Aihe: Line 6 POD 2.0
1 2 3
agre
03.06.2008 10:07:35 (muokattu 03.06.2008 10:41:47)
Voi SAATANA! menee hermot ku tuolla dlx:ässä ei oo tota. Viimeks ei ollu sitä vahvistinta ja nyt ei tota... pitää varmaan tilata netistä...
E: kysyisin vielä että kumpi on parempi POD 2.0 vai Digitech rp250
Diego
03.06.2008 13:13:12
Voi SAATANA! menee hermot ku tuolla dlx:ässä ei oo tota. Viimeks ei ollu sitä vahvistinta ja nyt ei tota... pitää varmaan tilata netistä...

Tuskin se DLX:n vika on, kun ei noita varmaan enää niin paljon mene, kuin ilmestyessään... En oo kyllä vähään aikaan nähny missään liikkeissä hyllyillä, enemmän on XT ja X3 -malleja näkynyt. Onhan ne parempiakin toki.

Jos noista kahdesta hirvityksestä täytyis valita, ottasin PODin.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
kissakissala
03.06.2008 13:17:49

Kannaattaa kysellä Pocket PODia, sama vehje, uudet kuoret. Luulisi tuota löytyvän jokapaikasta.
"I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White
agre
03.06.2008 17:33:50
POD hirvitys?
Diego
03.06.2008 19:12:15
POD hirvitys?

No jos suoraan puhutaan, niin mielestäni tuo kakkosversio on aika paska. XT on parempi. Huomattavasti parempi. Nää on toki vain mun mielipiteitä, mutta kakkonen on aika tohon XT:hen verrattuna mielestäni aika köykäinen viritelmä.
agre
03.06.2008 19:26:28 (muokattu 03.06.2008 19:45:04)
Ei tuo hirveän paska on vaikka jos katsoo http://www.youtube.com/watch?v=qr_Mixaw23c tämän henkilön videoita esim. Minun mielestä tuo on tosi hyvä ton hintaseks
E: Siis mitkä johdot siinä pitää olla ku tuolla on ihan eri systeemit http://killrbuckeye.no-ip.org/index_files/page0002.htm pistäkää linkkiä vaikka thomannista.
-Cale
03.06.2008 20:13:30
No jos suoraan puhutaan, niin mielestäni tuo kakkosversio on aika paska. XT on parempi. Huomattavasti parempi. Nää on toki vain mun mielipiteitä, mutta kakkonen on aika tohon XT:hen verrattuna mielestäni aika köykäinen viritelmä.

Niin, jos ei osaa. Kyllähän kakkonen varsinkin hevihommiin on passeli, joidenkin mielestä jopa parempi kuin XT. Itselläni ei kokemusta. Sen myönnän että mitään erikoisen hyviä cleanejä tai bluesrosoja tuosta ei saa.
agre
03.06.2008 21:28:13
Noniin siis tämä http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_ypp2010.htm on se johto minkä tarviin Podista tietokoneeseen?
kissakissala
03.06.2008 22:02:11 (muokattu 03.06.2008 22:17:16)
Noniin siis tämä http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_ypp2010.htm on se johto minkä tarviin Podista tietokoneeseen?

Huoh.. No jos haluat välttämättä stereona nauhoittaa, mutta muuten riittää tavallinen kitara-piuha sen adapterin kanssa.. Tuolle stereo-piuhalle kannattaisi sitten ostaa stereo-adapteri, että toimii stereona. Tai mini male to mono male.. Heh :)
Tämän kanssa et tarvitse adapteria, jos haluat sen stereo äänen http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_ypk2030.htm
"I've got a beat up Silvertone amp.. I plug it in and it sounds like a champ" - Jack White
agre
04.06.2008 08:28:13
onko sillä äänenlaadulla hirveesti eroa onko se stereo vai se toinen?
WinterMad
04.06.2008 09:03:53
onko sillä äänenlaadulla hirveesti eroa onko se stereo vai se toinen?

No stereona se ääni tulee vasemmalta ja oikealta, monona pelkästään toisesta.
"luulette olevanne hienoja kun kuuntelette paljon eri tyylejä mutta oikeasti paljon kovempi saavutus on jos kuuntelee vaan kokoajan gorgorothia tai eisiidiisiitä" - sub zero
agre
04.06.2008 16:13:15 (muokattu 04.06.2008 16:15:54)
meinaan siis että jos tämän johon ostan http://www.thomann.de/fi/the_sssnake_ypk2030.htm niin saako ton kytkettyä podin ja kitaran väliin adapterin avulla silleen että pistää adapterin siihen toiseen päähän.

sori tuplapostasin. Tarviin vastauksen äkkiä.
Klapp
04.06.2008 16:39:54 (muokattu 04.06.2008 16:41:52)
Tuossa ehdottamassasihan on siis se adapteri jo valmiina, eli tuohon et tarvihe adapteria ollenkaan, mikäli tietokoneeseen laitetta tyrkkäät. Tarviit siis semmosen adapterin vain, jos sinulla on kitarapiuha (mono tai stereo, ihan miten vaan), jonka molemmissa päissä on semmonen paksu kitarapiuhan plugi eli se metallinen pikkuruista dildoa muistuttava osa.

Väreistä en tiiä, kun en tiiä tietokoneistasi yms. Minulla siinä reiässä, josta piuha menee koneeseen, on tuommonen ikäänkuin tuplasulkeita (( )) muistuttava kuvio, johon tulee nuoli oikealta läpi.
"And if you say that you can tell a bigger tale, I swear to God you'd have to tell a lie" -Tom Waits.
sagge
04.06.2008 17:11:16
Kannattaa ihmeessä laitteen testaamisen sijasta kattoo youtubesta video.
agre
04.06.2008 17:12:34
juu nuo videot oon kaikki kattonu läpi
Klapp
04.06.2008 17:16:02
Kannattaa ihmeessä laitteen testaamisen sijasta kattoo youtubesta video.

Saggella lie sanomassaan vissi pointti, mutta ehkä tarpeeton, kun kysyjä tuntuu olevan monessa asiassa hieman vähemmän kokenut. Mene siinä sitten testaamaan käyttöliittymältään ummikolle kohtalaisen hankalaa laitetta tms. Enkä mitenkään pahasti sano, vaan tarkoitan vain, että joku mieli tällaisten videoiden katselussa mielipiteen muodostumisen kannalta on, vaikka osaava kyllä testaa vermeensä.
"And if you say that you can tell a bigger tale, I swear to God you'd have to tell a lie" -Tom Waits.
Diego
04.06.2008 17:16:41
juu nuo videot oon kaikki kattonu läpi

Muista että kaikki vaikuttaa siihen soundiin. Kitara, äänikortti, piuhat, sää, Jumala. Nää on välillä henkimaailman hommia, vaikket koskisi "hyvän soundin" asetuksiin, niin seuraavana päivänä se saattaakin kuulostaa ihan paskalta. Ja noissa videoissa saattaa olla vielä koneella muokattu soundeja? Plus että ne on todella tiukasti soitettu. Soundi lähtee sormista, ja siitä tatsista millä vedät.

Millasella kitaralla vedät? Osais ehkä kertoo että tuletko tollasta soundia kuin noissa videoissa on saamaan.
agre
04.06.2008 17:30:09 (muokattu 04.06.2008 17:33:43)
No siis minulla on ihan aloittelijoiden kitara ei tosin mikään paras kitara metalli hommiin eli Fender Squier Affinity. Mutta siis en vaadi mitään helvetin hyvää soundia mutta kuintekin jotain. Lähinnä että voin nauhottaa suoraan tietokoneelle.

Ja en minä aio pelkästään metallia soittaa, vaan perehdyn muihinkin musiikkityyleihin.
Klapp
04.06.2008 18:00:56
Ja en minä aio pelkästään metallia soittaa, vaan perehdyn muihinkin musiikkityyleihin.

Nyt on asenne kohdillaan, ihan oikeasti ja vailla sarkasmin häivääkään. Tällaista asennoitumista tapaa aivan, aivan liian harvoin.

Go for it, mää sanon!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)