![]() 13.05.2008 01:35:11 | |
---|---|
Enhän mä oo. Ihan leikkikeikoilla kämpän maksanu velattomaksi. Ja autot ja soittimet. Eiku mä olen leikkikeikkoja soittanut ikäni, tai siis vimoset kakskytviisvuotta. Tai siis pieniä, mutta minust ihan oikeita keikkoja, vaikka kämppävelkaa maksetaankin muilla tuloilla. Mut leikkikeikka siten, että mikki bassariin ja menoksi. Hmm... oliskohan minust tullu ihan oikea soittaja, tai bändistä maailmanhitti, jos olisimme vaivautuneet basaria pualtuntia saundtsekissä polkemaan. Kylä meitillä on vissiin ollut väärä lähtökohta asiaan, ko siinä ollaan etsitty sitä, että laulut kuuluu ja kokonaisbalanssi on siedettävä. Ehkäpä tuo Bonhamin bassarisaundi, myös livenä tulee osin silläkin, että noita resursseja siellä livenä oli hiukka enempi ko normibändillä. Ehken myös levyllä. One kind of music only - the good kind | |
![]() 13.05.2008 10:43:53 | |
Kylä meitillä on vissiin ollut väärä lähtökohta asiaan, ko siinä ollaan etsitty sitä, että laulut kuuluu ja kokonaisbalanssi on siedettävä. Ehkäpä tuo Bonhamin bassarisaundi, myös livenä tulee osin silläkin, että noita resursseja siellä livenä oli hiukka enempi ko normibändillä. Ehken myös levyllä. En muista, että juuri kukaan yleisössä olevista olisi tullut puhumaan bassorummun saundista. Laulun kuuluvuudesta on tullut joskus puhumaan, laulun kaiusta ja uruistakin on tullut joku joskus puhumaan, mutta siihen liittynyt se, että vanhat urut pistää korvan lisäksi silmään myös visuaalisesti. | |
![]() 13.05.2008 11:18:00 | |
Ehkäpä tuo Bonhamin bassarisaundi, myös livenä tulee osin silläkin, että noita resursseja siellä livenä oli hiukka enempi ko normibändillä. Ehken myös levyllä. Taitaa nykyään normibändillä olla käytössään enemmän kaikenlaisia härpäkkeitä, kuin mitä oli huippubändeillä 70-luvulla, eihän niitä laitteita ollut silloin vielä keksittykään. Ja mikrofonitkin on kehittyneet aikalailla. Kyllähän se homma lähti yksinkertaisesti siitä, että se soundi oli siinä rummussa, ja se yritettiin sitten toistaa mahdollisimman hyvin. Ei niitä soundeja haettu laitteista. Yllättävän monella tuntuu olevan se käsitys, että soundit löytyy laitteista nappuloita vääntelemällä, kun mun mielestä ne soundit on soittimissa, ja laitteilla ne vain toistetaan ja vahvistetaan. | |
![]() 13.05.2008 13:30:31 | |
Taitaa nykyään normibändillä olla käytössään enemmän kaikenlaisia härpäkkeitä, kuin mitä oli huippubändeillä 70-luvulla, Resurssit on minust muutakin ko sähkötoimisia leluja. One kind of music only - the good kind | |
![]() 13.05.2008 14:11:45 | |
Resurssit on minust muutakin ko sähkötoimisia leluja. No tässä tapauksessa ei mun mielestä tarvita juuri muuta, kuin ymmärrystä siitä, mitä ollaan tekemässä. Peruskomponenttien (mikrofonit, mikserit, vahvistimet, kaiuttimet) luulis olevan nyt parempia, kuin 30 vuotta sitten. | |
![]() 13.05.2008 14:47:37 | |
No tässä tapauksessa ei mun mielestä tarvita juuri muuta, kuin ymmärrystä siitä, mitä ollaan tekemässä... Toi on se resursseista oleellisin. Jos siellä onpi rummuissa rutkalti geittejä, niin kaipa niitä hetki täytyy polkea, että lelut ei tee omiaan. Olettaa sopii, että silloin siellä on ymmärrystä niitä myös käyttää. Mut noin meikäläisen kannalta "normisti" bassarin mikki menee kanavaan, jossa on gain, hi-mid-lo säädöt ja volumeliuku. Mahdollisesti tippa kaikua. Jos ny tossa tarttee puoli tuntia polkea, niin kyllä siinä enempi ruuvataan ruuvaamisen ilosta, ko tarpeesta. One kind of music only - the good kind | |
![]() 14.05.2008 13:50:58 | |
Missä on talon kamoissa paras bassarisaundi? hoh hoijaa.. | |
![]() 14.05.2008 14:16:12 | |
Bassari vai basari? Siinäpä pulma... | |
![]() 14.05.2008 14:30:00 | |
Jooni. Imatran kylpylässä oli ihan kohtuullinen D.A.S -merkkinen talon PA. Olihan siinä kumminkin balansseissa ja soundeissä säätämistä, mutta parasta siihen on sitten vaan vetää, kun siinä on viivelinjat salin puolelle ainakin (hissistä ja vessasta en tiedä). Soittaja soittaa - haitaristi haittaa. | |
![]() 14.05.2008 15:31:38 (muokattu 14.05.2008 15:32:59) | |
Resurssit on minust muutakin ko sähkötoimisia leluja. Meikäläinen ei tartte kuin pianon tai haitarin. Jos olis tullut opeteltua laulajaksi, en välttämättä tartte muuta kuin itseni. Mut noin meikäläisen kannalta "normisti" bassarin mikki menee kanavaan, jossa on gain, hi-mid-lo säädöt ja volumeliuku. Mahdollisesti tippa kaikua. Jos ny tossa tarttee puoli tuntia polkea, niin kyllä siinä enempi ruuvataan ruuvaamisen ilosta, ko tarpeesta. Multa menee ehkä 10 sekuntia mikitetyn bassorummun säätämiseen. | |
![]() 14.05.2008 16:03:27 | |
... Olihan siinä kumminkin balansseissa ja soundeissä säätämistä... Minä olen pyrkinyt sellaisiin äänentoistolaitteisiin, joissa ei juurikaan tarvitsisi soundeja säätää. Juupen kanssa vähän samoilla linjoilla ja hänen tiukasta linjastaan olen joskus mutkan kautta kuullutkin. Mutta jos esim. laulajalla on tietty soundi, niin ei siihen oikeastaan auta peruskeikkavehkeillä mikään, että sen saisi muuksi muutettua. Joitain taajuuksia voidaan korostaa tai leikata pois mutta ei se kuitenkaan muuksi muutu. Hyvät mikit poimivat yleensä äänet kuten ne luonnollisesti tulevatkin ja sitten pitäisi saada se siellä muussa kalustossa pysymään samana ja tulemaan vahvistettuna ulos samana kuin se on sinne signaalitielle lähtenytkin. Tietysti on joissain soittimissa niitä tiettyjä soundeja joihin pyritään mutta kyllä se pitäisi lähtökohtaisesti saada ulos aina sieltä signaalin alkulähteiltä. Balanssi on sitten vähän vehkeistä riippuen hankalampi tapaus mutta monessa mikserissä on yleensä kuitenkin jonkunlaista merkkivaloa signaalin voimakkuudelle ja sitä voi kyllä hyödyntää. Noissa on tullut huomattua, että miksi Behringer on halvempi kuin Dynacord. Ei silti, että vieläkään missään huippulaadussa äänentoistollisesti oltaisiin mutta pikkuhiljaa parempaan. Humpasta rautalankaan... | |
![]() 15.05.2008 18:25:05 | |
Balanssi on sitten vähän vehkeistä riippuen hankalampi tapaus mutta monessa mikserissä on yleensä kuitenkin jonkunlaista merkkivaloa signaalin voimakkuudelle ja sitä voi kyllä hyödyntää. Niin, että panostat mieluummin siihen visuaaliseen puoleen, että valot näyttää mukavalta. Ei sillä korvalla näissä hommissa mitään teekkään. Soittaja soittaa - haitaristi haittaa. | |
![]() 16.05.2008 19:40:09 | |
Niin, että panostat mieluummin siihen visuaaliseen puoleen, että valot näyttää mukavalta. Ei sillä korvalla näissä hommissa mitään teekkään. Kun L ja R pitää saada balanssiin keskenään ja tappiin miksesrin joka asteessa niin kyllä ne valotolpat on ainoa oikea ja pätevä keino. Ei siinä hommassa teen yhtään mitään korvilla vaikka olisivatkin samaa paria. G strings are for strippers! | |
![]() 17.05.2008 17:13:22 | |
Minä olen pyrkinyt sellaisiin äänentoistolaitteisiin, joissa ei juurikaan tarvitsisi soundeja säätää. Heeeiiii!!!! Mistä tämmättii löytyy?! Mulle kans!!!! Louskis!!! | |
![]() 17.05.2008 18:05:45 | |
Minä olen pyrkinyt sellaisiin äänentoistolaitteisiin, joissa ei juurikaan tarvitsisi soundeja säätää. Heeeiiii!!!! Mistä tämmättii löytyy?! Mulle kans!!!! Säädöt ja sovitukset asiakkaan odottaessa varustelukierteineen. Tämähän on tätä. | |
![]() 04.06.2008 17:59:41 | |
Kun L ja R pitää saada balanssiin keskenään ja tappiin miksesrin joka asteessa niin kyllä ne valotolpat on ainoa oikea ja pätevä keino. Ei siinä hommassa teen yhtään mitään korvilla vaikka olisivatkin samaa paria. Musiikissa balanssilla ei välttämättä tarkoiteta L ja R balanssia...ehkä niinku soitinten välinen balanssi kiinnostaa enemmän. Saisko tähän vähän dolbya lisää? Soittaja soittaa - haitaristi haittaa. | |
![]() 04.06.2008 18:45:25 | |
Minä olen pyrkinyt sellaisiin äänentoistolaitteisiin, joissa ei juurikaan tarvitsisi soundeja säätää. Heeeiiii!!!! Mistä tämmättii löytyy?! Mulle kans!!!! Mä oon pitkään toivonu semmosta miksaustiskiä, missä olis vaan kaks liukua, volume ja toinen välillä huono soundi - hyvä soundi. "Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin." -Kloppis | |
![]() 04.06.2008 20:55:36 | |
Mä oon pitkään toivonu semmosta miksaustiskiä, missä olis vaan kaks liukua, volume ja toinen välillä huono soundi - hyvä soundi. Jösses!Meillä on!Tosin puuttuu se huono soundi.Mutta lienee aikaa se vielä löytää! Kylmän viileesti! | |
![]() 04.06.2008 21:15:40 | |
Mä oon pitkään toivonu semmosta miksaustiskiä, missä olis vaan kaks liukua, volume ja toinen välillä huono soundi - hyvä soundi. Mä olen sitä mieltä, että hyvä ja huono saundi pitää olla omissa potikoissaan. Ei liukusäätimissä, vaan rajattoman monta kierrosta pyörivissä potikoissa. Myönnä pois, et näin olisi parempi. Kas ko olet kerran nostanut ton hyvä - huono-säätimen tappiin, niin miksuttimen rajat tuli vastaan siinä. Näillä erillispotikoilla voit rajattomasti vähentää sitä huonoa saundia ja lisätä hyvää. Ja aina ne vaan pyörii vielä muutaman kierroksen. ;-) One kind of music only - the good kind | |
![]() 04.06.2008 21:25:21 | |
Näillä erillispotikoilla voit rajattomasti vähentää sitä huonoa saundia ja lisätä hyvää. Ja aina ne vaan pyörii vielä muutaman kierroksen. ;-) Tämmösiä tiskejä mä voin tehä kaikille ja suht edullisesti. Abaut 200€ /kipale vois olla hyvä hinta. Pikaviesteillä vaan tilauksia tekemään. Volapotikalle annan vuoden takuun. Sen ajan pitäis säilyä ilman rahinoita. Ja jos ne kaks muuta potikkaa ei toimi (etenkin se hyvääsoundia lisäävä), pitää vaa ruuvata vielä pari kierrosta. Jollei silti, ni vielä pari... Tilauksia mulle siis! Let's do some living after we die... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)