Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä firewirekortti PCI-väylään?
1 2
Antti1
29.05.2008 16:11:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakusessa olis joku hyvä vempain mölyn siirtämiseen. Pitäisikö se olla FW 800 ja mikä olisi nyt sitten hyvä malli? Pitäisi pystyä vetämään läpi yhtäaikaa 20 raitaa 24bit/96KHz -materiaalia, se ei liene ongelma? Olen myös kuullut, että TI:n piirillä olevat olisivat parempia. Mitä eroa käytännössä ja miksi? Mistä sellaisia kortteja sitten koneeseen saa?
 
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Jaava
29.05.2008 23:32:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakusessa olis joku hyvä vempain mölyn siirtämiseen. Pitäisikö se olla FW 800 ja mikä olisi nyt sitten hyvä malli? Pitäisi pystyä vetämään läpi yhtäaikaa 20 raitaa 24bit/96KHz -materiaalia, se ei liene ongelma? Olen myös kuullut, että TI:n piirillä olevat olisivat parempia. Mitä eroa käytännössä ja miksi? Mistä sellaisia kortteja sitten koneeseen saa?
 
Siis tarvitsetko nimen omaan firewirekorttia vaiko etsitkö äänikorttia? Äänikortteja saa suoraan pciväylään vaikka millä mitalla. 20 raitaa 24/96 onnistuu miltä tahansa fw äänikortilta.
 
TI:n piirillä varustetut kortit ovat keskimäärin yhteensopivampia ja luotettavampia.
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
Antti1
29.05.2008 23:35:15 (muokattu 30.05.2008 00:12:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis tarvitsetko nimen omaan firewirekorttia vaiko etsitkö äänikorttia?
 
Mä mitään äänikortteja tartte, vaan juurikin sitä mitä kysyin. :)
 
EDIT: Tarkennuksen vuoksi siis vielä, että tosiaan ihan PCI-väyläistä ollaan hakemassa. Ei mihinkään läppärin kylkeen.
 
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Viikset
30.05.2008 08:08:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hakusessa olis joku hyvä vempain mölyn siirtämiseen. Pitäisikö se olla FW 800 ja mikä olisi nyt sitten hyvä malli? Pitäisi pystyä vetämään läpi yhtäaikaa 20 raitaa 24bit/96KHz -materiaalia, se ei liene ongelma? Olen myös kuullut, että TI:n piirillä olevat olisivat parempia. Mitä eroa käytännössä ja miksi? Mistä sellaisia kortteja sitten koneeseen saa?
 
Verkkokaupasta hommasin Belkinin Firewire800 kortin TI:n piirillä varustettuna. Belkin tuotekoodi: F5U623EAAPL / F5U623EA-APL. Verkkokaupan koodi: 8061. 65,90€. Toiminu ku junan vessa :) Useat äänikortti valmistajat suosittelevat juuri TI:n piirillä varustettuja pci kortteja, kuten omassa tapauksessani Motu. Syytä tähän en tiedä. Kai ne ovat vaan laadukkaampia. Mulla oli aluksi VIA:n piirillä oleva "halppiskortti" ja se ei toiminu juuri ollenkaan!!
 
-janne
 
oo kiitoksia paljon kiitoksia oo
Antti1
30.05.2008 10:56:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Verkkokaupan koodi: 8061. 65,90€.
 
Ohoi, ne onkin noin paljon arvokkaampia? Kaikki TI:t pyörivät tuolla ylemmässä hintaluokassa nykyään, vai olisko jotain vähän iisimpää? Ei siinä, kyllähän tuollaisenkin tarvittaessa sitten laittaa.
 
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
LaXu
30.05.2008 11:44:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Useat äänikortti valmistajat suosittelevat juuri TI:n piirillä varustettuja pci kortteja, kuten omassa tapauksessani Motu. Syytä tähän en tiedä. Kai ne ovat vaan laadukkaampia. Mulla oli aluksi VIA:n piirillä oleva "halppiskortti" ja se ei toiminu juuri ollenkaan!!
 
Veikkaisin, että tuo on aika korttikohtaista. En osaa FW800:sta sanoa, mutta mulla on VIA:n piirillä varustettu FW400 kortti ja se on toiminut täysin ongelmitta.
Antti1
30.05.2008 11:46:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas paljon eroa on käytännössä FW800 ja 400 välillä? Isompi huomattavasti parempi kovalla väännöllä?
 
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Viikset
30.05.2008 11:48:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaisin, että tuo on aika korttikohtaista. En osaa FW800:sta sanoa, mutta mulla on VIA:n piirillä varustettu FW400 kortti ja se on toiminut täysin ongelmitta.
 
Korttikohtaista hyvinkin :)
 
oo kiitoksia paljon kiitoksia oo
Antti1
30.05.2008 11:55:01 (muokattu 30.05.2008 11:57:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahaa, ongelma muuten ratkesikin. Mackie suosittelee mun käyttämään Adaptecin FW400 kortteja. Siis Onyx 1640:n kaverina.
 
EDIT: Vaan mistäs helvetistä mä tommosia Adaptecceja nyt oikein hommaan? En löydä ainakaan mistään.
 
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
mos6581
30.05.2008 15:45:11 (muokattu 30.05.2008 15:45:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen 99.9% varma että firewire-kortin valmistajalla ei ole mitään väliä, kunhan kortti on vaan Texas Instrumentsin piirillä varustettu. Muistelen aikoinaan itekkin TI-piirillistä metsästäessä törmänneeni jossain jenkkiläisen puljun sivulla adaptecin kortteihin ja ne oli varustettu TI:lla. Olisko mahollista että adaptec käyttää vaan ja ainoastaan TI:n piirejä korteissaan ja sitä myöten mackien on turvallista ja helppoa suositella adaptecin tuotteita. Belkinillä, SIIG:llä ja ADS:lla olen törmännyt kans TI:n piireihin. Belkinillä ja SIIG:llä tosin löytyy muillakin piireillä varustettuja, mutta ADS taitaa suosia pelkästään Texas Instrumentsia.
 
Mut jokatapauksessa, harvoin olen törmännyt nirsoiluun korttien ja audiointerfacejen välillä ja omien kokemusten perusteella ne VIA:t ja NEC:it on toiminu ihan yhtä hyvin.
 
(Ite löysin TI-piirillisen korttini huuto.net:stä hintaan 9€ sis. pk)
 
JayMH
02.06.2008 13:11:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on kokemusta kahdesta eri ulkoisesta äänikortista, jotka toimivat Firewirella. Molemmissa oli sama ongelma VIA:n piirillä -> nauhoitettuun ja kuunneltavaan musiikkiin tulee "räpsähdysääniä", jotka tekevät kuuntelusta aika veemäistä. Nykyään ei ole mitään ongelmaa kun sattuu olemaan koneessa integroitu Firewire TI:n piirillä.
 
Todellakin asialla on merkitystä.
 
insight
02.06.2008 16:40:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas paljon eroa on käytännössä FW800 ja 400 välillä? Isompi huomattavasti parempi kovalla väännöllä?
 
FW800 = 800MB/s ja FW400 = 400MB/s.
 
Kun kukaan muu ei tarkentanut, niin PCI-väyläisiä FireWire-kortteja ei ole olemassakaan.
 
Can you feel the atmosphere
Antti1
02.06.2008 18:32:50 (muokattu 02.06.2008 18:34:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun kukaan muu ei tarkentanut, niin PCI-väyläisiä FireWire-kortteja ei ole olemassakaan.
 
Kummaa kun noita PCI-väylään meneviä kortteja saa kumminkin kaupoista ostaa. No kai ne myyvät sitten vaan mielikuvia...
 
EDIT: Niin ja mitä taas tulee tuohon sun lukujen kertomiseen, niin kyllä mäkin sen ymmärrän. Kysyin käytännön eroja. Mikään noista liitännöistä ei kuitenkaan hyödynnä oikeastaan missään tilanteessa koko kapasiteettiaan. Koneissa on niin paljon pullonkauloja muualla.
 
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Jaava
02.06.2008 20:39:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Niin ja mitä taas tulee tuohon sun lukujen kertomiseen, niin kyllä mäkin sen ymmärrän. Kysyin käytännön eroja. Mikään noista liitännöistä ei kuitenkaan hyödynnä oikeastaan missään tilanteessa koko kapasiteettiaan. Koneissa on niin paljon pullonkauloja muualla.
 
firewire pääsee yleensä aika lähelle nimellistä kapasiteettiaan ja vaikka ei pääsisikään, se on enemmän kuin tarpeeksi audiotyöskentelyyn.
 
''Miten voi olla jano, vaikka on juonut koko yön?''
insight
03.06.2008 12:39:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kummaa kun noita PCI-väylään meneviä kortteja saa kumminkin kaupoista ostaa. No kai ne myyvät sitten vaan mielikuvia...
 
EDIT: Niin ja mitä taas tulee tuohon sun lukujen kertomiseen, niin kyllä mäkin sen ymmärrän. Kysyin käytännön eroja. Mikään noista liitännöistä ei kuitenkaan hyödynnä oikeastaan missään tilanteessa koko kapasiteettiaan. Koneissa on niin paljon pullonkauloja muualla.

 
No joo, mutta en mä ainakaan ole törmännyt yhteenkään PCI-väyläiseen FireWire-korttiin. Vanhassa koneessa mullakin oli PCI-väyläinen äänikortti, nykyisessä FireWire.
 
Joo pullonkauloja on ainakin läppäreissä vakiona olevat kovalevyt. Harmi vaan, että Flash-kovalevyt ovat vielä niin kalliita.
 
Can you feel the atmosphere
mos6581
03.06.2008 12:43:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, mutta en mä ainakaan ole törmännyt yhteenkään PCI-väyläiseen FireWire-korttiin. Vanhassa koneessa mullakin oli PCI-väyläinen äänikortti, nykyisessä FireWire
 
Tiedätsä nyt edes mikä PCI-väylään tuleva firewire-kortti on?
 
Thyvon
03.06.2008 14:12:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo, mutta en mä ainakaan ole törmännyt yhteenkään PCI-väyläiseen FireWire-korttiin. Vanhassa koneessa mullakin oli PCI-väyläinen äänikortti, nykyisessä FireWire.
 
Jeppistä, klassikkomatskua.
 
anapena
03.06.2008 14:24:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, puhutaanko firewire-väyläisestä tiedonsiirto-rännistä vai äänikortista...
 
Antti1
03.06.2008 17:12:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, puhutaanko firewire-väyläisestä tiedonsiirto-rännistä vai äänikortista...
 
Niinkuin jo olen moneen kertaan aiemmin todennut, niin tuollaisesta firewirekortista. Missään vaiheessa en kaiketi ole puhunut äänikortista mitään? Sellaisen virkaa toimittaa Mackie Onyx 1640 firewire-pulikan kera. Vanhassa äänityskoneessa ei vaan ole noita liitäntöjä, niin pitää sellainen kortti hommailla.
 
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Niq
03.06.2008 22:26:16 (muokattu 03.06.2008 22:26:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos PCI-Express löytyy koneesta, niin ehdottomasti semmonen kortti sitten, ei tule PCI-väylän rajatkaan latensseineen tielle. Itse ostin Belkinin F5U504EA -kortin PCI-Express -väylään (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=9861) ja hyvin pelittää.
 
Tape Op:ssa joku suositteli kyseistä korttia, ja kuten aika monessa paikassa on todettu: TI:n piirillä olevien kanssa pelittää firewire-laitteet ongelmitta, VIAn tai Ageren piireillä ei välttämättä. Muistan lukeneeni jostain että nuo jälkimmäiset piirit ei hanskaa jotain tiedonsiirtoprotokollaa tms. oikein ja ongelmat johtuu siitä.
 
"I have a cunning plan" -Baldrick
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «