Aihe: Ultimate Fighter (tv-sarja)
1 2 3 4 57 8 9 10 11 12 13 14 15
Tranquility
02.06.2008 20:50:58 (muokattu 02.06.2008 20:51:40)
Tietääkö joku miten pahoja vaurioita toinen on pahimmillaan aiheuttanu vastustajalle? Näyttä nimittäin aika hurjilta noi youtubessa olevat pätkät.

Yleisesti ottaen vapaaottelu on huomattavasti turvallisempi urheilulaji kuin mitä äkkiseltään saattaisi kuvitella. Nyrkkeilyyn verrattuna päähän kohdistuvia iskuja tulee huomattavasti vähemmän, eikä ottelua pitkitetä laskemalla lukua kymmeneen. Murtumia sattuu toisinaan, mutta kovin yleisiä eivät nekään ole. Vakavia vammoja sattuu siis erittäin harvoin.

Lajin harjoittelu on kuitenkin erittäin fyysistä, ja tästä johtuen pienempiin vammoihin ja ruhjeisiin saa tottua. Itsekin olen monesti ollut viemässä treenikavereita ensiapuun esimerkiksi sijoiltaan menneen olkapään takia. Jos asiaa ajatellaan vakuutusten kannalta, niin esimerkiksi moottoriurheilu ja mäkihyppy luokitellaan (muistaakseni) vaarallisemmiksi lajeiksi kuin MMA.
Thet
02.06.2008 21:10:10
Onhan se aivan mahollista että mitään pahempia vammoja tossa ei ehdi saada, mutta jotkut iskut kyllä näyttää niin kivuliailta.
Esimerkiksi tämän videon ensimmäinen tyrmäys. http://www.youtube.com/watch?v=9RsT1xSa0a0
"Taakse kammattu, charmikkaasti harmaantunut tukka, leukaparta sekä tatuoidut vahvat käsivarret saavat kyllä hetero miehenkin jalat tutisemaan." - Heikkijärvinen
Bonesaw
02.06.2008 22:15:23 (muokattu 02.06.2008 22:18:40)
Tosin en tiedä, josko tuo tapa, jolla tuo eka tyrmäys suoritetaan, olisi nykyäänkin sallittu - kyynärpäitähän saa käyttää.

Mun mielestä kyynärpäillä ei saa lyödä enää tuolla tavoin alaspäin.
Joo'o
KillingMachine
03.06.2008 10:59:29

Esimerkiksi tämän videon ensimmäinen tyrmäys. http://www.youtube.com/watch?v=9RsT1xSa0a0

Aika ironista että Tank Abbott tulee samalla videolla itse tyrmätyks ja sitten näyttää pistävän joltain toiselta kaverilta tajun kankaalle.

On muuten aika mielenkiintoinen kaveri. Kaverilla on aika aggressiivinen tyyli, katsokaa vaikka ja tuossa noin 25 sekunnin kohalla miehen voima tuleekin hyvin esille:

http://www.youtube.com/watch?v=BwOKrdAjXmo
"The me that you know, he used to have feelings, but the blood stopped pumping and he is left to decay" - Nine Inch Nails
Ed_Guy
01.10.2008 20:55:27
Huom! Olet kirjoittamassa yli 120 päivää vanhaan ketjuun!

Juup.

Seuraava kausihan näkyy jo jimillä. Seuraako tätä enää kukaan?
Olen idiootti. Minun kanssani ei kannata väitellä, koska vedän sinut omalle tasolleni ja voitan sitten.
Bluesmies
01.10.2008 21:03:23
Juup.

Minä ainakin seuraa. Loistava ohjelma. Ekassa jaksossa kyllä porukkaa lähti pois kourallinen. :) Ei ehkä ihan yhtä värikkäitä persoonia, kuin ekalla kaudella, mutta katsotaan rauhassa.
paavi666
01.10.2008 21:11:50
Minä seuraan. Aikamoisia pussyja näyttää koko tämän seasonin sakki olevan.
Oli hyvä kun ekan jakson alussa se yks kovanaama uhos ihan kybällä kuinka ei kannata häntä vastaan joutua matsiin ja viiden minsan päästä kaveri itkee koti-ikävää.
"Juu kitaraa soitan metallica." - Ämil94 jäsenkuvaus.
KillingMachine
02.10.2008 16:49:57
Juup.

Totta kai. Ei ainakaa vielä vaikuta yhtä mielenkiintoselta sakilta ku viime kaudella, mutta varmaa tekijät on halunnuki että ihmiset ottas tän vähän vakavammi. Se musta kaveri vaikuttaa mielenkiintoselta, nimeä en muista.

Hiton kova tuo uus alkutunnari muuten.
metalman?
02.10.2008 17:53:34
Totta kai. Ei ainakaa vielä vaikuta yhtä mielenkiintoselta sakilta ku viime kaudella, mutta varmaa tekijät on halunnuki että ihmiset ottas tän vähän vakavammi. Se musta kaveri vaikuttaa mielenkiintoselta, nimeä en muista.

Hiton kova tuo uus alkutunnari muuten.

Ihme nössöjä sinne löydetty ku kaks jo luovuttanu. Se musta jätkä joka uhos niille toisille oli kova.

Itelle ei tullu se tunnari mieleen nyt mut eiks viimeks ollu se joku atreyun biisi (joka oli kyl aika huono...)
Jeejee
Thet
02.10.2008 18:00:36
Mistä mä tunnen sen toisen valmentajan, sen tummahiuksisen? Ihan tutun näköinen sälli.
"Taakse kammattu, charmikkaasti harmaantunut tukka, leukaparta sekä tatuoidut vahvat käsivarret saavat kyllä hetero miehenkin jalat tutisemaan." - Heikkijärvinen
Bluesmies
02.10.2008 18:54:29
Mistä mä tunnen sen toisen valmentajan, sen tummahiuksisen? Ihan tutun näköinen sälli.

Sun veli??
depe
02.10.2008 19:32:55

Koska se on oikeasti Jim Carrey. ;) Tai ainakin sen Evil Twin.
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
Thet
02.10.2008 19:47:22
Sun veli??

Niin juu se olikin se mun paha veli joka aina hakkas mua, mut ne kaikki traumat sai mut unohtamaan sen, mut nyt palas taas mieleen. En uskalla nukkua.
Ed_Guy
03.10.2008 08:33:38
Hehe hyvä että Melvin tippui... kaikesta uhoamisesta huolimatta evotti aika kovasti
Olen idiootti. Minun kanssani ei kannata väitellä, koska vedän sinut omalle tasolleni ja voitan sitten.
Krice
03.10.2008 14:28:40

Hehe hyvä että Melvin tippui... kaikesta uhoamisesta huolimatta evotti aika kovasti

Ongelma oli lähinnä siinä, että Melvin ei tapellut lainkaan kehässä. Sillä tavalla häviää sellaisellekin totaaliurpolle mikä se vastustaja oli (koko ajan kimppuun ja kaveria mattoon kun ei osata nyrkkeillä). Harmi kun tulee samaan aikaan Dexterin kanssa, ei voi kuin välillä nauraa näille.
Bacchus
03.10.2008 15:14:15 (muokattu 03.10.2008 16:38:51)
Ongelma oli lähinnä siinä, että Melvin ei tapellut lainkaan kehässä. Sillä tavalla häviää sellaisellekin totaaliurpolle mikä se vastustaja oli (koko ajan kimppuun ja kaveria mattoon kun ei osata nyrkkeillä). Harmi kun tulee samaan aikaan Dexterin kanssa, ei voi kuin välillä nauraa näille.

Mattoonviennit, lukot ja sidonnat on oma taiteen lajinsa. Harvat vapaaottelut ratkeavat pystyssä nyrkkeillen.

EDIT:

Epäilen, ettet ole koskaan harrastanut mitään kamppailulajia, saati sitten ottanut matsia kenenkään kanssa. Hyvin nopeasti menee homma painiksi.

Vielä sellainen lisäys, että omastakin mielestäni MMA-tyyliset matsit on usein todella tylsää mattohomoilua. Kannattaa tsekata esim. K1-sarja, jos haluaa nähdä enemmän potku- ja nyrkkeilytekniikoita.
I consider myself a road man for the lords of karma - Hunter
masterhat
03.10.2008 16:42:47
no eikös krice viime kaudenkin aikana provoillut täällä, eli ei noita sen juttuja nyt niiiiiin vakavasti pidä ottaa.

Onkos uudessa kaudessa hyviä heeboja? En o viel ehtin kattoo yhtään jaksoa, ei kai niitä montaa o viel tullukkaan
http://www.mikseri.net/artists/fouraces.69258.php
Thet
03.10.2008 19:31:16

Onkos uudessa kaudessa hyviä heeboja? En o viel ehtin kattoo yhtään jaksoa, ei kai niitä montaa o viel tullukkaan

Vaikee vielä oikeen sanoa, mut se äijä joka tuli jonkun tilalle oli aika mielenkiintonen. Kauhea kaappi, ei näyttänyt naamasta lainkaan miltään vapaaottelijalta, insinööri taisi ollakkin ammatiltaan. Haluun kyl nähdä ku se reuhtoo.

Krice voi nauraa ihan itsekseen sohvan kanssa, ei jaksa tota sun provoamista taas. Sä et oo vieläkään ymmärtäny et tää ei oo nyrkkeilyä, vaan vapaaottelua, jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Olisit kattonu sitä Syltyn sarjaa.
Bluesmies
03.10.2008 19:47:40
Vaikee vielä oikeen sanoa, mut se äijä joka tuli jonkun tilalle oli aika mielenkiintonen. Kauhea kaappi, ei näyttänyt naamasta lainkaan miltään vapaaottelijalta, insinööri taisi ollakkin ammatiltaan. Haluun kyl nähdä ku se reuhtoo.

Joo sama homma. Haluan myös nähdä sen jooga-tyypin ekan ottelun: kaveri on melko kynäniska ja ihme heebo muutenkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)