Aihe: Jack & Danny stratot ynnä telet
1
jra
03.06.2008 13:58:05 (muokattu 03.06.2008 14:55:29)
Terves. Rupesi himottamaan tuollainen hammastikun hintainen kepukka saksanmaalta, eli Jack & Danny. Olen käyttänyt hakua juu (ja Harmony Centraliakin selannut), mutta keskustelu rajoittuu lähinnä kyseisen puljun Les Paul -kopsuihin (muutamaa kommenttia telecastereista lukuunottamatta). Tuosta laitearviopuolen Tele-arvostelusta innostuneena kysynkin, onko muilla mnettiläisillä kokemusta tuoreista Jaakko & Tanelin strato- ja telekopioista?

Mulla on ollut pari vuotta J&D:n "tele". Taisi maksaa aikoinaan 109e Musicstoresta. Ensimmäinen kappale lähti vinoon porattujen bodyn kielireikien takia takaisin, seuraava yritys olikin sitten parempi, vaikka puiden mätsäys ei ollut aivan kohdallaan. Sointi oli kuitenkin ensimmäistä parempi. Ainoa osa mikä meni heti vaihtoon oli ämpärimuovista tehty satula, tein tusq-aihiosta uuden. Satula on melkein pakko vaihtaa, jos meinaa saada vireen pysymään ja soitettavuuden kohdalleen. Puut ja soitettavuus ovat hintaansa nähden kunnossa.
E: nauhojen päitä siistin myös, ei tosin sen enempää tarvinnut kuin faded Gibsonissa.

Ajan kanssa olen sitten tehnyt aika paljon muutoksia. Lakkasin otelaudan (tummui sormista ja taisi olla melkein ilman lakkaa), messinki-tallapalat (e-D), musta 3-kerros plektrasuoja, kaulaan GFS Mean-90 ja tallaan GFS-Fat, life saver ja treble bleed -kytkennät. Olisikohan tuolle tähän mennessä kertynyt hintaa 150-160e?

Noiden muutosten jälkeen oikein mieleinen peli, tosin lähtee kesäksi lainaan velipojalle. Itse olen ollut tosi tyytyväinen ja jos olisi kokeilu mahdollisuus ennen ostoa, niin voisi valkata itselle vielä toisen samanlaisen vaikka burstina. Yksilöeroja noissa on. Muistaakseni Musicstorella on 30 päivän täysi palautusoikeus, vaikka mitään vikaa ei olisikaan.
Vahtolainen
03.06.2008 20:42:28
Kuten ekassa viestissä totesit,näitä lespoja on paljon kehuttu.Sain oman sg:ni tänään ja se on täydelinen,joka osa on toimiva.Mikeistä en vielä tiedä,vahvistin tulee ensiviikolla.Tosin sain eri kitaran kuin tilaamani,sain kalliimman ja paremman ;)
habakoski
06.06.2008 21:41:22
Mulla on ollut pari vuotta J&D:n "tele"...

Hienoa tietoa, plussaa tästä. Pääsin itsekin testaamaan tuollaista Jack & Danny JD-ST 4a CA Candy Red -mallin stratokopiota. Kaiken puolin ulkonäöltään ihan hieno ja soitettava (ja soiva) peli on kyseessä. Vireessä kieltämättä olisi vielä toivomisen varaa. Ja mikityshän tuossa on H-S-H, olisin kaivannut hieman perinteisempää S-S-S -komboa tai ehkäpä S-S-H -tyyppistä ratkaisua.

GASittaa nämä halvat pirulaiset.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)