Aihe: omituiset kitara merkit.
1 2
Kapane
01.03.2004 21:49:52

okkei. onko teistä kukaan koskaan testannut seuraavien valmistajien kitaroita.

a Suzuki
näin tän kerran tampereen fazer musassa akustinen

b Casio

http://www.anyplace.nl/gear/source/10.htm
"Floyd Rose is not Axl's geeky older brother"
Mark-Ken
01.03.2004 22:00:32
Suzukin Les Paulia testasin, vaikutti ihan hyvältä, mutta siinä oli pulttikaula.
wizard86
01.03.2004 22:18:35

a Suzuki

b Casio

Vastaakohan tuo casio rolandin syntikka kitaraa??
RjW
01.03.2004 22:34:29
Soitin Huttusella on aika jännä, Elvis Les Strato.

http://www.soitin-huttunen.com/uploads/elvis.jpg
tioni
01.03.2004 22:43:39 (muokattu 01.03.2004 22:48:34)
Soitin Huttusella on aika jännä, Elvis Les Strato.

http://www.soitin-huttunen.com/uploads/elvis.jpg

aika perverssi.. :)

EDIT: tuo kitara siis...
gabba gabba hey
Kapane
01.03.2004 22:44:34 (muokattu 01.03.2004 23:00:14)

tolla jätkällä oli muutakin omituista kamaa esim toi vahvistin oli outo ja yammun pedaalit myös.

ootekste muuten nähny niitä ibanezin 10 sarjan näkösiä mxr:n pedaaleja 80-luvulta. tästä tuli sit omituisen kaman thread
Kapane
01.03.2004 22:44:53

aika perverssi.. :)

ei suotta
Kitaravirtuaali
02.03.2004 11:50:25

Minullakin on muuten Elvis-merkkinen skeba, stratomallinen. Tosin se on nyt uusittu miltei kokonaan.
Tyypillinen onnettomuus: "viuh-kops-fiddu-sori-piipaa" -SURf
Santtu_123
02.03.2004 15:15:57 (muokattu 02.03.2004 15:16:18)

a Suzuki

Moi, itelläni on Suzuki kitara jostain 80-luvun puolelta välin. Kitara on straton oloinen, mutta les paul-tyyppisellä nupilla ja painaa kuin synti. Vastaavaa ei noista nykyisistä Suzukeista löydy.
C7
03.03.2004 11:30:11
Suzuki

Minulla on ollut jo n. 20 vuotta Suzukin teräskielinen. Ihan kelpo leirinuotiokitara, vaikka en sitä enää käytäkään, edes leirinuotiolla ... en ole ollut leirilläkään...enkä nuotiolla. On minulla ollut itä-saksalainen nylonkielinen, 60-luvulla valmistettu Musima merkkinen kitarakin ... hajosi itsestään, keskellä yötä, nurkassa pamahti, heräsin tutkimaan asiaa ja huomasin tuhannen päreet lattialla...siinä oli nyt monta pikku Musimaa. Sen jälkeen olen satsannut laatuun.
vanha, mutta edelleen elossa!
weelie
03.03.2004 14:10:09
Mä olen nähnyt Suzukeja muistaakseni Tampereen HellasPianossa (Aleksanterinkadulla). Mutta liekö niillä brandeillä niin merkitystä, kun samat tehtaat niitä halpiskitaroita väsäilee.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
darrell
04.06.2008 13:59:20
Minulla on ollut jo n. 20 vuotta Suzukin teräskielinen. Ihan kelpo leirinuotiokitara, vaikka en sitä enää käytäkään, edes leirinuotiolla ... en ole ollut leirilläkään...enkä nuotiolla. On minulla ollut itä-saksalainen nylonkielinen, 60-luvulla valmistettu Musima merkkinen kitarakin ... hajosi itsestään, keskellä yötä, nurkassa pamahti, heräsin tutkimaan asiaa ja huomasin tuhannen päreet lattialla...siinä oli nyt monta pikku Musimaa. Sen jälkeen olen satsannut laatuun.

Itsellä oli joskus Suzukin puoliakustinen 335, ja oli oikein mukava. Tyhmyyksissäni myin joskus 8o-luvun lopulla.

Juuri hiljattain ostin eBaystä muutamalla kympillä Musiman Jazz-laatikon.
http://meatexz.com/cheesyguitars/musima_1973_catalogue.html

Tuo kitara oikealla näyttäisi olevan aika lähellä.
http://meatexz.com/cheesyguitars/mu … ma_1973_catalogue/musima1973_04.jpg
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
fox
04.06.2008 14:43:34

Noh, pidetään wanhaa säiettä hengissä.. ;)
Vuosien varrella jäänyt nurkkiin mm.

S.D.Curlee, käsintehty jenkki, soittokunnossa (ja hyvässä). Omituisuutena kaularatkaisu, se on ns. "neck thru bridge" eli pulttikaula tosi tarkalla sovituksella tuonne tallalle asti, läpirungon kielet. Tallassa vakiona Super Distortion ja kaulassa 1-kelainen SDS (Super Distortion Strat)
Galanti semiakustinen jazzari, 335-paksuinen, projektiasteella, mutta kunnossa (ei alkuperäiskunnossa, eikä kannata edes entistää)
Neubauer, saksalainen jatsilaatikko, palasina. Kaula on käyttökelpoinen.

Löytyneekö keltään toiselta moisia merkkejä??
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Karvanaama-Zakk
04.06.2008 15:49:56

No iteltä löytyy pari tollasta jännää merkkiä. Cimar merkkinen Strato ja Marchis merkkinen hmm...Joku Straton tyyppinen kanssa...
Karvojen kasvatus on miesten hommaa!!!!
kloppis
04.06.2008 15:57:41
Suzukia myydään ainakin Turun Vertikaalissa. Itse en välttämättä ostaisi Suzukin kitaraa välttämättä, koska tulee pakosti mieleen paskainen PV.. :S
fox
04.06.2008 16:01:38

No iteltä löytyy pari tollasta jännää merkkiä. Cimar merkkinen Strato ja Marchis merkkinen hmm...Joku Straton tyyppinen kanssa...

Cimar on Hoshino-groupin merkki, eli käytännössä Ibanezin sisarmerkki. Joissain Cimarin akustisissa jopa lukee Cimar - Ibanez.. Marchis taas on näitä "tuntemattomampia" ja merkki, jonka sukupuu ei oo selkeä.. Eli nykypäivänä vois verrata vaikka merkkinä johonkin Johnsoniin tms.. Eli itämaitten soitinrakennusperinteen mukaan eri tehtaat valmistaa tilaajalle soittimia. Sun Cimar-strato on todennäköisesti Cho Shin-tehtaalta kotoisin, mainittu tehdas teki suuren osan Hoshino/Ibanezin pulttikauloista.
Murgo
04.06.2008 16:09:57

Suzukia myydään ainakin Turun Vertikaalissa. Itse en välttämättä ostaisi Suzukin kitaraa välttämättä, koska tulee pakosti mieleen paskainen PV.. :S

Höh, PV, tekeehän se Suzuki ihan oikeita prätkiäkin ja hyviä vielä!
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
fox
04.06.2008 16:23:16

Höh, PV, tekeehän se Suzuki ihan oikeita prätkiäkin ja hyviä vielä!

Samanmoinen monialayritys ku Yamaha.. Tosin ei liikevaihdoltaan taida olla yhtä iso.
Karvanaama-Zakk
04.06.2008 17:28:48

Cimar on Hoshino-groupin merkki, eli käytännössä Ibanezin sisarmerkki. Joissain Cimarin akustisissa jopa lukee Cimar - Ibanez.. Marchis taas on näitä "tuntemattomampia" ja merkki, jonka sukupuu ei oo selkeä.. Eli nykypäivänä vois verrata vaikka merkkinä johonkin Johnsoniin tms.. Eli itämaitten soitinrakennusperinteen mukaan eri tehtaat valmistaa tilaajalle soittimia. Sun Cimar-strato on todennäköisesti Cho Shin-tehtaalta kotoisin, mainittu tehdas teki suuren osan Hoshino/Ibanezin pulttikauloista.

Kaikkee sitä oppii ku Foxilta kysyy...Kiitoksia paljon =)
Karvojen kasvatus on miesten hommaa!!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)