä, mutta käsittääkseni ei enää. Mutta kannattaa varmaan varmistaa.

Tietoa aidon Oktavan ja kiina-oktavan erottamiseen löytyy (ylläripylläri) Oktavan sivuiltahttp://oktava.tula.net/fake/
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
MelliW
05.06.2008 15:33:27
Näköjään noissa yksittäisissä oktavian MK 012-01 CARDIOID:ssa on myös maininta made in russia. Varmaankin se stereosettikin on sitten venäjällä valmistettu.

Mutta palatakseni alkuperäiseen kysymykseeni, kai jollakulla toisellakin löytyy kokemuksia tuosta t.bonen sc180 stereosetistä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)