Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Epiphone by Gibson strato
1
0611
03.06.2008 07:44:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taitaa olla 80-kymmentä luvun keppejä? Moi missä hintaluokassa kyseiset stratot HSS-mikityksellä?
 
Ronalt Bix
 
Kaavat kankeiden kahlitsee ihmisyyden...
p130
03.06.2008 09:04:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noin 100 euroa.
 
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
ReBeat
03.06.2008 10:41:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus tuollainen musta. Ei kannata ostaa. Satasen Yamaha on nykypäivänä todennäköisesti parempi soitin kuin tuo.
 
arppah8
03.06.2008 10:48:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hee, mun eka sähkis oli EbyGeen metallinhohtomusta flygari. Kauhee ritsa, mutta pakko oli saada kun ylöspäin katsomallani kaverilla oli samanlainen.
 
God's away on business
Dirty Hero
03.06.2008 11:58:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torilla oli tollanen pari viikkoa sitten 80€.. Aika äkkiä se kaupaksi meni. Olisi vähän itseänikin kiinnostanut ostaa, mutta joku muu kerkesi ensin :)
 
-Cale
03.06.2008 20:25:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus tuollainen musta. Ei kannata ostaa. Satasen Yamaha on nykypäivänä todennäköisesti parempi soitin kuin tuo.
 
Höpöhöpö. Minullakin oli joskus musta yksikelaisilla varustettu Epin strato, ja aivan pätevä vehjes oli siihen rahaan (n. 100e nykyrahaa). Itselläni oli siis Explorer -lavalla, noitahan on myös sillä terävämmällä lavalla. Tuskin nämä nykypäivänkään halpiskitarat ovat yhtään sen kummempia, jopa huonompiakin.
 
fox
03.06.2008 22:10:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Höpöhöpö. Minullakin oli joskus musta yksikelaisilla varustettu Epin strato, ja aivan pätevä vehjes oli siihen rahaan (n. 100e nykyrahaa). Itselläni oli siis Explorer -lavalla, noitahan on myös sillä terävämmällä lavalla. Tuskin nämä nykypäivänkään halpiskitarat ovat yhtään sen kummempia, jopa huonompiakin.
 
Juu, eipä "banaanilapa" Epipuhelin ole ollenkaan huonompi kitara hintaluokassaan, yllättävänkin hyvä kaula niissä löytyy. Ja kyllähän niitä liikkuu aina silloin tällöin.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
superfly
04.06.2008 01:01:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli joskus tuommoinen banaanilapa-epi. Ihan yhtä huono se oli kun halpis-Ibanezit, ei ehkä ihan niin ruma kuitenkaan. En kyllä pysty suosittelemaan tuota.
 
Killing internet dragons is serious business!
-Cale
10.11.2009 12:30:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö kukaan mitä materiaalia noiden bodyissä on käytetty? Olisiko ihan vaneriakaan kuitenkaan...? Voi riippua tosin mallistakin, noitahan on monella eri lapamallillakin (jopa 4?), ja lueskelin että joku pro -sarja olisi tehty jopa Usassa. Olen törmännyt myös malleihin joissa on kielilukot, mutta talla ei silti näytä niinkään floyd rose tyyppiseltä, vaan pikemminkin perinteisemmältä tremololta. Onko kokemusta tämän toiminnasta?
 
Mietin hankkivani nostalgiamielessä tuollaisen korealaisen epistraton takaisin. Siinä oli todella hyvä kaula, ja jos bodyn materiaali ei ole aivan kehno niin sellaisesta voisi saada oivan projektikepin tai muuten vaan varakitaran.
 
fox
10.11.2009 13:15:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Cale: Tietääkö kukaan mitä materiaalia noiden bodyissä on käytetty? Olisiko ihan vaneriakaan kuitenkaan...? Voi riippua tosin mallistakin, noitahan on monella eri lapamallillakin (jopa 4?), ja lueskelin että joku pro -sarja olisi tehty jopa Usassa. Olen törmännyt myös malleihin joissa on kielilukot, mutta talla ei silti näytä niinkään floyd rose tyyppiseltä, vaan pikemminkin perinteisemmältä tremololta. Onko kokemusta tämän toiminnasta?
 
Mietin hankkivani nostalgiamielessä tuollaisen korealaisen epistraton takaisin. Siinä oli todella hyvä kaula, ja jos bodyn materiaali ei ole aivan kehno niin sellaisesta voisi saada oivan projektikepin tai muuten vaan varakitaran.

 
Ei pysty ihan 100-varmasti sanomaan materiaalia.. mulla ei ole koskaan moista ollut, mutta kyllähän niitä on jokunen tullu fiksailtua, ja muuten trimmattua. Jossain vaiheessa ainakin täällä Hämeessä noita liikkui kaiketi jokseenkin runsaasti? Se tremolo tais juu olla likellä jotain Strato-veiviä, ja epävarmasti esitän, että se body ainakin vaikutti olevan leppää, koska muistelen, että yhessä sunburstissa oli syykuvio sellanen. Toki se voi olla jonkun halvemman core-puun päällä oleva leppäviilukin, mutta eihän tuo oo ollenkaan "huono" ratkaisu, sillä tavallahan varmaan valtaosa noista syykuviokannellisista tuolla itäsillä mailla on tehty.
Tuota en kyllä "purematta niele" että niitä olis Jenkkilässä tehty, tosin tuo 1984-87 aikaväli oli vaikeaa ja sekavaa aikaa Gibsonin konsernissa, yhtiöhän myytiin 1986.
Ainoat Epiphonet, joita on varmuudella tuossa 1980-luvun puolella tehty Kalamazoossa minun tietääkseni, oli muutama sarja Gibsonin Spirit- mallia, josta siis oli olemassa myös Epiphone Spirit, sekä ulkomaan foorumeilla on myös infottu, että oli olemassa "molempia" eli Epiphonen lapatekstin päälle liimattu (maalauksen jälkeen) Gibson-logo.
Edelleen olen sitä mieltä, ettei tuo banaanilapa-Epi mikään ihan onneton kitaranakaan ollut. Vrt. yllä olevat muutkin kommentit kaulasta ym.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
-Cale
10.11.2009 14:26:06 (muokattu 10.11.2009 14:27:18)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Ei pysty ihan 100-varmasti sanomaan materiaalia.. mulla ei ole koskaan moista ollut, mutta kyllähän niitä on jokunen tullu fiksailtua, ja muuten trimmattua. Jossain vaiheessa ainakin täällä Hämeessä noita liikkui kaiketi jokseenkin runsaasti? Se tremolo tais juu olla likellä jotain Strato-veiviä, ja epävarmasti esitän, että se body ainakin vaikutti olevan leppää, koska muistelen, että yhessä sunburstissa oli syykuvio sellanen. Toki se voi olla jonkun halvemman core-puun päällä oleva leppäviilukin, mutta eihän tuo oo ollenkaan "huono" ratkaisu, sillä tavallahan varmaan valtaosa noista syykuviokannellisista tuolla itäsillä mailla on tehty.
 
No ei kyllä, ja toisaalta, jos omaan korvaan saundaa ok niin onko sillä loppupeleissä mitään väliäkään. Onko noissa trimmaamissasi ollut kielilukkoja? Mahtaakohan toimia tuollainen kombinaatio, varsinkaan tuon hintaluokan peleissä. Harvoin ainakin näkee.
 
Tuota en kyllä "purematta niele" että niitä olis Jenkkilässä tehty, tosin tuo 1984-87 aikaväli oli vaikeaa ja sekavaa aikaa Gibsonin konsernissa, yhtiöhän myytiin 1986.
Ainoat Epiphonet, joita on varmuudella tuossa 1980-luvun puolella tehty Kalamazoossa minun tietääkseni, oli muutama sarja Gibsonin Spirit- mallia, josta siis oli olemassa myös Epiphone Spirit, sekä ulkomaan foorumeilla on myös infottu, että oli olemassa "molempia" eli Epiphonen lapatekstin päälle liimattu (maalauksen jälkeen) Gibson-logo.

 
Joo, eihän tuota aivan varmuudella voi sanoa vaikka kuinka lukisi Usa -tekstiä lavassa. Kovin vaan tuntuivat olevan varmoja asiastaan ulkomaan foorumeilla.
 
Edelleen olen sitä mieltä, ettei tuo banaanilapa-Epi mikään ihan onneton kitaranakaan ollut. Vrt. yllä olevat muutkin kommentit kaulasta ym.
 
Onko sinulla kokemusta muista lapamallisista epistratoista, esim. tuo jackson/charvel tyyppinen terävä lapa? Itsekin omistin aikoinaan tuon banaani/lätkämaila -lapaisen, nyt tuntuu olevan liikkeellä tuota terävälapaista kohtuullisesti. Onkohan eroja eri lapamallien välillä juurikaan?
 
fox
10.11.2009 15:12:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-Cale: No ei kyllä, ja toisaalta, jos omaan korvaan saundaa ok niin onko sillä loppupeleissä mitään väliäkään. Onko noissa trimmaamissasi ollut kielilukkoja? Mahtaakohan toimia tuollainen kombinaatio, varsinkaan tuon hintaluokan peleissä. Harvoin ainakin näkee.
 
Kyllä ainakin yhdessä oli, ja ei siit haittaakaan ollu. Ja olihan "emoyhtiön" kitaroissa myös joissain kielilukot ja TP-6 hienoviritys tailpiece. ;)
 
Joo, eihän tuota aivan varmuudella voi sanoa vaikka kuinka lukisi Usa -tekstiä lavassa. Kovin vaan tuntuivat olevan varmoja asiastaan ulkomaan foorumeilla.
 
Niin no, olihan noissa 70-luvun japsi-Epiphoneissakin laput, joissa oli että " Kalamazoo USA" ja sitten joku tarra jossain, missä luki että "Made In Japan" - sama oli muuten japsiFendereissä, jos ei katsonu sarjanumeroa, ja oli Made In Japan -tarra pois, niin jenkistähän se kävi.. sarjanumeron vähän raapi lavasta (relikoi).. :p
 
Onko sinulla kokemusta muista lapamallisista epistratoista, esim. tuo jackson/charvel tyyppinen terävä lapa? Itsekin omistin aikoinaan tuon banaani/lätkämaila -lapaisen, nyt tuntuu olevan liikkeellä tuota terävälapaista kohtuullisesti. Onkohan eroja eri lapamallien välillä juurikaan?
 
Kaipa niist joku "kultakorva" saattaa jotain eroa soundissa löytää.. Muistini mukaan kaikki noi mitä oon käpistellyt, on olleet niitä banaanilapa-mallisia..
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
trih
10.11.2009 20:36:27 (muokattu 10.11.2009 20:39:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epiluurin katalookissa lukee S-310-mallille runkomateriaalina laminoitu leppä/vaahtera eli käsittääkseni vaneri.
 
S-310:
http://www.elderly.com/items/images/30U/30U-9304_front.jpg
 
Lisäys
 
Ne lätkälapaiset ja singlelockingtremoloepit on varmaankin kaikki vanerirunkoisia. Jäsen Kricellä on sen sarjan "explorer". Itse joskus miljoona vuotta sitten niitä testailin ja jopa vaahtosammuttimen arvioinnilla huonoja ku mitkä.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «