Aihe: Mitä opettelisin
1 2
agre
04.06.2008 13:24:44
Olen soittanut kitaraa tämän vuoden helmikuusta lähtien. Osaan perussoinnut, demppaamisen, voimasoinnut, hammer onit, bendit,slidit. Soitan kitaralla yleensä vaan jotain kappaleitten riffejä tai sitten jotain helppoja sooloja. Teoriapuoli minulla on huono. En vaan tiedä mitä opettelisin ja missä järjestyksessä.
agre
04.06.2008 14:02:45 (muokattu 04.06.2008 14:09:19)
Eikö minun kannata opetella mitään tekniikoita esim sweep pickingiä tai jotain skaaloja? Mutta ehdotappas jotain melko helppoa (ei liian helppoa) metalli kappaletta. Jos semmoista nyt olisi. Oisko vaikka joku Marilyn Mansonin - beautiful people tai Disturbedin - Down with the sickness

E: ainii tuosta bändistä puhuit, niin kannattaako minun siis etsiä johonkin bändiin vaikka olen tämmöinen aloittelija?
Tuomas
04.06.2008 14:10:28

Eikö minun kannata opetella mitään tekniikoita esim sweep pickingiä tai jotain skaaloja? Mutta ehdotappas jotain melko helppoa (ei liian helppoa) metalli kappaletta. Jos semmoista nyt olisi. Oisko vaikka joku Marilyn Mansonin - beautiful people tai Disturbedin - Down with the sickness

No neljän kuukauden soiton päälle suosittelen jotain simppeliä femmasointubiisiä. Beautiful People vois toimia hyvinkin. Perusasiat kuntoon.

Keskity timeen, ettei homma lähde rönsyilemään.
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
@ 26.05.2008 / Fiktiivisiä keskusteluja. @ 03.06.2008
Tuomas
04.06.2008 14:11:12

E: ainii tuosta bändistä puhuit, niin kannattaako minun siis etsiä johonkin bändiin vaikka olen tämmöinen aloittelija?

No varmasti. On tuolla muitakin aloittelijoita. Yhdessä on helppo pähkäillä hommaa eteenpäin. Perusta vaikka oma bändi.
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
@ 26.05.2008 / Fiktiivisiä keskusteluja. @ 03.06.2008
kenzy
04.06.2008 14:13:31
Nimenomaan ajoitusta ja rytmiä harjoittelemaan. Joku Eaglesin Hotel California ihan vain sointukiertona voisi olla simppeli rytmiharjoitus, siinä on edes vähän yritettävää, ja soinnut kuitenkin ihan perusluokkaa. Sitten kun komppikäsi pysyy hyvin mukana, ja biisejä opetellessa se komppikäden liike on hallittua, niin homma alkaa luistamaan paljon paremmin, uskallan väittää, ettei neljässä kuukaudessa ihan vielä rytmi pysy komppikädellä aivan kasassa..
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan
agre
04.06.2008 14:37:23 (muokattu 04.06.2008 19:19:07)
Kiitos vastauksista. Todella hyvä sivusto tämä Muusikoiden.net tulee nopeasti vastaus ja kilttiä porukkaa :)

Vielä semmonen kysymys että voisiko joku laittaa mahollisimman hyvät tabut tohon beautiful people kappaleeseen, mieluiten guitar pro. Itsellä on joku tabu jo ultimate guitarista ladattu mutta haluan olla varma että opettelen oikeista tabuista. Sitten kun tuon osaan niin nauhotan tuon PODilla kunhan sen saan niin saatte nähä miten se sujuu.
MrQ
04.06.2008 14:37:29
Olen soittanut kitaraa tämän vuoden helmikuusta lähtien. Osaan perussoinnut, demppaamisen, voimasoinnut, hammer onit, bendit,slidit. Soitan kitaralla yleensä vaan jotain kappaleitten riffejä tai sitten jotain helppoja sooloja. Teoriapuoli minulla on huono. En vaan tiedä mitä opettelisin ja missä järjestyksessä.

opettele ensin perussoinnut kunnolla.
sitten opettele rytmisoitto eli dempit ja pickit ja kaikki oikean käden duuni kunnolla
sitten opettele se uudestaan paremmin. sitten vielä kerran (oikeasti tämä ei lopu koskaan, kaikki treeni on soittamista ja kaikki soittaminen on treeniä)
siinä sivussa opettele piisejä kokonaan
treenaa vielä lisää oikeaa kättä
vasta sitten kun alkaa perusbiisit soimaan groovesti eli hyvin ala noita sweeppejä, slidejä ja vastaavia treenaamaan.
aloita sweet home alabamasta ja wicked gamesta. vievaa vitutukseen asti. soita metronomilla ja biisin mukana. transponoi. tee sama uudestaan. lisää pari biisiä. toista.
agre
04.06.2008 14:46:05 (muokattu 04.06.2008 14:46:39)
Kiitos MrQ tuommoista listaa noista vaiheista juuri halusinkin. Ja oikealla kädellä varmaan tarkoitat vasenta kättä koska olen vasenkätinen :) Voisiko joku vielä selittää mitä metronomi ja transponoi tarkoittaa. En ole ihan varma nuista.
Bookkeeper
04.06.2008 14:46:51
Kiitos vastauksista. Todella hyvä sivusto tämä Muusikoiden.net tulee nopeasti vastaus ja kilttiä porukkaa :)

Vielä semmonen kysymys että voisiko joku laittaa mahollisimman hyvät tabut tohon beautifu people kappaleeseen, mieluiten guitar pro. Itsellä on joku tabu jo ultimate guitarista ladattu mutta haluan olla varma että opettelen oikeista tabuista. Sitten kun tuon osaan niin nauhotan tuon PODilla kunhan sen saan niin saatte nähä miten se sujuu.

No mutta, vastasit omaan kysymykseesi ;-)

Mitä opettelisin? Korvakuulolta soittamista!
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
agre
04.06.2008 14:49:54 (muokattu 04.06.2008 14:58:39)
Aa! Hyvä idea toi korvakuulolta soittaminen varsinkin tommoseen helpompaan kappaleeseen :)

E: Nyt vähän jammailin ton kappaleen mukana niin melko hyvin näytti sujuvan. Pari kertaa olin tabuja tosta kattonu mutta ilman tabuja soitin niin ihan hyvin meni. Tosin vielää pitää harjotella että pysyy rytmissä mukana ja kuunnella tota kappaletta vähän lisää.

Ainii ja pistin nyt tuonne Wanted osioon bändihakemuksen :) Ilman tuotakin toki nuita porukoita tältä aluuelta löytyisi mutta juuri olen muuttanut tänne niin en oikein tunne ketään täältä
kenzy
04.06.2008 14:58:41
Kiitos MrQ tuommoista listaa noista vaiheista juuri halusinkin. Ja oikealla kädellä varmaan tarkoitat vasenta kättä koska olen vasenkätinen :) Voisiko joku vielä selittää mitä metronomi ja transponoi tarkoittaa. En ole ihan varma nuista.

Metronomi on laite, jossa yleensä on sisäinen kaiutin ja vilkkuva valo osoittamassa tahdissa esiintyvää jokaista iskua. Tuohon saat säädettyä nopeuden, kuinka monta iskua minuutissa haluat temmon olevan jne. Auttaa tahdissa pysymisen reenaamista.

Transponointi tarkoittaa alkuperäisen sävelmän muuttamista toiseen sävellajiin, http://fi.wikipedia.org/wiki/Transponointi
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan
agre
04.06.2008 15:16:42 (muokattu 04.06.2008 15:16:58)
hei voisiko joku kertoa tohon beautiful people kappaleeseen sopivat vahvistinasetukset ja minulla on siis tällähetkellä Behringerin gm108 vahvistin (tiedän, se on paska.)
Kefiiri
04.06.2008 15:30:21
hei voisiko joku kertoa tohon beautiful people kappaleeseen sopivat vahvistinasetukset ja minulla on siis tällähetkellä Behringerin gm108 vahvistin (tiedän, se on paska.)

Noita asetuksia on paha mennä neuvomaan, kun kitaratkin ovat erilaisia. Korvakuulolta vaan ruuvaamaan ja kuuntelemaan, nupikat ovat säätämistä varten. Itse asiassa säätäminen on vähintään yhtä kiintoisaa hommaa kuin varsinainen soittaminen!
jusbe
04.06.2008 17:49:33
Ainii ja pistin nyt tuonne Wanted osioon bändihakemuksen :) Ilman tuotakin toki nuita porukoita tältä aluuelta löytyisi mutta juuri olen muuttanut tänne niin en oikein tunne ketään täältä

Koulusta kannattaa kysellä noita soittokavereita. Niin minullakin noi bändihommat lähti liikkeelle kun jäätiin päivän päätteeksi aina soittelemaan koululle.
Todellisuus on vain alkoholin puutteen aiheuttama illuusio. http://www.myspace.com/averse
agre
04.06.2008 17:55:31 (muokattu 04.06.2008 19:50:03)
Se minua harmittaa kun ei nuita vasenkätisiä sähkökitaroita kouluissa yleensä ole. Pelkkiä akustisia jos niitäkään :(

E: Nonnih, nyt olen koko päivän tota Beautiful Peoplee soittanu ja muuten menee hyvin paitsi välillä on ongelmia noissa muteissa ja tossa outrossa menen välillä sekasin.
agre
05.06.2008 17:53:30
Noi minun mutet kuulostaa melko surkeille. Ne ei kuulosta silleen tiukalle niinku tossa kappaleessa. Miten saisin niistä paremman, onko sillä väliä mistä kohti otelautaa mutee ja koko kämmenelläkö se tehdään?
brn2sk8
06.06.2008 19:15:46
Todella hyvä sivusto tämä Muusikoiden.net tulee nopeasti vastaus ja kilttiä porukkaa :)

En menis vannoon, mutta ole hyvä vaan jos tältä vaikuttaa vielä..
Cry Baby and ask me WHY WHY
brn2sk8
06.06.2008 19:43:41
Noi minun mutet kuulostaa melko surkeille. Ne ei kuulosta silleen tiukalle niinku tossa kappaleessa. Miten saisin niistä paremman, onko sillä väliä mistä kohti otelautaa mutee ja koko kämmenelläkö se tehdään?

Voit dempata miten haluut, kunhan se kuulostaa demppaukselta.. Koko kämmenen syrjällä se kannattaa tallan vierestä tehdä, se on ihan toimiva ja aika jämpti.. Sit plektranki liikkeet auttaa siinä et ne kuulostaa tiukalta, soundit... kaikki
Cry Baby and ask me WHY WHY
Trendkeel
08.06.2008 17:38:29
Noi minun mutet kuulostaa melko surkeille. Ne ei kuulosta silleen tiukalle niinku tossa kappaleessa. Miten saisin niistä paremman, onko sillä väliä mistä kohti OTELAUTAA mutee ja koko kämmenelläkö se tehdään?

Muistathan alaslyönnit? Ja en usko, että ko. biisissä dempataan otelaudalta, joka on harvinaisempaa, kuin oikealla - sinun tapauksessa vasemmalla - kädellä demppaus. Tai sitten tuo oli sinun ajatusvirhe tms. Reeniä, reeniä ja lisää reeniä niin alkaa sujua..
Gibson Les Paul Studio Alpine White
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)